Tervehdys!
Sain vihdoin aikaiseksi vaihtaa takaluukun kaasujouset. Saituuttani ostin ko. jouset Biltemasta (maksoi noin puolet KL:n hinnasta).
Huvittaa vaan kun usein haukutaan Bilteman tavaraa, niin nyt voi sanoa, että ko jouset on LIIAN HYVÄT!
Takaluukkua avatessa saa varoa, ettei takaluukun reuna niistä nenää ylös pompatessaan. Jos ei ne tuosta rauhoitu, niin taidan laitaa toiselle puolelle vanhan jousen niin pystyy lapsetkin sitä luukkua avaamaan...
Ohessa juttua vaihdosta jos ketä kiinostaa:
Ainoa tenkkapoo tuli etumaisten pulttien avaamisessa, ilmeisesti ne olivat olleet kiinni 20v ja kannat näytti hieman vieraalta. Koitin ensin kuusiokoloa-ei käynyt, torx - ei käynyt, lopulta löysin 12-kolo kärjen (M 8 ) ja se sopi. Rakensin supistajilla hurjan viritelmän iskumeisselin päähän ja sain pultteja pyörähtämään. Loppu sujuikin sitten helposti
123 Farmarin takaluukun kaasujouset (Biltema)
123 Farmarin takaluukun kaasujouset (Biltema)
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 73
- Liittynyt: Ti 19.08.2003 13:47
- Paikkakunta: Riihimäki / .................Espoo
Minulla ainakin kaasujouset rauhoittuivat aika nopeasti, ehkä parissa viikossa. Tuo tietysti riippuu siitä, miten paljon luukkua käytetään. (Vai riippuuko?)
En sitten päässyt seuraamaan, millä vauhdilla kuoleentuminen jatkuu, kun myin auton pois.
En sitten päässyt seuraamaan, millä vauhdilla kuoleentuminen jatkuu, kun myin auton pois.
C220CDI -13
C220CDI -04
Exät: 200 TD -82/85, 300 TD -84, E250TD -94
-----------------------------------
<Hemu> d__<o.o>__b
<raveli> hemu, miten sä sait tuon b:n väärinpäin?
C220CDI -04
Exät: 200 TD -82/85, 300 TD -84, E250TD -94
-----------------------------------
<Hemu> d__<o.o>__b
<raveli> hemu, miten sä sait tuon b:n väärinpäin?
Tämä oli mulla muuten ensimmäinen varaosa hankintani Biltemasta, seuraan jännityksellä mitä jatkossa tapahtuu
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Heh..mulla oli samajuttu omassa farkkumesessä. Noi Bilteman kaasujouset on viritetty niin että vaikka luukun päällä on kuutio jäätynyttä lunta niin voimaa kaasujousissa riittää..tosin jos joku tuntematon avaa luukun eikä ole varovainen, saa luukun äkkiä leukaansa..läheltäpiti tilanteita oli muutama:)
Montako miestä tarvitaan luukun alas saamiseksi?
Vaihdoin omaankin farkkuun nuo jouset, kun pakkasella piti olla kaveri pitämässä luukkua auki, jos aikoi takapaksissa asioida. Eivät vaan ole mitenkään kovin äkäiset nuo uudetkaan (alkuperäistä vastaavat KL:stä). Kyllä luukku ylhäällä pysyy mutta kyllä sitä saa avatessa kiskoa ihan kunnolla. Luukkua sulkiessakin saa varoa, ettei pudota luukkua liian korkealta ja suljinmoottori kärsi
Onko tuon 123:nkin jouset semmoiset lyhyet pötkylät, jotka tulevat katon sisään vai semmoiset perinteisemmät pidemmät, jotka ovat siinä näkösällä?
t.
Risto
Vaihdoin omaankin farkkuun nuo jouset, kun pakkasella piti olla kaveri pitämässä luukkua auki, jos aikoi takapaksissa asioida. Eivät vaan ole mitenkään kovin äkäiset nuo uudetkaan (alkuperäistä vastaavat KL:stä). Kyllä luukku ylhäällä pysyy mutta kyllä sitä saa avatessa kiskoa ihan kunnolla. Luukkua sulkiessakin saa varoa, ettei pudota luukkua liian korkealta ja suljinmoottori kärsi
Onko tuon 123:nkin jouset semmoiset lyhyet pötkylät, jotka tulevat katon sisään vai semmoiset perinteisemmät pidemmät, jotka ovat siinä näkösällä?
t.
Risto
E500 – 211.070
On tainnut mennä Bilteman pumppujen paineet parempaan suuntaan.
Itse ostin n. 8v sitten myöskin Bilteman pumput ja toimivatkin aivan normaalisti n.6v.
Parina viimetalvena, paine ilmeisesti laskee lämpötilan laskun myötä ja kyllä harjan vartta on tarvittu pakkasilla kannattelemaan luukkua yläasennossa.
Lämpimässä tallissa ja kesäkelillä ei ongelmaa.
Roistolle vastaus : Ovat sellaiset lyhyet pötkylät
Itse ostin n. 8v sitten myöskin Bilteman pumput ja toimivatkin aivan normaalisti n.6v.
Parina viimetalvena, paine ilmeisesti laskee lämpötilan laskun myötä ja kyllä harjan vartta on tarvittu pakkasilla kannattelemaan luukkua yläasennossa.
Lämpimässä tallissa ja kesäkelillä ei ongelmaa.
Roistolle vastaus : Ovat sellaiset lyhyet pötkylät
Vastaus ensimmäiseen 1 mies tai 2 lastaRoisto kirjoitti:Montako miestä tarvitaan luukun alas saamiseksi?
Onko tuon 123:nkin jouset semmoiset lyhyet pötkylät, jotka tulevat katon sisään vai semmoiset perinteisemmät pidemmät, jotka ovat siinä näkösällä?.
Risto
Vastaus toiseen; lyhyet pötkylät, katon sisään.
Timo
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)