W221 vs. W212

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
specialsmith
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Ma 05.04.2010 11:19
Paikkakunta: Espoo

W221 vs. W212

Viesti Kirjoittaja specialsmith »

Nyt tarvitaan pari hyvää perustelua foorumilaisilta, miksi jätän tuon ässän ostamatta, ja pitäydyn e-luokassa.

W221 -08 ja W212 -12, samat kilsat ja ässä on siivun verran edullisempi.

Nyt, puhukaa järkeä ennen kuin lähden koeajolle.

Spessu kiittää!
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2466
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W221 vs. W212

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Ehdottomasti ässä :D Ei mulla mitään perusteluita ole antaa, mutta käy ajamassa, niin huomaat eron :wink:
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: W221 vs. W212

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Ei kai tuossa ole muuta ratkaisua kuin ajaa molemmat ja ostaa se joka miellyttää enemmän.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
specialsmith
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Ma 05.04.2010 11:19
Paikkakunta: Espoo

Re: W221 vs. W212

Viesti Kirjoittaja specialsmith »

Hei äijät! Toi ei auta yhtään! :D Nyt jotain järkeä mieheen. :P Kaikki tietää kumpi tuntuu paremmalta...

edit: kännykkä-typo korjattu
Viimeksi muokannut specialsmith, Pe 18.12.2015 20:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S 420 L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: Su 23.01.2011 17:35
Paikkakunta: Kaakkoissuomi

Re: W221 vs. W212

Viesti Kirjoittaja S 420 L »

No ei tämäkään auta mutta mistä lähtien ässämersuja on ostettu järkiperustein...? :o :D
nyt: B 180 CDI -10. Hyundai Ioniq electric -17.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: W221 vs. W212

Viesti Kirjoittaja RH »

Ei sen E:n ostaminenkaan oikeasti ihan järjellä ole perusteltua... :shh:
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: W221 vs. W212

Viesti Kirjoittaja sonikki »

No kerro nyt ihmeessä millä motsilla kumpakin on?
Tai sitte teet kompromissin ja ostat CLS:n :thumbup:
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
specialsmith
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Ma 05.04.2010 11:19
Paikkakunta: Espoo

Re: W221 vs. W212

Viesti Kirjoittaja specialsmith »

sonikki kirjoitti:No kerro nyt ihmeessä millä motsilla kumpakin on?
Tai sitte teet kompromissin ja ostat CLS:n :thumbup:
Mitä nyt oon katellut, niin tommosia:
  • E300 Bluetec Hybrid, vm. 2012
  • E200 CDI facelift, vm. 2013
  • S320 CDI, vm. 2008
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12593
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W221 vs. W212

Viesti Kirjoittaja epk »

käyt ajamassa ja nuuskimassa niitä , sillä siitä pääsee. Itse olin kans 221 korista ostelemassa ja mietin vs 212, 221 olikin sitten livenä niin iso möhkö ja muotoilu ei oikeen hotsittanut tietyistä kulmista (sisältä ja ulkoa)... Päädyin sitten muodollisesti parempaan ja ostin clssän vanha korisena faceliftinä :D
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13192
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W221 vs. W212

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Ilkeästi sanottuna CLS on hyvä kompromissi, E-korinen vähän muotoiltuna S-korisen hinnalla. :wink:

Tuollaista hybridiä en ole koeajanut mutta korimallista riippumatta kuutonen tekee autosta dekadia sivistyneemmän. Toki sitten vanhassa autossa CO2 eri luokkaa, vuosimaksut paljon korkeammat jne.
specialsmith
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Ma 05.04.2010 11:19
Paikkakunta: Espoo

Re: W221 vs. W212

Viesti Kirjoittaja specialsmith »

En muuten ymmärrä, miten sain tän vahingossa avattua "tekniikkaan". Jos joku ylläpitäjä tätä lukee, niin vois heittää "muuta mersuasiaa"?
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: W221 vs. W212

Viesti Kirjoittaja RH »

Ihan oikeasti:
Jos sitä järkeä kaipaat, niin noista vaihtoehdoistasi ehdottomasti tuo fl. 200CDI. Varmaan ylivoimaisesti pienimmät käyttökulut. Tietty, jos se hybridi toimii ongelmitta, niin... :roll:
Eri asia sitten on, tekisinkö itse samaa valintaa, koska edelleenkin pitäydyn aiemmassa lausumassani. Järkivalinta pelkkää liikkumista ajatellen kun kuitenkin oikeasti olisi jokin muu laite kuin mersu. Mersut ostetaan tunteella. Ja hyvä niin. 8)
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2741
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W221 vs. W212

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Ässä nyt ainakin kyrsii naapureita ja sukulaisia enemmän kuin tusina :lol: :lol:
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Hybridi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: La 05.12.2015 16:34

Re: W221 vs. W212

Viesti Kirjoittaja Hybridi »

Hei,

Kerrotko mitä näillä sinun vaihtoehdoilla on ajettu, niin muiden on kenties helpompi kommentoida sitä, mikä olisi paras vaihtoehto.

Omakohtaisen kokemuksen perusteella käyttökulut 200cdi vs 300 hybrid eivät ole isommin eronneet toisistaan. Näillä oli molemmilla ajettu alle 100tkm joten mitään muuta ei ollutkaan kuin normi huollot.
specialsmith
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Ma 05.04.2010 11:19
Paikkakunta: Espoo

Re: W221 vs. W212

Viesti Kirjoittaja specialsmith »

Kerrotko mitä näillä sinun vaihtoehdoilla on ajettu, niin muiden on kenties helpompi kommentoida sitä, mikä olisi paras vaihtoehto.
Noi on ajettu seuraavanlaisesti:
  • E300 Bluetec Hybrid, vm. 2012 - ~200tkm
  • E200 CDI facelift, vm. 2013 - ~180tkm
  • S320 CDI, vm. 2008 - ~180tkm
Tänään kävin ajamassa noista molemma eemelit. Jännä oli huomata, että E200 facelift oli jotenkin ajossaan särmikkäämpi. Renkaiden ulina tunkeutui kabiiniin enemmän kuin toivoi, asfaltin rikkonaisuus ja pinnan epätasaisuus myös välittyi ohjastamoon huomattavasti enemmän, kuin aiemmin ajetussa hybridissä. Molempia ennen kalibroin persiini omassa itä-autossani. Kanssamatkustajani oli arviostani samaa mieltä. :/

Samoin esimerkiksi vaihteen vaihtuminen tuntui huomattavasti enemmän, tai siis se yleensäkin tuntui mitenkään. Hybridissä vaihtoa ei edes huomannut. Ja ymmärrettävästi kaksisatasen kaasupoljinta sai survoa ihan rauhassa, vauhti ei kasvanut kovinkaan repäisevästi, mutta dieselin pärinä kyllä kuului hyttiin.

Molempia ajelin sellaisen puolen tunnin lenkin (aika oli vähän kortilla), koostumukseltaan kovin samanlaiset. Taajamanopeuksia, motaria pätkä, maantietä eniten ja parkkipaikkapyörittelyä hetki. Yllätyksekseni E200 vei tuolla pätkällä keskimäärin 6,5 litraa/100km. Hybridillä ei vitonen mennyt puhki. Tyhjäkäynnin jälkeen (lämmittääkseen kai?), nousi 4,8:aan. Molempia ajoin kulutusta minimoiden, kuten yleensä huvikseni ajelen.

Koska hybridi on vielä pari tonnia faceliftiä halvempi, voi olla että kaupat on tuloillaan. Täytyy vielä mulkaista tuo todellinen herrasmiehen kiesi. 8)

PS. Niin ja varustelistaukset pitännee pyytää, koska tuntuvat tuntevan hirveän huonosti mersujensa varusteita nämä kauppamiehet...
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13192
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W221 vs. W212

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Kai parisataatuhatta ajetuissa on rekisterikilpi? Siitähän tehdasvarusteet näkee.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: W221 vs. W212

Viesti Kirjoittaja RH »

Jättäisin suosiolla sen ässän koeajon väliin... voi tulla paha paikka :lol:
specialsmith
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Ma 05.04.2010 11:19
Paikkakunta: Espoo

Re: W221 vs. W212

Viesti Kirjoittaja specialsmith »

RH kirjoitti:Jättäisin suosiolla sen ässän koeajon väliin... voi tulla paha paikka :lol:
Miten mää en yhtään epäile tuon paikkansapitävyyttä. :)
specialsmith
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Ma 05.04.2010 11:19
Paikkakunta: Espoo

Re: W221 vs. W212

Viesti Kirjoittaja specialsmith »

Kai parisataatuhatta ajetuissa on rekisterikilpi? Siitähän tehdasvarusteet näkee.
No niinpä näkeekin. Nyt tiedän. :)
Avatar
Allu D.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 503
Liittynyt: La 10.07.2004 16:00
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: W221 vs. W212

Viesti Kirjoittaja Allu D. »

koeajat ehjän ässän niin ei tarvi enään miettiä minkä haluat, ja sitte osaa keksiä perustelut itselleen siihen ässän hankintaan :lol: :thumbup:
Köyhällä ei ole varaa ajaa huonolla!
"some people do, some people talk."
Hybridi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 14
Liittynyt: La 05.12.2015 16:34

Re: W221 vs. W212

Viesti Kirjoittaja Hybridi »

Onhan se varmasti vaikeaa valita noista vaihtoehdoista. Varmasti S-sarjalainen on hyvä ajaa, mutta ainakin omasta mielestä jo hieman vanhahtava malli. Tuleehan korimallille ikää ensi vuonna jo 10 vuotta. Kulkupuolessa tuskin eroja on ässän ja hybridin välillä. Ymmärrän myös sen tunteen kun vertaa 200 ja hybridin eroja kulkupuolella. Ovat ne niin eri planeetalta.

Jos jälleenmyyntiarvoa miettii niin ehkä parhaiten eroon tulevaisuudessa voisi päästä pienimmillä tappioilla 200:sta , kun ennakkoluuloloja hybridejä kohtaan varmasti löytyy, vaikkei niissä mitään vikaa tietääkseni ole ollut. Toisaalta autoilu (harrastus) maksaa aina.

Oletko ajatellut mahdollisuutta hakea autoa Saksasta? Siellä vaihtoehtoja olisi huomattavasti enemmän.
specialsmith
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Ma 05.04.2010 11:19
Paikkakunta: Espoo

Re: W221 vs. W212

Viesti Kirjoittaja specialsmith »

Tämä auto olis tarkoitus ostaa Suomesta. Tiedän kyllä Saksan valikoiman. Nyt kun liisarin kanssa ei myytävää ole, jää matkakassa vähän turhan kevyeksi. :)

Keskiviikkona mulkaisemaan Ässää, sitten on taas vähän viisaampi.
isalmela
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 162
Liittynyt: Ma 21.05.2012 12:15
Paikkakunta: Oulu

Re: W221 vs. W212

Viesti Kirjoittaja isalmela »

Terve!

Mielenkiintoisia vaihtoehtoja olet etsinyt! Kysy itseltäsi, minkä verran painotat auton ostossa järkeä ja tunnetta. Ostohinnat voivat olla samaa luokkaa, mutta kyllä 2013 w212 200 cdi on vuosikustannuksiltaan edullisempi kuin 2008 w221. Hieman yksinkertaistaen (tästä ei sitten herneitä nenään, kiitos):
1. pidät hyvistä autoista, mutta et halua maksaa autoilusta kovin paljoa etkä viettää aikaasi kovin paljoa autokorjaamolla
vai
2. haluat parhaan mahdollisen fiiliksen ja ajokokemuksen, vaikka se vaatiikin jonkin verran enemmän rahaa ja joskus hermoja :) ?

Onnea mersun etsintään! Kuten varmaan arvasittekin, niin minulla on W212 :D
specialsmith
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Ma 05.04.2010 11:19
Paikkakunta: Espoo

Re: W221 vs. W212

Viesti Kirjoittaja specialsmith »

Terve taas, ja tuhannet kiitokset niin monesta vastauksesta tähän meikäläisen "fiilistelyyn". Tunnepuolen juttuja on auton osto, ja etenkin johtotähden. 8)

Nyt sain tuosta hybridistä tehdasvarustelistan, osaiskohan täällä joku kertoa ns. "markkinointitermein" mitä nämä jotkin tarkoittaa. Koitan vaikka boldata ne, missä epäselvää.

Parameter Value
040U BLACK
100A IMITATION LEATHER
101A IMITATION LEATHER - BLACK/ANTHRACITE
108 CONTROL CODE MARKETING
1U2 SNOW GRID
1U3 VEHICLE WAXING
204B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - FINNISH
211 EPS STEERING (ELECTRIC STEERING)
228 AUXILIARY HEATER
230 PARKING GUIDANCE
240 LED DAYTIME RUNNING LIGHTS
255B MB MOBILO WITH DSB AND GGD
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
268B AIRBAGLABLE - FINNISH/ENGLISH
279 ELECTRONIC GEAR RANGE SELECTION
27A I-PLATE F. P2-20/N-PLATE F. P2-50/80
287 THROUGH-LOADING FEATURE
291 PELVIS AIRBAG (PELVISBAG)
294 KNEE AIRBAG
2U1 RADIATOR SHUTTER
305B HEAD UNIT LANGUAGE - BRITISH ENGLISH
335B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - ENGLISH
409 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT AND RIGHT
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
428 STEER.WHEEL GEARSHIFT BUTTONS/SHIFT PADDLE PAINTED
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
485 (COMFORT RUNNING GEAR)
509 NAVIBOX
523 RADIO AUDIO 20
529L FINLAND
580 AIR CONDITIONER
58U ROOF INTERIOR TRIM GRAY FABRIC
5XXL EUROPE
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
608 AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH (IHC) --->todellako tässä on kaukovalo-automatiikka? Päiväsellä ei tullut testattua.
619 CORNERING ILLUMINATION ---> kääntyvät valot? Kuten siis Superbissani, mutkassa kääntyy ratin mukana ja ilmeisesti vilkuttaessa näyttää jalkakäytävälle/tms.?
622 HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC
---> Was ist das den? Eli mikä ihme?
666 PRODUCT PROT.F.TRANSPORT VEH. W/O TIE-DOWN HOOKS
670 RESIDUAL ENGINE HEAT UTILIZATION (MRA) ---> Tää on resti 8) Timanttista mersu-kamaa!
70O UPDATE OF INJECTION SYS. SERIES PRODUCTION CONFIG.
736 TRIM PIECES - ASH TREE WOOD BLACK (2A70)
803 YOM 12/1
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
915 FUEL TANK WITH GREATER CAPACITY - VOLUME 2 ----> Onks tää se 80-litrainen tankki?? Sillähän pääsee todistetusti Tangerista Britteihin.
928 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 5 TECHNOLOGY
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
966 COC PAPER EURO 5 TECH. W/O REGIST. CERT. PART 2
A24 JOINT FLANGE, 4-ARM 120
B24 REMOTE CONTROL FOR AUXILIARY HEATER
F212 MODEL SERIES 212
FW LIMOUSINE
G208 TRANSMISSION CODE VERSION 8
GH HYBRID TRANSMISSION
HA REAR AXLE
J81 JUNE RELEASE
K10 SOFTWARE CONTROL FOR STATIC CURVE ILLUMINATION ---> Was?
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING ----> Was?
K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M014 ENGINE INCREASED PERFORMANCE
M22 DISPLACEMENT 2.2 LITER
M651 R4-DIESEL ENGINE M651
ME04 HYBRID DRIVE 20 KW VERSION
P35 LIGHT PACKAGE (FFO)
R01 SUMMER TIRES
R78 16" LT ALLOY WHEEL 5 DOUBLE-SPOKE DES. ALL-ROUND
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U60 PEDESTRIAN PROTECTION - ACTIVE ENGINE HOOD
V06 SPEED- + LOADINDEX 95W ----> Ummm, what?
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13192
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W221 vs. W212

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Eikös tuo lista ole yhtä kuin perusvärinen (normaali musta) auto premium business paketilla ja vielä taittuvat takapenkit (oliko tämä farkku vai sedan?) sekä tuo 509 naviboksi.


608 AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH (IHC) --->todellako tässä on kaukovalo-automatiikka? Päiväsellä ei tullut testattua.
on se kaukovaloassistentti

619 CORNERING ILLUMINATION ---> kääntyvät valot? Kuten siis Superbissani, mutkassa kääntyy ratin mukana ja ilmeisesti vilkuttaessa näyttää jalkakäytävälle/tms.?
ei kääntyvät valot vaan risteysvalot, sama joka vanhoissa 204:ssa tehtiin yhtä sumaria sytyttämällä, tässä oma poltin.

622 HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC ---> Was ist das den? Eli mikä ihme?
ILS-valot sisältää monta pientä erillistä toimintoa, tässä varmaan mukana se kurvivalo (kääntyvät valot)

915 FUEL TANK WITH GREATER CAPACITY - VOLUME 2 ----> Onks tää se 80-litrainen tankki?? Sillähän pääsee todistetusti Tangerista Britteihin.
On

K10 SOFTWARE CONTROL FOR STATIC CURVE ILLUMINATION ---> Was?
tehdaskoodi ILS-valojen parametrointiin

K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING ----> Was?
hätäjarrutuksessa jarruvalot vilkkuvat vähän aikaa (en muista vilkkuuko kaikki vaiko vain keskimmäinen).

V06 SPEED- + LOADINDEX 95W ----> Ummm, what?
renkaiden kuormitusindeksi
Viimeksi muokannut DBFI, Ma 21.12.2015 19:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: W221 vs. W212

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

specialsmith kirjoitti:Terve taas, ja tuhannet kiitokset niin monesta vastauksesta tähän meikäläisen "fiilistelyyn". Tunnepuolen juttuja on auton osto, ja etenkin johtotähden. 8)

Nyt sain tuosta hybridistä tehdasvarustelistan, osaiskohan täällä joku kertoa ns. "markkinointitermein" mitä nämä jotkin tarkoittaa. Koitan vaikka boldata ne, missä epäselvää.

Parameter Value
040U BLACK
100A IMITATION LEATHER
101A IMITATION LEATHER - BLACK/ANTHRACITE
108 CONTROL CODE MARKETING
1U2 SNOW GRID
1U3 VEHICLE WAXING
204B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - FINNISH
211 EPS STEERING (ELECTRIC STEERING)
228 AUXILIARY HEATER
230 PARKING GUIDANCE
240 LED DAYTIME RUNNING LIGHTS
255B MB MOBILO WITH DSB AND GGD
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
268B AIRBAGLABLE - FINNISH/ENGLISH
279 ELECTRONIC GEAR RANGE SELECTION
27A I-PLATE F. P2-20/N-PLATE F. P2-50/80
287 THROUGH-LOADING FEATURE
291 PELVIS AIRBAG (PELVISBAG)
294 KNEE AIRBAG
2U1 RADIATOR SHUTTER
305B HEAD UNIT LANGUAGE - BRITISH ENGLISH
335B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - ENGLISH
409 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT AND RIGHT
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
428 STEER.WHEEL GEARSHIFT BUTTONS/SHIFT PADDLE PAINTED
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
485 (COMFORT RUNNING GEAR)
509 NAVIBOX
523 RADIO AUDIO 20
529L FINLAND
580 AIR CONDITIONER
58U ROOF INTERIOR TRIM GRAY FABRIC
5XXL EUROPE
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
608 AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH (IHC) --->todellako tässä on kaukovalo-automatiikka? Päiväsellä ei tullut testattua.
619 CORNERING ILLUMINATION ---> kääntyvät valot? Kuten siis Superbissani, mutkassa kääntyy ratin mukana ja ilmeisesti vilkuttaessa näyttää jalkakäytävälle/tms.?
622 HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC
---> Was ist das den? Eli mikä ihme?
666 PRODUCT PROT.F.TRANSPORT VEH. W/O TIE-DOWN HOOKS
670 RESIDUAL ENGINE HEAT UTILIZATION (MRA) ---> Tää on resti 8) Timanttista mersu-kamaa!
70O UPDATE OF INJECTION SYS. SERIES PRODUCTION CONFIG.
736 TRIM PIECES - ASH TREE WOOD BLACK (2A70)
803 YOM 12/1
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
915 FUEL TANK WITH GREATER CAPACITY - VOLUME 2 ----> Onks tää se 80-litrainen tankki?? Sillähän pääsee todistetusti Tangerista Britteihin.
928 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 5 TECHNOLOGY
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
966 COC PAPER EURO 5 TECH. W/O REGIST. CERT. PART 2
A24 JOINT FLANGE, 4-ARM 120
B24 REMOTE CONTROL FOR AUXILIARY HEATER
F212 MODEL SERIES 212
FW LIMOUSINE
G208 TRANSMISSION CODE VERSION 8
GH HYBRID TRANSMISSION
HA REAR AXLE
J81 JUNE RELEASE
K10 SOFTWARE CONTROL FOR STATIC CURVE ILLUMINATION ---> Was?
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING ----> Was?
K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M014 ENGINE INCREASED PERFORMANCE
M22 DISPLACEMENT 2.2 LITER
M651 R4-DIESEL ENGINE M651
ME04 HYBRID DRIVE 20 KW VERSION
P35 LIGHT PACKAGE (FFO)
R01 SUMMER TIRES
R78 16" LT ALLOY WHEEL 5 DOUBLE-SPOKE DES. ALL-ROUND
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U60 PEDESTRIAN PROTECTION - ACTIVE ENGINE HOOD
V06 SPEED- + LOADINDEX 95W ----> Ummm, what?
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT
608 on kaukovaloautomatiikka. Varusteen olemassaolo on helppo todeta keskellä päivääkin, kun valokatkaisija on auto-asennossa työntää viiksestä kaukovalot päälle -> kaukovalot eivät syty, mutta näyttöön ilmestyy kaukovalosymboli jonka keskellä on "A"
619 on muistaakseni vain kääntymisvalot, eri kun laitat vilkun tai käännät riittävän jyrkästi, syttyy sisäkaarteen puoleinen sumari (jos sellainen on - tuossahan ei ilmeisesti ole) tai muuten valaistaan sitä puoltaa (ilmeisesti lamppuja kääntämällä tjsp)
622 ILS sisältää sitten monenlaista, mm. ne niinsanotut kurvivalot, eli ohjauspyörää kääntäessä ajovalot kääntyvät mutkan suuntaan. En muista mitä muuta siinä tuli.
915 on se iso tankki, taitaa olla just 80L
K10 lienee vaan jotain valojen softaa, en tiedä miksi pitää olla oma koodi
K11 on lisäjarruvalo, joka käsittääkseni vilkkuu hätäjärrutuksessa
V06 kertoo, että autoon käypi W-nopeusluokan renkaat, joissa kantavuus on 95
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
specialsmith
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Ma 05.04.2010 11:19
Paikkakunta: Espoo

Re: W221 vs. W212

Viesti Kirjoittaja specialsmith »

tj86430 kirjoitti:
specialsmith kirjoitti:Terve taas, ja tuhannet kiitokset niin monesta vastauksesta tähän meikäläisen "fiilistelyyn". Tunnepuolen juttuja on auton osto, ja etenkin johtotähden. 8)

Nyt sain tuosta hybridistä tehdasvarustelistan, osaiskohan täällä joku kertoa ns. "markkinointitermein" mitä nämä jotkin tarkoittaa. Koitan vaikka boldata ne, missä epäselvää.

Parameter Value
040U BLACK
100A IMITATION LEATHER
101A IMITATION LEATHER - BLACK/ANTHRACITE
108 CONTROL CODE MARKETING
1U2 SNOW GRID
1U3 VEHICLE WAXING
204B OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - FINNISH
211 EPS STEERING (ELECTRIC STEERING)
228 AUXILIARY HEATER
230 PARKING GUIDANCE
240 LED DAYTIME RUNNING LIGHTS
255B MB MOBILO WITH DSB AND GGD
260 TYPE DESTINATION ON TRUNK LID - ELIMINATION
268B AIRBAGLABLE - FINNISH/ENGLISH
279 ELECTRONIC GEAR RANGE SELECTION
27A I-PLATE F. P2-20/N-PLATE F. P2-50/80
287 THROUGH-LOADING FEATURE
291 PELVIS AIRBAG (PELVISBAG)
294 KNEE AIRBAG
2U1 RADIATOR SHUTTER
305B HEAD UNIT LANGUAGE - BRITISH ENGLISH
335B INSTRUMENT CLUSTER/HU LANGUAGE - ENGLISH
409 MULTI-CONTOUR SEAT, FRONT LEFT AND RIGHT
427 AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
428 STEER.WHEEL GEARSHIFT BUTTONS/SHIFT PADDLE PAINTED
474 DIESEL PARTICULATE FILTER
477 TIRE PRESSURE LOSS WARNER
485 (COMFORT RUNNING GEAR)
509 NAVIBOX
523 RADIO AUDIO 20
529L FINLAND
580 AIR CONDITIONER
58U ROOF INTERIOR TRIM GRAY FABRIC
5XXL EUROPE
600 HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
608 AUTOMATIC HIGH BEAM SWITCH (IHC) --->todellako tässä on kaukovalo-automatiikka? Päiväsellä ei tullut testattua.
619 CORNERING ILLUMINATION ---> kääntyvät valot? Kuten siis Superbissani, mutkassa kääntyy ratin mukana ja ilmeisesti vilkuttaessa näyttää jalkakäytävälle/tms.?
622 HEADLAMP WITH ILS, RIGHT-HAND TRAFFIC
---> Was ist das den? Eli mikä ihme?
666 PRODUCT PROT.F.TRANSPORT VEH. W/O TIE-DOWN HOOKS
670 RESIDUAL ENGINE HEAT UTILIZATION (MRA) ---> Tää on resti 8) Timanttista mersu-kamaa!
70O UPDATE OF INJECTION SYS. SERIES PRODUCTION CONFIG.
736 TRIM PIECES - ASH TREE WOOD BLACK (2A70)
803 YOM 12/1
873 SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
875 HEATED SCREEN WASH SYSTEM
915 FUEL TANK WITH GREATER CAPACITY - VOLUME 2 ----> Onks tää se 80-litrainen tankki?? Sillähän pääsee todistetusti Tangerista Britteihin.
928 EXHAUST GAS CLEANING WITH EURO 5 TECHNOLOGY
954 EQUIPMENT PACKAGE FOR AVANTGARDE VEHICLES
966 COC PAPER EURO 5 TECH. W/O REGIST. CERT. PART 2
A24 JOINT FLANGE, 4-ARM 120
B24 REMOTE CONTROL FOR AUXILIARY HEATER
F212 MODEL SERIES 212
FW LIMOUSINE
G208 TRANSMISSION CODE VERSION 8
GH HYBRID TRANSMISSION
HA REAR AXLE
J81 JUNE RELEASE
K10 SOFTWARE CONTROL FOR STATIC CURVE ILLUMINATION ---> Was?
K11 ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING ----> Was?
K13 CONTROL CODE FOR SERVICE INTERVAL 25000 KM
L LEFT-HAND STEERING
M014 ENGINE INCREASED PERFORMANCE
M22 DISPLACEMENT 2.2 LITER
M651 R4-DIESEL ENGINE M651
ME04 HYBRID DRIVE 20 KW VERSION
P35 LIGHT PACKAGE (FFO)
R01 SUMMER TIRES
R78 16" LT ALLOY WHEEL 5 DOUBLE-SPOKE DES. ALL-ROUND
U01 REAR BELT STATUS INDICATION
U60 PEDESTRIAN PROTECTION - ACTIVE ENGINE HOOD
V06 SPEED- + LOADINDEX 95W ----> Ummm, what?
VL FRONT AXLE HALF, LEFT
VR FRONT AXLE HALF, RIGHT
608 on kaukovaloautomatiikka. Varusteen olemassaolo on helppo todeta keskellä päivääkin, kun valokatkaisija on auto-asennossa työntää viiksestä kaukovalot päälle -> kaukovalot eivät syty, mutta näyttöön ilmestyy kaukovalosymboli jonka keskellä on "A"
619 on muistaakseni vain kääntymisvalot, eri kun laitat vilkun tai käännät riittävän jyrkästi, syttyy sisäkaarteen puoleinen sumari (jos sellainen on - tuossahan ei ilmeisesti ole) tai muuten valaistaan sitä puoltaa (ilmeisesti lamppuja kääntämällä tjsp)
622 ILS sisältää sitten monenlaista, mm. ne niinsanotut kurvivalot, eli ohjauspyörää kääntäessä ajovalot kääntyvät mutkan suuntaan. En muista mitä muuta siinä tuli.
915 on se iso tankki, taitaa olla just 80L
K10 lienee vaan jotain valojen softaa, en tiedä miksi pitää olla oma koodi
K11 on lisäjarruvalo, joka käsittääkseni vilkkuu hätäjärrutuksessa
V06 kertoo, että autoon käypi W-nopeusluokan renkaat, joissa kantavuus on 95

Kiitos ja tänks. Missä ne sumarit tossa olis, jos sellaiset olis? Eikö sellaiset olekaan pakollisia?
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W221 vs. W212

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Ihan normaali Vehon Premium Business. Ei ylimääräisiä herkkuja. Mutta toimeen tulee.
specialsmith
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Ma 05.04.2010 11:19
Paikkakunta: Espoo

Re: W221 vs. W212

Viesti Kirjoittaja specialsmith »

Helou,

Käytiin vaimon kanssa koeajamassa tuo Ässä tänään. Olihan se pehmyttä kyytiä. :) Vaikka auto suurimmilta osin tuntuikin oikein hyvältä, pari kyssäriä jäi vielä päälle. Moottoritievauhdissa oli havaittavissa ratissa pientä vapinaa. Ei selkeää jatkuvaa vapinaa, mutta kuitenkin sellainen hytke tuli läpi ei jatkuvasti, mutta toistuvasti. Myyjän kommentti oli, että hallissa seisominen voi sellaista aiheuttaa...

Toinen häiritsevä tekijä oli se, että muuten todella hiljaisessa kabiinissa kuskin tuolin muoviosien natina oli häiritsevää. Paikallistin natinan istuimen ja selkäosan "saranan" kohdilla olevaan muovikoteloon (siinä etupenkkien välissä). Meinasin kysyä ammattimiehiltä, että saako tuollaista kovaäänistä natinaa häivytettyä? Vai onko tuolissa jotain synkempää vikaa kenties? Tuo ilmeni siis lähinnä, kun tuoliin kohdistui sivuttaissuuntaista painetta, kurveissa ja isommissa töyssyjä seuraavissa heijauksissa. Olen itse 105 kg silkkaa timanttia, mutta ei nuo muut mersut, W212:set, ole allani natisseet. Meno muistutti natinan osilta vanhaa CLK:tani. Nirskuva, narskuva muovi nahkaa, tai muovi muovia vasten -ääni.

Muuten tuoli oli kyllä todella miellyttävä. Ensimmäistä kertaa koskaan sain auton istuimen sopimaan täydellisesti omaan vajaa parimetriseen varteeni! Ratkaiseva osa oli se istuinosan "pidennys", jolla sain tukea reisien alle ihan eri tavalla kuin missään autossa ennen. Mainittakoon niille, jotka eivät ole tuollaista kokeilleet, että kyseessä ei ole sellaienn naurettava "jatko-kikkare", mikä löytyy jostain bimmereistä, vaan ihan oikeasti pitkä istuinosa.

Vaimo tykkäs Ässästä, oli kuulemma mukavaa kyytiä. 8) Vähän toi on karvalakki, mutta kaissillä pärjäis alkuun.

Päälimmäisenä mieltä jäi kaihertamaan; jos nyt ostan Ässän, pystynkö koskaan enää vaihtaa tavan autoon? O.o
specialsmith
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 92
Liittynyt: Ma 05.04.2010 11:19
Paikkakunta: Espoo

Re: W221 vs. W212

Viesti Kirjoittaja specialsmith »

Tää on kyllä niin karvalakki, etten tiedä tuleeko kauppoja. Yks pahimpia puutteita on Bluetoothin puute. Autossa on jonkin sortin "puhelinvalmius", mutta mitä lie se tarkoittaa. Hanskalokerossa möllötti joku irrallinen pulikka, jossa ilmeisesti on SIM-kortin paikka tai jotain sellaista. Mikä ihmeen systeemi se sitten mahtaa olla? Olen itse kokouksissa puhelimitse niin paljon, että oma puhelin pitää saada integroitua autoon täydellisesti.

Tuossa vielä varustelistaus, jos se jotain selventää:

CHROMIT BLACK METALLIC PAINT
- LEATHER
- LEATHER - GRAY
- OWNERS MANUAL AND SERVICE RECORD - SWEDISH
- PARKTRONIC SYSTEM (PTS)
- AUXILIARY HEATER
- MOBILO LIFE/EUROPE SERVICE PACKAGE
- AIRBAGLABLE - SWEDISH/ENGLISH
- DUAL CUP HOLDER
- BATTERY LABEL - SWEDISH
- MOBILE PRE.-INSTALLATION (MTUS)
- AUTOMATIC TRANSMISSION 7-SPEED
- DIESEL PARTICULATE FILTER
- TIRE PRESSURE LOSS WARNER
- STEUERCODE WERK SINDELFINGEN/GRAZ
- PRODUCT PROT. F.PAINT - TRANSPORT VEH.PRESERVATION
- COMAND DVD (WITHOUT NAVIGATION)
- ROLLER BLIND, ELECTRIC, FOR REAR WINDOW
- ANTI-THEFT/ANTI-BREAK-IN WARNING SYSTEM
- SWEDEN
- AUTOMATIC CLIMATE CONTROL
- EUROPE
- HEADLAMPS - CLEANING EQUIPMENT
- PRODUCT PROT.F.TRANSPORT VEH. W/O TIE-DOWN HOOKS
- HIGH-CAPACITY BATTERY
- TRIM PIECES - WOOD BURRED WALNUT VENEER
- [221] - 20030729 - AEJ 07/1
- [642.9] - 20051220 - AEJ 07/1
- [722.9] - 20050822 - YOM 17/1
- SEAT HEATER FOR LEFT AND RIGHT FRONT SEATS
- HEATED SCREEN WASH SYSTEM
- INTERIOR LIGHT ASSEMBLY
- REMOTE TRUNK LOCKING
- INTERIOR SAFEGUARD
- KEYLESS - GO
- DYNAMO WITH HIGHER CAPACITY (FFO)
- COC PAPER EURO 4 TECHNOLOGY W/O REG. CERT. PART II
- IDENTIFICATION LABEL UNDER WINDSHIELD
- SHIFT BY WIRE
- NEW CONVERTER GENERATION
- JOINT FLANGE, 4-ARM 120
- M - VALVE BODY ASSEMBLY WITH VGS 2
- SOFTWARE 3
- CONVERTER WITH 3 FRICTION DISKS
- ADAPTIVE STOP LIGHT FLASHING
- STEUERCODE FUER SERVICEINTERVALL 25000 KM
- DISPLACEMENT 3.0 LITER
- V6 DIESEL ENGINE OM642
- NEW VEHICLE DOCUMENTS: DAIMLER AG
- GV - PERFORATION VA-BREMSSCHEIBEN
- SUMMER TIRES
- LIGHT ALLOY WHEEL 7-SPOKE DESIGN 17" ALL-ROUND
- AUTOMATIC CHILD SEAT RECOGNITATION (AKSE)
- PEDESTRIAN PROTECTION - ACTIVE ENGINE HOOD
- DVD PLAYER WITH REGIONAL CODE 2, EUROPE, JAPAN
- SPEED- + LOADINDEX 99W
- CHROMIT BLACK METALLIC PAINT
- LEATHER - GRAY
- V6 DIESEL ENGINE OM642
Vastaa Viestiin