W210 stw

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Uokku
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 21.12.2015 21:35

W210 stw

Viesti Kirjoittaja Uokku »

Millaisia jousia käytätte takana, jousen paksuus? Jos takana on muu kuin hydrauli-iskari niin millainen?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W210 stw

Viesti Kirjoittaja dealer »

Jousen paksuus ei suoraan kerro sen jäykkyyttä. Jousi määräytyy varusteiden mukaan ja oikean jousen valinta onnistuu EPC avulla.
Takana on aina hydraulinen tasonsäätö, mutta jos joku pääsiäiskäsi on vaihtanut sinne tavalliset iskarit on jousien valinta vaikeampaa enkä minä osaa siinä neuvoa.
oulaistenliikenne.fi
Uokku
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 21.12.2015 21:35

Re: W210 stw

Viesti Kirjoittaja Uokku »

Itse olen pihalla kuin lumiukko. En ymmärrä edes mikä on EPC. Autosta hajosi hydrauli-iskarit sekä putket ruostui puhki monesta paikasta. Eräällä korjaamolla laitettiin tav. iskarit taakse. Nyt tuntuu että jouset on liian löysät.
Uokku
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 21.12.2015 21:35

Re: W210 stw

Viesti Kirjoittaja Uokku »

Ei taida löytyä ketään jolla olisi tavalliset iskarit takana? Ilmeisesti pitää etsiä hydrauli-iskarit ja uudet putkitukset. Varmaankin aika kallista kun ei itse osaa/pysty tekemään.
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W210 stw

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Mainitse vuosimalli ja kone voisi olla helpompi jonkun etsiä noita sinulle ja vin koodi tietenkin jos haluat laittaa sen foorumille.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
tenhon
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 99
Liittynyt: Ma 10.01.2011 12:25
Paikkakunta: Kymijoen mutkassa

Re: W210 stw

Viesti Kirjoittaja tenhon »

Tiedän yhden tapauksen jossa laitettiin taakse saabin iskarit ja transportterin etujouset. Pelasi sillä. Oli sama vika että omat iskarit sököt (ja helvetin kalliit kuulema). Muokkaus; taisivat olla kuitenkin transporterin takajouset.
Viimeksi muokannut tenhon, Ti 29.12.2015 14:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
C-180 2001 2.0l bensa farkku.
E 270 CDI 2002 Ensimmäinen diesel-auto.
Uokku
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 21.12.2015 21:35

Re: W210 stw

Viesti Kirjoittaja Uokku »

Autoni on w210 e270 cdi stw -99
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Re: W210 stw

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Uokku kirjoitti:Itse olen pihalla kuin lumiukko. En ymmärrä edes mikä on EPC. Autosta hajosi hydrauli-iskarit sekä putket ruostui puhki monesta paikasta. Eräällä korjaamolla laitettiin tav. iskarit taakse. Nyt tuntuu että jouset on liian löysät.
:) Ei varmaan olleet mersuihin paljoa tutustuneet. Taitaa mennä ihan lullaksi takapää normaaleilla iskareilla.

Hydrauliputket saa teetettyä ihan tavallisessa hydrauliikkaliikkeesä. Etupuskurin allakin menee putkia osittain. Sieltäkin voi vuotaa myös.
Tuossa linkki kun korjattu hyd.iskareita http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=33011" onclick="window.open(this.href);return false;

Onhan tuo remontti kallis jos ei ole paikkaa missä tekee tai osaamista.

Saitko pitää ne hyd.iskarit itselläsi? Käytettyjäkin luulisi saavan kohtuu hintaan. Kaikissa farkku väyrysissä (S210) on tasonsäätö takana.
Uutena hintaa taitaa olla 250-350€/iskunvaimennin.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
tehodia
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 366
Liittynyt: Ke 31.03.2004 20:10

Re: W210 stw

Viesti Kirjoittaja tehodia »

jupehalm kirjoitti:
Hydrauliputket saa teetettyä ihan tavallisessa hydrauliikkaliikkeesä. Etupuskurin allakin menee putkia osittain. Sieltäkin voi vuotaa myös.
Jatkan kysymykseni tähän vanhaan ketjuun. Etupuskurin takana oleva putki vuotaa, siis se, joka on pumpulta tulevan letkun ja lokasuojan kaaressa olevan letkun välissä. Onko jollain tietoa mitoista ja liittimistä? Ja tiedän, että irrottamalla putken saa noi tiedot, mutta kun en ole vielä irrottanut. Putki näyttää ulkohalkaisijaltaan olevan 6 mm. Mikä on pituus ja minkälaiset on sen liittimet?

Ja kun ei kuitenkaan ole kovin pitkä putki, niin en ajatellut paikata sitä vaan luonnollisesti vaihtaa koko putken. Olisi kuitenkin vähän hankalaa päästä hydrauliikkaliikkeeseen, jos irrotan putken, kun ei ole muuta autoa käytössä.
Vastaa Viestiin