w201 pakkivalo kytkimen johdot hukassa, Abs valo ei sammu
w201 pakkivalo kytkimen johdot hukassa, Abs valo ei sammu
Morot kaikille näin alkuun!
Tuli hommattua tuommoinen projekti kuntoinen 190d alkuperäinen 2.5 turbo, josta on kansipahvi mennyt. Kuten tuosta otsikosta jo ymmärtää saattaa että vinkit pahvin vaihtoon olisivat paikallaan! Eli mitä kaikkea kannattaa ja pitää purkaa edestä pois? Onko purkaessa jotain huomioitavia asioita? Tarvitaanko hommaan jotain "spesial toolsseja"?
Tai olisiko jollain antaa vaihe vaiheelta ohjeet purkamiseen?
Haulla ja googlella on yritetty etsiä vaikka ja mitä mutta mitään selviä ohjeita ei kyllä ole vastaan tullut.
Kiitos jo etukäteen!
-Teemu
Editt: En kehdannut tehdä uutta topicikkia joten muokkasin otsikkoa vanhasta. Jos olisi auttaa ongelman kanssa niin rullaa alas
Tuli hommattua tuommoinen projekti kuntoinen 190d alkuperäinen 2.5 turbo, josta on kansipahvi mennyt. Kuten tuosta otsikosta jo ymmärtää saattaa että vinkit pahvin vaihtoon olisivat paikallaan! Eli mitä kaikkea kannattaa ja pitää purkaa edestä pois? Onko purkaessa jotain huomioitavia asioita? Tarvitaanko hommaan jotain "spesial toolsseja"?
Tai olisiko jollain antaa vaihe vaiheelta ohjeet purkamiseen?
Haulla ja googlella on yritetty etsiä vaikka ja mitä mutta mitään selviä ohjeita ei kyllä ole vastaan tullut.
Kiitos jo etukäteen!
-Teemu
Editt: En kehdannut tehdä uutta topicikkia joten muokkasin otsikkoa vanhasta. Jos olisi auttaa ongelman kanssa niin rullaa alas
Viimeksi muokannut Re-pe, Ma 07.03.2016 21:31. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
190d 2.5d "St"
e36 328Ci M-Sport
e36 328Ci M-Sport
Re: Kannentiivisteen vaihto Om602:seen
melko yksinkertaista se on. osa osalta irti, niin näkee, mikä on seuraavaks tiellä. noin niinku karkeesti sanottuna se menee noin.
erikoistyökaluja saattaa tarvita noiden ketjulaakareiden tappien irrotukseen. tapit yleensä melko jumissa, eikä välttämättä lähde kovin helposti. monet on kyllä irrottaneet pelkällä pultilla, mutterilla ja prikalla onnistuneesti ulosvetäen. muuten kotuu simppeliä osa osalta purkamista.
jos jotain tarttee tähän lisätä, niin se, että tarkista kannen kunto. eli käytä se pajalla, missä oikasevat ja koeponnistavat sen. ei olisi ensimmäinen kansi, mikä on halki.. ittekkin taistellu noiden turbollisten kansien kanssa enemmän, tai vähemmän.
erikoistyökaluja saattaa tarvita noiden ketjulaakareiden tappien irrotukseen. tapit yleensä melko jumissa, eikä välttämättä lähde kovin helposti. monet on kyllä irrottaneet pelkällä pultilla, mutterilla ja prikalla onnistuneesti ulosvetäen. muuten kotuu simppeliä osa osalta purkamista.
jos jotain tarttee tähän lisätä, niin se, että tarkista kannen kunto. eli käytä se pajalla, missä oikasevat ja koeponnistavat sen. ei olisi ensimmäinen kansi, mikä on halki.. ittekkin taistellu noiden turbollisten kansien kanssa enemmän, tai vähemmän.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Kannentiivisteen vaihto Om602:seen
Juu, niin pitää kyllä kansi varmaan pajalla käyttää tarkistettavana että ei tule uusilla osilla mutta paskalla kannella kasattua. Syöttöpumppuahan ei tarvitse käyttää irti kun kannen irrottaa?pera8x kirjoitti:melko yksinkertaista se on. osa osalta irti, niin näkee, mikä on seuraavaks tiellä. noin niinku karkeesti sanottuna se menee noin.
erikoistyökaluja saattaa tarvita noiden ketjulaakareiden tappien irrotukseen. tapit yleensä melko jumissa, eikä välttämättä lähde kovin helposti. monet on kyllä irrottaneet pelkällä pultilla, mutterilla ja prikalla onnistuneesti ulosvetäen. muuten kotuu simppeliä osa osalta purkamista.
jos jotain tarttee tähän lisätä, niin se, että tarkista kannen kunto. eli käytä se pajalla, missä oikasevat ja koeponnistavat sen. ei olisi ensimmäinen kansi, mikä on halki.. ittekkin taistellu noiden turbollisten kansien kanssa enemmän, tai vähemmän.
Ja mistä ruuvista kannattaa syöttöjä pienentää tuosta pumpusta, näin leimaamista ajatellen? Paikallaan tuossa on Herlevin tekemä pumppu jos sillä jotain merkitystä on.
190d 2.5d "St"
e36 328Ci M-Sport
e36 328Ci M-Sport
Re: Kannentiivisteen vaihto Om602:seen
Suomenkielisestä Alfamerin korjausoppaasta löytää hyvän selostuksen:
http://www.alfamer.fi/mercedes-190e-190 ... 16250.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.alfamer.fi/mercedes-190e-190 ... 16250.html" onclick="window.open(this.href);return false;
MB C160 Sportcoupe
Re: Kannentiivisteen vaihto Om602:seen
Ja jota kannattaa noudatella aika tarkkaan ihan omaan kokemukseen perustuen.Viperion kirjoitti:Suomenkielisestä Alfamerin korjausoppaasta löytää hyvän selostuksen:
http://www.alfamer.fi/mercedes-190e-190 ... 16250.html" onclick="window.open(this.href);return false;
nim. Yksi 603:n nokka-akseli poikki epähuomiossa.
W124 300D 4-matic -88
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
S124 300TE 4-matic -89
S124 300TE 4-matic -91
S124 E300 4-matic Turbodiesel -95
S211 E500 4-matic -04
Massey Ferguson 35 -57
Kawasaki KZ 1100 ST
Yamaha Grizzly 700 FI
Mustang HT-67
Re: Kannentiivisteen vaihto Om602:seen
Juu kiitokset vinkeistä Tuli tuo kirja hommattua ja lueskeltuakin jonkun verran ja tuollahan on ohjeistettu tuo kansipahvin vaihto ihan hyvin.tese kirjoitti:Ja jota kannattaa noudatella aika tarkkaan ihan omaan kokemukseen perustuen.Viperion kirjoitti:Suomenkielisestä Alfamerin korjausoppaasta löytää hyvän selostuksen:
http://www.alfamer.fi/mercedes-190e-190 ... 16250.html" onclick="window.open(this.href);return false;
nim. Yksi 603:n nokka-akseli poikki epähuomiossa.
190d 2.5d "St"
e36 328Ci M-Sport
e36 328Ci M-Sport
Re: Kannentiivisteen vaihto Om602:seen
Ja mistä ruuvista kannattaa syöttöjä pienentää tuosta pumpusta, näin leimaamista ajatellen? Paikallaan tuossa on Herlevin tekemä pumppu jos sillä jotain merkitystä on.
190d 2.5d "St"
e36 328Ci M-Sport
e36 328Ci M-Sport
Re: Kannentiivisteen vaihto Om602:seen
Todennäköisesti pumpusta löytyy ulkoinen syötönsäätövipu, joten takakannen alle ei kannata mennä sääteleenRe-pe kirjoitti:Ja mistä ruuvista kannattaa syöttöjä pienentää tuosta pumpusta, näin leimaamista ajatellen? Paikallaan tuossa on Herlevin tekemä pumppu jos sillä jotain merkitystä on.
W211 320cdi
W124 2.5 Dt
Ex w202 240
Ex w210 290tdt
W124 2.5 Dt
Ex w202 240
Ex w210 290tdt
Re: Kannentiivisteen vaihto Om602:seen
Näin itsekkin arvelen ja olen lueskellut, eikä kyllä muutenkaan tekisi mieli mennä noita säätöjä ronkkimaan. Olisko tietoa missä kohti pumppua mahdolisesti tollanen vipu voisi sijaita? En ole vielä kerennyt sen tarkemmin tuota katselemaan, vkloppuna olisi kyllä tarkoitus ruveta kansiremppaa alottamaan niin sitten voi sitä pumppuakin tutkailla helpommin.JaG kirjoitti:Todennäköisesti pumpusta löytyy ulkoinen syötönsäätövipu, joten takakannen alle ei kannata mennä sääteleenRe-pe kirjoitti:Ja mistä ruuvista kannattaa syöttöjä pienentää tuosta pumpusta, näin leimaamista ajatellen? Paikallaan tuossa on Herlevin tekemä pumppu jos sillä jotain merkitystä on.
190d 2.5d "St"
e36 328Ci M-Sport
e36 328Ci M-Sport
Re: Kannentiivisteen vaihto Om602:seen
Sammutinvipuun tehty. Pultilla rajoittaa sitä. Pumpun oikealla puolella edestä katsottuna. En kyllä herlevin pumpusta tiedä varmaksi, mutta näin luulisin
W211 320cdi
W124 2.5 Dt
Ex w202 240
Ex w210 290tdt
W124 2.5 Dt
Ex w202 240
Ex w210 290tdt
Re: Kannentiivisteen vaihto Om602:seen
Nyt olisi kansi nosteltu pois. Kannessa on silmillä havaittavia murtumia palotilassa venttiilien välissä, onko vaarallista?
Syöttöpumpussa ei ainakaan enää ole tuota syötön säätö hässäkkää, mutta ei tuo hankala näyttäisi olla tehdäkkään varsinkin kun kaikki on purettu edestä.
Yritän tähän vielä liittää kuvia murtumista ja samalla vähän ajetusta pahvista
Ilmottakaa jos kuvat ei näy niin kokeilen uudestaan.
Syöttöpumpussa ei ainakaan enää ole tuota syötön säätö hässäkkää, mutta ei tuo hankala näyttäisi olla tehdäkkään varsinkin kun kaikki on purettu edestä.
Yritän tähän vielä liittää kuvia murtumista ja samalla vähän ajetusta pahvista
Ilmottakaa jos kuvat ei näy niin kokeilen uudestaan.
190d 2.5d "St"
e36 328Ci M-Sport
e36 328Ci M-Sport
Re: Kannentiivisteen vaihto Om602:seen(Kansi probleema)
noita halkeemia alkaa tuleen toisinaan ajan saatossa. sitten vasta, kun ne menee vesitilaan saakka, tai jonnekkin muualle "läpi" asti, niin sitten niistä alkaa oleen haittaa. mulla oli yhdessä kannessa muistaakseni 4, vai peräti 5 pytyn kohdalla oikein antaumuksella isoja halkeemia ja ainoastan yksi oli mennyt läpi asti. viisastahan tuo olisi koeponnistaa, niin ei tartte kahta kertaa tehdä samaa työtä, jos sattuukin olemaan läpiasti halki.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Kannentiivisteen vaihto Om602:seen(Kansi probleema)
Selvä homma. Ei tuossa kyllä ollu nesteet ja öljyt sekasin, se vaan tsupsutteli tuolta 5sylinterin takaa. Mielessä ollu että käyttäs ton kannen pajalla vaan lähin taitaa olla noin 100km päässä ainakin missä koeponnistus onnistuisi, enkä siitä paikasta ole oikeen hyvää kuullut.pera8x kirjoitti:noita halkeemia alkaa tuleen toisinaan ajan saatossa. sitten vasta, kun ne menee vesitilaan saakka, tai jonnekkin muualle "läpi" asti, niin sitten niistä alkaa oleen haittaa. mulla oli yhdessä kannessa muistaakseni 4, vai peräti 5 pytyn kohdalla oikein antaumuksella isoja halkeemia ja ainoastan yksi oli mennyt läpi asti. viisastahan tuo olisi koeponnistaa, niin ei tartte kahta kertaa tehdä samaa työtä, jos sattuukin olemaan läpiasti halki.
190d 2.5d "St"
e36 328Ci M-Sport
e36 328Ci M-Sport
Re: Kannentiivisteen vaihto Om602:seen(Kansi probleema)
Se firma josta et ole hyvää kuullut..niinkuin minäkin niin voi olla etttei liity nyt siihen koeponnistukseen..eli perus työhön mitenkään vaan koneen kasaus kokonaisuuksiin.
No eihän siinä häviä kun yhden pahvin ja työtä jos tälläinen nestetilaan oleva juttu on halkin.
Toisekseen öljyhän harmaantuu ja venakoppaan tulee mäskiä ja mielestäni vielä parempi keino todeta neste vuoto öljyyn on avata hieman pohja roppua kun auto seissyt yön yli...eli neste laskeutuu painavampana pohjalle.
No eihän siinä häviä kun yhden pahvin ja työtä jos tälläinen nestetilaan oleva juttu on halkin.
Toisekseen öljyhän harmaantuu ja venakoppaan tulee mäskiä ja mielestäni vielä parempi keino todeta neste vuoto öljyyn on avata hieman pohja roppua kun auto seissyt yön yli...eli neste laskeutuu painavampana pohjalle.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Kannentiivisteen vaihto Om602:seen
Tuo halkeama joka menee venttiilistä kammionreikään kannattaa kyllä tarkkuuttaa paremmin ennen kun laitaa kantta paikoilleen.
Kannentiiviste kun hajoaa tuolleen viimeisen takaa niin voi kieliä isosta pakopaineesta. Vakioahdinko siinä oli?
Kannentiiviste kun hajoaa tuolleen viimeisen takaa niin voi kieliä isosta pakopaineesta. Vakioahdinko siinä oli?
Re: Kannentiivisteen vaihto Om602:seen(Kansi probleema)
Voi hyvinkin mahdollista kyllä. Ei tuo niin mahdottoman iso töinen ollut purkaa että taidan lyödä vaan kasaan ja kokeilla miten käy, eikä ole liian kalliiksikaan ole tullut kun yläpään tiivistesarjan ja kannenpultit sai 60euroonatlas kirjoitti:Se firma josta et ole hyvää kuullut..niinkuin minäkin niin voi olla etttei liity nyt siihen koeponnistukseen..eli perus työhön mitenkään vaan koneen kasaus kokonaisuuksiin.
No eihän siinä häviä kun yhden pahvin ja työtä jos tälläinen nestetilaan oleva juttu on halkin.
Toisekseen öljyhän harmaantuu ja venakoppaan tulee mäskiä ja mielestäni vielä parempi keino todeta neste vuoto öljyyn on avata hieman pohja roppua kun auto seissyt yön yli...eli neste laskeutuu painavampana pohjalle.
Pitää vaan hissukseen testailla ja tutkailla noita öljyjä nesteitä.
190d 2.5d "St"
e36 328Ci M-Sport
e36 328Ci M-Sport
Re: Kannentiivisteen vaihto Om602:seen
Siis käyttää ponnistettavana vai voiko ihan kotioloissakin jotenkin tutkia tuota että eihän tuo mene läpi asti? Vai mitenkä?Jari Ke kirjoitti:Tuo halkeama joka menee venttiilistä kammionreikään kannattaa kyllä tarkkuuttaa paremmin ennen kun laitaa kantta paikoilleen.
Kannentiiviste kun hajoaa tuolleen viimeisen takaa niin voi kieliä isosta pakopaineesta. Vakioahdinko siinä oli?
[ https://scontent-lhr3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xta1/v/t1.0-9/12670462_10205480981413138_2225171108285902564_n.jpg?oh=56eebd7f213efc421fbf6e7f26c8bdfd&oe=573AE8FE ]
Joku garretin kiinankopio t04b ahdin siellä on, pienihän se on ainakin noille 2.5bar ahtopaineille mitä ainakin entinen omistaja sano siellä olevan. Nyt kun kaikki rojut on irti niin pitää pakopaine mittarille tehä nippa putki hässäkkä pakosarjaan että pääsee pakopaineita vilkuilemaan tulevaisuudessa.
190d 2.5d "St"
e36 328Ci M-Sport
e36 328Ci M-Sport
Re: Kannentiivisteen vaihto Om602:seen
Sä ilmeisesti kasaat harakirinosilla jos setti maksaa vain 60€? Mäkin kasasin kaksikertaa...ensimmäisen ja viimeisen kerran
Siitä oppineena olen aina käyttänyt orkkisosia. Se pahvi kesti vajaat 20t. Tiä sitten pulteistako vai pahvista se johtui vai siitä etten vaan osannu. Jokatapauksessa en osta enään nuita osia harakirinä. Erling merkkinen pahvi jos on niin sekait on sama mikä orkkiksenakin myydään.
No mutta vie nyt ihmeessä se kansi ponnistukseen sellaiselle pajalle joka osaa sen homman tehdä kunnolla. Jotain satkunluokkaa kait taitaa hinta olla tuolle hommalle?
2.5bar ahdot on jokatapauksessa sellaista luokkaa melki millä tuossa setissä toimivalla ahtimella tahansa ettei massapahvi kauaa pysy vaikka kuin olisi orkkiskin ja vaikka olisi liimalla kiinni. Tästä on juttua ja kokeilua yrityserehdys periaatteella tälläkin foorumilla useassa eri topiikissa.
Jos ei halua alvariin pahveja vaihtaa niin kun ahdot pudottaa 1.5bar kieppeille ja käyttää kunnollista liimaa massapahvile niin alkaa kestämään paremmin. Ja tee veriura tonne vitosen taakse niin ei pahvi pullahda ulos niin helposti. Tai no hyvä sulake se on kun ei tee. Jos pullahtaa tietää että liikaa on pakopaineita tai koipi liian raskas
Siitä oppineena olen aina käyttänyt orkkisosia. Se pahvi kesti vajaat 20t. Tiä sitten pulteistako vai pahvista se johtui vai siitä etten vaan osannu. Jokatapauksessa en osta enään nuita osia harakirinä. Erling merkkinen pahvi jos on niin sekait on sama mikä orkkiksenakin myydään.
No mutta vie nyt ihmeessä se kansi ponnistukseen sellaiselle pajalle joka osaa sen homman tehdä kunnolla. Jotain satkunluokkaa kait taitaa hinta olla tuolle hommalle?
2.5bar ahdot on jokatapauksessa sellaista luokkaa melki millä tuossa setissä toimivalla ahtimella tahansa ettei massapahvi kauaa pysy vaikka kuin olisi orkkiskin ja vaikka olisi liimalla kiinni. Tästä on juttua ja kokeilua yrityserehdys periaatteella tälläkin foorumilla useassa eri topiikissa.
Jos ei halua alvariin pahveja vaihtaa niin kun ahdot pudottaa 1.5bar kieppeille ja käyttää kunnollista liimaa massapahvile niin alkaa kestämään paremmin. Ja tee veriura tonne vitosen taakse niin ei pahvi pullahda ulos niin helposti. Tai no hyvä sulake se on kun ei tee. Jos pullahtaa tietää että liikaa on pakopaineita tai koipi liian raskas
Re: Kannentiivisteen vaihto Om602:seen(Kansi probleema)
Mielenkiinnosta niin saakos tuohon peltikannentiivistettä vai käykö 0m605 kannentiiviste jolloin sen saisi kestämään paremmin.
Toi 2.5bar on mielestäni aivan liikaa ja orkkispahville.
Toi 2.5bar on mielestäni aivan liikaa ja orkkispahville.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Kannentiivisteen vaihto Om602:seen(Kansi probleema)
noista halkeemista vielä. toi halkeemahan voi mennä imukanavaan, tai pakokanavaan, tai vesitilaan. jos halkeema menee vesitilaan, niin ei se sotke öljyjä ja nesteitä keskenään. se päästelee vaan pakokaasuja jäähynesteiden sekaan ja tekee painetta järjestelmään ja kierto häiriintyy. jos se menee pakokanavaan, niin sinne se sitten tupsuttelee ilman sen kummempia oireita. jos se menee imukanavaan, niin sit se tupsuttelee sinne ilman sen kummempia oireita. mutta sitten, kun se aikansa tupsuttelee jompaan kumpaan kanavaan ja halkeema vaan kasvaa, niin lopulta ase alkaa näkyyn vähentyneinä puristuksina kyseisen pytyn kohdalla ja käynti häiriintyy.
en oo näissä om601-603 tavannut ikinä sellasta tapausta, että öljyt ja jäähdytysnesteet menisi sekasin. kansipahvi pettää yleensä tuosta öljykanavan kohdilta ja paineet menee öljynkiertoon ja öljyt sylinteriin. tai jos on kansi halki, niin tekee painetta järjestelmään. silti kaikki nesteet pysyy omissa lokeroissaan, eikä sekotu.
en oo näissä om601-603 tavannut ikinä sellasta tapausta, että öljyt ja jäähdytysnesteet menisi sekasin. kansipahvi pettää yleensä tuosta öljykanavan kohdilta ja paineet menee öljynkiertoon ja öljyt sylinteriin. tai jos on kansi halki, niin tekee painetta järjestelmään. silti kaikki nesteet pysyy omissa lokeroissaan, eikä sekotu.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Kannentiivisteen vaihto Om602:seen
Ihan victor reinziä, elringiä tuli ja tulossa olis vielä vht copper casket, ahdot pitää pudottaa aluksi 1bar leimaa ajatellen. Nostellaan ahtoja sit kun on leima paperissa ja pakopaine mittari paikallaan.Jari Ke kirjoitti:Sä ilmeisesti kasaat harakirinosilla jos setti maksaa vain 60€? Mäkin kasasin kaksikertaa...ensimmäisen ja viimeisen kerran
Siitä oppineena olen aina käyttänyt orkkisosia. Se pahvi kesti vajaat 20t. Tiä sitten pulteistako vai pahvista se johtui vai siitä etten vaan osannu. Jokatapauksessa en osta enään nuita osia harakirinä. Erling merkkinen pahvi jos on niin sekait on sama mikä orkkiksenakin myydään.
No mutta vie nyt ihmeessä se kansi ponnistukseen sellaiselle pajalle joka osaa sen homman tehdä kunnolla. Jotain satkunluokkaa kait taitaa hinta olla tuolle hommalle?
2.5bar ahdot on jokatapauksessa sellaista luokkaa melki millä tuossa setissä toimivalla ahtimella tahansa ettei massapahvi kauaa pysy vaikka kuin olisi orkkiskin ja vaikka olisi liimalla kiinni. Tästä on juttua ja kokeilua yrityserehdys periaatteella tälläkin foorumilla useassa eri topiikissa.
Jos ei halua alvariin pahveja vaihtaa niin kun ahdot pudottaa 1.5bar kieppeille ja käyttää kunnollista liimaa massapahvile niin alkaa kestämään paremmin. Ja tee veriura tonne vitosen taakse niin ei pahvi pullahda ulos niin helposti. Tai no hyvä sulake se on kun ei tee. Jos pullahtaa tietää että liikaa on pakopaineita tai koipi liian raskas
Pitää vielä kyllä tota koeponnistus hommaa miettiä, että veiskö sen sittenki.
190d 2.5d "St"
e36 328Ci M-Sport
e36 328Ci M-Sport
Re: Kannentiivisteen vaihto Om602:seen(Kansi probleema)
En kyllä itse löytänyt peltitiivistettä tohon om602, mutta ilmeisesti om605 tiiviste kävis tuohon kun siihen poraa muutaman reiän?atlas kirjoitti:Mielenkiinnosta niin saakos tuohon peltikannentiivistettä vai käykö 0m605 kannentiiviste jolloin sen saisi kestämään paremmin.
Toi 2.5bar on mielestäni aivan liikaa ja orkkispahville.
190d 2.5d "St"
e36 328Ci M-Sport
e36 328Ci M-Sport
Re: Kannentiivisteen vaihto Om602:seen(Kansi probleema)
Juu kiitos tiedostapera8x kirjoitti:noista halkeemista vielä. toi halkeemahan voi mennä imukanavaan, tai pakokanavaan, tai vesitilaan. jos halkeema menee vesitilaan, niin ei se sotke öljyjä ja nesteitä keskenään. se päästelee vaan pakokaasuja jäähynesteiden sekaan ja tekee painetta järjestelmään ja kierto häiriintyy. jos se menee pakokanavaan, niin sinne se sitten tupsuttelee ilman sen kummempia oireita. jos se menee imukanavaan, niin sit se tupsuttelee sinne ilman sen kummempia oireita. mutta sitten, kun se aikansa tupsuttelee jompaan kumpaan kanavaan ja halkeema vaan kasvaa, niin lopulta ase alkaa näkyyn vähentyneinä puristuksina kyseisen pytyn kohdalla ja käynti häiriintyy.
en oo näissä om601-603 tavannut ikinä sellasta tapausta, että öljyt ja jäähdytysnesteet menisi sekasin. kansipahvi pettää yleensä tuosta öljykanavan kohdilta ja paineet menee öljynkiertoon ja öljyt sylinteriin. tai jos on kansi halki, niin tekee painetta järjestelmään. silti kaikki nesteet pysyy omissa lokeroissaan, eikä sekotu.
190d 2.5d "St"
e36 328Ci M-Sport
e36 328Ci M-Sport
Re: Kannentiivisteen vaihto Om602:seen(Kansi probleema)
Om605 peltitiiviste vaan sinne väliin ja juurikin muutaman reijän joutuu poraileen. Ja sitten liimat kaikkien niitten tiivisteiden väliin nii eiköhän rupea kestämään.Re-pe kirjoitti:En kyllä itse löytänyt peltitiivistettä tohon om602, mutta ilmeisesti om605 tiiviste kävis tuohon kun siihen poraa muutaman reiän?atlas kirjoitti:Mielenkiinnosta niin saakos tuohon peltikannentiivistettä vai käykö 0m605 kannentiiviste jolloin sen saisi kestämään paremmin.
Toi 2.5bar on mielestäni aivan liikaa ja orkkispahville.
W211 320cdi
W124 2.5 Dt
Ex w202 240
Ex w210 290tdt
W124 2.5 Dt
Ex w202 240
Ex w210 290tdt
Re: Kannentiivisteen vaihto Om602:seen(Kansi probleema)
Mistäs muuten tommoisen om605sen peltitiivisteen löytäisi?JaG kirjoitti:Om605 peltitiiviste vaan sinne väliin ja juurikin muutaman reijän joutuu poraileen. Ja sitten liimat kaikkien niitten tiivisteiden väliin nii eiköhän rupea kestämään.Re-pe kirjoitti:En kyllä itse löytänyt peltitiivistettä tohon om602, mutta ilmeisesti om605 tiiviste kävis tuohon kun siihen poraa muutaman reiän?atlas kirjoitti:Mielenkiinnosta niin saakos tuohon peltikannentiivistettä vai käykö 0m605 kannentiiviste jolloin sen saisi kestämään paremmin.
Toi 2.5bar on mielestäni aivan liikaa ja orkkispahville.
190d 2.5d "St"
e36 328Ci M-Sport
e36 328Ci M-Sport
Re: Kannentiivisteen vaihto Om602:seen(Kansi probleema)
Kl-varaosilta ainakin löytyy. Itse tilasin paikallisen autovaraosaliikkeen kautta ja tuli jo seuraavana päivänä. En muista paikkaa mistä ne tilasi. Osta myös uudet kannenpultit, jos vanhat venyny liikaaRe-pe kirjoitti:Mistäs muuten tommoisen om605sen peltitiivisteen löytäisi?JaG kirjoitti:Om605 peltitiiviste vaan sinne väliin ja juurikin muutaman reijän joutuu poraileen. Ja sitten liimat kaikkien niitten tiivisteiden väliin nii eiköhän rupea kestämään.Re-pe kirjoitti:En kyllä itse löytänyt peltitiivistettä tohon om602, mutta ilmeisesti om605 tiiviste kävis tuohon kun siihen poraa muutaman reiän?atlas kirjoitti:Mielenkiinnosta niin saakos tuohon peltikannentiivistettä vai käykö 0m605 kannentiiviste jolloin sen saisi kestämään paremmin.
Toi 2.5bar on mielestäni aivan liikaa ja orkkispahville.
W211 320cdi
W124 2.5 Dt
Ex w202 240
Ex w210 290tdt
W124 2.5 Dt
Ex w202 240
Ex w210 290tdt
Re: Kannentiivisteen vaihto Om602:seen(Kansi probleema)
Peltitiiviste pitääkseen vaatii ihan ehdottomasti kannen sekä lohkon oikaisun. Ei o kolmeakaan viikkoa siitä kun yx foorumilainen ei ilmeisesti uskonu ja halusi koittaa 603:seen 606:sen tiivistettä. Ei vissiin käyny edes ajamassa vuoti siihenmalliin ja vaihtoi takas massatiivisteeseen. Kansi oli koneistettu mutta loko ei. Ja näitäkin esimerkkejä on paljon.
Sit kun molemmat pinnat koneistaa ni sitten kyllä.
Olen vähä sitä mieltä että jos 606:sen aukoo ni koneistamatta pintoja ei kannata takas nippuun laittaa peltitiivisteen kanssa. Tai voihan sen laittaa muta riski siitä ettei pidä on suuri.
Ittellä on menossa 606:sen kasaus ja kummatkin pinnat on koneistettu kun peltitiiviste liimankans laitetaan.
Sit kun molemmat pinnat koneistaa ni sitten kyllä.
Olen vähä sitä mieltä että jos 606:sen aukoo ni koneistamatta pintoja ei kannata takas nippuun laittaa peltitiivisteen kanssa. Tai voihan sen laittaa muta riski siitä ettei pidä on suuri.
Ittellä on menossa 606:sen kasaus ja kummatkin pinnat on koneistettu kun peltitiiviste liimankans laitetaan.
Re: Kannentiivisteen vaihto Om602:seen(Kansi probleema)
No joo pintojen pitää kyllä olla tasaset. Itse koneistin vain kannen ja laitoin peltitiivisteen vht kupariliiman kans ja on kyllä tähän asti pitänytJari Ke kirjoitti:Peltitiiviste pitääkseen vaatii ihan ehdottomasti kannen sekä lohkon oikaisun. Ei o kolmeakaan viikkoa siitä kun yx foorumilainen ei ilmeisesti uskonu ja halusi koittaa 603:seen 606:sen tiivistettä. Ei vissiin käyny edes ajamassa vuoti siihenmalliin ja vaihtoi takas massatiivisteeseen. Kansi oli koneistettu mutta loko ei. Ja näitäkin esimerkkejä on paljon.
Sit kun molemmat pinnat koneistaa ni sitten kyllä.
Olen vähä sitä mieltä että jos 606:sen aukoo ni koneistamatta pintoja ei kannata takas nippuun laittaa peltitiivisteen kanssa. Tai voihan sen laittaa muta riski siitä ettei pidä on suuri.
Ittellä on menossa 606:sen kasaus ja kummatkin pinnat on koneistettu kun peltitiiviste liimankans laitetaan.
W211 320cdi
W124 2.5 Dt
Ex w202 240
Ex w210 290tdt
W124 2.5 Dt
Ex w202 240
Ex w210 290tdt
Re: Kannentiivisteen vaihto Om602:seen(Kansi probleema)
Juu ehdottomasti heittää lohko ja kansi koneistamo keikan jos jossain välissä tähän rupeaa peltitiivistettä laittamaan, mutta kokeillaan nyt alkuun ihan tuolla massapahvilla vht:n keraJari Ke kirjoitti:Peltitiiviste pitääkseen vaatii ihan ehdottomasti kannen sekä lohkon oikaisun. Ei o kolmeakaan viikkoa siitä kun yx foorumilainen ei ilmeisesti uskonu ja halusi koittaa 603:seen 606:sen tiivistettä. Ei vissiin käyny edes ajamassa vuoti siihenmalliin ja vaihtoi takas massatiivisteeseen. Kansi oli koneistettu mutta loko ei. Ja näitäkin esimerkkejä on paljon.
Sit kun molemmat pinnat koneistaa ni sitten kyllä.
Olen vähä sitä mieltä että jos 606:sen aukoo ni koneistamatta pintoja ei kannata takas nippuun laittaa peltitiivisteen kanssa. Tai voihan sen laittaa muta riski siitä ettei pidä on suuri.
Ittellä on menossa 606:sen kasaus ja kummatkin pinnat on koneistettu kun peltitiiviste liimankans laitetaan.
190d 2.5d "St"
e36 328Ci M-Sport
e36 328Ci M-Sport
Re: Kannentiivisteen vaihto Om602:seen(Kansi probleema)
ilmeisesti profiili kuvan autosta kyse? ihan mielenkiinnosta vaan piti alkaa kyseleen onko auto kalajoen suunnalta ostettu? alkuperäiseltä väriltään vaalean sininen tms... äkkiseltään näyttäis tutulta autolta