Imusarjan säätö moottori
Imusarjan säätö moottori
Itsellä oli vikana se, että sulake oli palannut konehuoneesta pelkääjän puolelta.
Syy siihen on ilmeisesti imusarjan säätö moottori joka polttaa sulakkeen. No ratkaisin ongelman siten, että otin säätö moottorin piuhan irti. Ja sen jälkeen ei sulake palannutkaan. No mutta sen jälkeen kun oli täydet tehot moottorissa löytyi uusi vika... Auto sammui aina ns. Lämpöisenä ja ei lähtenyt millään käyntiin, paitsi taas kun kone oli kylmä tai seuraavana aamuna. Auto käynnistyi aina kylmänä hyvin!
No laitoin takas kiinni imusarjan säätö moottori piuhan ja mikä ihme. Sulake palo ja kone ei enään sammu lämpimänä. Nyt ollaan taas vikatilassa koneen kanssa kun sulake palo.
Olisiko nyt sitten syynä toi säätömoottorin irti ottaminen tohon lämpimänä sammumiseen ja vaihtaisin säätömoottorin uuteen ja sen jälkeen pelaisi kaikki?
Kuulostaa hullulta ostaa uutta säätö moottoria kun en tarvitse sitä mihinkään kun imusarjan läpät on otettu pois.
Purkaamolta saattaisi tietenkin löytyä käytetty... mutta voiko sitä ohjelmoida jotenkin, että auto ei käytä sitä enään tai jotain sellasta?
Ja eihän sitä tiiä, että onko koko säätö moottori vikana sammumiseen... Jos vaikka auto löytää uuden vian silloin kun siinä on ns. täydet tehot, eikä ole vikatilassa...?
Mystisiä nämä ongelmat joskus on...
W210 e 220 t cdi -02
Syy siihen on ilmeisesti imusarjan säätö moottori joka polttaa sulakkeen. No ratkaisin ongelman siten, että otin säätö moottorin piuhan irti. Ja sen jälkeen ei sulake palannutkaan. No mutta sen jälkeen kun oli täydet tehot moottorissa löytyi uusi vika... Auto sammui aina ns. Lämpöisenä ja ei lähtenyt millään käyntiin, paitsi taas kun kone oli kylmä tai seuraavana aamuna. Auto käynnistyi aina kylmänä hyvin!
No laitoin takas kiinni imusarjan säätö moottori piuhan ja mikä ihme. Sulake palo ja kone ei enään sammu lämpimänä. Nyt ollaan taas vikatilassa koneen kanssa kun sulake palo.
Olisiko nyt sitten syynä toi säätömoottorin irti ottaminen tohon lämpimänä sammumiseen ja vaihtaisin säätömoottorin uuteen ja sen jälkeen pelaisi kaikki?
Kuulostaa hullulta ostaa uutta säätö moottoria kun en tarvitse sitä mihinkään kun imusarjan läpät on otettu pois.
Purkaamolta saattaisi tietenkin löytyä käytetty... mutta voiko sitä ohjelmoida jotenkin, että auto ei käytä sitä enään tai jotain sellasta?
Ja eihän sitä tiiä, että onko koko säätö moottori vikana sammumiseen... Jos vaikka auto löytää uuden vian silloin kun siinä on ns. täydet tehot, eikä ole vikatilassa...?
Mystisiä nämä ongelmat joskus on...
W210 e 220 t cdi -02
Re: Imusarjan säätö moottori
tuo että sammaa ja ei lähde kun kylmänä käyntiin viittaisi moottorin pyörintä nopeus anturiin. mutta sitä en tiedä miksi tuo imusarjan läppämoottori vaikuttaisi siihen en ymmärrä.
läppämoottorin voi korvata 4.7Kohm vastuksella jos sitä ei halua uusia.
läppämoottorin voi korvata 4.7Kohm vastuksella jos sitä ei halua uusia.
Re: Imusarjan säätö moottori
Voiko joku viisas kertoa miten asennan ton 4,7Kohm vastuksen? Saisi sen vian sit ainakin kuitattua ja katsoa alkaako sammuilemaan taas lämpimänä...
Re: Imusarjan säätö moottori
Kyllä tuo vika vaikkuttaisi enemmän kampiakselin asentotunnistin vialta.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Imusarjan säätö moottori
Näyttääkö testeri onko noissa vika vai pitääkö alkaa vain kokeilemaan? Halvempi olisi ostaa uusi kampiakselin asentotunnistin, kuin käyttää testerissä...
Re: Imusarjan säätö moottori
Kyllä star näyttää kaikenlaista, missäpäin liikut ? harrastaja star on varmasti kukkaroystävällisempi kuin Vehon .
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
Re: Imusarjan säätö moottori
Kyllä tersteri näyttää onko vika asentotunnistimessa. Onhan tääläkin foorumilla monta jolla on stari. Ei aina tarvitse viedä veholle tai merkki liikkeeseen.aallu kirjoitti:Näyttääkö testeri onko noissa vika vai pitääkö alkaa vain kokeilemaan? Halvempi olisi ostaa uusi kampiakselin asentotunnistin, kuin käyttää testerissä...
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Imusarjan säätö moottori
Etelä-karjalan alueella...
Re: Imusarjan säätö moottori
Kaikenlaista näyttää Star, kaikkea ei pysty näyttämään, ja ammattilainen osaa sitten yhdistää testerin avut kerrottuihin oireisiin
oulaistenliikenne.fi
Re: Imusarjan säätö moottori
Katso tuolta onko joku lähellä.aallu kirjoitti:Etelä-karjalan alueella...
https://www.google.com/maps/d/viewer?ll ... fCDOaSrYB4" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Imusarjan säätö moottori
Jes löytyy omalta paikkakunnalta. Mites otan yhteyttä ?
Re: Imusarjan säätö moottori
Kirjoita vaikka yksityisviesti sille.aallu kirjoitti:Jes löytyy omalta paikkakunnalta. Mites otan yhteyttä ?
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Imusarjan säätö moottori
aallu kirjoitti:Voiko joku viisas kertoa miten asennan ton 4,7Kohm vastuksen? Saisi sen vian sit ainakin kuitattua ja katsoa alkaako sammuilemaan taas lämpimänä...
Tuosta näkee mihin vastus tulee.
Käy nyt ensin siellä testerissä ja ala sitten tilanteen vaatimiin toimiin.
Re: Imusarjan säätö moottori
Käytin testeris ja näytti imukanavan kytkentä katkos/toimintahäiriö, joten ei siihe jää muuta kuin säätömoottori on jumissa... ja nokka-akseli- ja kampiakselisignaali näytti ei signaalia/epäloogine, joten kyllä selvästi näyttää että kampiakselin tunnistin vaihtoon !
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 369
- Liittynyt: La 05.12.2009 13:33
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Imusarjan säätö moottori
Sen läppämoottorin voi muistaakseni "Starilla"ohittaa , jos haluaa. Omastani EGR poistettiin läppien kera ja toimii loistavasti.
Re: Imusarjan säätö moottori
Staarillakoristo e420 kirjoitti:Sen läppämoottorin voi muistaakseni "Starilla"ohittaa , jos haluaa. Omastani EGR poistettiin läppien kera ja toimii loistavasti.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 369
- Liittynyt: La 05.12.2009 13:33
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Imusarjan säätö moottori
Se kyllä taisi poistua uudelleen ohjelmoinnin yhteydessä,anteeksi vaan.
Re: Imusarjan säätö moottori
Sain auton toimimaa kun uusin kampiakselin asento tunnistimen ja laitoin vastuksen läppä moottorin johtoon.
Stari näytti viellä viaksi sitä läppä moottorii, mutta ei haittaa ajoa!
Stari näytti viellä viaksi sitä läppä moottorii, mutta ei haittaa ajoa!