W124 E300 v91 kat. Ei käy lämpimänä ja sammuu 80 asteessa
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ti 01.03.2016 13:23
W124 E300 v91 kat. Ei käy lämpimänä ja sammuu 80 asteessa
Moi
Elikkä ongelma on w124 E300 Mercedes 91 ei käy kuin lämpimäksi ja sammuu pitää odottaa noin 1-1/2h jotta käynnistyy.
Osia vaihdettu:
Virranjakaja ja pyöriä
Sytytys johdot ja tulpat
Ecun lämpötila anturi (4 napainen sylinterin kannen päädyssä)
Yj-rele vaihdettu ja bensapumpun rele tinattu.
Määränjakaja kokonaisuudessaan. kumikaukalo samalla uusittu.
Puola todettu toimivaksi vaihtamalla toisesta autosta toimiva ja ei ollut vaikutusta.
Pyörintänopeus anturi mitattu vikatilassa 870 ohmia joka pitäisi olla rajoissa.
Koitettu tankinkorkkiakin otettu pois ja käynnistetty kylmänä silti sammuu siinä 80 asteessa.
Polttoaine filtteri vaihdettu.pumput Pyörii sen 1-3sek aina kun vääntää virrat päälle.
Pulssisuhde koodej katselin ja kaikki oli ok vika päällä ollessa ja virrat päällä
Pinni 2- ja 3+ Pyöreästä liittimestä vasemmalla lokasuojan päältä. 50% ja startatessa sen 70%
Koko rumba alkoi kun vaihdoin kumikaukalon määränjakajasta joka oli halki ja seos säätö oli jumittunut edellisen omistajan jäljiltä.
Kaikki jetronicin anturit tarkistettu ja mitattu.
Oisko jollain ollut samanlainen tapaus? Mitä kannattaa tehä viellä?
Elikkä ongelma on w124 E300 Mercedes 91 ei käy kuin lämpimäksi ja sammuu pitää odottaa noin 1-1/2h jotta käynnistyy.
Osia vaihdettu:
Virranjakaja ja pyöriä
Sytytys johdot ja tulpat
Ecun lämpötila anturi (4 napainen sylinterin kannen päädyssä)
Yj-rele vaihdettu ja bensapumpun rele tinattu.
Määränjakaja kokonaisuudessaan. kumikaukalo samalla uusittu.
Puola todettu toimivaksi vaihtamalla toisesta autosta toimiva ja ei ollut vaikutusta.
Pyörintänopeus anturi mitattu vikatilassa 870 ohmia joka pitäisi olla rajoissa.
Koitettu tankinkorkkiakin otettu pois ja käynnistetty kylmänä silti sammuu siinä 80 asteessa.
Polttoaine filtteri vaihdettu.pumput Pyörii sen 1-3sek aina kun vääntää virrat päälle.
Pulssisuhde koodej katselin ja kaikki oli ok vika päällä ollessa ja virrat päällä
Pinni 2- ja 3+ Pyöreästä liittimestä vasemmalla lokasuojan päältä. 50% ja startatessa sen 70%
Koko rumba alkoi kun vaihdoin kumikaukalon määränjakajasta joka oli halki ja seos säätö oli jumittunut edellisen omistajan jäljiltä.
Kaikki jetronicin anturit tarkistettu ja mitattu.
Oisko jollain ollut samanlainen tapaus? Mitä kannattaa tehä viellä?
Re: W124 E300 v91 kat. Ei käy lämpimänä ja sammuu 80 asteess
Siskolikan (ja miehensä) bensa 230:ssä oli samantyyppisiä oireita lämpimänä.
Tässä tapauksessa syynä oli moottorin johtosarjan hapertuneet johtimet, niitä tapauksia on vissiin paljon.
Tarkkaa paikkaa mistä kohta ne hajoaa, en osaa sanoa.
Tässä tapauksessa syynä oli moottorin johtosarjan hapertuneet johtimet, niitä tapauksia on vissiin paljon.
Tarkkaa paikkaa mistä kohta ne hajoaa, en osaa sanoa.
C126 500 -88
855-T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
855-T5 -96
FLH 1200 -72
FLH 1200 -77
Re: W124 E300 v91 kat. Ei käy lämpimänä ja sammuu 80 asteess
Toi kuuman sammuminen on yleensä kampiakselin asento tunnistimen vika...kun sammuu niin anturi irti ja kylmä späytä anturiin ja tyrkkää takas paikalleen...tosin kuutosessa ei taida mahtua...nelosessa kyllä..senkin voi mitata vastuksen eli mittaa kylmänä ja kun sammuu..toisekseen tollanen oli täällä joskus vikana ja kuulemma mittariston takana tai jossakin kuului naks ja sitten alkoi hyytyä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ti 01.03.2016 13:23
Re: W124 E300 v91 kat. Ei käy lämpimänä ja sammuu 80 asteess
Epäilen myös tuota johtojen hapertumista.
Kampiakselin tunnistin on ok. 680 ohmia kylmänä ja lämpimänä 860ohmia
Pitäö katsoa johdot kun tulis vähän lämpimämpi keli ei viitsi pakkasessa ruveta johtoja rusautteleen.
Kerron kun löydän vian.
Uudeelln luin pulssi suhteet ja herjasi vikakoodin perusteella ecun lämpötila anturia ja heiluttelemalla johtoa myös ecun virransaantia prosentit heitteli kovin.
Kampiakselin tunnistin on ok. 680 ohmia kylmänä ja lämpimänä 860ohmia
Pitäö katsoa johdot kun tulis vähän lämpimämpi keli ei viitsi pakkasessa ruveta johtoja rusautteleen.
Kerron kun löydän vian.
Uudeelln luin pulssi suhteet ja herjasi vikakoodin perusteella ecun lämpötila anturia ja heiluttelemalla johtoa myös ecun virransaantia prosentit heitteli kovin.
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ti 01.03.2016 13:23
Re: W124 E300 v91 kat. Ei käy lämpimänä ja sammuu 80 asteess
Mikä siellä mittarin takana naksahtaa ? Naksahtelua tapahtui ennen tuota vikaa, mutta sitten otin mittarin pois tikuilla sivuilta ja irrotin kaikki johdot ja putsasin pinnit ja himmentimen kontakti sprayllä. Kannattaa hiukan öljyä lirauttaa nopeusvaijeriin menee paremmin paikalleen.
Operaation jälkeen ei ole naksahteluja kuulunut.
Operaation jälkeen ei ole naksahteluja kuulunut.
Re: W124 E300 v91 kat. Ei käy lämpimänä ja sammuu 80 asteess
Noissa alle -93 vuosimalleissa ei ole kyllä ollut johtosarja vikoja mutta onhan se mahdollista.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 E300 v91 kat. Ei käy lämpimänä ja sammuu 80 asteess
Sammuuko pikku hiljaa vai heti kun tietty lämpötila saavutetaan?
Entäs tyhjäkäyntimoottori? Onko nyt tietoa missä asetukisissa CO-ruuvi on ja onko määränjakajan kyljestä potikkaa säädelty?
Käykö auto jos vaikka ottaa ylijännitereleestä sulakkeen pois?
Saako auton käyntiin jos kaveri starttaa ja itse painaa varovasta ilmamäärälautasta alaspäin tai vastaavasti yrittää nostaa?
Onko kipinä tarkastettu siinä 80-lämpötilassa? Katkeeko bensa vai kipinän saanti.
Entäs tyhjäkäyntimoottori? Onko nyt tietoa missä asetukisissa CO-ruuvi on ja onko määränjakajan kyljestä potikkaa säädelty?
Käykö auto jos vaikka ottaa ylijännitereleestä sulakkeen pois?
Saako auton käyntiin jos kaveri starttaa ja itse painaa varovasta ilmamäärälautasta alaspäin tai vastaavasti yrittää nostaa?
Onko kipinä tarkastettu siinä 80-lämpötilassa? Katkeeko bensa vai kipinän saanti.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 4
- Liittynyt: Ti 01.03.2016 13:23
Re: W124 E300 v91 kat. Ei käy lämpimänä ja sammuu 80 asteess
Potikka on säädetty oikeaksi siihen 0.7v ja tyhjäkäyntimoottori toimii ja puhdistettu
CO on kyllä kohillaan koska käy hyvin kun käynnistyy ja määränjaka on otettu toimivasta moottorista irti.
Yj releen sulaketta en ole koittanut ottaa pois.
Käynnistämistä vikatilassa on koitettu nostaa lautasta ja laskea ja myös jarrucleanerillä on käynnistetty käy vähän aikaa ja sammuu. Kipinää tulee kun on vikatilassa ja bensaakin pumppaa vaikka imusarjan täyteen mutta ei käynnisty ennen kuin kone on jäähtynyt.
Vikaa tutkittu lisää ja vika todennäköisesti lämpötila anturin johdoissa.
CO on kyllä kohillaan koska käy hyvin kun käynnistyy ja määränjaka on otettu toimivasta moottorista irti.
Yj releen sulaketta en ole koittanut ottaa pois.
Käynnistämistä vikatilassa on koitettu nostaa lautasta ja laskea ja myös jarrucleanerillä on käynnistetty käy vähän aikaa ja sammuu. Kipinää tulee kun on vikatilassa ja bensaakin pumppaa vaikka imusarjan täyteen mutta ei käynnisty ennen kuin kone on jäähtynyt.
Vikaa tutkittu lisää ja vika todennäköisesti lämpötila anturin johdoissa.
Re: W124 E300 v91 kat. Ei käy lämpimänä ja sammuu 80 asteess
Voisko lambda-anturissa olla vikaa...mulla Ässässä (M103-moottori) oli välillä puutumista aina lämpötilan lähestyessä 80°C, vaihdoin tuon anturin ja putsailin maadoituskohdat ja toistaiseksi ei ole vika palannut, en tosin ole kovin paljoa ehtinyt ajamaan vielä.
W 123 200D '84, classicweiss, MB-Tex blau, ~635 000 km (ajossa 03/13 - 01/16; 12/22 - 08/23)
W 140 S320 '95, blauschwarz, leder schwarz, ~ 465 000 km (ajossa 02/21 - 12/22; aiemmin vaimolla)
W 126 300SE '90, anthrazitgrau, leder schwarz, ~693 000 km (ajossa 05/09 - 02/21; ajossa 05/23 alkaen)
(ex W 210, rouvalla S203 ´07)
W 140 S320 '95, blauschwarz, leder schwarz, ~ 465 000 km (ajossa 02/21 - 12/22; aiemmin vaimolla)
W 126 300SE '90, anthrazitgrau, leder schwarz, ~693 000 km (ajossa 05/09 - 02/21; ajossa 05/23 alkaen)
(ex W 210, rouvalla S203 ´07)