S211 takailmajousen muovi tappi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
ardeparde
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 220
Liittynyt: Ma 13.02.2012 00:10
Paikkakunta: Rovaniemi

S211 takailmajousen muovi tappi

Viesti Kirjoittaja ardeparde »

Moro,

Elikkä tuossa eilen vaihdoin nuo ilmajouset taakse ja ihmettelin, kun oikealla puolella pussin yläpää jäi jotenkin huonosti. Tai on se ihan oikein muuten siellä, mutta sitä yläpäätä pystyi vähän heiluttelemaan, varmaan sellaisen puoli senttiä heilu. Elikkä varmaan jotenkin ajatuksissani laitoin sen muovikiinnikkeen sinne ylösalaisin ja ne hakaset ei sitten ottaanut siihen säkkiin kiinni. Joten onkohan tuosta jotakin haittaa? Pitääkö tilata ebaysta uusi muovitappi sinne ja vaikka renkaiden vaihdossa tyhjentää säkki ja raottaa vähän, että saa uuden laitettua sinne oikein päin? :D
Viimeksi muokannut ardeparde, To 10.03.2016 20:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nykyinen: w124 260E vm. -91

ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
Avatar
HannuS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 15.03.2005 07:29
Paikkakunta: Kiiminki

Re: S211 takaimajousen muovi tappi

Viesti Kirjoittaja HannuS »

ardeparde kirjoitti:Moro,

Elikkä tuossa eilen vaihdoin nuo ilmajouset taakse ja ihmettelin, kun oikealla puolella pussin yläpää jäi jotenkin huonosti. Tai on se ihan oikein muuten siellä, mutta sitä yläpäätä pystyi vähän heiluttelemaan, varmaan sellaisen puoli senttiä heilu. Elikkä varmaan jotenkin ajatuksissani laitoin sen muovikiinnikkeen sinne ylösalaisin ja ne hakaset ei sitten ottaanut siihen säkkiin kiinni. Joten onkohan tuosta jotakin haittaa? Pitääkö tilata ebaysta uusi muovitappi sinne ja vaikka renkaiden vaihdossa tyhjentää säkki ja raottaa vähän, että saa uuden laitettua sinne oikein päin? :D
Kenen valmistajan pussit laitoit? Mulla kävi niin että Arnottin pusseissa oleva suojamuovi ottaa iskarin muovisuojaan kiinni ja se pitää ikävää rutinaa koko ajan kun ajaa montuissa. Ei varmaan kestä pitkään.
Voiskohan se johtua samasta asiasta. Eli yläpää ei olekaan kohdallaan. Pussi kyllä näyttää olevan suorassa ja muutenkin oikeinpäin, mutta se vaikuttaa paksummalta.
Pitääkö sinulla ajaessa mitään ääntä?
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Avatar
ardeparde
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 220
Liittynyt: Ma 13.02.2012 00:10
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: S211 takaimajousen muovi tappi

Viesti Kirjoittaja ardeparde »

HannuS kirjoitti:
ardeparde kirjoitti:Moro,

Elikkä tuossa eilen vaihdoin nuo ilmajouset taakse ja ihmettelin, kun oikealla puolella pussin yläpää jäi jotenkin huonosti. Tai on se ihan oikein muuten siellä, mutta sitä yläpäätä pystyi vähän heiluttelemaan, varmaan sellaisen puoli senttiä heilu. Elikkä varmaan jotenkin ajatuksissani laitoin sen muovikiinnikkeen sinne ylösalaisin ja ne hakaset ei sitten ottaanut siihen säkkiin kiinni. Joten onkohan tuosta jotakin haittaa? Pitääkö tilata ebaysta uusi muovitappi sinne ja vaikka renkaiden vaihdossa tyhjentää säkki ja raottaa vähän, että saa uuden laitettua sinne oikein päin? :D
Kenen valmistajan pussit laitoit? Mulla kävi niin että Arnottin pusseissa oleva suojamuovi ottaa iskarin muovisuojaan kiinni ja se pitää ikävää rutinaa koko ajan kun ajaa montuissa. Ei varmaan kestä pitkään.
Voiskohan se johtua samasta asiasta. Eli yläpää ei olekaan kohdallaan. Pussi kyllä näyttää olevan suorassa ja muutenkin oikeinpäin, mutta se vaikuttaa paksummalta.
Pitääkö sinulla ajaessa mitään ääntä?
Arnotit laitoin. Tunkilla kun auto on renkaat ilmassa, niin silloin se pussi ottaa molemmilta puolilta iskariin lievästi kiinni, mutta renkaat maassa ei ota. Eikä kuulu mitään ääniä edes ajaessa. Kaikki siis toimii niinkuin kuuluukin, mutta alkoi vaan mietityttämään, että karkaako koko pussi tuolta nyt kun se muovikiinnike on siellä väärin päin ja sillä on tuo pieni liikkumavara. Tuskin kai siinä mitään ongelmaa on...

Ja sulla jos ottaa iskariin kiinni se pussi, niin se on laskostunut väärin ja on siksi vinossa. Mulla oli nuissa uusissa arnotin pusseissa valmiiksi jonkin verran painetta niin se tuli suoraan sinne.
Nykyinen: w124 260E vm. -91

ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1641
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: S211 takaimajousen muovi tappi

Viesti Kirjoittaja shade_z »

se muovikiinnike mitään pidä paikallaan muutakuin jos tyhjänä nostaa ja helpottaa paikalleen laittoa. siis se muovi paikallaan tietenkin kun se keskittää mutta jos ne "hakaset on poikki niin ei haittaa mitään.
Avatar
ardeparde
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 220
Liittynyt: Ma 13.02.2012 00:10
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: S211 takaimajousen muovi tappi

Viesti Kirjoittaja ardeparde »

shade_z kirjoitti:se muovikiinnike mitään pidä paikallaan muutakuin jos tyhjänä nostaa ja helpottaa paikalleen laittoa. siis se muovi paikallaan tietenkin kun se keskittää mutta jos ne "hakaset on poikki niin ei haittaa mitään.
Joo näin itsekin ajattelin aluksi, että tuskin tuollainen muovinen pikku härpäke mitään paikallaan piettäisi. :D
Annetaan olla vaan ja kovaa ajoa :thumbup:
Nykyinen: w124 260E vm. -91

ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
Avatar
HannuS
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ti 15.03.2005 07:29
Paikkakunta: Kiiminki

Re: S211 takaimajousen muovi tappi

Viesti Kirjoittaja HannuS »

ardeparde kirjoitti:
HannuS kirjoitti:
ardeparde kirjoitti:Moro,

Elikkä tuossa eilen vaihdoin nuo ilmajouset taakse ja ihmettelin, kun oikealla puolella pussin yläpää jäi jotenkin huonosti. Tai on se ihan oikein muuten siellä, mutta sitä yläpäätä pystyi vähän heiluttelemaan, varmaan sellaisen puoli senttiä heilu. Elikkä varmaan jotenkin ajatuksissani laitoin sen muovikiinnikkeen sinne ylösalaisin ja ne hakaset ei sitten ottaanut siihen säkkiin kiinni. Joten onkohan tuosta jotakin haittaa? Pitääkö tilata ebaysta uusi muovitappi sinne ja vaikka renkaiden vaihdossa tyhjentää säkki ja raottaa vähän, että saa uuden laitettua sinne oikein päin? :D
Kenen valmistajan pussit laitoit? Mulla kävi niin että Arnottin pusseissa oleva suojamuovi ottaa iskarin muovisuojaan kiinni ja se pitää ikävää rutinaa koko ajan kun ajaa montuissa. Ei varmaan kestä pitkään.
Voiskohan se johtua samasta asiasta. Eli yläpää ei olekaan kohdallaan. Pussi kyllä näyttää olevan suorassa ja muutenkin oikeinpäin, mutta se vaikuttaa paksummalta.
Pitääkö sinulla ajaessa mitään ääntä?
Arnotit laitoin. Tunkilla kun auto on renkaat ilmassa, niin silloin se pussi ottaa molemmilta puolilta iskariin lievästi kiinni, mutta renkaat maassa ei ota. Eikä kuulu mitään ääniä edes ajaessa. Kaikki siis toimii niinkuin kuuluukin, mutta alkoi vaan mietityttämään, että karkaako koko pussi tuolta nyt kun se muovikiinnike on siellä väärin päin ja sillä on tuo pieni liikkumavara. Tuskin kai siinä mitään ongelmaa on...

Ja sulla jos ottaa iskariin kiinni se pussi, niin se on laskostunut väärin ja on siksi vinossa. Mulla oli nuissa uusissa arnotin pusseissa valmiiksi jonkin verran painetta niin se tuli suoraan sinne.
Mun pusseissa ei ollut painetta, eikä sitä venttiiliäkään. Piti laittaa se venttiili noista vanhoista. Tuota en ajatellutkaan että se "pussin suoruus" pitää katsoa silloin kun auto on sen varassa. Se näytti suoralta kyllä kun rengas roikkui vapaana. Pitää varmaan nyt ottaa irti ja koittaa suoristaa. Saapa nähdä onnistuuko enään millään. Vai onko hakeutunut "vääräsääriseksi" niinkuin huonolla ravinnolla olleitten lasten jalat joskus menneinä vuosina.
[youtube]https://www.youtube.com/channel/UCj1rxABTU4X40X-ZFgwD0YA[/youtube]Autot:
S211 V6 OM642.920 6-v MANUAL, Dodge Dakota 3,9 4WD -89
Audi Avanti A4 1.6 Bensa
Traktorit
Volvo BM400, Volvo BM500
Mopo Raisu vm-79
Avatar
ardeparde
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 220
Liittynyt: Ma 13.02.2012 00:10
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: S211 takaimajousen muovi tappi

Viesti Kirjoittaja ardeparde »

HannuS kirjoitti:
ardeparde kirjoitti:
HannuS kirjoitti:
ardeparde kirjoitti:Moro,

Elikkä tuossa eilen vaihdoin nuo ilmajouset taakse ja ihmettelin, kun oikealla puolella pussin yläpää jäi jotenkin huonosti. Tai on se ihan oikein muuten siellä, mutta sitä yläpäätä pystyi vähän heiluttelemaan, varmaan sellaisen puoli senttiä heilu. Elikkä varmaan jotenkin ajatuksissani laitoin sen muovikiinnikkeen sinne ylösalaisin ja ne hakaset ei sitten ottaanut siihen säkkiin kiinni. Joten onkohan tuosta jotakin haittaa? Pitääkö tilata ebaysta uusi muovitappi sinne ja vaikka renkaiden vaihdossa tyhjentää säkki ja raottaa vähän, että saa uuden laitettua sinne oikein päin? :D
Kenen valmistajan pussit laitoit? Mulla kävi niin että Arnottin pusseissa oleva suojamuovi ottaa iskarin muovisuojaan kiinni ja se pitää ikävää rutinaa koko ajan kun ajaa montuissa. Ei varmaan kestä pitkään.
Voiskohan se johtua samasta asiasta. Eli yläpää ei olekaan kohdallaan. Pussi kyllä näyttää olevan suorassa ja muutenkin oikeinpäin, mutta se vaikuttaa paksummalta.
Pitääkö sinulla ajaessa mitään ääntä?
Arnotit laitoin. Tunkilla kun auto on renkaat ilmassa, niin silloin se pussi ottaa molemmilta puolilta iskariin lievästi kiinni, mutta renkaat maassa ei ota. Eikä kuulu mitään ääniä edes ajaessa. Kaikki siis toimii niinkuin kuuluukin, mutta alkoi vaan mietityttämään, että karkaako koko pussi tuolta nyt kun se muovikiinnike on siellä väärin päin ja sillä on tuo pieni liikkumavara. Tuskin kai siinä mitään ongelmaa on...

Ja sulla jos ottaa iskariin kiinni se pussi, niin se on laskostunut väärin ja on siksi vinossa. Mulla oli nuissa uusissa arnotin pusseissa valmiiksi jonkin verran painetta niin se tuli suoraan sinne.
Mun pusseissa ei ollut painetta, eikä sitä venttiiliäkään. Piti laittaa se venttiili noista vanhoista. Tuota en ajatellutkaan että se "pussin suoruus" pitää katsoa silloin kun auto on sen varassa. Se näytti suoralta kyllä kun rengas roikkui vapaana. Pitää varmaan nyt ottaa irti ja koittaa suoristaa. Saapa nähdä onnistuuko enään millään. Vai onko hakeutunut "vääräsääriseksi" niinkuin huonolla ravinnolla olleitten lasten jalat joskus menneinä vuosina.
Se voi suoristua ihan sillä että aukaiset sen pussin alapään pultin että se saa vähän liikkua. Sitten tyhjentelee ja täyttää pussit muutamaan otteeseen. Se on kuulemma ihan normaalia jos pussi vähän ottaa iskariin kiinni kun renkaat ovat ilmassa, mutta tosiaan oikenee kun renkaat ovat maassa ja auto oikealla korkeudella.
Nykyinen: w124 260E vm. -91

ex: MB s211 280cdi vm. -04
ex: MB w210 290TD vm. -96
ex: MB w124 E200 vm. -90
ex: MB w201 190D 2.5D vm. -87
ex: Audi 80 1.8s vm. -88
Vastaa Viestiin