Nyt tarvitaan OIKEAA mersutietäjää! Eli w124 300e-24 ''tukehtuu'' kiihdyttäessä. Vika lähtee pois jos autoa käy pyörittämässä asfaltilla/hiekalla/lumella hetken. Eli siis sudittamisen jälkeen kone alkaa toimia ja kiihtymään oikein.
Autosta on vaihdettu lähiaikoina:
- virranjakajankansi + pyörijä
- tulpat + tulpanjohdot
- puola
- kaasuläpän potentiometri
- jännitteensäädin
- automaattivaihteiston öljyt + suodatin
- polttoainesuodin
- termostaatti
- yj-rele (edit)
Lambda ei muuta seoksen arvoja mitattaessa 2 ja 3 pinnistä. Uudella lambdalla testasin myös eikä silläkään muuta arvoja. ''Duty Cycle'' pysyy kokoajan tasan 50% (näin pitäisi olla vaan kylmäkäynnistyksessä?). Moottori ei meinaa käynnistyä kunnolla ja tuntuu, että se käynnistyisi vajailla pytyillä, koska täristää ja kaasua joutuu pumppaamaan reilusti. Kone myös tärisee jonkun verran tyhjäkäynnillä.
Videossa painan kaasun pohjaan asti (en kickdownia) heti 1 sek videon alettua. Videosta huomaa, että kierrokset jäävät muutamaksi sekunniksi pyörimään 800-900 kierroksen kohdalle ennen kuin auto lähtee kiihtymään.
https://www.youtube.com/watch?v=4AR6p40 ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Kiitos vastauksista!
W124 300E-24 ''tukehtuu'' kiihdyttäessä (VIDEO)
W124 300E-24 ''tukehtuu'' kiihdyttäessä (VIDEO)
Viimeksi muokannut Sebunator, Ma 21.03.2016 17:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: W124 300E-24 ''tukehtuu'' kiihdyttäessä (VIDEO)
Omassani alipainevuoto vähän hytkytti moottoria tyhjäkäynnillä ja teki pienen viiveen alussa kun kiihdytti. CO-oli myös aika korkealla ennen säätöä. Eli voi olla että meinasi tukehtu bensaan myös. EHAsta säädin myös myötäpäivään pikku ruuvia 1/6 kierrosta. Eli vähän enempi painetta. Tasasessa ajossa ennen EHAn säätöä vähän nypytti. Siis hyvin vähän. Nyt kone tuntuu tosi pirteältä ja kulkee pintakaasulla maantiellä. Omassa ei lambdaa kylläkään.
Käynnistykseen voisi vaikuttaa suuttimet ja niiden asennustiivisteet.
Tuota ei kyllä käsitä että kun sudittelee hetken jossain niin sitten toimii. Jotain epäpuhtauksia bensalinjaan jäänyt. Vai "herääkö" suuttimet kun antaa ensin vähän kenkää tai kone pääsee kunnolla käynti lämpöön.
Entä sitten ylijänniterele? Oletko tarkistanut juotokset.
Käynnistykseen voisi vaikuttaa suuttimet ja niiden asennustiivisteet.
Tuota ei kyllä käsitä että kun sudittelee hetken jossain niin sitten toimii. Jotain epäpuhtauksia bensalinjaan jäänyt. Vai "herääkö" suuttimet kun antaa ensin vähän kenkää tai kone pääsee kunnolla käynti lämpöön.
Entä sitten ylijänniterele? Oletko tarkistanut juotokset.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
Re: W124 300E-24 ''tukehtuu'' kiihdyttäessä (VIDEO)
Pyöriikös molemmat pumput?
Yj-rele tinaukseen kaiken varalta...sitten noi alipaineletkut...varmasti haperoa...siinä on muuten niitä aikamonta ja kaukalon kunto.
Eihän pakosarja tai putki vuoda ennen lambdaa...voi kyllä olla ihan että jokin sähköinen komponentti on mykkä ja mekaanisella pelaa..sen voi todeta että tyhjiksellä otat lisäilmaluistin,potikan,yj-releen sulakkeen irti ja muuttuuko käynti..jos muuttuu on ke pelissä muuten jossakin muualla vikaa...eli jokin noista laittteista pois pelistä ja näät toiminnan.
Yj-rele tinaukseen kaiken varalta...sitten noi alipaineletkut...varmasti haperoa...siinä on muuten niitä aikamonta ja kaukalon kunto.
Eihän pakosarja tai putki vuoda ennen lambdaa...voi kyllä olla ihan että jokin sähköinen komponentti on mykkä ja mekaanisella pelaa..sen voi todeta että tyhjiksellä otat lisäilmaluistin,potikan,yj-releen sulakkeen irti ja muuttuuko käynti..jos muuttuu on ke pelissä muuten jossakin muualla vikaa...eli jokin noista laittteista pois pelistä ja näät toiminnan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 300E-24 ''tukehtuu'' kiihdyttäessä (VIDEO)
Moro!
Kiitos vastauksista!
Unohdin mainita, että yj-rele on myös uusi, joten vika ei siinä ole. Sääsin tuota EHAa 1/4 isommalle ja nyt kaasu herkempi mutta sama vika edelleen. Jotenkin tuntuu, että jos vaihteita vaihtaa ''manuaalisesti'' eli käyttämällä pakkovaihteita niin toimii vähän paremmin.
Vaihteistoöljyn vaihdon yhteydessä tehtiin ilmavuotojen tarkistus ja mitään vuotoja ei löytynyt. Lambda ei vieläkään muuta seosta vaan pysyy ns. kylmäkäynti asetuksella kokoajan. Pakoputki vuotaa, mutta keskivaimentimen kohtaa. Nyt kuitenkin putkesta tulee ruudin tai jonkun mädän kananmuna haju joka viittaisi katin hajoamiseen? Ja se johtuu varmaankin lambdan toimimattomuudesta. No poistan katin jossain vaiheessa kuitenkin ja heitän suoran putken tilalle(jospa sitä myötä tehoakin lisää tulisi ;D). Ja joka ikinen kerta kun ajelee 30min-tunnin antamalla kunnolla kenkää niin alkaa toimimaan kunnolla. Ja paranee vain mitä kauemmin ajelee.
Irroitin lisäilmanluistin niin käynti muuttui niinkuin myös irrottaessa potikan, yj-releen ja EHA:n. Eli toimii siis ke-jetronicilla? Ketuttaa tämä vika kun auto on jokapäiväisessä käytössä työautona ja vapaa-aikana.
Pumppujen toimivuudesta ei ole tietoa (tai muutakuin että niistä bensaa tulee). Onko varmasti kaksi pumppua vai vain yksi?
Ainiin! Irroitin myös ilmanputsarin jonka jälkeen kone tuntui taas lähtevän hieman paremmin.
Kiitos vastauksista!
Unohdin mainita, että yj-rele on myös uusi, joten vika ei siinä ole. Sääsin tuota EHAa 1/4 isommalle ja nyt kaasu herkempi mutta sama vika edelleen. Jotenkin tuntuu, että jos vaihteita vaihtaa ''manuaalisesti'' eli käyttämällä pakkovaihteita niin toimii vähän paremmin.
Vaihteistoöljyn vaihdon yhteydessä tehtiin ilmavuotojen tarkistus ja mitään vuotoja ei löytynyt. Lambda ei vieläkään muuta seosta vaan pysyy ns. kylmäkäynti asetuksella kokoajan. Pakoputki vuotaa, mutta keskivaimentimen kohtaa. Nyt kuitenkin putkesta tulee ruudin tai jonkun mädän kananmuna haju joka viittaisi katin hajoamiseen? Ja se johtuu varmaankin lambdan toimimattomuudesta. No poistan katin jossain vaiheessa kuitenkin ja heitän suoran putken tilalle(jospa sitä myötä tehoakin lisää tulisi ;D). Ja joka ikinen kerta kun ajelee 30min-tunnin antamalla kunnolla kenkää niin alkaa toimimaan kunnolla. Ja paranee vain mitä kauemmin ajelee.
Irroitin lisäilmanluistin niin käynti muuttui niinkuin myös irrottaessa potikan, yj-releen ja EHA:n. Eli toimii siis ke-jetronicilla? Ketuttaa tämä vika kun auto on jokapäiväisessä käytössä työautona ja vapaa-aikana.
Pumppujen toimivuudesta ei ole tietoa (tai muutakuin että niistä bensaa tulee). Onko varmasti kaksi pumppua vai vain yksi?
Ainiin! Irroitin myös ilmanputsarin jonka jälkeen kone tuntui taas lähtevän hieman paremmin.