Tere
W210 220cdi -98
Tarvisi vähän asiantuntija-apua pitkään vaivanneeseen laatikko-ongelmaan. Vika ollut päällänsä jo kohta puolisen vuotta. Kylmänä laatikko toimii hyvin ainut että 2-3 vaihto on viipyilevä kokoajan mutta muut vaihdot ovat asialliset. Vika tulee päälle kun öljyt vähän lämpenevät. Laatikko toimii hyvin vain ykkös ja kakkosvaihteella. Muilla vaihteilla tekee niin että kun kierrokset ovat alle 2300 niin tuntuu kuin turbiini menee lukkoon. Tuntuu pieni nykäys ja laatikko on "yhtä puuta" ja jurina alkaa ja kestää aina tyhjäkäynnille asti. Turbiini löysää vasta noin 900 kierroksen kohdalla nykäisyn saattelemana. Ongelmaa saa vältettyä vain käyttämällä pakkovaihteita ja ajamalla aina yli 2500 kierroksella. Matka-ajossa tekee myös sitä kun ajaa noin 100kmh niin turbiini yrittää lukittua eli kierrosmittarista näkee 10sekunnin välein pienen niiauksen siinä 2500 kierroksen kohdalla. Tekee tätä nelosella ja vitosella.
Olen tässä pitkin matkaa diagnosoinut ongelmaa ja päätynyt että turbiini olisi tien päässä. Ilmeisesti ulkokehälle kertyy moskaa ja turbiini lukittuu väärin. Starilla ajoss seuraamalla kun tämä "lukitus" tapahtuu kyb ohjaus on auki joten venttiililtä ei tule ohjausta lukitukselle. Öljyt on vaihdettu pariin kertaan, viimesimmäksi vaihdoin toisen venttiilikoneiston paikalleen. Star ei anna mitään vikakoodeja ja kaikki venttiilit mitä olen testannut antaa oikeat mA lukemat. Kummassakaan venttiilipöydässä ei ole ollut mitään silmiin pistävää vikaa ja samat ongelmat tulevat kummallakin esiin. Vaihdoin myös toisen turbiinilukkoa ohjaavan karan ja jousen mutta ei mitään vaikutusta. Kyppiventtiili on myös vaihdettu ja viime syksynä posti tämän ongelman hetkeksi mutta se palasi melkein heti takaisin. Ongelma korjaantui talvella kun mettätiellä kärry perässä annoin runtua oikein huolella. Laatikko toimi täydellisesti muutaman viikon mutta sitten palasi jurina sekä viipyvä vaihto 2-3 välillä.
Laatikolla on ajettu noin 410 000 km ja öljyt olleet aina suht punaiset.
Olisiko se turbiini vaihto edessä? Vai onko joku kohta vielä mikä vois oikutella oireitten mukasesti?
722.614 Turbiini hajalla?
722.614 Turbiini hajalla?
W210 220cdi -98
W124 OM603 Rohjekti
W124 OM603 Rohjekti
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 722.614 Turbiini hajalla?
Osien vaihdon yhteyeydessä adaptiot nollattu/tehtyEeti kirjoitti:Tere
W210 220cdi -98
Tarvisi vähän asiantuntija-apua pitkään vaivanneeseen laatikko-ongelmaan. Vika ollut päällänsä jo kohta puolisen vuotta. Kylmänä laatikko toimii hyvin ainut että 2-3 vaihto on viipyilevä kokoajan mutta muut vaihdot ovat asialliset. Vika tulee päälle kun öljyt vähän lämpenevät. Laatikko toimii hyvin vain ykkös ja kakkosvaihteella. Muilla vaihteilla tekee niin että kun kierrokset ovat alle 2300 niin tuntuu kuin turbiini menee lukkoon. Tuntuu pieni nykäys ja laatikko on "yhtä puuta" ja jurina alkaa ja kestää aina tyhjäkäynnille asti. Turbiini löysää vasta noin 900 kierroksen kohdalla nykäisyn saattelemana. Ongelmaa saa vältettyä vain käyttämällä pakkovaihteita ja ajamalla aina yli 2500 kierroksella. Matka-ajossa tekee myös sitä kun ajaa noin 100kmh niin turbiini yrittää lukittua eli kierrosmittarista näkee 10sekunnin välein pienen niiauksen siinä 2500 kierroksen kohdalla. Tekee tätä nelosella ja vitosella.
Olen tässä pitkin matkaa diagnosoinut ongelmaa ja päätynyt että turbiini olisi tien päässä. Ilmeisesti ulkokehälle kertyy moskaa ja turbiini lukittuu väärin. Starilla ajoss seuraamalla kun tämä "lukitus" tapahtuu kyb ohjaus on auki joten venttiililtä ei tule ohjausta lukitukselle. Öljyt on vaihdettu pariin kertaan, viimesimmäksi vaihdoin toisen venttiilikoneiston paikalleen. Star ei anna mitään vikakoodeja ja kaikki venttiilit mitä olen testannut antaa oikeat mA lukemat. Kummassakaan venttiilipöydässä ei ole ollut mitään silmiin pistävää vikaa ja samat ongelmat tulevat kummallakin esiin. Vaihdoin myös toisen turbiinilukkoa ohjaavan karan ja jousen mutta ei mitään vaikutusta. Kyppiventtiili on myös vaihdettu ja viime syksynä posti tämän ongelman hetkeksi mutta se palasi melkein heti takaisin. Ongelma korjaantui talvella kun mettätiellä kärry perässä annoin runtua oikein huolella. Laatikko toimi täydellisesti muutaman viikon mutta sitten palasi jurina sekä viipyvä vaihto 2-3 välillä.
Laatikolla on ajettu noin 410 000 km ja öljyt olleet aina suht punaiset.
Olisiko se turbiini vaihto edessä? Vai onko joku kohta vielä mikä vois oikutella oireitten mukasesti?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: 722.614 Turbiini hajalla?
CDI203 kirjoitti: Osien vaihdon yhteyeydessä adaptiot nollattu/tehty
Nollattu on mutta opetusta ei ole starilla tehty.
W210 220cdi -98
W124 OM603 Rohjekti
W124 OM603 Rohjekti
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 369
- Liittynyt: La 05.12.2009 13:33
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 722.614 Turbiini hajalla?
Senhän voi opettaa ajamallakin.Ohjeet muistaakseni löytyy foorumilta.
Re: 722.614 Turbiini hajalla?
Joo ja en usko että se opetus tässä aiheuttama vian. Heti ko on saanu uusia osia laatikkoon ja opetus nollattu niin ensiajolla sama ongelma on tullut päälle.
Nyt ajelin moottoritiellä niin satasen vauhissa vitosella yrittää jatkuvasti lukkoa päälle.
Mulla on yks turbiini tallissa toisesta laatikosta joka on muutaman vuoden ollu hyllyllä. Meneeköhän pilalle vai voisko olla vielä käyttökelpoinen?
Nyt ajelin moottoritiellä niin satasen vauhissa vitosella yrittää jatkuvasti lukkoa päälle.
Mulla on yks turbiini tallissa toisesta laatikosta joka on muutaman vuoden ollu hyllyllä. Meneeköhän pilalle vai voisko olla vielä käyttökelpoinen?
W210 220cdi -98
W124 OM603 Rohjekti
W124 OM603 Rohjekti