W212 ILS ongelmia.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2786
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

W212 ILS ongelmia.

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Kyseessä mallivuoden -11 w212 missä ILS-valot. Todettiin että kuskin puolen ballasti on selvänä; mutta muitakin hämäryyksiä löytyi. Apparin puolella palaa xenon, ja sisemmässä umpiossa pieni "parkki". Kuskin puolen xenon siis pimeänä, mutta sisemmässä umpiossa palaa projektorin sisällä oleva (led?) valo. Miksi moinen epäloogisuus? Star ei anna yhtään mitään tietoa, ei ballastista eikä mistään. Mikähän ohjainboksi komentaa valoja? Ja missä ballasti fyysisesti sijaitsee? Valistunut arvaus että puskurin sisällä , umpion alapuolella, vähän keskelle päin. Osuiko oikeaan?

Toinen hommeli on sitten kuolleen kulman tunnistimen toimimattomuus? Voiko xenonvika, tai paremminkin niiden ohjainboksin mahdollinen vika olla syyllinen? Ohjaako sama boksi molempia? Missä ja montako anturia kuuluu kyseiseen järjestelmään? Star kertoi että yksi anturi apparin puolelta on sökönä. Parkkitutkat toimii.

E: Huomattiin tuossa, että kuskin puolen pikku-umpion projektorin linssi on kirkas/vaalea. Hantin puolella se taasen on ihan tumma. Onko tämä joku siionistien salaliitto?
Viimeksi muokannut ssuvik, To 04.08.2016 22:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
E55AMG&A140
MM81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Su 08.02.2015 12:58
Paikkakunta: Vantaa-Ruskeasanta

Re: W212 ILS ja kuolleenkulman tunnistin ongelmia.

Viesti Kirjoittaja MM81 »

Siis normaali konfiguraatiohan on että ulommaisessa umpiossa palaa xenonit ja hitaissa kurveissa projektorin vieressä halogeeniset "kurvivalot". Sisemmissä pikku-umpioissa palaa ainostaan parkki-LED.

Itse ihmettelin aikanaan tuota pientä halogeenikurvivaloa, kun olin jättänyt auton pihassa niin, että ratti oli hieman vinossa toiseen suuntaan. Ihmettelin kun toisella puolella ei tuollaista ollut. :)
S205 C 180 d Bluetec
ex: W205 C 200 d, S212 220, S204 180, X204 220 + 2 x A3, 3 x A4, A6 ja muutama VW
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2786
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: W212 ILS ja kuolleenkulman tunnistin ongelmia.

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

MM81 kirjoitti:Siis normaali konfiguraatiohan on että ulommaisessa umpiossa palaa xenonit ja hitaissa kurveissa projektorin vieressä halogeeniset "kurvivalot". Sisemmissä pikku-umpioissa palaa ainostaan parkki-LED.

Itse ihmettelin aikanaan tuota pientä halogeenikurvivaloa, kun olin jättänyt auton pihassa niin, että ratti oli hieman vinossa toiseen suuntaan. Ihmettelin kun toisella puolella ei tuollaista ollut. :)
Sulla ei vissiin ole ILS-valoja? Kun tässä autossahan koko xenon kääntyy. Mutta mikä se pikku-umpiossa oleva valo on? Tässäkin on halogeenipolttimo ison umpion xenonin vieressä, mutta ei mitään hajua koska se palaa.
E55AMG&A140
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1597
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: W212 ILS ja kuolleenkulman tunnistin ongelmia.

Viesti Kirjoittaja shade_z »

ssuvik kirjoitti:Toinen hommeli on sitten kuolleen kulman tunnistimen toimimattomuus? Voiko xenonvika, tai paremminkin niiden ohjainboksin mahdollinen vika olla syyllinen? Ohjaako sama boksi molempia? Missä ja montako anturia kuuluu kyseiseen järjestelmään? Star kertoi että yksi anturi apparin puolelta on sökönä. Parkkitutkat toimii.
se kuolleenkulman tunnistus toimii omalla takapuskurin kylkeen sijoitetulla tunnistimella ohjainlaitteessa. tyyppivikana ollut että vesikertyy kiinnikekehykseen jossa se on ja tekee tuhonsa . parit irroitellut sieltä ja melkosen turvonneita tapauksia. Myös ohjeena on porata reikiä kiinnikkeeseen ettei vesi jää makaamaan sinne .
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2786
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: W212 ILS ja kuolleenkulman tunnistin ongelmia.

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

shade_z kirjoitti:
se kuolleenkulman tunnistus toimii omalla takapuskurin kylkeen sijoitetulla tunnistimella ohjainlaitteessa. tyyppivikana ollut että vesikertyy kiinnikekehykseen jossa se on ja tekee tuhonsa . parit irroitellut sieltä ja melkosen turvonneita tapauksia. Myös ohjeena on porata reikiä kiinnikkeeseen ettei vesi jää makaamaan sinne .
Nojuu ton mun postauksen jälkeen otettiin auto nosturille, ja löydettiin tunnistin. Avattiin se ja todettiin sen olevan menehtynyt. Pelkkää hapettunutta mössöä koko paska. Uutta tilalle.
E55AMG&A140
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1597
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: W212 ILS ja kuolleenkulman tunnistin ongelmia.

Viesti Kirjoittaja shade_z »

ssuvik kirjoitti:
shade_z kirjoitti:
se kuolleenkulman tunnistus toimii omalla takapuskurin kylkeen sijoitetulla tunnistimella ohjainlaitteessa. tyyppivikana ollut että vesikertyy kiinnikekehykseen jossa se on ja tekee tuhonsa . parit irroitellut sieltä ja melkosen turvonneita tapauksia. Myös ohjeena on porata reikiä kiinnikkeeseen ettei vesi jää makaamaan sinne .
Nojuu ton mun postauksen jälkeen otettiin auto nosturille, ja löydettiin tunnistin. Avattiin se ja todettiin sen olevan menehtynyt. Pelkkää hapettunutta mössöä koko paska. Uutta tilalle.
muista tehdä ne vedenpoistot sinne ettei mene uusikin pilalle
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2786
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: W212 ILS ja kuolleenkulman tunnistin ongelmia.

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

shade_z kirjoitti:
muista tehdä ne vedenpoistot sinne ettei mene uusikin pilalle
Täytyy muistaa. Kiitos vinkistä :thumbup:
E55AMG&A140
MM81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Su 08.02.2015 12:58
Paikkakunta: Vantaa-Ruskeasanta

Re: W212 ILS ja kuolleenkulman tunnistin ongelmia.

Viesti Kirjoittaja MM81 »

ssuvik kirjoitti:
MM81 kirjoitti:Siis normaali konfiguraatiohan on että ulommaisessa umpiossa palaa xenonit ja hitaissa kurveissa projektorin vieressä halogeeniset "kurvivalot". Sisemmissä pikku-umpioissa palaa ainostaan parkki-LED.

Itse ihmettelin aikanaan tuota pientä halogeenikurvivaloa, kun olin jättänyt auton pihassa niin, että ratti oli hieman vinossa toiseen suuntaan. Ihmettelin kun toisella puolella ei tuollaista ollut. :)
Sulla ei vissiin ole ILS-valoja? Kun tässä autossahan koko xenon kääntyy. Mutta mikä se pikku-umpiossa oleva valo on? Tässäkin on halogeenipolttimo ison umpion xenonin vieressä, mutta ei mitään hajua koska se palaa.
Kyllä on ILS. Xenonit kääntyilee ja niiden lisäksi sisäreunan halogeeni myös syttyy hitaassa ajossa kun kääntyy.
S205 C 180 d Bluetec
ex: W205 C 200 d, S212 220, S204 180, X204 220 + 2 x A3, 3 x A4, A6 ja muutama VW
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: W212 ILS ja kuolleenkulman tunnistin ongelmia.

Viesti Kirjoittaja simosami »

shade_z kirjoitti:
ssuvik kirjoitti:
shade_z kirjoitti:
se kuolleenkulman tunnistus toimii omalla takapuskurin kylkeen sijoitetulla tunnistimella ohjainlaitteessa. tyyppivikana ollut että vesikertyy kiinnikekehykseen jossa se on ja tekee tuhonsa . parit irroitellut sieltä ja melkosen turvonneita tapauksia. Myös ohjeena on porata reikiä kiinnikkeeseen ettei vesi jää makaamaan sinne .
Nojuu ton mun postauksen jälkeen otettiin auto nosturille, ja löydettiin tunnistin. Avattiin se ja todettiin sen olevan menehtynyt. Pelkkää hapettunutta mössöä koko paska. Uutta tilalle.
muista tehdä ne vedenpoistot sinne ettei mene uusikin pilalle
Saako irti ilman puskurin irroittamista ja tehtyä vesireiät?
Millä lähtee irti, onko vain napsautettu paikoilleen?
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2786
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: W212 ILS ja kuolleenkulman tunnistin ongelmia.

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

simosami kirjoitti:
Saako irti ilman puskurin irroittamista ja tehtyä vesireiät?
Millä lähtee irti, onko vain napsautettu paikoilleen?
Ei tarvi irrottaa puskuria. Reikien teko sit onkin vähän niin ja näin onnistuuko sinne suoraan, varmaankin pitää kiinnike irroittaa. Sen verran naftisti tilaa.
E55AMG&A140
Suksipoika
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Ma 30.11.2009 20:15
Paikkakunta: seinäjoki

Re: W212 ILS ongelmia.

Viesti Kirjoittaja Suksipoika »

Osaako joku kertoa, käykö tuohon kuolleenkulman anturin tilalle samanlainen mötikkä hieman eri varaosanumerolla vai onko vain yksi ja oikea?

Eli kun autossa boxin numero: A0009050110, niin käykö silloin esim tuo http://www.ebay.de/itm/Mercedes-Radarse ... 280895e3ec" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG

------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2786
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: W212 ILS ongelmia.

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

Kuskin puolen ballasti vaihdettiin, ja nyt xenon palaa. Mutta silti kuskin pikku-umpiossa palaa projektori, ja apparilla parkki. Koodit nollattiin starilla. Mikä homma?
E55AMG&A140
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1597
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: W212 ILS ongelmia.

Viesti Kirjoittaja shade_z »

koodaus väärä?
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2786
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: W212 ILS ongelmia.

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

shade_z kirjoitti:koodaus väärä?
Se meilläki kävi mieles. Mutta pakattiin jo star pussukkaansa, ni ei enää tänään jaksa koodata uusiksi. Se on uuden (ja selvän) päivän hommia.
E55AMG&A140
Avatar
Berglund
Mersumies
Mersumies
Viestit: 632
Liittynyt: To 31.01.2008 06:49
Paikkakunta: Östrä Vanda
Viesti:

Re: W212 ILS ja kuolleenkulman tunnistin ongelmia.

Viesti Kirjoittaja Berglund »

ssuvik kirjoitti:
simosami kirjoitti:
Saako irti ilman puskurin irroittamista ja tehtyä vesireiät?
Millä lähtee irti, onko vain napsautettu paikoilleen?
Ei tarvi irrottaa puskuria. Reikien teko sit onkin vähän niin ja näin onnistuuko sinne suoraan, varmaankin pitää kiinnike irroittaa. Sen verran naftisti tilaa.
Lainataan hiukan, itselle tuli tänään ilmoitus s212 näyttöön blind spot assist inoperative.
Katsoin testerillä ja ilmoittelua sensori viasta.
Vettä & suolaa on kehä I kokoajan joten epäilen et samaa vikaa kuin edellä olevilla.
Joutuuko purkamaan paljoa perästä vai pääseekö irrottamaan kun auto on ylhäällä?
Mistä olette hankkineet noita?
KLssa on vajaa 800€ kpl :shock:
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)

www.mtbracingteam.co.nr
SakariH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 382
Liittynyt: La 18.11.2017 09:10

Re: W212 ILS ongelmia.

Viesti Kirjoittaja SakariH »

.
Viimeksi muokannut SakariH, Ma 12.08.2019 21:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Berglund
Mersumies
Mersumies
Viestit: 632
Liittynyt: To 31.01.2008 06:49
Paikkakunta: Östrä Vanda
Viesti:

Re: W212 ILS ongelmia.

Viesti Kirjoittaja Berglund »

Nosturia ei oo mutta tunkilla pääsee kunhan tallia pääsee lainaa.
Saksassa oli 100-200€ käytettyjä... Ei tiedä kestääkö pitkään.
Kanadassa oli juttua että takuuta näille tutkille ei anneta lumen ja suolan takia, kestävät 1-2 talvea :shock:

Pitää varmaan purkaa ja ruveta elektroniikka hommiin... Eipä näyttänyt montaa komponenttia sisältävän.
Katsotaan mitä löytyy sisältä, kunhan käsiksi pääsee jossain vaiheessa.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)

www.mtbracingteam.co.nr
SakariH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 382
Liittynyt: La 18.11.2017 09:10

Re: W212 ILS ongelmia.

Viesti Kirjoittaja SakariH »

.
Viimeksi muokannut SakariH, Ma 12.08.2019 21:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
shade_z
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1597
Liittynyt: Ma 22.09.2008 21:17

Re: W212 ILS ongelmia.

Viesti Kirjoittaja shade_z »

paitsi että distronic, presafe saattaa mennä myös pois toiminnasta ja alkaa niitä herjaamaan jos tutka täynnä vettä /hapettunutta mössöä kun väylä lyödään alas oikosulussa olevan tutkan takia. sitä ei oo kokeiltu jos tutkan vaan yksinkertaisest irroittaa järjestelmästä.
SakariH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 382
Liittynyt: La 18.11.2017 09:10

Re: W212 ILS ongelmia.

Viesti Kirjoittaja SakariH »

.
Viimeksi muokannut SakariH, Ma 12.08.2019 21:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Berglund
Mersumies
Mersumies
Viestit: 632
Liittynyt: To 31.01.2008 06:49
Paikkakunta: Östrä Vanda
Viesti:

Re: W212 ILS ongelmia.

Viesti Kirjoittaja Berglund »

Meinasin deaktivoida tuon toistaiseksi ennen kuin saa korjattua, mutta eipä onnistunut.
Kun menee menussa kohtaan ja painaa aktivointi valinnan, tulee sama vika ilmoitus eikä tilaa voi vaihtaa... :?:
No meinasin tällä viikolla purkaa tuon ja katsoa mitä on syönyt.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)

www.mtbracingteam.co.nr
SakariH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 382
Liittynyt: La 18.11.2017 09:10

Re: W212 ILS ongelmia.

Viesti Kirjoittaja SakariH »

.
Viimeksi muokannut SakariH, Ma 12.08.2019 21:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Berglund
Mersumies
Mersumies
Viestit: 632
Liittynyt: To 31.01.2008 06:49
Paikkakunta: Östrä Vanda
Viesti:

Re: W212 ILS ongelmia.

Viesti Kirjoittaja Berglund »

No eipä saanut irti.
Takakontin vararengas kotelo on liian lähellä, n 5mm tilaa ei mahtunut välistä.
En ruvennut puskuria vääntämään, kun ei siihen ollut mahdollista lumisessa suomalaisilla parkkipaikalla :evil:
Onko tuohon jotain kikkaa ilman puskurin irroitusta?

Ja samalla sitten irtosi parkkitutka, kun osuin kädellä sen piuhoihin.... Ei ole millään kiinni, hiukan liimaa on käytetty kiinnityspalaan.
Täytyy sanoa ettei kauhean hyvin ole kiinnitetty, saatika laadukkaasti. Ihmettelen ettei kiinnityslevylle ole puskurissa paikkoja, kun anturi kiinnitettyy levyyn kuitenkin.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)

www.mtbracingteam.co.nr
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: W212 ILS ongelmia.

Viesti Kirjoittaja simosami »

Berglund kirjoitti:No eipä saanut irti.
Takakontin vararengas kotelo on liian lähellä, n 5mm tilaa ei mahtunut välistä.
En ruvennut puskuria vääntämään, kun ei siihen ollut mahdollista lumisessa suomalaisilla parkkipaikalla :evil:
Onko tuohon jotain kikkaa ilman puskurin irroitusta?
Kuvassa punainen viiva. Siinä on muovinen panta ja klipsu (alempi viiva). Ruuvaria hiukan väliin, panta aukeaa. Pitäisi mahtua tulemaan taakse päin. Kuvassa oikealle.
Johdon saa irti sitten, kun tutka roikkuu johdon varassa.

Jotkut neuvoo poraamaan 5mm reikiä tutkan pidikkeen alareunaan, että vesi pääsee valumaan pois. Pikku poralla voi tehdä, kun tutka on irti.

Kuva: Blind Spot Assistant tutka S212 takapuskurin sisältä
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Avatar
Berglund
Mersumies
Mersumies
Viestit: 632
Liittynyt: To 31.01.2008 06:49
Paikkakunta: Östrä Vanda
Viesti:

Re: W212 ILS ongelmia.

Viesti Kirjoittaja Berglund »

Kiitos

Panta oli jo irti mutta tuntui uskottavan juuri ylemmän punaisen viivan yläpuolella olevaan kontin kotelon kulmaan.
Ehkä en saanut kulmaa sopivaksi että anturi olisi sujahtanut pois kotelosta...
Pitää yrittää uudelleen kunhan kelit antavat periksi.

Ahdas on muutenkin paikka kun tunkilla on ylhäällä.
Olis nosturilla ehkä helpompaa...
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)

www.mtbracingteam.co.nr
Suksipoika
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Ma 30.11.2009 20:15
Paikkakunta: seinäjoki

Re: W212 ILS ongelmia.

Viesti Kirjoittaja Suksipoika »

Pitäs kyllä lähteä ilman mitään purkamatta. Ainakin sedanista, varkkua ei oo tullu käpäältyä ikinä
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG

------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
Avatar
Berglund
Mersumies
Mersumies
Viestit: 632
Liittynyt: To 31.01.2008 06:49
Paikkakunta: Östrä Vanda
Viesti:

Re: W212 ILS ongelmia.

Viesti Kirjoittaja Berglund »

Sama vika oli blind spot sensorissa kuin muilla.
Vika on että tiiviste sensorissa ei kestä pakkasia tai suolavettä.
Suola mössöä oli reilusti sisällä.
Paras tapa on tiivistää uusi sensori kannen kohdalta sekä reiät pidikkeeseen.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)

www.mtbracingteam.co.nr
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 15438
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W212 ILS ongelmia.

Viesti Kirjoittaja dealer »

Johtosarjahan noissa myös tyypillisesti hapettuu, moneen vaihdettu. Muistaakseni 170 € paikkeilla hintaa. Sulake on kontissa ellei tutkatunnistimen vaihto auta...
Pois päältä / käytöstä ei saa 212:ssa ainakaan napeista. Presafe inoperative.
mbosa.fi
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: W212 ILS ongelmia.

Viesti Kirjoittaja simosami »

Berglund kirjoitti:Sama vika oli blind spot sensorissa kuin muilla.
Vika on että tiiviste sensorissa ei kestä pakkasia tai suolavettä.
Suola mössöä oli reilusti sisällä.
Paras tapa on tiivistää uusi sensori kannen kohdalta sekä reiät pidikkeeseen.
Millä kansi aukesi? Saitko vanhan sensorin henkiin?
Otitko kuvia?
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Avatar
Berglund
Mersumies
Mersumies
Viestit: 632
Liittynyt: To 31.01.2008 06:49
Paikkakunta: Östrä Vanda
Viesti:

Re: W212 ILS ongelmia.

Viesti Kirjoittaja Berglund »

Lähtee kansi ihan ruuvarilla auki

Tuossa on ko. osa valmistajan toimesta.

Kuva

Ei saanut korjattua. Jää oli hajottanut riviliitännän, koska turposi. Suola oli imeytynyt piirilevyyn, käytin tuon Elkotronilla.
Jos olisi ollut vain juotos & putsaus. Silmällä ei näe tuota suolan imeytymistä, mikroskoopilla kyllä.
Vika on että piirilevyjen välissä jäähdytys metallin tiiviste on hapertunut. Samalla lailla kun vanhan MMJ sähkökaapelin eriste menee kovaksi ja murtuu, samoin kotelon tiiviste oli menny. Vesi pääsee sitten sisään, joka kyllä on tullut ulos kuitenkin sisälle jäi sokeripalan verran suolaa.

Otin kyllä kuvia, mutta ei ole jakopalvelua... (laita s-posti osoite yvnä voin laittaa kuvan.)
Käytin vielä veholla tuon sensorin ja laitoin palautetta tehtaalle.
Uudemmat versiot hajoo samasta syystä. on tosiaan tehty kesäkäyttöön niinkuin puhelimet...

Seuraavan sensorin tiivistän kotelon ulkopuolelta ennen asennusta.
Samalla katsoin BoM (komponenttien) hinnan ja on abaut 35-40$, josta pyydetään 650-900$. Halvemmalla ruksit systeemin tilatessa autoa.. :D
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)

www.mtbracingteam.co.nr

Vastaa Viestiin