OM 642 V6 nokkaketju
Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Re: OM 642 V6 nokkaketju
Voiko kiristimen tapin perusteella nähdä ketjun venymän? Pitääkö se katsoa jossain tietyssä kulmassa, kylmänä, kuumana vai haaleana? Minulla ainakin ajojen jälkeen joka kerta kiristimen tappi eri kohdassa, elää n. 5-15mm. välillä näkyy melkeen kokonaan kiristimen tapin reikä, eikä ääniä 290tkm
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
-
- Mersumies
- Viestit: 3877
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: OM 642 V6 nokkaketju
Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »
Riippuu mitä tuolla usakatamisella tarkoitat ? ajetavai km ? vaiko että katkeaa heti ?Beagle_ kirjoitti:Edelleen kysyisin, uskaltaako swagin ketjua laittaa vai onko febi laadukkaampi?
haet mersulta alkuperäisen niin sillä ajaa taas sen mitä edelisellä
. .
Mökkillä
'
'
-
- Mersumies
- Viestit: 3877
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: OM 642 V6 nokkaketju
Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »
TilaamallaTPLtre kirjoitti:Ei kai niitä Veholla ole, kun ei koskaan tarvitse vaihtaa?
. .
Mökkillä
'
'
Re: OM 642 V6 nokkaketju
Mielestäni Swag ja Febi on samaa kamaa.. tai ainakin monesti on. Oon tilannu molempaa ja välillä Swag paketissa osa jossa Febi teksti... En sano onko näin jakoketjun osalta. Itse olen pitänyt kumpaakin suht laadukkaana vaihtoehtona, mutta toisaalta jakoketju ei ole ehkä se komponentti jossa laatua tekisi mieli kokeilumielessä katsoa. Mutta jos jollakulla on omakohtaista kokemusta näistä tarvike jakoketjuista niin seurataan!Edelleen kysyisin, uskaltaako swagin ketjua laittaa vai onko febi laadukkaampi?
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: OM 642 V6 nokkaketju
Maastis kirjoitti:Mielestäni Swag ja Febi on samaa kamaa.. tai ainakin monesti on. Oon tilannu molempaa ja välillä Swag paketissa osa jossa Febi teksti... En sano onko näin jakoketjun osalta. Itse olen pitänyt kumpaakin suht laadukkaana vaihtoehtona, mutta toisaalta jakoketju ei ole ehkä se komponentti jossa laatua tekisi mieli kokeilumielessä katsoa. Mutta jos jollakulla on omakohtaista kokemusta näistä tarvike jakoketjuista niin seurataan!Edelleen kysyisin, uskaltaako swagin ketjua laittaa vai onko febi laadukkaampi?
TJ
Ok! Kiitos täsrä asiallisesta vastauksesta.eli sama vitja eri paketissa. Swageja on eräs seppä paljon laittanut, ei ainakaan tunnustanut että niitä olisi poikki mennyt.
S211 2007 E320Cdi, Vito W638 112CDI 2003
Re: OM 642 V6 nokkaketju
Vielä kysymys osista. Ilmeisesti myös tarviisi samalla tilata nokka-akselin toiseen päähän, jonkinlainen kumipeltiiiviste. Onko se umpilaippamainen vai jonkinlainen o-rengas?
S211 2007 E320Cdi, Vito W638 112CDI 2003
Re: OM 642 V6 nokkaketju
Aikansa kun jaksoi Googlea vaivata niin löytyi. On nimeltään camshaft plug. Eli nokka-akselin tulppa.
https://www.idparts.com/images/thumbs/3 ... _om642.jpg
https://www.idparts.com/images/thumbs/3 ... _om642.jpg
S211 2007 E320Cdi, Vito W638 112CDI 2003
Re: OM 642 V6 nokkaketju
Ketju tuli nyt vaihdatettua. Muuttui kyllä koneen käyntiääni hiljaisemmaksi ja varmasti kulutuskin putoaa.
Tässä tapauksessa ketju oli venynyt ja ajoitus asteen verran pielessä. Kiristäjä hajosi asentajan käteen irrottaessa.
Autodocista jos osia tilaatte, niin kannattaa varmistaa että ketjun mukana tulee varmasti lukko mukana.
Tässä tapauksessa ketju oli venynyt ja ajoitus asteen verran pielessä. Kiristäjä hajosi asentajan käteen irrottaessa.
Autodocista jos osia tilaatte, niin kannattaa varmistaa että ketjun mukana tulee varmasti lukko mukana.
S211 2007 E320Cdi, Vito W638 112CDI 2003
Re: OM 642 V6 nokkaketju
Omasta mielestä ei, jos kiristin ei ole liian ulkona niin silloin ei pitäisi olla venynyt.
Ei näistä ole niitä tainnut juurikaan katketa? En ainakaan muista kuulleeni.
Ei näistä ole niitä tainnut juurikaan katketa? En ainakaan muista kuulleeni.
Bensat: Dodge Dart -66,
Dieselit: MB C200 CDI A -06, MB Vito 115 CDI -06, MB Vito 115 CDI A -06, David Brown 950 -58, Kubota KH60 -90, Bobcat 631 -79,
Dieselit: MB C200 CDI A -06, MB Vito 115 CDI -06, MB Vito 115 CDI A -06, David Brown 950 -58, Kubota KH60 -90, Bobcat 631 -79,
Hyppää
- Mersuforum.net
- ↳ Yhteistyökumppanit
- ↳ Tietoa Mersuforumista
- ↳ Kirjoittajien ohjeet
- ↳ Mersuforumin ylläpito tiedottaa
- MB-Keskustelut
- ↳ Suomen Mercedes-Benz -Klubi
- ↳ Tekniikka
- ↳ Muuta Mersuasiaa
- ↳ Tuning
- ↳ Turbot
- ↳ Projektit
- ↳ Äänentoisto
- ↳ Oldtimers
- ↳ MB-linkit
- ↳ Hyvät huollot
- ↳ Koeajot
- ↳ Raskas kalusto
- ↳ Shoppailu
- Kauppatori
- ↳ Yhteistyökumppaneiden ilmoitukset
- ↳ Myydään Mersuja
- ↳ Myydään osia
- ↳ Ostetaan Mersuja
- ↳ Ostetaan osia
- ↳ Renkaat ja Vanteet
- ↳ Race- ja viritysosat
- ↳ Oldtimers-kauppatori
- ↳ Lahjoitetaan
- Muut forumit
- ↳ English forum