s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä
s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä
Olen nyt lueskellut kaikki mitä aiheesta on täällä kirjoitettu. Selvää syytä lämpötilan vaihtelun vaikutuksesta perän vajoamiseen ei kuitenkaan löytynyt. Ongelma on kuitenkin yleinen. Eli onko kenelläkään kokemusperäistä tietoa vrt. kuinka ongelma on ratkennut?
Vuotavat ilmajouset, kosteus järjestelmässä (silicarakeiden uunikuivatus auttoi), ilmanpaineen muutos lämpötilan vaihtelun mukaan vai jokin muu; esim. kuunkierto, maailman poliittinen tilanne, Jari Sarasvuon puheohjelmat etc.
Vuotavat ilmajouset, kosteus järjestelmässä (silicarakeiden uunikuivatus auttoi), ilmanpaineen muutos lämpötilan vaihtelun mukaan vai jokin muu; esim. kuunkierto, maailman poliittinen tilanne, Jari Sarasvuon puheohjelmat etc.
Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä
Ruiki fairy sekoitusta sinne linjastoon sumutin pullolla niin löytyy vuotopaikka helposti...pienikin.
Onkos tässä eriliset ilma säiliöt,alumiiniset..sieltä yleensä vuodot löytyy myös.
Onkos tässä eriliset ilma säiliöt,alumiiniset..sieltä yleensä vuodot löytyy myös.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä
Pelkkä tasonsäätö. Tässä nyt kiinnostaa lähinnä se, että miksi pakkanen vaikuttaa perää laskevasti. Plussalla pysyy kyllä.
Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä
Pussissa tod näk reikä joka pakkasella ei enää ole tiivis...
Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä
Metalli ja kumiliitokset yleensä vuotavat kun kumikovenee niin vuoto alkaa...fairyllä tutkimaan.
Cls perä laski 5h hieman niin fairyllä selvä kuplinta ilmasäiliön tyvestä.
Cls perä laski 5h hieman niin fairyllä selvä kuplinta ilmasäiliön tyvestä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä
Laskee pakkasella tasaisesti molemmilta puolilta. Onko siis molemmissa pusseissa reikä vai riittääkö kun toisessa on. Ongelma ei siis vaivaa esim. tänä aamuna kun on plussan puolella.
Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä
Molemmissa todennäköisesti. Jollei nyt hullun tavalla vielä laske yön yli niin sellainen puol vuotta -2vuotta niillä saattaa vielä ajaa kunnes räjähtää lopullisesti.
Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä
Avaa hiukan lisää
Onko siis kompura huollettu, jos on, milloin? Mainitset, että kuivaus auttoi? Miten?
Uudet rakeet maksaa muutaman euron, mutta niitä ilmeisesti ei ole käytetty?
Onko siis kompura huollettu, jos on, milloin? Mainitset, että kuivaus auttoi? Miten?
Uudet rakeet maksaa muutaman euron, mutta niitä ilmeisesti ei ole käytetty?
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä
Monessakohan 211:ssä jossa pussit ei vuoda -venttiilistäkään - systeemi on "eloton" pakkasella kun kuivain on jäässä - siis ilmaa ei mene ulos eikä sisään ja auto pysyy kokolailla vaaterissa kumpuran ollessa jäässä.epk kirjoitti:Pussissa tod näk reikä joka pakkasella ei enää ole tiivis...
Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä
Varnasti jokainen jossa näin asia on
Jos järjestelmä on kuiva niinkuin topikin aloittaja väittää niin vaihtoehdot aika vähissä normi farkussa, pussit tai vuoto putkissa joka vaatii myös viallisen venttiilin.
Jos järjestelmä on kuiva niinkuin topikin aloittaja väittää niin vaihtoehdot aika vähissä normi farkussa, pussit tai vuoto putkissa joka vaatii myös viallisen venttiilin.
Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä
Hämmennetääs tätä ketjua sen verran että mulla Airmatic ja auto laskee esim. viikon seisonnan aikana joku 30mm, yhden yön aikaista laskua ei edes huomaa ellei metrimitalla ota lukemia ylös eli ei aiheuta vielä mitään ongelmia.
Auto kuitenkin laskeutuu tasaisesti edestä ja takaa.
Jos ajatellaan että jousien takaiskut pitää, silloin vuoto pitäisi olla pusseissa. Jos taas takaiskut falskaa, kaikki tasaisesti, pääseekö ilma karkaamaan takaperin venttiiliblokin ja kompuran kautta?
Onko uudet vastaavat systeemit niin tiiviitä että auto pysyy oikealla korkeudella vaikka olisi vuoden käyttämättä?
Ja vielä kysymys että yrittääkö auto pitää vakiokorkeuden automaattisesti niin kauan kun paineakussa riittää painetta vai vasta auton lukitus/ovi avattuna vaiko vasta auto käynnistettäessä? Kiitos!
Auto kuitenkin laskeutuu tasaisesti edestä ja takaa.
Jos ajatellaan että jousien takaiskut pitää, silloin vuoto pitäisi olla pusseissa. Jos taas takaiskut falskaa, kaikki tasaisesti, pääseekö ilma karkaamaan takaperin venttiiliblokin ja kompuran kautta?
Onko uudet vastaavat systeemit niin tiiviitä että auto pysyy oikealla korkeudella vaikka olisi vuoden käyttämättä?
Ja vielä kysymys että yrittääkö auto pitää vakiokorkeuden automaattisesti niin kauan kun paineakussa riittää painetta vai vasta auton lukitus/ovi avattuna vaiko vasta auto käynnistettäessä? Kiitos!
S211 320CDI -05
Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä
Minullakin S212 on pari kertaa pudottanut perää, ilmiö esiintyy nollakelin tuntumassa. Tarkoitus on ensin vaihtaa silicageelit ja suodatin kompressoriin. S211:ssa ja S212:ssa taitaa olla sama kompressori. Pitääkö kompressori ottaa irti, että kuivaimen saa irti? Onko kompuran irroituksessa mitään erityisiä ongelmakohtia tai huomioitavia asioita?
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä
OMA648: myös kompressorissa on venttiili ilman poistoon eli letkujen ja pussien ollessa kunnossa pitää jousessa olevan venttiilin sekä kompressorin venttiilin vuotaa.
Lepotilassa (parkissa) auto ei säädä jousitusta. Joku vika täytyy olla jos nousee tai laskee parkissa.
jusi: Varaosanumeroltaan 211 ja 212 kompressorit on erilaiset, ei se kyllä aina tarkoita sitä etteivät sopisi ristiin mutta todennäköisesti eivät suoraan sovi. Kyllä se kompressori ainakin kannattaa tiputtaa pois niin saa puhtaassa vapaassa tilassa sen kuivaimen huoltaa. Eipä kompuran irrotuksessa mitään erikoista ole.
Lepotilassa (parkissa) auto ei säädä jousitusta. Joku vika täytyy olla jos nousee tai laskee parkissa.
jusi: Varaosanumeroltaan 211 ja 212 kompressorit on erilaiset, ei se kyllä aina tarkoita sitä etteivät sopisi ristiin mutta todennäköisesti eivät suoraan sovi. Kyllä se kompressori ainakin kannattaa tiputtaa pois niin saa puhtaassa vapaassa tilassa sen kuivaimen huoltaa. Eipä kompuran irrotuksessa mitään erikoista ole.
Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä
212 säätää alustaa myös, vaikka avain ei ole virtalukossa. Ymmärrän niin, että etupää pyrkii pysymään vaaterissa, takapää säätyy aktiivisesti (ainakin, jos ovet avaa) koko ajan. Sen takia tuntuu, että molemmat pussit vuotaa, vaikka vika olisi vain toisessa. 211:sta, en tiedä.
W212 erikoishuomio: letkut kannattaa vaihtaa varmuudeksi, ei pusseja, siis jos perä laskee. Ja vika letkuissa ei löydy vaahdoilla. Kustannus about 20-50€ (+työ 1h)
W212 erikoishuomio: letkut kannattaa vaihtaa varmuudeksi, ei pusseja, siis jos perä laskee. Ja vika letkuissa ei löydy vaahdoilla. Kustannus about 20-50€ (+työ 1h)
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä
Selvennys, mitään ei ole vielä tehty tuo; Vuotavat ilmajouset, kosteus järjestelmässä (silicarakeiden uunikuivatus auttoi), ilmanpaineen muutos lämpötilan vaihtelun mukaan vai jokin muu, oli tarkoitettu kysymykseksi. Eli jos joku on esim. vaihtanut rakeet, niin auttoiko se vai pussienko vaihto.
Pussit nyt menee vaihtoon. Onko kenelläkään kokoemusta Arnottin uudesta mallista (A-2726). Vanhempi mallihan muistutti ilmapalloa.
Pussit nyt menee vaihtoon. Onko kenelläkään kokoemusta Arnottin uudesta mallista (A-2726). Vanhempi mallihan muistutti ilmapalloa.
Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä
On nuo kohta 30tkm / puoli vuotta pysyneet pelissä mukana.ksvs kirjoitti:Onko kenelläkään kokoemusta Arnottin uudesta mallista (A-2726).
Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä
Kyllä 211 myös säätää alustaa vaikka avain ei ole virtalukossa, varmaan sama kaikilla Airmatic autoilla. Parkissa se 212 ei säädä silloin kun auto on lepotilassa (jos ovet avataan niin auto herää lepotilasta).simosami kirjoitti:212 säätää alustaa myös, vaikka avain ei ole virtalukossa.
Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä
Kyllä se kompura pitää huoltaa, varsinkin, kun vika liittyy selkeästi pakkasöihin. Se ei voi toimia oikein, jos siellä on vettä. Tämä on ihan perusjuttu. Muutaman euron juttu huoltaa.ksvs kirjoitti:Selvennys, mitään ei ole vielä tehty tuo; Vuotavat ilmajouset, kosteus järjestelmässä (silicarakeiden uunikuivatus auttoi), ilmanpaineen muutos lämpötilan vaihtelun mukaan vai jokin muu, oli tarkoitettu kysymykseksi. Eli jos joku on esim. vaihtanut rakeet, niin auttoiko se vai pussienko vaihto.
Pussit nyt menee vaihtoon. Onko kenelläkään kokoemusta Arnottin uudesta mallista (A-2726). Vanhempi mallihan muistutti ilmapalloa.
Ja, 211 takapussien aluputket hapertuu, mutta itse en osaa ymmärtää sen liittymistä pakkasöihin. Vuotaa, jos vuotaa, aina.
Airmatic tasaa paineet automaattisesti takapään välillä, putoaa siksi molemmat puolet.
Kysymys, auttoiko kuivaus-ryynien vaihto? Vastaus: auttoi, loppui perän putoaminen erityisesti pakkasöinä.
Lisäksi (minulla 212) piti vaihtaa letkut..
Selitys: kun vuotaa, ryynit tulevat "täyteen" vettä, kun kompura pumppaa liian usein, siksi alkaa temppuilla erityisesti pakkasöinä.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä
Topikkiin saatu nyt sitten kolme ellei neljän eri systeemin vikoja, tarkkaan kannattaa luovia näistä ne oikeat vinkit juuri omaan autoon!
Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä
Juu. Tämä on kyllä ihan mielenkiintoista.
Oma S211 airmatic seisoi melkein koko viime talven tallissa ja viikossa nyt tapahtunut vielä mitään, mutta siis jotain vikaa siinäkin siis on kun pitkän seisomisen jälkeen oli asettunut vähän "rata-ajoasentoon" Oisko nyt kuitenkaan kolmea senttiä sentään laskenut?
Sitten ihmetellyt sitä tässä muutamaan otteeseen nyt, kun joutunut -sattuneesta syystä- seisottamaan autoa pihan reunalla, että miksi se jää ikään kuin vinoon. Sitten kun lähtee liikkeelle ja ihmettelee autoa esim. parkkipaikalla, niin suorassahan tuo on. Onko tuossa siis ominaisuus, joka yrittää pitää auton vaaterissa, kun piha on kalteva siitä kohtaa, mihin sen peruutan parkkiin?
Oma S211 airmatic seisoi melkein koko viime talven tallissa ja viikossa nyt tapahtunut vielä mitään, mutta siis jotain vikaa siinäkin siis on kun pitkän seisomisen jälkeen oli asettunut vähän "rata-ajoasentoon" Oisko nyt kuitenkaan kolmea senttiä sentään laskenut?
Sitten ihmetellyt sitä tässä muutamaan otteeseen nyt, kun joutunut -sattuneesta syystä- seisottamaan autoa pihan reunalla, että miksi se jää ikään kuin vinoon. Sitten kun lähtee liikkeelle ja ihmettelee autoa esim. parkkipaikalla, niin suorassahan tuo on. Onko tuossa siis ominaisuus, joka yrittää pitää auton vaaterissa, kun piha on kalteva siitä kohtaa, mihin sen peruutan parkkiin?
Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä
Välillä on S211:n tasonsäädön "puhjenneet" ilmapalkeet korjaantunut myös ihan vaan parin-kolmen päivän valohoidolla lampöisessä ja kuivassa tallissa, jos on saannut vain koskeutta sisuksiin.
Tätä kannattaa vähintäänkin kokeilla aina ihan ensimmäisenä jos laskee koko persaus keliolosuhteiden vaikutuksesta (pakkasesta). Eräskin kapistus toimii nyt kolmatta talvea täysin ongelmitta, vaikka aiemmin aloitti twerkkauksen -15C.
Tätä kannattaa vähintäänkin kokeilla aina ihan ensimmäisenä jos laskee koko persaus keliolosuhteiden vaikutuksesta (pakkasesta). Eräskin kapistus toimii nyt kolmatta talvea täysin ongelmitta, vaikka aiemmin aloitti twerkkauksen -15C.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä
Minun käsittääkseni mittailee etupään korkeutta, pitää sen maahan nähden molemmin puolin yhtäkorkealla. Takapäässä voi sitten olla muutamankin sentin ero, jos takapyörät on epätasaisella. Säätää tätä aktiivisesti, ainakin kun ovia aukaisee, ilman virta-avaimen koskemista. Ovet ei siis ole lukossa, kun auto on tallissa.RH kirjoitti: Sitten ihmetellyt sitä tässä muutamaan otteeseen nyt, kun joutunut -sattuneesta syystä- seisottamaan autoa pihan reunalla, että miksi se jää ikään kuin vinoon. Sitten kun lähtee liikkeelle ja ihmettelee autoa esim. parkkipaikalla, niin suorassahan tuo on. Onko tuossa siis ominaisuus, joka yrittää pitää auton vaaterissa, kun piha on kalteva siitä kohtaa, mihin sen peruutan parkkiin?
Meneekö sinulla etupääkin vaateriin, eli lokarista maahan, voi etupäässä olla senttien ero? (Jos auto on vinolla pinnalla)
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 40
- Liittynyt: Pe 18.03.2016 14:11
Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä
211: Perse putoili milloin kesällä ja talvella. Nyt vaihdettu kuivaimeen uudet rakeet. Pysyy perse tanassa vaikka 3vkoa ja välillä ollut jo -13 pakkasta. Eli halpa ja helppo homma vaihtaa rakeet. Ei korkeelta putoa jos ei auta.
Ex:
W245 2010 180CDI
S204 2012 180CDI
W212 2014 220CDI
S210 1999 220CDI
Nykyiset:
W212 2016 200 BlueTec
S211 2003 270CDI
208 1981 Hymer-Matkailuauto
Tilauksessa:
W213 2017 200d BlueTec
W245 2010 180CDI
S204 2012 180CDI
W212 2014 220CDI
S210 1999 220CDI
Nykyiset:
W212 2016 200 BlueTec
S211 2003 270CDI
208 1981 Hymer-Matkailuauto
Tilauksessa:
W213 2017 200d BlueTec
Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä
Oootteko noita rakeita tilaiilleet ulkomailta vai löytyykö suomesta jostain?
M-B V 250 cdi 2014
M-B S213 E220d 4matic 2017
M-B S213 E220d 4matic 2017
Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä
Tässä Silica rakeita, riittää 2 täyttöä. Voi myös kuivata mikrossa.
https://www.motonet.fi/fi/tuote/605303/ ... ttava-300g" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.motonet.fi/fi/tuote/605303/ ... ttava-300g" onclick="window.open(this.href);return false;
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 40
- Liittynyt: Pe 18.03.2016 14:11
Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä
Eiköhän kannata laittaa uudet ja jättää sellaset kuivaus operaatiot väliin. Itse hain tavo:sta jonkun volvo kuormaauton kuivan säkin ja siittä täyttelin omani uusilla... ilmeisesti motonetistä saa kanssa rakeita
Ex:
W245 2010 180CDI
S204 2012 180CDI
W212 2014 220CDI
S210 1999 220CDI
Nykyiset:
W212 2016 200 BlueTec
S211 2003 270CDI
208 1981 Hymer-Matkailuauto
Tilauksessa:
W213 2017 200d BlueTec
W245 2010 180CDI
S204 2012 180CDI
W212 2014 220CDI
S210 1999 220CDI
Nykyiset:
W212 2016 200 BlueTec
S211 2003 270CDI
208 1981 Hymer-Matkailuauto
Tilauksessa:
W213 2017 200d BlueTec
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 40
- Liittynyt: Pe 18.03.2016 14:11
Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä
Ja sen verta lisään että itsellä kuskin puolen pussi vaihdettu uuteen edellisen omistajan toimesta kun joku kädetön oli saanut puhkaistua pussin huollossa. Juuri tämä kulma putosi kaiken mielellään ja myös repsikka. Nämä oireet hävisi ryynejen vaihdolla. Eli kokeilu ei maksa paljoo ja ekaa kertaa tehtäessä meni joku vajaa 2h aikaa ja siinäkin tuli useampi ohrapirtelö nautittua
Ex:
W245 2010 180CDI
S204 2012 180CDI
W212 2014 220CDI
S210 1999 220CDI
Nykyiset:
W212 2016 200 BlueTec
S211 2003 270CDI
208 1981 Hymer-Matkailuauto
Tilauksessa:
W213 2017 200d BlueTec
W245 2010 180CDI
S204 2012 180CDI
W212 2014 220CDI
S210 1999 220CDI
Nykyiset:
W212 2016 200 BlueTec
S211 2003 270CDI
208 1981 Hymer-Matkailuauto
Tilauksessa:
W213 2017 200d BlueTec
Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä
Ok. Lähden liikkeelle ryynien vaihdolla.
Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä
Näin juuri.sonikki kirjoitti:Välillä on S211:n tasonsäädön "puhjenneet" ilmapalkeet korjaantunut myös ihan vaan parin-kolmen päivän valohoidolla lampöisessä ja kuivassa tallissa, jos on saannut vain koskeutta sisuksiin.
Tätä kannattaa vähintäänkin kokeilla aina ihan ensimmäisenä jos laskee koko persaus keliolosuhteiden vaikutuksesta (pakkasesta). Eräskin kapistus toimii nyt kolmatta talvea täysin ongelmitta, vaikka aiemmin aloitti twerkkauksen -15C.
Itsellä vaihdettu pussit taakse (Arnottin uudemmat) ja 'twerkkaa', mutta vasta -25°C kireämmillä pakkasilla, eikä silloinkaan aina.
Riippuu vähän kuun asennosta, joulupukin kulkureitistä tms. normi syistä...
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä
Mutta ryynejä ei ole vaihdettu? Eihän tuolla varmasti ole likomärkiä ryynejä, mutta ehkä kuitenkin hiukan kondensoitunutta kosteutta, ilman vaihteluiden takia tms.TLP kirjoitti: Itsellä vaihdettu pussit taakse (Arnottin uudemmat) ja 'twerkkaa', mutta vasta -25°C kireämmillä pakkasilla, eikä silloinkaan aina.
Riippuu vähän kuun asennosta, joulupukin kulkureitistä tms. normi syistä...
-----
Pitikin kysyä, voiko ryynien vaihtoa/kompuran huoltoa teettää missään? Hinta?
-----
Veho-organisaatio ei sitä tee, ilmeisesti puuttuvan Mercedes huolto-ohjeen takia.
Ovat siten kädettömiä. Ja onhan se kiva laskuttaa.
Liian moni on maksanut 2500€ laskuja turhaan tehtyjen pussien vaihtojen ja/tai lopulta lauenneet kompuran vaihto-operaation hommien takia. Ja sitten turhaan herättää vihaa loistavaa Airmatic jousitusta kohtaan. Kääntyy siis lopulta Mercedestä/Vehoa vastaan.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.