hyrdaulisen perän korkeudensäädön öljyt ja ilmaus
hyrdaulisen perän korkeudensäädön öljyt ja ilmaus
Jos koko systeemi on ollut osina, miten ko härdelli ilmataan, pitääkö kootessa esim. laittaa iskareiden sisään hydrauliikkaöljyä, ja auto käymään, ja odottaa niin kauan että putken päästä tulee öljyä ja sitten vasta putken pää iskariin kiiinni ? Kuvittelisin että nuo iskaritkin ym osat pitäisi saada siten asennettua ettei sinne jää ilmaa, muutenhan siitä tulisi liian joustava/pomppuinen.
MV
MV
Ex monta W-kirjainta.
Käyttämällä foorumille tullutta linkkiä hätäisesti, löytyi mm. tälläinen. Siellä on ihan kaikki
http://mb.braingears.com/124_DISC2/Prog ... 2-0630.pdf
http://mb.braingears.com/124_DISC2/Prog ... 2-0630.pdf
hydr iskarit
Ei tuossa ollut mainintaa että jos esim. iskarit on ollut poissa, pitäisikö ne täyttää öljyllä. Kai ne pitää, eihän se ilma sieltä muuten pois tule....
Ex monta W-kirjainta.
Off topic sorry, mutta tämä perän hyd.säätö on jäänyt vaivaamaan omalla kohdallani, kun en ole ihan varma, onko sitä autossani Tosin ei hirveesti perä painunut kaljakuormassa Hankoon tullessani
Onko nuo paineakut (no.4 kaaviossa) kaikissa autoissa? Omassani ei (MB300 ce-90), mutta hyd.säiliö löytyy ja tandempumppu. Käydessä kuuluu suhahtava ääni jostain alustasta (tällä palstalla aiemminkin joskus k.o ilmiötä ihmetelty). Samalla näyttää hydraulipumpun paineletkussa olevan eloa "suhahdusten" tahtiin. Ja tämä tyhjäkäynnillä parkissa.
Vanhoissa TE-malleissa systeemin olemassa olo paljastui heti perän alle kurkkaamalla, vaan onko näissä -90-luvun autoissa joku hienostuneempi tekniikka? Ehkäpä vaan kuvittelen, ja koko systeemi kuuluukin vain ASD:hen
Onko nuo paineakut (no.4 kaaviossa) kaikissa autoissa? Omassani ei (MB300 ce-90), mutta hyd.säiliö löytyy ja tandempumppu. Käydessä kuuluu suhahtava ääni jostain alustasta (tällä palstalla aiemminkin joskus k.o ilmiötä ihmetelty). Samalla näyttää hydraulipumpun paineletkussa olevan eloa "suhahdusten" tahtiin. Ja tämä tyhjäkäynnillä parkissa.
Vanhoissa TE-malleissa systeemin olemassa olo paljastui heti perän alle kurkkaamalla, vaan onko näissä -90-luvun autoissa joku hienostuneempi tekniikka? Ehkäpä vaan kuvittelen, ja koko systeemi kuuluukin vain ASD:hen
Kiitti, tarkennan vielä, että mitään vuotoa en ole mistään löytänyt, ja suhinat alkaa jonkun ajan päästä, kun auto on ollut tyhjäkäynnillä. Ja tarkkaa kohtaa vaikea paikallistaa. Ajattelin, että joku ylipaineventtiili aukeis aina silloin, ja ilmeisesti takaisin hyd.säiliöön
Meneeköhän kohta tonne henkimaailman puolelle
Meneeköhän kohta tonne henkimaailman puolelle
- mertsi1340
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: To 04.03.2004 15:42
- Paikkakunta: JKL
@maukku
käy
http://www.mbclub.ru/mb/vin/index.html?lng=eng
ja syötä autosi VIN numeroa sinne. Katso tuloksista onko siina joku näistä koodeistä:
211 - automatic limited slip differential (ASD)
214 - self-levelling suspension on rear axle with adaptive damping system (ADS)
216 - self-levelling suspension on front and rear axle with adaptive damping system (ADS)
217 - adaptive damping system with self-levelling suspension on rear axle
480 - self-levelling suspension
489 - Self-levelling suspension
Kaikki koodit saa täältä
http://www.190revolution.net/forum/viewtopic.php?t=6950
Ehkä näin selviä onko autossasi perän hyd.säätöä.
käy
http://www.mbclub.ru/mb/vin/index.html?lng=eng
ja syötä autosi VIN numeroa sinne. Katso tuloksista onko siina joku näistä koodeistä:
211 - automatic limited slip differential (ASD)
214 - self-levelling suspension on rear axle with adaptive damping system (ADS)
216 - self-levelling suspension on front and rear axle with adaptive damping system (ADS)
217 - adaptive damping system with self-levelling suspension on rear axle
480 - self-levelling suspension
489 - Self-levelling suspension
Kaikki koodit saa täältä
http://www.190revolution.net/forum/viewtopic.php?t=6950
Ehkä näin selviä onko autossasi perän hyd.säätöä.
Ex. W210, E200 (aut.), -97, 192tkm
Ex. 190E 2.0, -86, 290tkm
Ex. W115, 200D - 1974
Ex. 190E 2.0, -86, 290tkm
Ex. W115, 200D - 1974
tasonsäätö-öljy ja ilmaus
Käytä vain MB:n omaa erikoisöljyä . 1 litra maksaa n. 10 e ( ) onneksi ei
mene monta purkkia.
Systeemi ilmaantuu itse....eikä suhahtele käytössä..
mene monta purkkia.
Systeemi ilmaantuu itse....eikä suhahtele käytössä..
W210 230E -96 autom.Eleg.
Pajero -92 autom. "rönttäauto "
Zetor 3511 Diesel -68, liukuovikoppi
=======================================
EX :W124E300D -93 autom.
W124 230E -89 man.5-v.
Pajero -92 autom. "rönttäauto "
Zetor 3511 Diesel -68, liukuovikoppi
=======================================
EX :W124E300D -93 autom.
W124 230E -89 man.5-v.
Itse vaihdoin W126 tasonsäätöiskarin, enkä ilmannut systeemiä mitenkään. Eli iskari paikalle, putki kiinni, ja sillä selvä. Vanhassa S123 farkussa vastaava systeemi tuntui siltä kuin mitään iskareita ei olisi ollutkaan, perä heilui ylös alas holtittomasti, eikä ilmaus auttanut. Ilmeisesti ne painekammiot tai itse venttiili rikki, mutten perehtynyt asiaan ennen kuin myin auton pois. Yleisesti ottaen silti kestävä systeemi, kuulemma. Kannattaa olla tarkkana iskarien varsien kumisuojusten kanssa, omassa ässässä oli kiveniskemän tms. takia varressa kolo ja tiiviste sen seurauksena rikkoutunut, jolloin öljyvuodon takia piti remppaan ryhtyä.
Käsittääkseni vanhemmissa käy normaali hydrauliikkaöljy, uudemmissa erikoisöljy, joka ei ole pahan hintaista sekään.
Käsittääkseni vanhemmissa käy normaali hydrauliikkaöljy, uudemmissa erikoisöljy, joka ei ole pahan hintaista sekään.
W123 240D -84 // S124 300TDT -92 // W126 280SE -85
luistonesto.maukku kirjoitti:Off topic sorry, mutta tämä perän hyd.säätö on jäänyt vaivaamaan omalla kohdallani, kun en ole ihan varma, onko sitä autossani Tosin ei hirveesti perä painunut kaljakuormassa Hankoon tullessani
Onko nuo paineakut (no.4 kaaviossa) kaikissa autoissa? Omassani ei (MB300 ce-90), mutta hyd.säiliö löytyy ja tandempumppu. Käydessä kuuluu suhahtava ääni jostain alustasta (tällä palstalla aiemminkin joskus k.o ilmiötä ihmetelty). Samalla näyttää hydraulipumpun paineletkussa olevan eloa "suhahdusten" tahtiin. Ja tämä tyhjäkäynnillä parkissa.
Vanhoissa TE-malleissa systeemin olemassa olo paljastui heti perän alle kurkkaamalla, vaan onko näissä -90-luvun autoissa joku hienostuneempi tekniikka? Ehkäpä vaan kuvittelen, ja koko systeemi kuuluukin vain ASD:hen
OT 126 suhahtelee kun perä nousee.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Mulla tuota "suhahtelua" vastaa "napsahtelu". Napsahduksen yhteydessä tosiaan pumpun hydr. letku kiemurtelee tuskissaan. Lisäksi tasonsäätöventtiilille menevissä teräsputkissa tuntuu tärähdys.maukku kirjoitti:... Käydessä kuuluu suhahtava ääni jostain alustasta (tällä palstalla aiemminkin joskus k.o ilmiötä ihmetelty). Samalla näyttää hydraulipumpun paineletkussa olevan eloa "suhahdusten" tahtiin. Ja tämä tyhjäkäynnillä parkissa...
Katselin Tähtiklubissa Day Downhillin tekemää tasonsäädön toimintaselostusta ja siellä onkin aihetta käsitelty varsin ansiokkaasti. Venttiilin räjäytyskuvissa (em. raportti, sivu 7) on kuvattu venttiilin toimintaa, mutta voisiko joku jolla on tietoa asiasta, kertoa sivun 6 alemmasta kuvasta, mikä liitin menee mihinkin? Siellähän on merkitty liittimet T, P, S1, S2 ja A. En oikein osannut yhdistää niitä räjäytyskuvan merkintöihin. Olisi helpompi ruveta etsiskelemään syytä moiseen käytökseen.
Oireista päätellen tuo paineenrajoitinventtiili takertelee, mutta voisiko joku kertoa, missä se sijaitsee, ts. onko suoraan venttiilin kyljessä vaiko putken päässä, millainen se on rakenteeltaan (ts. voiko edes takerrella kuvatulla tavalla) jne... Hyviä kysymyksiä riittää, toivottavasti myös vastauksia.
penax
Kalusto:
BMW 525dA Touring -08
Skoda Octavia 1,6 TDI CR -12
Exät:
Toyota Corolla dieselfarkku -99, muutettu pakuksi kesällä -13, MB 250 TD -89, VW Passat 1,9TD -94, VW Jetta 1,6D-85, VW Golf 1,6D -85, Ford Transit bussi -90
Toyota Carina -86, VW Transporter bussi -88, Lada 1200 -85, Mitsubishi Space Wagon -87
Peugeot 504 Familiale -79, Peugeot 504 Familiale -75, Renault 12 -69,
Peugeot 404 -69,Morris Marina 1,5D -71, Leyland Sherpa D -75, Fiat 600 -71
Tilanne päivitetty 12/2021
Kalusto:
BMW 525dA Touring -08
Skoda Octavia 1,6 TDI CR -12
Exät:
Toyota Corolla dieselfarkku -99, muutettu pakuksi kesällä -13, MB 250 TD -89, VW Passat 1,9TD -94, VW Jetta 1,6D-85, VW Golf 1,6D -85, Ford Transit bussi -90
Toyota Carina -86, VW Transporter bussi -88, Lada 1200 -85, Mitsubishi Space Wagon -87
Peugeot 504 Familiale -79, Peugeot 504 Familiale -75, Renault 12 -69,
Peugeot 404 -69,Morris Marina 1,5D -71, Leyland Sherpa D -75, Fiat 600 -71
Tilanne päivitetty 12/2021
Re: hyrdaulisen perän korkeudensäädön öljyt ja ilmaus
onkos vinkkejä antaa, S124 missä asd lisäksi. Muuten mukavan tuntuinen eli pallot ja iskarit lienee kunnossa mutta tasonsäätö ei toimi. Olen koittanut ilmailla mutta ei vaan ei
Otin tasonsäätöventtiilin ilmausruuvin kautta sen verta ulos mitä tuli (joku puoli litraa) , nyt ei kierrätä sinne asti ollenkaan. Paluu puolelta tulee molemmista putkista säiliölle tavaraa eli itse pumppu toimii ja kierrättää ilmeisesti. Tanko irti ja 2000rpm koneeseen, vivusta täyttö ja lasku asentoa, ilmausruuvia jne auki kiinni, ei vaan herää, painoakin noin 100kg kontissa.
Otin tasonsäätöventtiilin ilmausruuvin kautta sen verta ulos mitä tuli (joku puoli litraa) , nyt ei kierrätä sinne asti ollenkaan. Paluu puolelta tulee molemmista putkista säiliölle tavaraa eli itse pumppu toimii ja kierrättää ilmeisesti. Tanko irti ja 2000rpm koneeseen, vivusta täyttö ja lasku asentoa, ilmausruuvia jne auki kiinni, ei vaan herää, painoakin noin 100kg kontissa.
-
- Mersumies
- Viestit: 1636
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: hyrdaulisen perän korkeudensäädön öljyt ja ilmaus
Hei ! Omassa W 124 320 TE peräntason ilmaus tapahtui näin. Iskarit oli täytetty öljyllä letkut kiinni metalliputkiin. Kone käyntiin säätöventiilin vipu irti ja vipu käännettiin ylös ja alas asentoihin vuoronperään. Pitää odottaa,että pumppu nostaa max. yläasentoon asti ja sitten käännetään ala-asentoon ja odotetaan auton laskeutuvan max. ala-asentoon. Toistetaan useita kertoja ja välillä tarkistetaan, että öljysäiliössä riittää öljyä tarvittaessa täytetään ylärajalle ja jatketaan ilmausta. Samoin toimin kun vaihdoin kaasu/öljy pallot järjestelmään. Lisä paino ( 100 kg)
takakontissa auttaa hommaa. Ilmausruuvia en avannut säätöventiilissä hapettunut jumiin. Hommaa helpottaa paljon hyvä alustan pesu, teräsharja ja
CRC:tä liitoksiin jos niitä joutuu aukomaan muutamia päiviä ennen homman aloitusta.
takakontissa auttaa hommaa. Ilmausruuvia en avannut säätöventiilissä hapettunut jumiin. Hommaa helpottaa paljon hyvä alustan pesu, teräsharja ja
CRC:tä liitoksiin jos niitä joutuu aukomaan muutamia päiviä ennen homman aloitusta.
Viimeksi muokannut Mese 320 TE, To 28.04.2022 13:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Meseillään
Re: hyrdaulisen perän korkeudensäädön öljyt ja ilmaus
kyllä tässä on nyt joku muu kuin ilmaus ongelma. Jos kerran paluu putkista tulee säiliölle tavaraa niin pumppu ok ? Ja nyt kun mietin niin tasonsäätö venttiilistä uupuu kokonaan "vesihana" vastus, eli vipu on löysä. Mistä tämä kertoo, joko riittämätön paine pumpulta tai itse tasonsäätöventtiili rikki, melkein lähden siitä liikenteeseen.epk kirjoitti: ↑Ke 27.04.2022 11:16 onkos vinkkejä antaa, S124 missä asd lisäksi. Muuten mukavan tuntuinen eli pallot ja iskarit lienee kunnossa mutta tasonsäätö ei toimi. Olen koittanut ilmailla mutta ei vaan ei
Otin tasonsäätöventtiilin ilmausruuvin kautta sen verta ulos mitä tuli (joku puoli litraa) , nyt ei kierrätä sinne asti ollenkaan. Paluu puolelta tulee molemmista putkista säiliölle tavaraa eli itse pumppu toimii ja kierrättää ilmeisesti. Tanko irti ja 2000rpm koneeseen, vivusta täyttö ja lasku asentoa, ilmausruuvia jne auki kiinni, ei vaan herää, painoakin noin 100kg kontissa.
Re: hyrdaulisen perän korkeudensäädön öljyt ja ilmaus
Yksi tapaus oli jossa putki tukossa. Niissähän on ainakin osassa sisällä se "kierukka".
oulaistenliikenne.fi
Re: hyrdaulisen perän korkeudensäädön öljyt ja ilmaus
Jos käännät tasosäädönvivun niin et pitäisi nousta niin silloin ei kait paluuputkesta mitään pitäisi tulla? Tuleeko?
Jos tulee niin tasosäädönventtiilissä vois epäillä jotain olevan. Jos ei tule eikä perä nouse niin pumpussa ei riitä paineentuotto?
Se että kun aukaisit ilmausruuvin niin sama se kävikö auto vai ei niin sieltähän tulee öljyä. Siis jos järjestelmä on kunnossa. Se tasosäätö jättää "iskareille" pienen paineen ja siis palloissa on öljyä vaikka tasosäädönvipu olisi ollut laskuasennossa kuin kauan.
Muistanko oikein että se letku joka on säiliön ja pumpun välissä (josta pumppu saa öljyn) niin niitä on olllut tukossa. Se selittäisi sen että paluusta tulee öljyä mutta kun pumppu ei saa sitä tarpeeksi niin painetuottoa ei ole. En muista et olikos siinä imuputkessa säiliönpuolella sihtiä?
Nyppääppäs irti siitä pumpusta se öljyntuloletku. Siitä pitäisi tulla öljyä ihan roitonaan. Sehän on sellainen musta tai harmaa kangasletku ja klemmarilla kiinni pumpun imunipassa. Helppo siis todeta saako pumppu tarpeeksi öljyä.
Edittiä:
Lisätääs vielä eli tasosäätöventtiilin ja iskaripallon metalliputkensisässä tosiaan on "kierukka" tai metallilanka kuten nm dealer meinasikin. Olen olettanu niin että sen funktio on hillitä kaarteeseen ajettaessa öljynvirtausta tasosäätöiskarista toiseen virtaavan öljyn virtausnopeutta. Meinaan tasosäädön iskarit ja pallot ovat suorassa yhteydessä tasosäätöventtiilin kautta toisiinsa. Tuolla rajoittamisella rajataan peräpään huojumista puolelta toiselle näin olen niitten putkien sisässä olevien "kierukoitten" tai metallilankojen funtiota tulkinnu.
Jos tulee niin tasosäädönventtiilissä vois epäillä jotain olevan. Jos ei tule eikä perä nouse niin pumpussa ei riitä paineentuotto?
Se että kun aukaisit ilmausruuvin niin sama se kävikö auto vai ei niin sieltähän tulee öljyä. Siis jos järjestelmä on kunnossa. Se tasosäätö jättää "iskareille" pienen paineen ja siis palloissa on öljyä vaikka tasosäädönvipu olisi ollut laskuasennossa kuin kauan.
Muistanko oikein että se letku joka on säiliön ja pumpun välissä (josta pumppu saa öljyn) niin niitä on olllut tukossa. Se selittäisi sen että paluusta tulee öljyä mutta kun pumppu ei saa sitä tarpeeksi niin painetuottoa ei ole. En muista et olikos siinä imuputkessa säiliönpuolella sihtiä?
Nyppääppäs irti siitä pumpusta se öljyntuloletku. Siitä pitäisi tulla öljyä ihan roitonaan. Sehän on sellainen musta tai harmaa kangasletku ja klemmarilla kiinni pumpun imunipassa. Helppo siis todeta saako pumppu tarpeeksi öljyä.
Edittiä:
Lisätääs vielä eli tasosäätöventtiilin ja iskaripallon metalliputkensisässä tosiaan on "kierukka" tai metallilanka kuten nm dealer meinasikin. Olen olettanu niin että sen funktio on hillitä kaarteeseen ajettaessa öljynvirtausta tasosäätöiskarista toiseen virtaavan öljyn virtausnopeutta. Meinaan tasosäädön iskarit ja pallot ovat suorassa yhteydessä tasosäätöventtiilin kautta toisiinsa. Tuolla rajoittamisella rajataan peräpään huojumista puolelta toiselle näin olen niitten putkien sisässä olevien "kierukoitten" tai metallilankojen funtiota tulkinnu.
Viimeksi muokannut Jari Ke, Ke 27.04.2022 20:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: hyrdaulisen perän korkeudensäädön öljyt ja ilmaus
Vai onko putket väärin päin?
Et onko kaikki alkuperäsesti vai uusittu joskus jotain?
Et onko kaikki alkuperäsesti vai uusittu joskus jotain?
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Re: hyrdaulisen perän korkeudensäädön öljyt ja ilmaus
En minäkään muista miten se meni, niin pitkä aika mutta kun kuvia katsoo niin eikö nuo mene samaan mokkulaan päällekkäin. Tuli vaan mieleen et kai mahdollista?
W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Re: hyrdaulisen perän korkeudensäädön öljyt ja ilmaus
vika taitaa olla löytynyt, asd:n ja tasonsäädön yhteisventtiili (taka-penkin alla) ei pidä mitään ääntää kun sille syöttää 12v, ei myöskään päästä pumpulta tulevaa nestettä läpi tasonsäädölle, letkut kun ottaa irti niin niistä kyllä menee paineilma läpi.
Re: hyrdaulisen perän korkeudensäädön öljyt ja ilmaus
tässä ko. venttiili, P=pumpulta , T=paluu , HS=asd , N= iskarit eli tasonsäätö.
P:sta tulee tavaraa mutta ei tule N:stä tulos , en tiedä mikä hitto tuolla jumittaa niiden välillä. Täytyy katsella käytettyä.
P:sta tulee tavaraa mutta ei tule N:stä tulos , en tiedä mikä hitto tuolla jumittaa niiden välillä. Täytyy katsella käytettyä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
- Mersumies
- Viestit: 1636
- Liittynyt: Ti 04.05.2010 21:16
- Paikkakunta: Pieksämäki
Re: hyrdaulisen perän korkeudensäädön öljyt ja ilmaus
Hei Palstalaiset ! Muistakaa, että tuo tasonsäätö venttiili liikkuu joustojen mukana kokoajan ajettaessa ja liike kuluttaa venttiilin väljäksi.
Meseillään
Re: hyrdaulisen perän korkeudensäädön öljyt ja ilmaus
Eli aiemman viestin valokuvassa (kädessä) on tän kuvan venttiiliyksikkö 3, eikö?
Kuulostaa hyvinkin siltä, että vika on juuri niin kuin meinasitkin. Oisko sieltä vaan kara jumissa, kanava tukossa tai jotain.
Mä kun en tunne tuon toimintaa tarkemmin, niin ihan mielenkiinnosta kysyn - toimiiko toi niin, että putkessa P3 on jatkuva paine tolle tasonsäädön korkeusventtiilille nro 6? Ja nyt kun tuon venttiiliyksikön nro 3 homma on ensisijaisesti ohjata paine joko ASD:n sylintereille (lukko päällä) tai purkaa paine suoraan paluulinjaan (lukko pois päältä), niin miksi se tasonsäädön linja edes kiertää tuon kautta? Jotenkin liittynee siihen, että jousituksen putkessa P3 saadaan pidettyä paine päällä myös silloin, kun ASD:n puolesta paine ohjataan suoraan paluulinjaan. Jos ASDtä ei olisi, niin silloin kai pumppu pumppaa suoraan tasonsäädön venttiilille nro 6, öljy palaa sieltä suoraan säiliöön, eikä tuollaista solenoidilla varustettua venttiilihommaa ole ollenkaan?
Toimivan ASD:n kanssa tulee öljy vain yhdestä paluuputkesta kerrallaan sen mukaan onko lukko päällä vai ei.
Kuulostaa hyvinkin siltä, että vika on juuri niin kuin meinasitkin. Oisko sieltä vaan kara jumissa, kanava tukossa tai jotain.
Mä kun en tunne tuon toimintaa tarkemmin, niin ihan mielenkiinnosta kysyn - toimiiko toi niin, että putkessa P3 on jatkuva paine tolle tasonsäädön korkeusventtiilille nro 6? Ja nyt kun tuon venttiiliyksikön nro 3 homma on ensisijaisesti ohjata paine joko ASD:n sylintereille (lukko päällä) tai purkaa paine suoraan paluulinjaan (lukko pois päältä), niin miksi se tasonsäädön linja edes kiertää tuon kautta? Jotenkin liittynee siihen, että jousituksen putkessa P3 saadaan pidettyä paine päällä myös silloin, kun ASD:n puolesta paine ohjataan suoraan paluulinjaan. Jos ASDtä ei olisi, niin silloin kai pumppu pumppaa suoraan tasonsäädön venttiilille nro 6, öljy palaa sieltä suoraan säiliöön, eikä tuollaista solenoidilla varustettua venttiilihommaa ole ollenkaan?
Samaan aikaanko tulee molemmista? Kuuluuko se asiaan? Jos pelkkä ASD, niin ei silloin ainakaan pitäisi noin toimia. Ja jos kerran tasonsäädön venttiilille ei edes tule öljyä, niin ei se sieltäkään tule toista putkea pitkin. Jotenkin tämäkin mielestäni viittaa siihen, että vika on juuri siinä möhkäleessä, josta on valokuva.
Toimivan ASD:n kanssa tulee öljy vain yhdestä paluuputkesta kerrallaan sen mukaan onko lukko päällä vai ei.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: hyrdaulisen perän korkeudensäädön öljyt ja ilmaus
juu, mun kuvassa 3 eli 38. tuo nozkin kaavio, siinä on vanhan mallin y38 , mulla on uudemmallin mallin missä ei ole ollenkaan enää paineakkua ja yksikertaisempi muutenkin vuo venttiiliblokki. Ei pysty ihan vertaamaan suoraan.
Näin mä näkisin että p:ssä on aina jatkuva paine. Kaippa se tasonsäätö kiertää tuon kautta sen takia ettei tarvii auton perään 2 eri putkea vetää, vaan homma hoituu yhdellä putkella asd venttiiliin josta lähtö tasonsäädölle.Nozki kirjoitti:
Mä kun en tunne tuon toimintaa tarkemmin, niin ihan mielenkiinnosta kysyn - toimiiko toi niin, että putkessa P3 on jatkuva paine tolle tasonsäädön korkeusventtiilille nro 6? Ja nyt kun tuon venttiiliyksikön nro 3 homma on ensisijaisesti ohjata paine joko ASD:n sylintereille (lukko päällä) tai purkaa paine suoraan paluulinjaan (lukko pois päältä), niin miksi se tasonsäädön linja edes kiertää tuon kautta? Jotenkin liittynee siihen, että jousituksen putkessa P3 saadaan pidettyä paine päällä myös silloin, kun ASD:n puolesta paine ohjataan suoraan paluulinjaan. Jos ASDtä ei olisi, niin silloin kai pumppu pumppaa suoraan tasonsäädön venttiilille nro 6, öljy palaa sieltä suoraan säiliöön, eikä tuollaista solenoidilla varustettua venttiilihommaa ole ollenkaan?
Mulla oli asd rele kytkettynä päälle, eli sen takia tuli molemmista paluu putkista.Nozki kirjoitti:
Samaan aikaanko tulee molemmista? Kuuluuko se asiaan? Jos pelkkä ASD, niin ei silloin ainakaan pitäisi noin toimia. Ja jos kerran tasonsäädön venttiilille ei edes tule öljyä, niin ei se sieltäkään tule toista putkea pitkin. Jotenkin tämäkin mielestäni viittaa siihen, että vika on juuri siinä möhkäleessä, josta on valokuva.
Toimivan ASD:n kanssa tulee öljy vain yhdestä paluuputkesta kerrallaan sen mukaan onko lukko päällä vai ei.