W211 koodailut

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jaakobbi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Ti 22.11.2016 18:20
Paikkakunta: Eteläsuomi

W211 koodailut

Viesti Kirjoittaja Jaakobbi »

Terve. Vuosia on tullu foorumia selailtua ja nyt vasta sain kirjauduttua :D elikkä yrittäny saaha tuosta vm04 w211 staarilla (c3) napattua turvavyö piipparia ja parkkitutkia pois päältä,mutta ei onnistu,aina ne menee takasi päälle,tarviikos tässä olla tuota vediaamoa?ja oikiastaan miettiny sitäki ku en kauaa oo tuon staarin kans värkänny enkä mitään näitten koneitten päälle ymmärrä muutenkaan niin mitä eroa on dassilla ja xentryllä? Moni varmaan nauraa jo sielä partaan mutta kysyä pitää ku ei näistä mitään ymmärrä :D kiitos etukäteen jos joku viihtii vastaamaan :D
Jaakobbi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Ti 22.11.2016 18:20
Paikkakunta: Eteläsuomi

Re: W211 koodailut

Viesti Kirjoittaja Jaakobbi »

Joskus lukenu topiccia kysymykset starin käytöstä mutta sitä en löytäny mistään?
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Re: W211 koodailut

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Jaakobbi kirjoitti:Joskus lukenu topiccia kysymykset starin käytöstä mutta sitä en löytäny mistään?
Tarkoititko tätä: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... hilit=star" onclick="window.open(this.href);return false;
Niin ja tervetuloa foorumille!
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Jaakobbi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Ti 22.11.2016 18:20
Paikkakunta: Eteläsuomi

Re: W211 koodailut

Viesti Kirjoittaja Jaakobbi »

Taitaa jälleen olla salaista tietoa tämä.
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: W211 koodailut

Viesti Kirjoittaja luokyio »

DAS on vanhoille ja Xentry uudemmille. W204 ainakin käyttää jo Xentryä, W211 DASsia. Muuten en osaa vastata kysymyksiin.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W211 koodailut

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Jaakobbi kirjoitti:Taitaa jälleen olla salaista tietoa tämä.
Sulla on varmaan konella das simulation sieltä kaivamaan, niin ei tee autolle vahinkoa. Sieltä on helpoin opetella. Noissa kun sattuu olemann eri paikoissa nuo jutut riippuen vm ja varustuksesta.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
Mihkaili
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 248
Liittynyt: Su 12.07.2015 22:48
Paikkakunta: Joensuu

Re: W211 koodailut

Viesti Kirjoittaja Mihkaili »

Löytyskö tuolta apua (en tosin ymmärrä miksi noita ottaa pois käytöstä)? Jossain neuvottiin tiputtamaan hälytysääni 0%:tiin, eli varoitusvalot toimii mutta kilkutus/piippaus puuttuu.

http://mbworld.org/forums/e-class-w211/ ... -e350.html" onclick="window.open(this.href);return false;

On the W211 the version coding in the instrument cluster is not country specific. You enter the cluster via SDS, select control unit adaptations, version coding and then there is a option for the seatbelt reminder. Before any changes are made, it reminds you that this can only be performed at the clients request. You set it to not active and hit F5 to xfer the coding.... Then F2 to confirm the changes, F1 to exit the cluster and then switch off the ignition and disconnect.... That is it. Mine no longer chimes or shows the reminder light in the cluster.
W212 Avantgarde BE 220 cdi -11
Avatar
Noname
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Ke 21.02.2007 20:49
Paikkakunta: Espoo

Re: W211 koodailut

Viesti Kirjoittaja Noname »

Minulla on otettu se turvavyö-pimputin pois käytöstä. Nyt taulussa palaa vain punainen valo muistuttamassa turvavyöstä ja se kyllä riittää ainakin omalla kohdalla kytkemään turvavyön.

Poistaminen meni muistaakseni juuri tuolla kaavalla mitä Mihkaili tuossa edellä kuvasi ja staari valitti kovasti että näin ei saisi tehdä liikenneturvallisuuden nimissä.

En missään tapauksessa kannata ilman turvavyötä ajamista liikenteessä. Käyttäjätyytyväisyyttä se ainakin paransi paljon lyhyissä siirtymisissä tontilla rakennusten välillä matkan kestäessä suuntaansa reilusti alle minuutin :)

Parkkitutkia ei onneksi ole huutamassa.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Jaakobbi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Ti 22.11.2016 18:20
Paikkakunta: Eteläsuomi

Re: W211 koodailut

Viesti Kirjoittaja Jaakobbi »

Simulaattorilla kyllä onnistuu,autosta en vain saa pois,turvavyö piippari vain sen takia kun siirtelen autoa päivän mittaan satamassa noin 20kertaa päivässä 500metrin matkoja 30km/h. Ja parkkitutkat sen vuoksi kun joka anturi pimeä niin aina käynnistyksen jälkeen pitää napista laittaa kiinni. Pieniä on ongelmat kyllä mutta jokatapauksessa :D
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Re: W211 koodailut

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

Mittariston erikoisvalinnat tai jotain sinnepäin läksee piippi pois, taikka laitat lukkoon solkea muistuttavan kappaleen..
Tutkat pois zgw:n koodauksista ja peräkontista vasemman verhoilun takaa pts ohjainlaitteen töpseli irti.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Avatar
TLP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 05.05.2011 21:14
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: W211 koodailut

Viesti Kirjoittaja TLP »

Mihkaili kirjoitti:Löytyskö tuolta apua (en tosin ymmärrä miksi noita ottaa pois käytöstä)? Jossain neuvottiin tiputtamaan hälytysääni 0%:tiin, eli varoitusvalot toimii mutta kilkutus/piippaus puuttuu.

http://mbworld.org/forums/e-class-w211/ ... -e350.html" onclick="window.open(this.href);return false;

On the W211 the version coding in the instrument cluster is not country specific. You enter the cluster via SDS, select control unit adaptations, version coding and then there is a option for the seatbelt reminder. Before any changes are made, it reminds you that this can only be performed at the clients request. You set it to not active and hit F5 to xfer the coding.... Then F2 to confirm the changes, F1 to exit the cluster and then switch off the ignition and disconnect.... That is it. Mine no longer chimes or shows the reminder light in the cluster.
Tää täytyykin pistää muistiin, teen itselle tuon saman.
Oikeastaan tällä on merkitystä vain syksyisin noissa koirakokeissa, kun autolla siirrytään peltoteillä pätkiä.
Muutoin vetäsen vyön päälle aika automaattisesti, useasti tuolle 200-300m siirtymällekin =)
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13180
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W211 koodailut

Viesti Kirjoittaja DBFI »

TLP kirjoitti: Oikeastaan tällä on merkitystä vain syksyisin noissa koirakokeissa, kun autolla siirrytään peltoteillä pätkiä.
Muutoin vetäsen vyön päälle aika automaattisesti, useasti tuolle 200-300m siirtymällekin =)
Eikös se auto siirry sen 300 m vaikka turvavyövaroitus piipittää?

Vähän eri asia jos pitää työaikana 20 minuutin välein siirtää autoa pieni pätkä, siinähän kuluu kauheasti sähköäkin siihen piipitykseen, saattaa olla että päivän päätteeksi ei enää käynnisty... :)
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1763
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: W211 koodailut

Viesti Kirjoittaja sompio »

Tuo ongelmahan poistuu sillä, että pistää turvavyön kiinni ennen kuin istuu penkille jolloin vyö jää seläntaa ja perseen alle. Antaa vyön olla näin niin kauan kuin lyhyitä siirtoja on.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Avatar
TLP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 05.05.2011 21:14
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: W211 koodailut

Viesti Kirjoittaja TLP »

DBFI kirjoitti:
TLP kirjoitti: Oikeastaan tällä on merkitystä vain syksyisin noissa koirakokeissa, kun autolla siirrytään peltoteillä pätkiä.
Muutoin vetäsen vyön päälle aika automaattisesti, useasti tuolle 200-300m siirtymällekin =)
Eikös se auto siirry sen 300 m vaikka turvavyövaroitus piipittää?
Siirtyy, joskus pidempiä peltotieajeluja, niin ois kiva olla pois se ääni... valo jääkööt naputtelemaan.
Olen tosin asian hoitanut niin, että vetäsen repsikan vyön kuskin lipareeseen.
Mutta jos sen piipityksen saa pois, niin valo riittänee...

Itsellä tulee vetästyä vyö päälle vähän kun automaatilla..
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Jaakobbi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 54
Liittynyt: Ti 22.11.2016 18:20
Paikkakunta: Eteläsuomi

Re: W211 koodailut

Viesti Kirjoittaja Jaakobbi »

Tämäki vähä jääny koko homma,mitä tai mikä se tuo sds?muuten homma hallussa vaikka enklanti on itellä sieltä huonoimmasta päästä :D
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W211 koodailut

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Tuo on star diaknostic system
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Vastaa Viestiin