W211 koodailut
W211 koodailut
Terve. Vuosia on tullu foorumia selailtua ja nyt vasta sain kirjauduttua elikkä yrittäny saaha tuosta vm04 w211 staarilla (c3) napattua turvavyö piipparia ja parkkitutkia pois päältä,mutta ei onnistu,aina ne menee takasi päälle,tarviikos tässä olla tuota vediaamoa?ja oikiastaan miettiny sitäki ku en kauaa oo tuon staarin kans värkänny enkä mitään näitten koneitten päälle ymmärrä muutenkaan niin mitä eroa on dassilla ja xentryllä? Moni varmaan nauraa jo sielä partaan mutta kysyä pitää ku ei näistä mitään ymmärrä kiitos etukäteen jos joku viihtii vastaamaan
Re: W211 koodailut
Joskus lukenu topiccia kysymykset starin käytöstä mutta sitä en löytäny mistään?
Re: W211 koodailut
Tarkoititko tätä: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... hilit=star" onclick="window.open(this.href);return false;Jaakobbi kirjoitti:Joskus lukenu topiccia kysymykset starin käytöstä mutta sitä en löytäny mistään?
Niin ja tervetuloa foorumille!
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Re: W211 koodailut
Taitaa jälleen olla salaista tietoa tämä.
Re: W211 koodailut
DAS on vanhoille ja Xentry uudemmille. W204 ainakin käyttää jo Xentryä, W211 DASsia. Muuten en osaa vastata kysymyksiin.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: W211 koodailut
Sulla on varmaan konella das simulation sieltä kaivamaan, niin ei tee autolle vahinkoa. Sieltä on helpoin opetella. Noissa kun sattuu olemann eri paikoissa nuo jutut riippuen vm ja varustuksesta.Jaakobbi kirjoitti:Taitaa jälleen olla salaista tietoa tämä.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W211 koodailut
Löytyskö tuolta apua (en tosin ymmärrä miksi noita ottaa pois käytöstä)? Jossain neuvottiin tiputtamaan hälytysääni 0%:tiin, eli varoitusvalot toimii mutta kilkutus/piippaus puuttuu.
http://mbworld.org/forums/e-class-w211/ ... -e350.html" onclick="window.open(this.href);return false;
On the W211 the version coding in the instrument cluster is not country specific. You enter the cluster via SDS, select control unit adaptations, version coding and then there is a option for the seatbelt reminder. Before any changes are made, it reminds you that this can only be performed at the clients request. You set it to not active and hit F5 to xfer the coding.... Then F2 to confirm the changes, F1 to exit the cluster and then switch off the ignition and disconnect.... That is it. Mine no longer chimes or shows the reminder light in the cluster.
http://mbworld.org/forums/e-class-w211/ ... -e350.html" onclick="window.open(this.href);return false;
On the W211 the version coding in the instrument cluster is not country specific. You enter the cluster via SDS, select control unit adaptations, version coding and then there is a option for the seatbelt reminder. Before any changes are made, it reminds you that this can only be performed at the clients request. You set it to not active and hit F5 to xfer the coding.... Then F2 to confirm the changes, F1 to exit the cluster and then switch off the ignition and disconnect.... That is it. Mine no longer chimes or shows the reminder light in the cluster.
W212 Avantgarde BE 220 cdi -11
Re: W211 koodailut
Minulla on otettu se turvavyö-pimputin pois käytöstä. Nyt taulussa palaa vain punainen valo muistuttamassa turvavyöstä ja se kyllä riittää ainakin omalla kohdalla kytkemään turvavyön.
Poistaminen meni muistaakseni juuri tuolla kaavalla mitä Mihkaili tuossa edellä kuvasi ja staari valitti kovasti että näin ei saisi tehdä liikenneturvallisuuden nimissä.
En missään tapauksessa kannata ilman turvavyötä ajamista liikenteessä. Käyttäjätyytyväisyyttä se ainakin paransi paljon lyhyissä siirtymisissä tontilla rakennusten välillä matkan kestäessä suuntaansa reilusti alle minuutin
Parkkitutkia ei onneksi ole huutamassa.
Poistaminen meni muistaakseni juuri tuolla kaavalla mitä Mihkaili tuossa edellä kuvasi ja staari valitti kovasti että näin ei saisi tehdä liikenneturvallisuuden nimissä.
En missään tapauksessa kannata ilman turvavyötä ajamista liikenteessä. Käyttäjätyytyväisyyttä se ainakin paransi paljon lyhyissä siirtymisissä tontilla rakennusten välillä matkan kestäessä suuntaansa reilusti alle minuutin
Parkkitutkia ei onneksi ole huutamassa.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Re: W211 koodailut
Simulaattorilla kyllä onnistuu,autosta en vain saa pois,turvavyö piippari vain sen takia kun siirtelen autoa päivän mittaan satamassa noin 20kertaa päivässä 500metrin matkoja 30km/h. Ja parkkitutkat sen vuoksi kun joka anturi pimeä niin aina käynnistyksen jälkeen pitää napista laittaa kiinni. Pieniä on ongelmat kyllä mutta jokatapauksessa
Re: W211 koodailut
Mittariston erikoisvalinnat tai jotain sinnepäin läksee piippi pois, taikka laitat lukkoon solkea muistuttavan kappaleen..
Tutkat pois zgw:n koodauksista ja peräkontista vasemman verhoilun takaa pts ohjainlaitteen töpseli irti.
Tutkat pois zgw:n koodauksista ja peräkontista vasemman verhoilun takaa pts ohjainlaitteen töpseli irti.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: W211 koodailut
Tää täytyykin pistää muistiin, teen itselle tuon saman.Mihkaili kirjoitti:Löytyskö tuolta apua (en tosin ymmärrä miksi noita ottaa pois käytöstä)? Jossain neuvottiin tiputtamaan hälytysääni 0%:tiin, eli varoitusvalot toimii mutta kilkutus/piippaus puuttuu.
http://mbworld.org/forums/e-class-w211/ ... -e350.html" onclick="window.open(this.href);return false;
On the W211 the version coding in the instrument cluster is not country specific. You enter the cluster via SDS, select control unit adaptations, version coding and then there is a option for the seatbelt reminder. Before any changes are made, it reminds you that this can only be performed at the clients request. You set it to not active and hit F5 to xfer the coding.... Then F2 to confirm the changes, F1 to exit the cluster and then switch off the ignition and disconnect.... That is it. Mine no longer chimes or shows the reminder light in the cluster.
Oikeastaan tällä on merkitystä vain syksyisin noissa koirakokeissa, kun autolla siirrytään peltoteillä pätkiä.
Muutoin vetäsen vyön päälle aika automaattisesti, useasti tuolle 200-300m siirtymällekin =)
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Re: W211 koodailut
Eikös se auto siirry sen 300 m vaikka turvavyövaroitus piipittää?TLP kirjoitti: Oikeastaan tällä on merkitystä vain syksyisin noissa koirakokeissa, kun autolla siirrytään peltoteillä pätkiä.
Muutoin vetäsen vyön päälle aika automaattisesti, useasti tuolle 200-300m siirtymällekin =)
Vähän eri asia jos pitää työaikana 20 minuutin välein siirtää autoa pieni pätkä, siinähän kuluu kauheasti sähköäkin siihen piipitykseen, saattaa olla että päivän päätteeksi ei enää käynnisty...
Re: W211 koodailut
Tuo ongelmahan poistuu sillä, että pistää turvavyön kiinni ennen kuin istuu penkille jolloin vyö jää seläntaa ja perseen alle. Antaa vyön olla näin niin kauan kuin lyhyitä siirtoja on.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: W211 koodailut
Siirtyy, joskus pidempiä peltotieajeluja, niin ois kiva olla pois se ääni... valo jääkööt naputtelemaan.DBFI kirjoitti:Eikös se auto siirry sen 300 m vaikka turvavyövaroitus piipittää?TLP kirjoitti: Oikeastaan tällä on merkitystä vain syksyisin noissa koirakokeissa, kun autolla siirrytään peltoteillä pätkiä.
Muutoin vetäsen vyön päälle aika automaattisesti, useasti tuolle 200-300m siirtymällekin =)
Olen tosin asian hoitanut niin, että vetäsen repsikan vyön kuskin lipareeseen.
Mutta jos sen piipityksen saa pois, niin valo riittänee...
Itsellä tulee vetästyä vyö päälle vähän kun automaatilla..
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Re: W211 koodailut
Tämäki vähä jääny koko homma,mitä tai mikä se tuo sds?muuten homma hallussa vaikka enklanti on itellä sieltä huonoimmasta päästä
Re: W211 koodailut
Tuo on star diaknostic system
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan