Millä rasvaa niveliin suojakumin läpi?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Jacka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 511
Liittynyt: Ke 26.04.2006 20:45
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Millä rasvaa niveliin suojakumin läpi?

Viesti Kirjoittaja Jacka »

Mä oon aina ennen asentanut W211:sen alustan niveliin rasvanipat, mutta nyt tuli vaan mieleen että oisko siihenkin hommaan jotain helpompaa konstia olemassa?

1. Elikkäs voisko sinne painaa suojakumin läpi jollain "lääkeruiskulla" rasvaa/öljyä, vai tuleeko liian iso reikä suojakumiin, jos rasvaprässiin laittaa sen piikin ja painaa sillä piikillä kumin läpi vaseliinia palloniveleen?

2. Mikä on oikea aine mitä suojakumin läpi kannattaa painaa?

http://www.kiertokanki.com/verkkokauppa ... ts_id=1874" onclick="window.open(this.href);return false;
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Millä rasvaa niveliin suojakumin läpi?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Itse laitan peräöljyä...rasva prässillä voisi laittaa nollarasvaa...siis pakkaseen tarkoitettu tai synteettinen...ongelmana vaan prässillä kun helposti menee ylipaineen puolelle ja kumi korkkaa
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Millä rasvaa niveliin suojakumin läpi?

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Painaa hevosruiskulla peräöljyä sinne, jos ei tokene niin vaihtoon
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Jacka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 511
Liittynyt: Ke 26.04.2006 20:45
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Millä rasvaa niveliin suojakumin läpi?

Viesti Kirjoittaja Jacka »

atlas kirjoitti:Itse laitan peräöljyä...rasva prässillä voisi laittaa nollarasvaa...siis pakkaseen tarkoitettu tai synteettinen...ongelmana vaan prässillä kun helposti menee ylipaineen puolelle ja kumi korkkaa
Jos/kun laitat rasvapräsillä nollarasvaa, niin laitatko itse laitetun nipan kautta vai prässiin laitettavalla piikillä suojakumin läpi? Mä vaan sitä mietin, että jääko suojakumiin liian iso reikä prässin piikistä?
Viimeksi muokannut Jacka, Pe 20.01.2017 12:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Millä rasvaa niveliin suojakumin läpi?

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Jacka kirjoitti:
atlas kirjoitti:Itse laitan peräöljyä...rasva prässillä voisi laittaa nollarasvaa...siis pakkaseen tarkoitettu tai synteettinen...ongelmana vaan prässillä kun helposti menee ylipaineen puolelle ja kumi korkkaa
Jos/kun laitat rasvapräsillä nollarasvaa, niin laitatko itse laitetun nipan kautta vai prässiin laitettavalla piikillä suojakumin läpi? Mä vaan sitä mietin, että jääko suojakumiin liian iso reikä präsin piikistä?
Apteekista hevos ruisku ja siihen neula ei jää reikiä
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Jacka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 511
Liittynyt: Ke 26.04.2006 20:45
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Millä rasvaa niveliin suojakumin läpi?

Viesti Kirjoittaja Jacka »

arska10 kirjoitti:
Jacka kirjoitti:
atlas kirjoitti:Itse laitan peräöljyä...rasva prässillä voisi laittaa nollarasvaa...siis pakkaseen tarkoitettu tai synteettinen...ongelmana vaan prässillä kun helposti menee ylipaineen puolelle ja kumi korkkaa
Jos/kun laitat rasvapräsillä nollarasvaa, niin laitatko itse laitetun nipan kautta vai prässiin laitettavalla piikillä suojakumin läpi? Mä vaan sitä mietin, että jääko suojakumiin liian iso reikä präsin piikistä?
Apteekista hevos ruisku ja siihen neula ei jää reikiä
Ok. Saako hevosruiskulla menemään mitään vahvempaa kuin peräöljy?
W211 Classic, -03, 200 CDI (211.004)
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Millä rasvaa niveliin suojakumin läpi?

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Jacka kirjoitti:
arska10 kirjoitti:
Jacka kirjoitti:
atlas kirjoitti:Itse laitan peräöljyä...rasva prässillä voisi laittaa nollarasvaa...siis pakkaseen tarkoitettu tai synteettinen...ongelmana vaan prässillä kun helposti menee ylipaineen puolelle ja kumi korkkaa
Jos/kun laitat rasvapräsillä nollarasvaa, niin laitatko itse laitetun nipan kautta vai prässiin laitettavalla piikillä suojakumin läpi? Mä vaan sitä mietin, että jääko suojakumiin liian iso reikä präsin piikistä?
Apteekista hevos ruisku ja siihen neula ei jää reikiä
Ok. Saako hevosruiskulla menemään mitään vahvempaa kuin peräöljy?
En usko, että paksumpi menee läpi.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Millä rasvaa niveliin suojakumin läpi?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Isoimmalla apoteekista saatavalla ruiskullakin on peräöljy aika tiukkaa ruutata sinne...sitten toi prässi neula niin ihk liikkeestä ostin...sitä neulaa pitää vaan varoa kun taittuu helposti.....pienen reiän joka sulkeutuu se tekee mutta rasva on heti takana estämässä kosteutta tulemasta ...orkkis rasvaa vähän ja tyhjä ilmatila tekee kondenssia eli se on isompi pahs.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7817
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: Millä rasvaa niveliin suojakumin läpi?

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Kyllä se sinne menee kun lämmittää föönillä vähän ruuttaa, niin tulee aika notkeaa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
jsmaa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 917
Liittynyt: La 29.01.2005 12:25
Paikkakunta: Salo

Re: Millä rasvaa niveliin suojakumin läpi?

Viesti Kirjoittaja jsmaa »

Kyllä sinne menee vaseliini isolla apteekkiruiskulla ja isommalla neulalla,ei jää reikää näkyviin kumiin. Jos siellä ilmaa on niin tulee neulan vierestä ulos kun työntää piikin tarpeeksi kauas. Rasvaprässi on turhaa puuhastelua. Tottakai vaseliinia voi lämmittää,tulee sitten notkeammin ulos. Laitoin jo alkuvaiheessa auton oston jälkeen kun luin näistä alapallo-ongelmista. Eipäoo narissu ainakaan toistasex...
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.

200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1318
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Re: Millä rasvaa niveliin suojakumin läpi?

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

Ei missään nimessä nykyisiin niveliin yhtään mitään.
Öljy pesee lopunkin rasvan pois, ja jos nivel on nykytyylinen "muovissa uiva", niin se ei lisävoitelua edes kaipaa.
Ja jos joku oikeesti haluaa voidella, niin kumi auki isosta päästä ja siihen pallotapin pinnalle jotain vassua. Se ei tosin juurikaan mitään voitele tuolta puolelta.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Millä rasvaa niveliin suojakumin läpi?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Pyörittelepä peräöljyä sormiesi välissä...tai laita ensin vaseliinia vähän sormiin ja sitten peräöljyä ja hankaa...miltä tuntuu.
Voiteluaine aine ei voi pestä toista voiteluainetta....tai siis perä öljy vastaan vaseliini on edelleen aika voitelevaa pinnoilla
Toi öljy vain valuu uudelleen ja uudelleen punnoille jota vaseliini ei tee sieltä poistuessaan...
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
201202220
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: Ma 04.05.2020 22:41

Re: Millä rasvaa niveliin suojakumin läpi?

Viesti Kirjoittaja 201202220 »

Uusia alustan niveliä tulee taas asennettavaksi ja aiemmin on aina ollut niissä rasvaa vähänlaisesti joten sitä pitää lisätä.

Mitä rasvaa laitan otan kumin lukitusrenkaat irti ja kumin pois niin ei tule reikiä.
Vastaa Viestiin