w211 airmatic pikainen kysymys
w211 airmatic pikainen kysymys
Ostin itselleni ensimmäisen airmatic mersun w211 280cdi vm 2006. En ole vielä saanut siihen suomenkielistä ohjekirjaa joten kysymykseni kuuluu
Miten toimii airmaticin napit vaihdekepin lähellä toisesta ilmeisesti nousee ylös ja toisesta säädetään eri asetuksia missä kaks valoa mutta mitkä on nää asetukset, mitä tarkottaa yks valo ja mitä kaks valoa kun palaa
Miten toimii airmaticin napit vaihdekepin lähellä toisesta ilmeisesti nousee ylös ja toisesta säädetään eri asetuksia missä kaks valoa mutta mitkä on nää asetukset, mitä tarkottaa yks valo ja mitä kaks valoa kun palaa
(w210 320cdi-01)
(ex)203 220 cdi-05
(ex)w202 c180-99
(ex)203 220 cdi-05
(ex)w202 c180-99
Re: w211 airmatic pikainen kysymys
Joo toisesta napista ylös ja toisesta napista alas -10 tai -15mm alas, ei nyt muista varmaa ja toinen painallus jäykistää lisää muttei laske enempää, eli yksi valo alemmas ja kaksi valoa jäykemmäksi.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: w211 airmatic pikainen kysymys
keskimmäinen nappi, jokainen asento eri korkeus ja jäykkyys , eroa 5mm per säätö. ilmoittaa kyllä mittaristossa lisäksi mikä asetus valittu.
confort eli ilman valoa korkein, sports2 eli valoa palaa matalin ja jäykin.
confort eli ilman valoa korkein, sports2 eli valoa palaa matalin ja jäykin.
Re: w211 airmatic pikainen kysymys
Näissä on malli/vuosimalli/markkina-aluekohtaisia eroja mutta 211 Euroopan markkinoille pitäisi toimia kumipään spekseillä.
Mökkinapista alusta nousee (WIS sanoo 25 mm) ja laskee napista tai jos ajaa riittävän lujaa riittävän kauan niin palautuu normiasentoon.
Normiasennosta iskunvaimennuksen jäykkyys lisääntyy ekalla ja toisella painalluksella mutta korkeustasoja normista alaspäin on vain yksi. WIS väittää että auto laskee vain automaattisesti eli moottoritievauhdissa mutta ainakin alkupään autot Euroopan markkinoille laskee heti paikallaan.
Jos saksankielinen ohjekirja ei miellytä niin MBUSA:n sivuilta voi ladata englanninkielisen version. Poikkeaa joiltakin osin täkäläisestä mutta aika vähän.
Mökkinapista alusta nousee (WIS sanoo 25 mm) ja laskee napista tai jos ajaa riittävän lujaa riittävän kauan niin palautuu normiasentoon.
Normiasennosta iskunvaimennuksen jäykkyys lisääntyy ekalla ja toisella painalluksella mutta korkeustasoja normista alaspäin on vain yksi. WIS väittää että auto laskee vain automaattisesti eli moottoritievauhdissa mutta ainakin alkupään autot Euroopan markkinoille laskee heti paikallaan.
Jos saksankielinen ohjekirja ei miellytä niin MBUSA:n sivuilta voi ladata englanninkielisen version. Poikkeaa joiltakin osin täkäläisestä mutta aika vähän.
Re: w211 airmatic pikainen kysymys
miksi mun airmaticit on kaikki 5mm erolla per asento...
Re: w211 airmatic pikainen kysymys
Paljonko on muuten ylimmäksi nostettuna mökkiasetuksella MB E:n maavara ?DBFI kirjoitti:Näissä on malli/vuosimalli/markkina-aluekohtaisia eroja mutta 211 Euroopan markkinoille pitäisi toimia kumipään spekseillä.
Mökkinapista alusta nousee (WIS sanoo 25 mm) ja laskee napista tai jos ajaa riittävän lujaa riittävän kauan niin palautuu normiasentoon.
Käsittääkseni se laskee sen automaattisesti alas em. asetuksesta 100km/h vauhdissa ?
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Re: w211 airmatic pikainen kysymys
Laskee normiasentoon jos ajaa yli 5 minuuttia yli 80 km/h tai heti jos ajaa yli 120 km/h.TLP kirjoitti: Paljonko on muuten ylimmäksi nostettuna mökkiasetuksella MB E:n maavara ?
Käsittääkseni se laskee sen automaattisesti alas em. asetuksesta 100km/h vauhdissa ?
Re: w211 airmatic pikainen kysymys
Yksilöllisiä autoja jotka on muutettu toimimaan toisin kuin korjaamokäsikirjan toimintakuvaus kertoo?epk kirjoitti:miksi mun airmaticit on kaikki 5mm erolla per asento...
Mistä kori/vuosimalleista kyse? Poikkeaako ohjekirjan teksti tästä (joka vastaa Kumipään kuvausta):
Viimeksi muokannut DBFI, Ma 23.01.2017 14:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: w211 airmatic pikainen kysymys
Minulla on vahva mielikuva, muttei enää mitään todisteita, että omassa manuaali olisi puhunut 10mm laskusta / sport1 ja 15mm (5mm lisää) laskusta / sport2.
Lisäksi minulla on vahva mielikuva, että riittävän kovaa (140km/h?) ajettaessa sport 1 -asetukset astuvat voimaan vaikkei nappiin koskettaisi (ja vauhdin hiljentyessä palaavat taas ennalleen)
Lisäksi minulla on vahva mielikuva, että riittävän kovaa (140km/h?) ajettaessa sport 1 -asetukset astuvat voimaan vaikkei nappiin koskettaisi (ja vauhdin hiljentyessä palaavat taas ennalleen)
Re: w211 airmatic pikainen kysymys
Eli sinullakin erilainen auto kuin epk:lla. Oliko tässä kyse faceliftistä? Nämä parametrit saattaa muuttua ajan myötä, oman auton ohjekirjan pitäisi vastata sen hetkistä toteutusta. Korjaamokäsikirjaa ei välttämättä ole päivitetty kattamaan tällaisia muutoksia.tj86430 kirjoitti:Minulla on vahva mielikuva, muttei enää mitään todisteita, että omassa manuaali olisi puhunut 10mm laskusta / sport1 ja 15mm (5mm lisää) laskusta / sport2.
Lisäksi minulla on vahva mielikuva, että riittävän kovaa (140km/h?) ajettaessa sport 1 -asetukset astuvat voimaan vaikkei nappiin koskettaisi (ja vauhdin hiljentyessä palaavat taas ennalleen)
epsuiza
ihan normi autoja olleet eurooppa malleja, , 03 , 06, 08 vm. kaikissa laskua tapahtuu heti sports 1 asennossa ja 5mm lisää sports 2:lla.
täytyykin tarkistaa mikä oli laskun määrä confort ja sports 1 välillä, muistaisin että 5mm siinäkin mutta en sano varmaksi.
täytyykin tarkistaa mikä oli laskun määrä confort ja sports 1 välillä, muistaisin että 5mm siinäkin mutta en sano varmaksi.
Re: w211 airmatic pikainen kysymys
Minulla oli ihan ensimmäisiä faceliftejä, rullannut tehtaalta loppukuusta 06/2006DBFI kirjoitti:Eli sinullakin erilainen auto kuin epk:lla. Oliko tässä kyse faceliftistä? Nämä parametrit saattaa muuttua ajan myötä, oman auton ohjekirjan pitäisi vastata sen hetkistä toteutusta. Korjaamokäsikirjaa ei välttämättä ole päivitetty kattamaan tällaisia muutoksia.tj86430 kirjoitti:Minulla on vahva mielikuva, muttei enää mitään todisteita, että omassa manuaali olisi puhunut 10mm laskusta / sport1 ja 15mm (5mm lisää) laskusta / sport2.
Lisäksi minulla on vahva mielikuva, että riittävän kovaa (140km/h?) ajettaessa sport 1 -asetukset astuvat voimaan vaikkei nappiin koskettaisi (ja vauhdin hiljentyessä palaavat taas ennalleen)
Re: w211 airmatic pikainen kysymys
Ei suoranaisesti liity alkuperäiseen kysymykseen mutta tuo 5mm lasku Sport2 asennossa kuulostaa oudolta kun Airmatic- alusta ei edes korjaa alle kymmenen mm asentomuutoksia. Ei ne nyt niin tarkat systeemit voi olla että millilleen säätäisi.
S211 320CDI -05
Re: epsuiza
Eikä yhdestäkään autosta ole ohjekirjakopiota tai jotain muuta mersun dokkaria joka puhuisi kaksivaiheisesta tason pudotuksesta Sports asennoilla.epk kirjoitti:ihan normi autoja olleet eurooppa malleja, , 03 , 06, 08 vm. kaikissa laskua tapahtuu heti sports 1 asennossa ja 5mm lisää sports 2:lla.
täytyykin tarkistaa mikä oli laskun määrä confort ja sports 1 välillä, muistaisin että 5mm siinäkin mutta en sano varmaksi.
Re: w211 airmatic pikainen kysymys
unohtakaa ei ole eikä tule niitä ohjeita, katsoin nykyisestä samat ja meneehän siinä samaiset yksi 10mm asentojen välillä. Voisin vannoa että yhdessä meni 5mm stepeillä mutta milläs siitäkään mitään mittailee eikä oikeestaan väliäkään , tehtaan puolesta homma menee niinkuin mainittu muiden puolesta
Re: w211 airmatic pikainen kysymys
Kiitos vastauksista tää selvensi asiaa
(w210 320cdi-01)
(ex)203 220 cdi-05
(ex)w202 c180-99
(ex)203 220 cdi-05
(ex)w202 c180-99