7-G tomaatti: Kova vaihto 2->1 kylmänä
7-G tomaatti: Kova vaihto 2->1 kylmänä
Alkaa tuo vuosittainen tomaattilaatikon öljynvaihtoaika lähestyä.
Nyt tänä talvena on alkanut pahentua tuo kova vaihto saapuessa liikennevaloihin eli kakkoselta ykköselle.
Aina hiukan ollut töksäyttävä, mutta nyt on jo liian raju.
Kun öljyt lämpenee -> no problem.
Mikä osa siellä pitäisi vaihtaa kun lootan pohjan ottaa irti ja v-pöydän käteen että pääsee taas normitilanteeseen jossa kylmillä öljyillä tuo alaspäinvaihto sujuisi hiukan pehmeämmin. Koskee vain väliä 2-> 1.vaihde.
Nyt tänä talvena on alkanut pahentua tuo kova vaihto saapuessa liikennevaloihin eli kakkoselta ykköselle.
Aina hiukan ollut töksäyttävä, mutta nyt on jo liian raju.
Kun öljyt lämpenee -> no problem.
Mikä osa siellä pitäisi vaihtaa kun lootan pohjan ottaa irti ja v-pöydän käteen että pääsee taas normitilanteeseen jossa kylmillä öljyillä tuo alaspäinvaihto sujuisi hiukan pehmeämmin. Koskee vain väliä 2-> 1.vaihde.
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: 7-G tomaatti: Kova vaihto 2->1 kylmänä
Tarkoitat varmaan 3-2 vaihto..?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 7-G tomaatti: Kova vaihto 2->1 kylmänä
2-1 tapahtuu vasta paikallaan. muutama sellainen tullut että kiihdytyksenjälkeen pysähdyksiin ja nykäisy hetkenpäästä.
Re: 7-G tomaatti: Kova vaihto 2->1 kylmänä
No niin ,taas tuli uutta tietoa. Siis 3->2 vaihto juuri ennen kuin auto pysähtyy .
Joskus muistelin että jenkkifoorumilla oli jotain ohjetta mutta en nyt löytänyt heti...
Joskus muistelin että jenkkifoorumilla oli jotain ohjetta mutta en nyt löytänyt heti...
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: 7-G tomaatti: Kova vaihto 2->1 kylmänä
Tossa on ainakin joitain vaihtoehtoja. Ensimmäinen korjausohje 1-2, 2-1 ja 3-2 vaihtojen kovuuteen on adaptointi Starilla ajaessa.
https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q= ... Xw&cad=rja" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q= ... Xw&cad=rja" onclick="window.open(this.href);return false;
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Re: 7-G tomaatti: Kova vaihto 2->1 kylmänä
Mullaki tekkee CLKn 7G boksi samaa. Luulen et omassa se on 1-2 ja 2-1, koska jos ajaa C modessa ongelmaa ei juurikaan ole, mutta S modessa töksähtelee.
Pitänee käydä valittelemassa Veholla, jospa ne tekee tuon adaptaation resetoinnin siihen. Toivottavasti ei mitään sen kummempaa koska tarpeeksi turhia korjailuja ollu jo vähäksi aikaa
Pitänee käydä valittelemassa Veholla, jospa ne tekee tuon adaptaation resetoinnin siihen. Toivottavasti ei mitään sen kummempaa koska tarpeeksi turhia korjailuja ollu jo vähäksi aikaa
98 Ford Puma -> 06 Civic -> 04 CLK 200 -> 07 CLK 500
Re: 7-G tomaatti: Kova vaihto 2->1 kylmänä
Tuo Leggen dokumentti oli juuri se kateissa ollut.
Thanks.
Thanks.
W168 `R4
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )
You go full throttle - or you go home.
Re: 7-G tomaatti: Kova vaihto 2->1 kylmänä
Liike ehdotti tähän vaihteistoöljyn vaihtoa, ei kuulemma ole hyvä idea ainakaan heti lähteä rassaamaan noita adaptaatioita. No, toistaiseksi se on toiminu vähän paremmin, mutta voi olla että pitää nuo öljyt joku päivä kattoa
98 Ford Puma -> 06 Civic -> 04 CLK 200 -> 07 CLK 500
Re: 7-G tomaatti: Kova vaihto 2->1 kylmänä
Tuo laatikon adaptaation opetus starilla on pitkä piimäistä touhua. Pitää vilä löytyä sellainen tie missä ei ole liikennettä, että tuon saa suoritettua kunnolla.illinois kirjoitti:Tuo Leggen dokumentti oli juuri se kateissa ollut.
Thanks.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: 7-G tomaatti: Kova vaihto 2->1 kylmänä
Lopulta vaihdettiin solenoideja ja adaptoitiin. Tuli kuntoon mutta kallista lystiä...
98 Ford Puma -> 06 Civic -> 04 CLK 200 -> 07 CLK 500