Eli olisin muuttamassa automaattia manuaaliksi. Ja haluasin tietää käykö mitkä vaihdelaatikot tähän?
Käykö tähän kaikki w124 vaihdelaatikot vai pitääkö huomioida jotain akselin pituuksia tai muuta juttuja?
w124 230E Manuaali vaihteiseksi
Re: w124 230E Manuaali vaihteiseksi
Mikä tuossa ollut ainoana järkevänä askina niin 5vaihteinen..eli se perus aski mutta w202 aski tai väyrysen ei käy kun ei ole nopeusmittari lähtöä.
Eli 5-vaihteinen ja sen kardaani...vauhtipyörä,paineasetelma ja levy ja poljin mekanismi kytkin sylintereineen...ja w201 ha 124 askit käy...saa olla ihan minkä vaan koneenperästä kunhan on 5vaihteinen....kovalla vauhtipyörällä sitten pitkäakselinen...eli dieseleistäkin käy mutta pitää sitten olla oikean mittainen kytkinakseli kun dieseleissä on yleisempi toi kaksoismassa jossa lyhyt akseli.
Eli 5-vaihteinen ja sen kardaani...vauhtipyörä,paineasetelma ja levy ja poljin mekanismi kytkin sylintereineen...ja w201 ha 124 askit käy...saa olla ihan minkä vaan koneenperästä kunhan on 5vaihteinen....kovalla vauhtipyörällä sitten pitkäakselinen...eli dieseleistäkin käy mutta pitää sitten olla oikean mittainen kytkinakseli kun dieseleissä on yleisempi toi kaksoismassa jossa lyhyt akseli.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 2803
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: w124 230E Manuaali vaihteiseksi
Onneksi ei tarvitse itse askarrella moista, minä jäin noin akateemisessa mielessä miettimään kytkinpoljinasetelmaa, vaihteiston kannakkeiden&tukikumien sijaintia, vauhtipyörää, kardaanin mittaa, kytkimen hydrauliikkaa, perävälitystä, vaihdekeppihässäkkää..ja pitääkö sähköihinkin sotkeutua?
No, kaikkihan on tehtävissä, joku hurja on Lada Nivaankin tunkenut OM601sen.
No, kaikkihan on tehtävissä, joku hurja on Lada Nivaankin tunkenut OM601sen.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1967
Re: w124 230E Manuaali vaihteiseksi
Niin halvin ja helpoin olisi laittaa se rikkoontunut automaatti kuntoon...tai jos haluaa kepitellä niin ostaa valmiin manuaali auton.
St autot on sitten erikseen...vaikka sielläkin olisi kestävin toi 722.3 tai oikeastaan paras 722.6
St autot on sitten erikseen...vaikka sielläkin olisi kestävin toi 722.3 tai oikeastaan paras 722.6
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w124 230E Manuaali vaihteiseksi
Sen verran harhaanjohtavasti kirjoitin että moottori siis menee toiseen autoon ja silloin on helpompi vaihtaa mersun oma laatikko siihen. Toivottavasti kukaan ei mielensäpahoita.
Joo on varmasti helpompi korjata aski mutta pitää saada tämä manuaaliksi.
Joo on varmasti helpompi korjata aski mutta pitää saada tämä manuaaliksi.