Mitähän palikoita romikselta pitäisi haalia jos laittaa manuaalivaihteiseen jossa sitä ei koskaan ole ollut.
Viiksi ja rattiadapteri hommattuna mutta mitä vielä,moottori M111 vm -97
Manuaalivaihteiseen vakkari ?
Re: Manuaalivaihteiseen vakkari ?
Tuskin ihan poikkeuksetta, kun esim. omassa manuaalivitossa sellainen on ihan tehdasvarusteena. Enkä usko että on ainoa.joonaskoski kirjoitti:Kari O M kirjoitti:Mitähän palikoita romikselta pitäisi haalia jos laittaa manuaalivaihteiseen jossa sitä ei koskaan ole ollut.
Viiksi ja rattiadapteri hommattuna mutta mitä vielä,moottori M111 vm -97
Eiköhän nuo vakionopeudensäätimet ole poikkeuksetta automaattilaatikolliseen tarkoitettuja.
Re: Manuaalivaihteiseen vakkari ?
Eri asia saako sen koodattua tuohon. Jos ei ole valmiutta sille.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Manuaalivaihteiseen vakkari ?
Edellinen M-B W203 -00 oli manuaaliaskilla ja siinä oli vakkari kuten monilla eri merkeilläkin eli ei lainkaan ainutlaatuinen varuste.
Heh, vakkari tuskin tietää mikä loota on koneen perässä
Heh, vakkari tuskin tietää mikä loota on koneen perässä
Re: Manuaalivaihteiseen vakkari ?
Entäs ihan universaali vakkari?...siis tarvike mallit..ebay.de myös katsooihan merkki kohtaistakin...osahan on räätälöity merkkikohtaisesti vaikka on tarvike ja jälkiasennus malli ja johdotuksineen kaikkineen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Manuaalivaihteiseen vakkari ?
Kyllähän ne toimii vähän eri tavalla riippuen siitä onko käsi- vaiko automaattivaihteisto. Esim. mulla oli käsivaihteisessa Hondassa vakkari, missä kytkintä painaessa lähti pois päältä. Manuaali-Mersun vakkarissa ei taida lähteä jos oikein muistan.Kari O M kirjoitti:Edellinen M-B W203 -00 oli manuaaliaskilla ja siinä oli vakkari kuten monilla eri merkeilläkin eli ei lainkaan ainutlaatuinen varuste.
Heh, vakkari tuskin tietää mikä loota on koneen perässä
98 Ford Puma -> 06 Civic -> 04 CLK 200 -> 07 CLK 500
-
- Mersumies
- Viestit: 2323
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Manuaalivaihteiseen vakkari ?
Kyllä se lähtee pois heti kun koskee kytkimeen tai jarruun.jjh- kirjoitti:Kyllähän ne toimii vähän eri tavalla riippuen siitä onko käsi- vaiko automaattivaihteisto. Esim. mulla oli käsivaihteisessa Hondassa vakkari, missä kytkintä painaessa lähti pois päältä. Manuaali-Mersun vakkarissa ei taida lähteä jos oikein muistan.Kari O M kirjoitti:Edellinen M-B W203 -00 oli manuaaliaskilla ja siinä oli vakkari kuten monilla eri merkeilläkin eli ei lainkaan ainutlaatuinen varuste.
Heh, vakkari tuskin tietää mikä loota on koneen perässä
Tarkemmin vielä, että pelkästään kytkintä painettaessa vakionopeussäädin tipahtaa pois mutta jos vain vaihtaa vaihdetta eikä esim koske kaasuun, hakee vakkari saman nopeuden uudestaan valitulla vaihteella. Eräänlainen "köyhän miehen automaatti".
Luonnollisesti kolmas vaihtoehto poiskytkemiseen on se varsinainen viiksi, joka on äärimmäisen fiksusti suunniteltu ja helppo käyttää. Kaikkein paras kohdalle osuneista, pelkkä sormenliike riittää käyttämiseen.
Re: Manuaalivaihteiseen vakkari ?
Joo, jotenki näin mietinki ku joskus muinoin vähän aikaa manuaali A-mersua ajelin missä se juurikin teki noin, että palautti vaihdon jälkeen sen kyllä päälle. Hondassa ei tehnyt, mikä aina suuresti ärsyttiE200kompressor kirjoitti:Tarkemmin vielä, että pelkästään kytkintä painettaessa vakionopeussäädin tipahtaa pois mutta jos vain vaihtaa vaihdetta eikä esim koske kaasuun, hakee vakkari saman nopeuden uudestaan valitulla vaihteella. Eräänlainen "köyhän miehen automaatti".
98 Ford Puma -> 06 Civic -> 04 CLK 200 -> 07 CLK 500