Mb 270cdi -00 ei käynnisty ilman lämmitystä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jonson
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 25.05.2017 07:34

Mb 270cdi -00 ei käynnisty ilman lämmitystä

Viesti Kirjoittaja jonson »

Nyt arvon mersutietäjät edes arvauksia kehiin,mitä seuraavaksi tehdään.Siis w210 270cdi rupesi viime talvena temppuilemaan ettei käynnisty pakkasella ilman monen tunnin lämmitystä piuhalla.
-No ensiks kaikki o-renkaat uusiks pa-putkiin ja uusi suodatin ja kotelo.Toimi pari päivää ja vika uusiutu.
-Sitten rail-putken paineensäätö anturiin o-renkaat ja taas toimi vähän aikaa.
-Suuti testi ja yks vuoti enemmän kun muut.Tilalle korjattu suutin niin kaikissa nyt sama ohivuoto.Samalla uudet pa paluuputket.Heti käynnisty mutta ei sitten seuraavana aamuna enään.
-Sähköisen lisälämmittimen sulakkeet seuraavaksi irti ja uusi 100A akku,eikä käynnisty millään enään vaikka piuhassa.No seuraavana aamuna huvikseen koittamaan startata ilman lämmityksiä,niin oikeen räjähti käyntiin.Sitten toimi 3 viikkoa vaikka -5c oli yleensä pakkasta yöllä.Mutta sitten teki tenän eikä käyntiin millään.
Nythän on tullut jo kesä ja lähtee satunnaisesti käyntiin,välillä vaatii piuhan vaikka +10c yölämpöä.Olen koittanu lämmittää puhaltimella kp-pumppua,eikä ole vaikutusta.Kampiakselin asentotunnistimen otin sisälle yöksi ja lämmittelin sitä,ei käynnisty.Rail-antureita on lämmitetty ja nokka-akselin anturia eikä millään ole vaikutusta.Sillon kun lähtee aamulla käyntiin,niin voi ihan huoletta sen päivän ajella ja jättää parkkiin mihin vaan moneksi tunniksi,aina lähtee ku palmun alta.Mutta se yö on niiiin paha,ettei aamulla enään toimi.
Testeri ei näytä mitään muuta kun ilmamassamittarin vikaa,mutta sehän ei käyntiin vaikuta.Hehkut on mitattu kaikissa 0,9 ohmia ja virtaa tulee kaikille.

-
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17194
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Mb 270cdi -00 ei käynnisty ilman lämmitystä

Viesti Kirjoittaja dealer »

Testerillähän näkee per heti mitä käynnistystilanteessa puuttuu niin ei tarvitse koko paletista arpoa missä vika on. Taas kerran ollut testaamassa joku joka ei osaa kuin vikakoodeja lukea.
O-renkaiden vaihto putkiin ei ole kannattavaa vaan putket kokonaisuudessaan vaihtoon silloin kun vika sinne paikallistuu.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6266
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Mb 270cdi -00 ei käynnisty ilman lämmitystä

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Juokseeko kirkkaissa letkuissa ilmakuplaa? Suodattimen letkut ehjät, kotelo tiivis? Jos ei niin pitäis päästä kattelemaan mitä starttiyrityksesä tapahtuu, pystyykö testerilläs katsomaan railipainetta startissa? Stari kertois synkkaako kampikulma ja nokkakulma (ne kyllä yleensä oireilee ensin lämpösenä, kylmäongelmat viittaa enempi polttoainepaineeseen ja siihen että valuttaa kaiken löpön tankiin eikä jaksa sitä nostas). Sammutinventtiilin piuhat kateltu (no sekin kyllä ei ole lämpötilariippuvainen vaan tapahtuisi enemmän satunnaisesti...)? Kun starttaat kylmänä voi koittaa tuleeko siirtopumpulta polttoainetta ollenkaan.

Edit: hidas...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
jonson
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 25.05.2017 07:34

Re: Mb 270cdi -00 ei käynnisty ilman lämmitystä

Viesti Kirjoittaja jonson »

Ilmakuplia oli ennen suodattimen kannen vaihtoa,uudella ei näy kuplia.Kahdesti ollut korjaamolla eri pa-letkujen vuodon takia, niin en oikeen usko että vuotaisi.Testeri näytti 450 bar startatessa ja eikös 250-300 pitäis riittää.
Jossain vaiheessa testeri näytti ettei kampi- ja nokkaanturi synkkaa,mutta sehän siinä ihmetyttää kun toimii lämpösenä.
Sammutinventtiilin liitin on aina öljyinen,putsannu monesti niin mistä sitä sinne tulee?Toimiiko se niin että katkaisee löpön tulon kokonaan?Sielähän ei vissiin sais kulkea löpö kun yhteen suuntaan,tämä päästää vähän läpi takaisin kun puhallellut siihen kädessä.
Aina on polttoaine lentänyt putkesta kun löysännyt railista.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17194
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Mb 270cdi -00 ei käynnisty ilman lämmitystä

Viesti Kirjoittaja dealer »

Paine nousee eikä synkronointi ole OK ---> antureita vaihtoon, nokka helpompi ja halvempi.
oulaistenliikenne.fi
jonson
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 25.05.2017 07:34

Re: Mb 270cdi -00 ei käynnisty ilman lämmitystä

Viesti Kirjoittaja jonson »

Tehnyt joskus sen,että käynnistyy heti mutta sammuu hetken päästä.Sitten ei lähde enään millään sinä päivänä,pakko odottaa seuraavaa päivää.Eikös se viittais kampiakselin tunnistimeen,kun nokka ei vaikuta käynnissä ollessa.
On kai se pakko kokeilla ostaa se anturi,ei vaan köyhä viittis turhaan ostella 90 € osia tuohon,vai toimiiko se Motonetin 38 € anturi.Testerikään ei ole enään käytettävissä,no sekin ois taas 50 €.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17194
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Mb 270cdi -00 ei käynnisty ilman lämmitystä

Viesti Kirjoittaja dealer »

Käynnistyminen, hetken päästä sammuminen ja se ettei enää sitten käynnisty viittaa ilmavuotoon matalapainepuolella, eli niillä oireilla vaihtaisin kaikki muoviset polttoaineputket.
oulaistenliikenne.fi
Karpel58
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ma 07.07.2014 20:19

Re: Mb 270cdi -00 ei käynnisty ilman lämmitystä

Viesti Kirjoittaja Karpel58 »

Mulla oli samantyylinen ongelma ja laitoinpa paluulinjan suuttimiin ensiksi sellaiset alumiiniset liittimet l. 4kpl. t-mallisi ja yhden l-mallisen,no ne vuotivat niiden rungo ja putken liitoksista,kun irrotin ne niin letkuun jäi suoraan kiinn t-kappaleen haara,no seuraavaksi annettinn tilalle messinkiset liittimet,olivat alapäästään viimeistelemättömämmät eka meni paikoilleen ok,toinen vähän kinnas ja kun sen irrotin ,niin jäipä t-liitimen alapää suuttimen päälle...,no sitten jo kypsyin ja kysyinpä Vehosta ko.osan hintaa se on 201€,en ostanut vaan sitten sain liikkeestä josta ostin ne liittimet alunperin muoviset t-sekä l-kappaleen,sen jälkeen ongelmat poistuivatkin l.homman opetus ,vaikka muoviset vaikuttavat ensin ehkä heppoisilta,silti ne toimivat ok ei ole noita edellämainittuja ongelmia kun ovat yhtä valua eikä liitoksia.PS.vielä kunoli samantyylinen ongelma ,niin oli suutinvuoto l. suuttimen vaihto
jonson
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 25.05.2017 07:34

Re: Mb 270cdi -00 ei käynnisty ilman lämmitystä

Viesti Kirjoittaja jonson »

dealer kirjoitti:Käynnistyminen, hetken päästä sammuminen ja se ettei enää sitten käynnisty viittaa ilmavuotoon matalapainepuolella, eli niillä oireilla vaihtaisin kaikki muoviset polttoaineputket.
Nyt löyty pitkään etsimäni syy siihen,kun moniurahihna joskus ollut kostea.Tiputti löpöö kp-pumpun oikeanpuoleisesta kannen välistä kun lähti kylmänä käyntiin,kun ei se lämpösenä vuoda.Oisko se siinä se vika,kl:llästä tiivisteet ja pumppu pöydälle.Ei kai se rakettitiedettä tai ydinfyysikon taitoja vaadi vaihtaa ne o-rinkulat sinne.
Saisko se ilmaa siitä pumpatessaan niin menee paineanturi sekaisin sen takia.
jonson
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 25.05.2017 07:34

Re: Mb 270cdi -00 ei käynnisty ilman lämmitystä

Viesti Kirjoittaja jonson »

Karpel58 kirjoitti:Mulla oli samantyylinen ongelma ja laitoinpa paluulinjan suuttimiin ensiksi sellaiset alumiiniset liittimet l. 4kpl. t-mallisi ja yhden l-mallisen,no ne vuotivat niiden rungo ja putken liitoksista,kun irrotin ne niin letkuun jäi suoraan kiinn t-kappaleen haara,no seuraavaksi annettinn tilalle messinkiset liittimet,olivat alapäästään viimeistelemättömämmät eka meni paikoilleen ok,toinen vähän kinnas ja kun sen irrotin ,niin jäipä t-liitimen alapää suuttimen päälle...,no sitten jo kypsyin ja kysyinpä Vehosta ko.osan hintaa se on 201€,en ostanut vaan sitten sain liikkeestä josta ostin ne liittimet alunperin muoviset t-sekä l-kappaleen,sen jälkeen ongelmat poistuivatkin l.homman opetus ,vaikka muoviset vaikuttavat ensin ehkä heppoisilta,silti ne toimivat ok ei ole noita edellämainittuja ongelmia kun ovat yhtä valua eikä liitoksia.PS.vielä kunoli samantyylinen ongelma ,niin oli suutinvuoto l. suuttimen vaihto
Kyllähän nuo suuttimetkin pystyy ite korjaamaan,jos perehtyy asiaan.Tiivisteet ei paljoa maksa ja muitakin osia niihin saa.Yhden harjoitus suuttimen se vaatii,ainakin itellä meni vituiks ensimmäinen yritys.Nyt uskaltais jo irrottaa toimivan autosta ja uusilla palikoilla takasi.Siinä sen 100€ tienaa :D .
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6266
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Mb 270cdi -00 ei käynnisty ilman lämmitystä

Viesti Kirjoittaja MiHe »

jonson kirjoitti:
dealer kirjoitti:Käynnistyminen, hetken päästä sammuminen ja se ettei enää sitten käynnisty viittaa ilmavuotoon matalapainepuolella, eli niillä oireilla vaihtaisin kaikki muoviset polttoaineputket.
Nyt löyty pitkään etsimäni syy siihen,kun moniurahihna joskus ollut kostea.Tiputti löpöö kp-pumpun oikeanpuoleisesta kannen välistä kun lähti kylmänä käyntiin,kun ei se lämpösenä vuoda.Oisko se siinä se vika,kl:llästä tiivisteet ja pumppu pöydälle.Ei kai se rakettitiedettä tai ydinfyysikon taitoja vaadi vaihtaa ne o-rinkulat sinne.
Saisko se ilmaa siitä pumpatessaan niin menee paineanturi sekaisin sen takia.

Jos sieltä todella tiivisteet sutena niin tuohan se on, yleensä just lämmetessään vuoto vähenee. Ei se paineanturia sekoita, eikähän se oikein näytä, vaan pumppu kun ei kykene tuottamaan tarpeeks niin paine tippuu ja sammuu, tosin käynnistä sammumisen pitäis antaa vikakoodi. Startissa alhainen paine ei anna koodia, estää vain käynnistymisen. Pumpun kuumennus kyllä olisi pitänyt auttaa.

Tiivisteiden vaihdosta on threadi foorumilla ja linkkejä hyvään kuvalliseen ohjeeseen brittifoorumilla, metallirinkuan asento tärkeä. Hanki iskuvasara ne kannen pultit on yleensä julmetun lujassa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
jonson
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 25.05.2017 07:34

Re: Mb 270cdi -00 ei käynnisty ilman lämmitystä

Viesti Kirjoittaja jonson »

MiHe kirjoitti:
jonson kirjoitti:
dealer kirjoitti:Käynnistyminen, hetken päästä sammuminen ja se ettei enää sitten käynnisty viittaa ilmavuotoon matalapainepuolella, eli niillä oireilla vaihtaisin kaikki muoviset polttoaineputket.
Nyt löyty pitkään etsimäni syy siihen,kun moniurahihna joskus ollut kostea.Tiputti löpöö kp-pumpun oikeanpuoleisesta kannen välistä kun lähti kylmänä käyntiin,kun ei se lämpösenä vuoda.Oisko se siinä se vika,kl:llästä tiivisteet ja pumppu pöydälle.Ei kai se rakettitiedettä tai ydinfyysikon taitoja vaadi vaihtaa ne o-rinkulat sinne.
Saisko se ilmaa siitä pumpatessaan niin menee paineanturi sekaisin sen takia.

Jos sieltä todella tiivisteet sutena niin tuohan se on, yleensä just lämmetessään vuoto vähenee. Ei se paineanturia sekoita, eikähän se oikein näytä, vaan pumppu kun ei kykene tuottamaan tarpeeks niin paine tippuu ja sammuu, tosin käynnistä sammumisen pitäis antaa vikakoodi. Startissa alhainen paine ei anna koodia, estää vain käynnistymisen. Pumpun kuumennus kyllä olisi pitänyt auttaa.

Tiivisteiden vaihdosta on threadi foorumilla ja linkkejä hyvään kuvalliseen ohjeeseen brittifoorumilla, metallirinkuan asento tärkeä. Hanki iskuvasara ne kannen pultit on yleensä julmetun lujassa.
Kun mittasin suuttimien ohivuotoa,niin letkuja pitkin nouseva aine oli niinkö vatkaimella sekotettua.Kai se sieltä ilmaa saa sekaan,vai mistä se tulee?Enkä varmaankaan lämpöpuhaltimella sitten riittävästi puhaltanu siihen ettei sula putket.
jonson
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 25.05.2017 07:34

Re: Mb 270cdi -00 ei käynnisty ilman lämmitystä

Viesti Kirjoittaja jonson »

VIKA KORJATTU!
Korkeapainepumpun tiivisteet kun vaihto,niin kyllä nyt lähtee,het räjähtämällä käyntiin.
Näköjään jos pumppu yhtään vuotaa niin ei toimi kylmänä,pienellä lämmityksellä tiivistyy.Sitä vuotoa on vaikea huomata,kun eihän se tiputa käynnissä ollessaan.Moniurahihna jos on märkä startattaessa,niin siitä näkee että on vuoto.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6266
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Mb 270cdi -00 ei käynnisty ilman lämmitystä

Viesti Kirjoittaja MiHe »

hyvä että löyty syy, ja tuli kuntoon, plus vielä kerrottu lopputulos tännekin :thumbup:
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
jonson
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: To 25.05.2017 07:34

Re: Mb 270cdi -00 ei käynnisty ilman lämmitystä

Viesti Kirjoittaja jonson »

Joku on vielä vialla,eilen aamulla ei taas millään käyntiin kun seiso 3 päivää.Muuten toiminu koko ajan kun ajettu päivittäin.Sitten kun laitto piuhaan 10min niin lähti käyntiin.Ei oikeen ymmärrä?????
jm90
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Pe 16.09.2011 17:07

Re: Mb 270cdi -00 ei käynnisty ilman lämmitystä

Viesti Kirjoittaja jm90 »

Selvisikö tähän syytä? Omassa w163 ml 270cdi samanlainen vika. Ilman lämmitystä joutuu starttaamaan todella pitkään. Roikassa käyttää 10 minuuttia niin lähtee samantien. Star ei näytä vikakoodeja. Kaikki mahdolliset testit ajettu läpi. Ilmaa ei putkissa näy. Kylmänä ei saa nostettua rail-painetta tarpeeksi, jotta lähtisi käyntiin. Jos ilmaa järjestelmässä olisikin en ymmärrä miksi jo 10 minuuttia roikassa autttaa eikä edes vaadi normaalia pitempää starttia :think:
Railpaineensäätöventtiilin Y74 myös joskus näyttää liikaa % ja ei anna starttauslupaa. Mitä tuo pulssisuhde tarkoittaa?
- Letkuissa uudet o-renkaat
- Pari suutinta vaihdettu kun oli ohivuotoa, mutta ei auttanut
- Railpainesäätimeen vaihdettu o-renkaat

Mitä seuraavaksi? Voiko kuitenkin vika olla railpaineensäätimessä? Star ei kyllä näytä vikakoodeja eikä testeissä näy mitään erikoista.

Voiko korkeapainepumpussa olla sisäistä vuotoa? Ulos ei ainakaan vuoda.

Miten pumppu ennen korkeapainepumppua? Hajoaako näitä?

Kiitos jos jollain mieleenkiintoa auttaa :thumbup:
jm90
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Pe 16.09.2011 17:07

Re: Mb 270cdi -00 ei käynnisty ilman lämmitystä

Viesti Kirjoittaja jm90 »

Tuossa vielä kuva mitä näyttää kun ei meinaa lähteä käyntiin. Joskus ei jaksa myöskään nostaa railpainetta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6266
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Mb 270cdi -00 ei käynnisty ilman lämmitystä

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Tuossahan paine on tarpeeksi korkeella, mutta pyörimisnopeus ei ole alueella?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
jm90
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Pe 16.09.2011 17:07

Re: Mb 270cdi -00 ei käynnisty ilman lämmitystä

Viesti Kirjoittaja jm90 »

En muista missä vaiheessa tuo kuva on otettu. Toki jos pitkään joutuu starttaamaan ei jaksa lopussa enää akku pyörittääkään kovin hyvin. Liian alhainen railpaine tai juuri tuo pulssisuhde on ollut aina esteenä startille. Kerran seurasin kun laitoin auton roikkaan niin tuo pulssisuhde muuttui siinä lämmetessä ja starttasi heti. Starttiboosterin avulla ja täydelläkin akulla pitkä starttaus tai useampi ennen kuin lähtee käyntiin.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Mb 270cdi -00 ei käynnisty ilman lämmitystä

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

jm90 kirjoitti: Pe 23.04.2021 17:50 Selvisikö tähän syytä? Omassa w163 ml 270cdi samanlainen vika. Ilman lämmitystä joutuu starttaamaan todella pitkään. Roikassa käyttää 10 minuuttia niin lähtee samantien. Star ei näytä vikakoodeja. Kaikki mahdolliset testit ajettu läpi. Ilmaa ei putkissa näy. Kylmänä ei saa nostettua rail-painetta tarpeeksi, jotta lähtisi käyntiin. Jos ilmaa järjestelmässä olisikin en ymmärrä miksi jo 10 minuuttia roikassa autttaa eikä edes vaadi normaalia pitempää starttia :think:
Railpaineensäätöventtiilin Y74 myös joskus näyttää liikaa % ja ei anna starttauslupaa. Mitä tuo pulssisuhde tarkoittaa?
- Letkuissa uudet o-renkaat
- Pari suutinta vaihdettu kun oli ohivuotoa, mutta ei auttanut
- Railpainesäätimeen vaihdettu o-renkaat

Mitä seuraavaksi? Voiko kuitenkin vika olla railpaineensäätimessä? Star ei kyllä näytä vikakoodeja eikä testeissä näy mitään erikoista.

Voiko korkeapainepumpussa olla sisäistä vuotoa? Ulos ei ainakaan vuoda.

Miten pumppu ennen korkeapainepumppua? Hajoaako näitä?

Kiitos jos jollain mieleenkiintoa auttaa :thumbup:
Miten vika alkoi, onko jokapaikaissa käynistys lupa ok,
Testannut suutimien paluupuolen vuodon uudestaan suutimein vaihdon jälkeen,
raili paineen säätimen testi siis mene läpi ?
se voi olla muutenkin rikki kuin orinkulat
pulssi suhde on pulssi millä sitä säädintä ohjataan mitä isompi sitä enemän ohjausta

E: siirto putkissa ei mene ilmaa kun starttaa,
manuali vai automaatti?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6266
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Mb 270cdi -00 ei käynnisty ilman lämmitystä

Viesti Kirjoittaja MiHe »

em tarkastusten jälkeen rouvalta fööni lainaan ja lämmitelemään ruiskuja, painesäädintä tai kp pumppua
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
jm90
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Pe 16.09.2011 17:07

Re: Mb 270cdi -00 ei käynnisty ilman lämmitystä

Viesti Kirjoittaja jm90 »

Miten vika alkoi, onko jokapaikaissa käynistys lupa ok,
Testannut suutimien paluupuolen vuodon uudestaan suutimein vaihdon jälkeen,
raili paineen säätimen testi siis mene läpi ?
se voi olla muutenkin rikki kuin orinkulat
pulssi suhde on pulssi millä sitä säädintä ohjataan mitä isompi sitä enemän ohjausta

E: siirto putkissa ei mene ilmaa kun starttaa,
manuali vai automaatti?
[/quote]

Viime kesänä ostin auton ja vika ollut jo luultavasti edelliselläkin omistajalla. Syksyllä kun alkoi pakkaset ei lähtenyt enää käyntiin normaalisti ilman lämmitystä. Automaattivaihteinen on. Railpainesäätimen testi menee läpi ilman ongelmia. Ilmaa ei näy siirtoputkissa ainakaan selvästi. Talvella yrittänyt paikallistaa vikaa myös kuumailmapuhaltimen avulla. Olen kokeillut lämmittää kp-pumpun, painesäätimen, paineanturin, suuttimet, nokka-akselin asentotunnistimen ym. Talvella auto kävi myös Keminmaan mb-osassa, jolloin diagnoosi oli 1. sylinterin suutin. Sekin on vaihdettu eikä ohivuotoja enää ole. Pitää jatkaa tutkimuksia viikonloppuna. Autolla talven pärjäsi kun käytti roikassa ennen ensimmäistä starttausta. Pitää jatkaa tutkimuksia kun on vielä kylmiä ilmoja :)

Eniten ihmetyttää juuri tuo pulssisuhteen muuttuminen kun auto roikassa :think: ei viitsisi railpainesäädintäkään enää turhaan ostaa. Kp-pumppuun ostin tiivistesarjan kun ei kallis ollut.
Vastaa Viestiin