w211 farmarin Iskunvaimentimet

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
theace
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ke 09.11.2005 09:38
Paikkakunta: Helsinki

w211 farmarin Iskunvaimentimet

Viesti Kirjoittaja theace »

Moi,

FAKTAT:
Auto: w211 320cdi Farmari
Ei airmatic.
Takana on ilmajouset.

SPEKSI
Haluaisin vaihtaa iskunvaimentimet kaikkialle. Vaan nyt tuli sormi suuhun kun katselin vaihtoehtoja varaosakaupoista. Neuvoisitteko mitä ostan.

1. Edessä phersonikierrejouset ja niiden sisällä iskari. minkä iskarin ostan korvaamaan?
2. Takana ilmajousi ja erillinen iskunvaimennin. Minkä iskunvaimentimen ostan korvamaan?

.... Varsinkin taakse on aikalailla vaihtoehtoja tarjolla? Katsos kun en nyt ole ihan selvillä siitä, että onko iskunvaimentimeni sähköistetty vai ei... Se ei kuitenkaan ole airmatic iskari, joten ei ehkä?

SITTEN LISÄKYSYMYS:
Vaihdetaanko aina myös etuiskunvaimennin pherson paketin ylälautanen, siellä on ilmeisesti joku laakerointi.. Kuulostaa sellaiselta paikalta, että se on ihan sika paskaninen ja laakeroinnissa varmaan jo neliönmuotoisia laakereita ;-)
Forestman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 253
Liittynyt: La 05.07.2014 20:58

Re: w211 farmarin Iskunvaimentimet

Viesti Kirjoittaja Forestman »

theace kirjoitti:Moi,

FAKTAT:
Auto: w211 320cdi Farmari
Ei airmatic.
Takana on ilmajouset.

SPEKSI
Haluaisin vaihtaa iskunvaimentimet kaikkialle. Vaan nyt tuli sormi suuhun kun katselin vaihtoehtoja varaosakaupoista. Neuvoisitteko mitä ostan.

1. Edessä phersonikierrejouset ja niiden sisällä iskari. minkä iskarin ostan korvaamaan?
2. Takana ilmajousi ja erillinen iskunvaimennin. Minkä iskunvaimentimen ostan korvamaan?

.... Varsinkin taakse on aikalailla vaihtoehtoja tarjolla? Katsos kun en nyt ole ihan selvillä siitä, että onko iskunvaimentimeni sähköistetty vai ei... Se ei kuitenkaan ole airmatic iskari, joten ei ehkä?

SITTEN LISÄKYSYMYS:
Vaihdetaanko aina myös etuiskunvaimennin pherson paketin ylälautanen, siellä on ilmeisesti joku laakerointi.. Kuulostaa sellaiselta paikalta, että se on ihan sika paskaninen ja laakeroinnissa varmaan jo neliönmuotoisia laakereita ;-)
Etujousen yläpäässä ei ole laakeria. Jousipaketin alapää tulee tukivarteen ja etupyörä kääntyy pallonivelistä. Iskunvaimentajaksi kannattaa valita tunnettuaja merkkejä, joita löyttyy myös autojen ensi-asennus iskareina.
Farmarin jossa ei airmatikcia, ei ole sähköistettyjä iskareita. Alkuperäisessä takaiskarissa saattaa olla pieni lisäöljysäiliö, mutta siihen ei tule sähköjohtoa. Jälkiasennus iskarissa säiliö puuttuu.
theace
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ke 09.11.2005 09:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: w211 farmarin Iskunvaimentimet

Viesti Kirjoittaja theace »

En nyt muualtakaan löytännyt tuota osaa kuin mister Alvaldilta ;-) Mutta siis tätä linkin osaa tarkoitin. Siis tuo ylin, kolmetappinen hela. "jousijalan tukilaakeri"

http://alvadi.ee/fi/kataloog/varuosa/17 ... 265/t17167" onclick="window.open(this.href);return false;

... Onko tuo semmoinen osa joka tulisi aina vaihtaa myös kunb iskarijousen kanssa lähtee piiripienipyörii.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12592
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: w211 farmarin Iskunvaimentimet

Viesti Kirjoittaja epk »

Ei tartte, todella kestävä valukumiseos mikälie tuossa limpussa. Kosmeettinen puoli taitaa suurin syy se vaihtaa.
gubbe89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 17.02.2013 16:01
Paikkakunta: Mouhijärvi

Re: w211 farmarin Iskunvaimentimet

Viesti Kirjoittaja gubbe89 »

Onko auto Avantgarde vaiko Classic/Elegance? Avari on tehtaalta lähtiessään matalampi ja omaa myös erilaiset pyöränsuuntausarvot. Avarissa on myös korkeussäätö etuiskareissa ja eri jouset. Takaiskareissakin on jotain eroa. Lähtisin Sachsia tai Bilsteinia ruuvaamaan alle ja jos autolla on tarpeeksi menty, niin laittaisinpa etuvieteritkin uusiksi. Oman Afrikan-vientimallini pudotin alemmaksi Avarin iskareilla ja jousilla. Iskarin säädön laitoin toiseksi alimpaan loveen, jolloin korkeus on sopiva kompromissi ulkonäön ja käytettävyyden välillä. Ei näytä tyhmän matalalta eikä myöskään raavi. Renkaan ja kaaren väli on hyvin tarkkaan sama koko kaaren matkalla. Takapään tasoanturille rustattiin kaverin kanssa haponkestävistä Tesno -nivelistä ja Bilteman M6-vanttiruuvista säädettävä varsi. Näillä eväillä ajokäytös parani huomattavasti rauhallisempaan suuntaan. KL-varaosien sivuilta selviää aika hyvin tarvittavat tuotteet mitä iskareihin ja jousiin tulee.
theace
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ke 09.11.2005 09:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: w211 farmarin Iskunvaimentimet

Viesti Kirjoittaja theace »

Sachi iskarit meni eteen ja Monroet taakse... Sachissa on joku korkeussäätö jolla pystyi hyvin säätämään keulan hyvään asentoon. Takamonroe iskarit, niitä en kyllä suosittele ainakaan sporttina, ovat aika jäykät Perus E- sarjalle, olkoonkin että on Aavantti. Suosittelen Muille Sachia eteen ja taakse.
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 877
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: w211 farmarin Iskunvaimentimet

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

Eikös jouset ainakin farkkuun eteen määritelty valmistajan antamilla väri koodeilla jotka on jouseen merkitty, nämä värit määräävät jousen jäykkyyden auton varusteet huomioon ottaen?
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää ;-)
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
theace
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ke 09.11.2005 09:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: w211 farmarin Iskunvaimentimet

Viesti Kirjoittaja theace »

Näinhän se taitaa olla, värikoodilla... vaan taskulampulla tiiraillen en löytänyt mitään muuta kuin ruostetta, kakkaa ja mustaa mustaa, mustaa... Tein ratkaisun ;-) aina ei voi voittaa, onneksi joskus häviää vain vähäisen ;-)
SakariH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 382
Liittynyt: La 18.11.2017 09:10

Re: w211 farmarin Iskunvaimentimet

Viesti Kirjoittaja SakariH »

.
venit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 386
Liittynyt: Ke 06.04.2011 13:48

S211 E500T Iskunvaimentimien vahto

Viesti Kirjoittaja venit »

Vasen takaiskari on lopussa, 0%. Autossa on airmatic (eri korkeussäädöt). Voiko iskarit vaihtaa itse ilman mitään temppuja? Ovatko ne yhteydessä ilmapusseihin? Ja vielä, onko fiksua vaihtaa samassa takailmapussit, kun toinen tuntuu vähän laskevan?
Vastaa Viestiin