No niin nyt on piru merrassa ja kaks parhaassa. Eilen tehtiin hartikaisella glykolitesti ko. moottorin öljyyn ja olihan siellä glykolia.
Nyt vaan ei ole tietoa mistä se sinne pääsee. Meneekö kansipahvista vaiko kansi halki ja vielä sekin vaihtoehto että suodatinjalassa oleva lämmönvaihdin puhki.
Mikä noista vaihtoehdoista olisi raadin mielest todennäköisin. Toivottavasti lämmönvaihdin niin pääsisi pikkuremontilla.
Moottori on tuon W210 E320 4matic:n nokalla.
M112.941 30 105834 öljyssä glygolia
M112.941 30 105834 öljyssä glygolia
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: M112.941 30 105834 öljyssä glygolia
Nyt näyttäisi siltä, että lämmönvaihdin olisi ehjä koska on ollut paineistettuna n.0,7 kp paineella parituntia eikä painemittarin viisari ole laskenut yhtään.
Elikkäs taitaapi olla edessä kansien pois repiminen vai onko vielä jokin muu paikka mistä vesi voisi päästä öljyn sekaan.
Onko kansirempassa mitään erityistä huomioitavaa?
Viimeisin koneremppa on vuosikymmenen takaa Pösön 505 2.0 bensalekaan tekemäni joten ajat ja tekniikka on muuttunut.
Elikkäs taitaapi olla edessä kansien pois repiminen vai onko vielä jokin muu paikka mistä vesi voisi päästä öljyn sekaan.
Onko kansirempassa mitään erityistä huomioitavaa?
Viimeisin koneremppa on vuosikymmenen takaa Pösön 505 2.0 bensalekaan tekemäni joten ajat ja tekniikka on muuttunut.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: M112.941 30 105834 öljyssä glygolia
Rivi vai v6 kone?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- petri
- Mersumies
- Viestit: 1206
- Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
- Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas
Re: M112.941 30 105834 öljyssä glygolia
M112 = V6atlas kirjoitti:Rivi vai v6 kone?
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot
EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Re: M112.941 30 105834 öljyssä glygolia
Joo V-6 on. Lämmönvaihdin uusittu ja vielä jostain neste sinne menee. Voikos yksi vaihtoehto olla jakopäänkoppa?
Siinähän on vesipumpunpesä ja kopan ja motin välissä on kai tiiviste siinäkohtaa missä vesi tulee motista pumpulle. Tai sitten se koppa on syöpynyt puhki.
Onko kellään kokemuksia ko. vesi/öljy viasta. Tuskin tämä ainutkertainen tapaus on.
Siinähän on vesipumpunpesä ja kopan ja motin välissä on kai tiiviste siinäkohtaa missä vesi tulee motista pumpulle. Tai sitten se koppa on syöpynyt puhki.
Onko kellään kokemuksia ko. vesi/öljy viasta. Tuskin tämä ainutkertainen tapaus on.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969