W211 ilmajousitus / kompressori (ei airmatic)
W211 ilmajousitus / kompressori (ei airmatic)
Tehdäänpä uusi threadi ilmajousituksesta, (siirtäkää vanhaan jos parempi)
Eli korjaamolla vaihtoivat toisen pussin taakse kun se vuoti niin paljon. Nyt perä pysyy ylhäällä. Huollon jälkeen auto näyttää kuitenkin "malfunction" ja nuoli ylöspäin. Palje vuoti sen verran pitkän aikaa, että arvelin kompressorin ottaneen nokkiinsa siitä. Vaihdoin männänrenkaan, suodattimen, tiivisteen sekä kuivatin silicat kompurasta. Ajattelin, että kompressorin huoltamalla vika poistuisi. Näin ei kuitenkaan tapahtunut eli auto näyttää edelleen samaa vikaa kuin aiemmin. Mikähän vika tässä on ja miten sen saisi pois?
Kun aloin huoltamaan pumppua painelinjasta suhisi painetta ulos. Minkähän mittauksen perusteella auto käynnistää kompuran? Huollon jälkeen en ole huomannut kompuran lähteneen kertaakaan käyntiin itsekseen. Se lähtee kyllä tulille laittamalla hyppylangan kompuran releelle. Kokeilin myös uutta relettä eikä sillä tuntunut olevan vaikutusta
Eli korjaamolla vaihtoivat toisen pussin taakse kun se vuoti niin paljon. Nyt perä pysyy ylhäällä. Huollon jälkeen auto näyttää kuitenkin "malfunction" ja nuoli ylöspäin. Palje vuoti sen verran pitkän aikaa, että arvelin kompressorin ottaneen nokkiinsa siitä. Vaihdoin männänrenkaan, suodattimen, tiivisteen sekä kuivatin silicat kompurasta. Ajattelin, että kompressorin huoltamalla vika poistuisi. Näin ei kuitenkaan tapahtunut eli auto näyttää edelleen samaa vikaa kuin aiemmin. Mikähän vika tässä on ja miten sen saisi pois?
Kun aloin huoltamaan pumppua painelinjasta suhisi painetta ulos. Minkähän mittauksen perusteella auto käynnistää kompuran? Huollon jälkeen en ole huomannut kompuran lähteneen kertaakaan käyntiin itsekseen. Se lähtee kyllä tulille laittamalla hyppylangan kompuran releelle. Kokeilin myös uutta relettä eikä sillä tuntunut olevan vaikutusta
Re: W211 ilmajousitus / kompressori (ei airmatic)
Onko sittenkin S211 farkku kyseessä? Kuulostaa ristiriitaiselta jos perä pysyy ylhäällä (oikeassa tasossa) mutta ruutuun tulee nuoli ylös -varoitus?
Takapään tasoanturin vivusto voisi olla rikki mutta siitä on paljon juttua foorumilla ja varmaan olet sen tarkistanut. Kompressorin paineenlaskuventtiilikin varmaan kunnossa jos perä pysyy ylhäällä.
Jos tasoanturi näyttää että perä on tasossa niin kompressorin ei kuulukaan käynnistyä mutta ei silloin pitäisi tulla tauluun varoitustakaan.
Takapään tasoanturin vivusto voisi olla rikki mutta siitä on paljon juttua foorumilla ja varmaan olet sen tarkistanut. Kompressorin paineenlaskuventtiilikin varmaan kunnossa jos perä pysyy ylhäällä.
Jos tasoanturi näyttää että perä on tasossa niin kompressorin ei kuulukaan käynnistyä mutta ei silloin pitäisi tulla tauluun varoitustakaan.
Re: W211 ilmajousitus / kompressori (ei airmatic)
Mulla oli samanlaisia ongelmia, vaihda molemmat palkeet, näin mulla lähti herjat pois. Edellyttäen että kompura rokkaa kunnolla
Re: W211 ilmajousitus / kompressori (ei airmatic)
Itsellä oli s211ssa tasoanturi kiinteässä raudassa taka-akselissa, ei linkustoa kuin s212 esim.
Viallinen taso anturi tai sen piuhoitus voisi vian tuoda mittariin vaikka perä on ylhäällä.
Testerillä kyllä kyllä näkisi missä vika.
Näin DBFI viittasi edellisessä vastauksessa, joten tarkasta sen toiminta jos et ole tehnyt sitä jo...
Voi myös ohjaimessa olla vikaa ja antaa turhia malfunction ilmoituksia.
Viallinen taso anturi tai sen piuhoitus voisi vian tuoda mittariin vaikka perä on ylhäällä.
Testerillä kyllä kyllä näkisi missä vika.
Näin DBFI viittasi edellisessä vastauksessa, joten tarkasta sen toiminta jos et ole tehnyt sitä jo...
Voi myös ohjaimessa olla vikaa ja antaa turhia malfunction ilmoituksia.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
Re: W211 ilmajousitus / kompressori (ei airmatic)
Facelift-farkku tosiaan kyseessä. Yritin etsiä foorumeilta tuosta tasoanturista tietoa enkä löytänyt muuta kuin kehoituksia tarkistaa se Voisiko joku linkata threadin aiheesta?
Edit: toisen puolen ilmapussi on vaihdettu pari vuotta sitten eli sitä en ihan hevin lähde vaihtelemaan
Edit: toisen puolen ilmapussi on vaihdettu pari vuotta sitten eli sitä en ihan hevin lähde vaihtelemaan
Re: W211 ilmajousitus / kompressori (ei airmatic)
Kyllähän se tasoanturi löytyi sieltä perämurikan vierestä. Muovinen välitanko ja suuri ruosteen määrä ei herättänyt luottamusta. Miten tuon anturin toiminnan pystyy oikeasti toteamaan? Staria ei ainakaan kartan mukaan Lahden suunnalla ihan lähellä näytä olevan joten mietin näkyykö vikakoodi motomaatissa OBD-lukijalla?
Re: W211 ilmajousitus / kompressori (ei airmatic)
Rohkaistuin käymään siellä motomaatissa ja vikakoodejahan autossa riitti:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Voisiko joku kertoa pitääkö koodeista huolestua? Hehkutulppa on rikki ja se on ollut tiedossa
" onclick="window.open(this.href);return false;
Voisiko joku kertoa pitääkö koodeista huolestua? Hehkutulppa on rikki ja se on ollut tiedossa
Re: W211 ilmajousitus / kompressori (ei airmatic)
Mikä se "toinen puoli" on? Vikakoodeja tulkitessa olisi hyvä tietää tuleeko vikakoodi Arnottin ohjausventtiilistä. Kumman puolen pussi nyt viimeksi vaihdettiin?
Re: W211 ilmajousitus / kompressori (ei airmatic)
Kuskin puolin pussi vaihdettiin vasta ja hantarin puoli vaihdettu pari vuotta sitten
Re: W211 ilmajousitus / kompressori (ei airmatic)
Parempaan testeriin mars. Tuolla näkyvä vikakoodi tulee siitä vanhemmasta pussista, kuskin puolelta en löytänyt tuosta listasta mitään tasonsäätöön viittaavaa (saattoi mennä ohikin).
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ti 16.08.2016 19:30
- Paikkakunta: Raahe
Re: W211 ilmajousitus / kompressori (ei airmatic)
Lainaanpa vähän tätä topiccia, kun omat ongelmat vähän samankaltaisia.
Kyseessä S211. Visit workshop ja nuoli ylöspäin tuli lauantaina. Perä ylhäällä kun ajoin sivuun ja tsekkasin. Seuraavana päivänä starilla katsoin ja "5505 Tasaussäätöajat ilmajoustintukia täytettäessä ovat liian pitkät".
Tein vielä pneumatiikkatestin ja "ei toimi moitteettomasti..." ja perään liuta syyllisiä.
Tänään töistä tullessa läsähti taas sama ilmoitus tauluun. Ajettu välissä ja ei ole moitiskellut. Kotona kompura irti ja kun huoltosarja löytyi jo niin vaihtelin männänrenkaan, silicat, suodattimen ym. Kompura takaisin paikoilleen ja staarilla katsomaan.
Poistin vikakoodit tasonsäätö kohdasta ja tein pneumatiikkatestin useampaan otteeseen. Tuloksena laskee paineet kyllä pois, mutta täyttövaiheessa ei "viisari" värähdäkkään ja täten tulos sama kuin aikaisemmin.
Avaimesta käyntiin ja perä kyllä nousee oikealle korkeudelle. Lenkin heitin eikä myöskään tämän aikana tullut ilmoitusta uudelleen ja tuntuu, että aika tasaisen epäsäännöllisesti moinen tulee jos on tullakseen. Onkohan sitten vain, että kompura alkaa olla entinen. Oudolta vaan tuntuu kun perä nousee käynnissä jne. mutta kysymys onkin, että kuuluuko sitten asiaan Lisätään vielä, että perä ei laske parkissa ollessaan. Ainakaan mitenkään huomattavasti ja oli mm. viikko tolkulla korjaamon pihassa ja ohi ajaessa en moista huomannut.
Joku tovi sitten oli kompuran letku poikki, mutta tuli se silloin vaihdeltua. Mutta jos joku asiaan enemmän perehtynyt osaa valaista hieman, että oireileeko viallinen kompura noin vai löytyykö vika jostain muualta kuitenkin niin lähden asiaa sitten siihen suuntaan viemään.
edit : korjailin vähän viestiä
Kyseessä S211. Visit workshop ja nuoli ylöspäin tuli lauantaina. Perä ylhäällä kun ajoin sivuun ja tsekkasin. Seuraavana päivänä starilla katsoin ja "5505 Tasaussäätöajat ilmajoustintukia täytettäessä ovat liian pitkät".
Tein vielä pneumatiikkatestin ja "ei toimi moitteettomasti..." ja perään liuta syyllisiä.
Tänään töistä tullessa läsähti taas sama ilmoitus tauluun. Ajettu välissä ja ei ole moitiskellut. Kotona kompura irti ja kun huoltosarja löytyi jo niin vaihtelin männänrenkaan, silicat, suodattimen ym. Kompura takaisin paikoilleen ja staarilla katsomaan.
Poistin vikakoodit tasonsäätö kohdasta ja tein pneumatiikkatestin useampaan otteeseen. Tuloksena laskee paineet kyllä pois, mutta täyttövaiheessa ei "viisari" värähdäkkään ja täten tulos sama kuin aikaisemmin.
Avaimesta käyntiin ja perä kyllä nousee oikealle korkeudelle. Lenkin heitin eikä myöskään tämän aikana tullut ilmoitusta uudelleen ja tuntuu, että aika tasaisen epäsäännöllisesti moinen tulee jos on tullakseen. Onkohan sitten vain, että kompura alkaa olla entinen. Oudolta vaan tuntuu kun perä nousee käynnissä jne. mutta kysymys onkin, että kuuluuko sitten asiaan Lisätään vielä, että perä ei laske parkissa ollessaan. Ainakaan mitenkään huomattavasti ja oli mm. viikko tolkulla korjaamon pihassa ja ohi ajaessa en moista huomannut.
Joku tovi sitten oli kompuran letku poikki, mutta tuli se silloin vaihdeltua. Mutta jos joku asiaan enemmän perehtynyt osaa valaista hieman, että oireileeko viallinen kompura noin vai löytyykö vika jostain muualta kuitenkin niin lähden asiaa sitten siihen suuntaan viemään.
edit : korjailin vähän viestiä
Re: W211 ilmajousitus / kompressori (ei airmatic)
Pitkä tarina. Ainakin vielä voisi sen korkeuden säätötangon(-t) voidella. Tahtovat jumiutua. Spray irrotusöljy tms.kxtxnprvmi kirjoitti:Lainaanpa vähän tätä topiccia, kun omat ongelmat vähän samankaltaisia.
Kyseessä S211. Visit workshop ja nuoli ylöspäin tuli lauantaina. Perä ylhäällä kun ajoin sivuun ja tsekkasin. Seuraavana päivänä starilla katsoin ja "5505 Tasaussäätöajat ilmajoustintukia täytettäessä ovat liian pitkät".
Tein vielä pneumatiikkatestin ja "ei toimi moitteettomasti..." ja perään liuta syyllisiä.
Tänään töistä tullessa läsähti taas sama ilmoitus tauluun. Ajettu välissä ja ei ole moitiskellut. Kotona kompura irti ja kun huoltosarja löytyi jo niin vaihtelin männänrenkaan, silicat, suodattimen ym. Kompura takaisin paikoilleen ja staarilla katsomaan.
Poistin vikakoodit tasonsäätö kohdasta ja tein pneumatiikkatestin useampaan otteeseen. Tuloksena laskee paineet kyllä pois, mutta täyttövaiheessa ei "viisari" värähdäkkään ja täten tulos sama kuin aikaisemmin.
Avaimesta käyntiin ja perä kyllä nousee oikealle korkeudelle. Lenkin heitin eikä myöskään tämän aikana tullut ilmoitusta uudelleen ja tuntuu, että aika tasaisen epäsäännöllisesti moinen tulee jos on tullakseen. Onkohan sitten vain, että kompura alkaa olla entinen. Oudolta vaan tuntuu kun perä nousee käynnissä jne. mutta kysymys onkin, että kuuluuko sitten asiaan Lisätään vielä, että perä ei laske parkissa ollessaan. Ainakaan mitenkään huomattavasti ja oli mm. viikko tolkulla korjaamon pihassa ja ohi ajaessa en moista huomannut.
Joku tovi sitten oli kompuran letku poikki, mutta tuli se silloin vaihdeltua. Mutta jos joku asiaan enemmän perehtynyt osaa valaista hieman, että oireileeko viallinen kompura noin vai löytyykö vika jostain muualta kuitenkin niin lähden asiaa sitten siihen suuntaan viemään.
edit : korjailin vähän viestiä
Kompura on ok, jos perä nousee alle minuutin.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: W211 ilmajousitus / kompressori (ei airmatic)
Tuota vikaa kun s212 antoi talvella, vika on ylipaineventtiili jumissa.kxtxnprvmi kirjoitti:Lainaanpa vähän tätä topiccia, kun omat ongelmat vähän samankaltaisia.
Kyseessä S211. Visit workshop ja nuoli ylöspäin tuli lauantaina. Perä ylhäällä kun ajoin sivuun ja tsekkasin. Seuraavana päivänä starilla katsoin ja "5505 Tasaussäätöajat ilmajoustintukia täytettäessä ovat liian pitkät".
Tein vielä pneumatiikkatestin ja "ei toimi moitteettomasti..." ja perään liuta syyllisiä.
Tänään töistä tullessa läsähti taas sama ilmoitus tauluun. Ajettu välissä ja ei ole moitiskellut. Kotona kompura irti ja kun huoltosarja löytyi jo niin vaihtelin männänrenkaan, silicat, suodattimen ym. Kompura takaisin paikoilleen ja staarilla katsomaan.
Poistin vikakoodit tasonsäätö kohdasta ja tein pneumatiikkatestin useampaan otteeseen. Tuloksena laskee paineet kyllä pois, mutta täyttövaiheessa ei "viisari" värähdäkkään ja täten tulos sama kuin aikaisemmin.
Avaimesta käyntiin ja perä kyllä nousee oikealle korkeudelle. Lenkin heitin eikä myöskään tämän aikana tullut ilmoitusta uudelleen ja tuntuu, että aika tasaisen epäsäännöllisesti moinen tulee jos on tullakseen. Onkohan sitten vain, että kompura alkaa olla entinen. Oudolta vaan tuntuu kun perä nousee käynnissä jne. mutta kysymys onkin, että kuuluuko sitten asiaan Lisätään vielä, että perä ei laske parkissa ollessaan. Ainakaan mitenkään huomattavasti ja oli mm. viikko tolkulla korjaamon pihassa ja ohi ajaessa en moista huomannut.
Joku tovi sitten oli kompuran letku poikki, mutta tuli se silloin vaihdeltua. Mutta jos joku asiaan enemmän perehtynyt osaa valaista hieman, että oireileeko viallinen kompura noin vai löytyykö vika jostain muualta kuitenkin niin lähden asiaa sitten siihen suuntaan viemään.
edit : korjailin vähän viestiä
Joko ohjaus tai venttiili, epäilen venttiiliä. Irroita ja napoihin 12V Max 800mA kara menee alas venttiili runkoon kun jännite päällä, jos ei mene ja surisee tai mykkä venttiili vaihtoon.
On wabcolta ja saa originaalina Air suspension nettikauppasta.
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
Re: W211 ilmajousitus / kompressori (ei airmatic)
Mistähän mahtaa löytyä rele kompuralle?
Re: W211 ilmajousitus / kompressori (ei airmatic)
Etu-samista, moottoritilan sulakerasiasta siis
oulaistenliikenne.fi
Re: W211 ilmajousitus / kompressori (ei airmatic)
Ei ole siellä takana vasemmalla missä on maadotuksen mutteri..?
Re: W211 ilmajousitus / kompressori (ei airmatic)
Pystyisikö joku laittamaan kuvan, mikä on oikea rele?
Re: W211 ilmajousitus / kompressori (ei airmatic)
Ilmapussit vaihdettu, kompura uusi ja pumppaa mutta perä ei nouse..
Tunkilla nostettaessa ja laskettaessa tason säätö toimii kun pumppaa alhaalla ollessa ja ylös kun nostaa niin lopettaa..
Voiko olla muu kuin rele.
Tunkilla nostettaessa ja laskettaessa tason säätö toimii kun pumppaa alhaalla ollessa ja ylös kun nostaa niin lopettaa..
Voiko olla muu kuin rele.
Re: W211 ilmajousitus / kompressori (ei airmatic)
Kun kompura pumppaa niin sulake, rele ym on kunnossa.
Vuoto ....
Vuoto ....
oulaistenliikenne.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 479
- Liittynyt: To 11.04.2019 10:26
Re: W211 ilmajousitus / kompressori (ei airmatic)
Tarkista ilmanpuhdistin, sekä ilmankuivain. Saattavat olla ihan tukossa.
Re: W211 ilmajousitus / kompressori (ei airmatic)
Otin koko puhdistimen pois ja kompura on uusi.
Re: W211 ilmajousitus / kompressori (ei airmatic)
Miulla liki sama ongelma, siis W211 farkku, joka toinen päivä ei tule herjaa "visit workshop" olleskaan, taas sitten tulee, vaikkei kone ole edes käynnissä?? Kompura on kyllä viimeks vaihdettu 2013, tasonsäädön vivusto 2020, ilmapussit on molemmat originaalivalmistajan (ei Arnott), perän koroissa ei mitään ongelmaa, mutta herjaa vain. Nyt kysyn TV-ohjelman mukaan: Pitääkö olla huolissaan?