W211 korin myllytys
W211 korin myllytys
Kuinka rankan myllytyksen nämä nuoremmat mersut kestää?
Tuo emännän W211 -08 väriltään musta on micronaarmua ja vähän isompaakin täynnä niin tekisi mieli myllyttää se, mutta hirvittää missä vaiheessa alkaa tulla pohjaväri näkyviin.
Tietoa ei ole onko aikaisemmin myllytetty eli onko maalipinnan värikerros jo ohentunut.
Aikoinaan myllytin entisen emännän -69 Toyota Grownin ja se kesti kyllä kovan käsittelyn eikä vielä tullut pintaväri lävistyksiä. Maalipinta oli aivan matta eli ei pienintäkään kiiltoa ja käsittelyn jälkeen aivan kuin uusi auto.
Tuo emännän W211 -08 väriltään musta on micronaarmua ja vähän isompaakin täynnä niin tekisi mieli myllyttää se, mutta hirvittää missä vaiheessa alkaa tulla pohjaväri näkyviin.
Tietoa ei ole onko aikaisemmin myllytetty eli onko maalipinnan värikerros jo ohentunut.
Aikoinaan myllytin entisen emännän -69 Toyota Grownin ja se kesti kyllä kovan käsittelyn eikä vielä tullut pintaväri lävistyksiä. Maalipinta oli aivan matta eli ei pienintäkään kiiltoa ja käsittelyn jälkeen aivan kuin uusi auto.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: W211 korin myllytys
Neuvoa en osaa, mutta samanmoinen auto - tosin vanhempi - itselläni niin kiinnostaa (väri 040 eli perus musta)
Maalipinta ei ole pahan näköinen nyt, jossain vaiheessa on tehty käsittely josta "takuukuitti" ja vahaakin oli pinnassa ostaessa. Vaan äkkiäkös ne kiillot katoaa
Maalipinta ei ole pahan näköinen nyt, jossain vaiheessa on tehty käsittely josta "takuukuitti" ja vahaakin oli pinnassa ostaessa. Vaan äkkiäkös ne kiillot katoaa
oulaistenliikenne.fi
Re: W211 korin myllytys
Varmuuttahan tuohon ei saa kuin maalinpaksuusmittarilla (tai kokeilemalla ). Ja taas että kuinka kovan myllytyksen vaatii, että naarmut lähtee, niin kokeilemalla aloittaen miedoimmalla laikka/tahna-yhdistelmällä.
Tuolla viisaammat neuvoo tarkemmin: http://www.pesukinnas.com/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Itelläkin olisi sama homma suunnittelilla, mutta totesin että vaatii vähän paikkamaalia ensin.
Tuolla viisaammat neuvoo tarkemmin: http://www.pesukinnas.com/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Itelläkin olisi sama homma suunnittelilla, mutta totesin että vaatii vähän paikkamaalia ensin.
Re: W211 korin myllytys
kestää ne myllyä, käyttöpeliin riittää yleensä hyvin ku saa pinnasta pesunaarmut ja harmauden pois. syvemmät naarmut jättää ni lakkapinnasta ei tarvii paljoa ottaa.
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
Re: W211 korin myllytys
http://www.pesukinnas.com/viewtopic.php?f=53&t=835" onclick="window.open(this.href);return false;
Luulin muuten pesukinnaspistecomia paljon aktiivisemmaksi foorumiksi, näköjään aika hiljainen paikka. No, eipä ole aiheitakaan tietysti kovin paljon.
Luulin muuten pesukinnaspistecomia paljon aktiivisemmaksi foorumiksi, näköjään aika hiljainen paikka. No, eipä ole aiheitakaan tietysti kovin paljon.
oulaistenliikenne.fi
Re: W211 korin myllytys
Onko kokemusta valkoisen (650 calcite white, ei metalliväri) myllytyksestä? Onko helpompaa kuin tummien värien?
Re: W211 korin myllytys
Värikoodi olis 040U Black eli perusmusta. Micronaarmut ovat konepesun tekemiä elikkäs ei mitenkään syviä.
Jos kesäkelit ei tästään parane niin homma siirtyy ensivuodelle. Homma nimittäin tapahtuu "Pohjolan Liikenteen" tallissa eli ei parane sadella kesken leikin.
Jos kesäkelit ei tästään parane niin homma siirtyy ensivuodelle. Homma nimittäin tapahtuu "Pohjolan Liikenteen" tallissa eli ei parane sadella kesken leikin.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Re: W211 korin myllytys
Jotkut autot esim.aukdi ja toyotalöla ainakin on kova maalipinta ja vaatiit töitä paljon...w124 pehmyt ja helpolla lähtee pinta kerros.
Kokemuksella ja varovasti ja ainakin että tyyny on märkä ettei pinta pala.
Kokemuksella ja varovasti ja ainakin että tyyny on märkä ettei pinta pala.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W211 korin myllytys
Värillä sinänsä ei ole väliä, mutta sillä onko lakka päälä vai ei, voi ollakin. Yleensä suorakiiltomaalit pehmeämpiä. Mutta sikäli vaalea väri on anteeksiantavampi (voi kai sen muotoilla niinkin että helpompi) että virheet, esim. holot ei näy niin helposti kuin tummissa väreissä.egyptian kirjoitti:Onko kokemusta valkoisen (650 calcite white, ei metalliväri) myllytyksestä? Onko helpompaa kuin tummien värien?
Re: W211 korin myllytys
Ei mitään erikoista tuon myllyttämisessä mitä nyt konepellin muoto tumma/mattapintaisessa antaa haastetta. Kolmenumeroinen määrä 211 korisia tullut tehtyä. Tuon ikäiset jo"vesivärejä " eli lakka päällä niin metalli kuin perusväreissä., näkee värinumerosta tyyppikilvessä jos värinumeron perässä tai edessä kirjain C = vesiväri. Vanhempien vesiväriautojen kohdalla tilanne se että on jostain maalailtu vanhemmilla systeemeillä ja jätetty lakkaamatta - näkee myllyttäessä siitä että laikka alkaa tulla korin väriseksi. Mersuja uutena myllyttäessä silloin kun muuttui maalin tyyppi vesiohenteiseksi huomasi selvän eron maalin kovuudessa eli vanhoihin väreihin verrattuna oli paljon pehmeämpää vielä maahan tullessaan varsinkin talviaikaan.
Re: W211 korin myllytys
Eipä lakka ole ikinä ollutkaan vesiohenteista...metalli massa ja väri massa kylläkin.
Lakan kovuus vaihtelee lakka merkin mukaan....tehdas ainakin aikoinaan käyttänyt spies heckeriä....kai vielä nykyäänkin.
Lakan kovuus vaihtelee lakka merkin mukaan....tehdas ainakin aikoinaan käyttänyt spies heckeriä....kai vielä nykyäänkin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W211 korin myllytys
Ei ole koskaan tullut vastaan tuollaista mersunvärikoodeissa. "U"-kirjain saataa olla perässä. esim: 723U CUBANITE SILVER - METALIC.B20 kirjoitti:Tuon ikäiset jo"vesivärejä " eli lakka päällä niin metalli kuin perusväreissä., näkee värinumerosta tyyppikilvessä jos värinumeron perässä tai edessä kirjain C = vesiväri.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
Re: W211 korin myllytys
Omassa -07 mustassa s211 ainakin melko pehmeä lakka. Itse onnistuin lakan irroittamaan yhdestä kohtaa naarmua poistaessa kevyesti leikkaavalla laikalla, eli melko varovainen saa olla.
Paksuusmittari on hyvä työkalu jos saat jostain lainaan.
Jos pelkästään pesunaarmuja yms, niin kiillotuslaikalla uskaltaa aika hyvin myllyttää mutta kovinkaan karheaan päin en lähtisi. Lisäksi, mustan auton myllytyksessä tulee sitten helposti hologrammeja ja IPA-pyyhintäkin jätti omassa holon omaisia jälkiä (ipa pehmentää lakkaa lisää).
Paksuusmittari on hyvä työkalu jos saat jostain lainaan.
Jos pelkästään pesunaarmuja yms, niin kiillotuslaikalla uskaltaa aika hyvin myllyttää mutta kovinkaan karheaan päin en lähtisi. Lisäksi, mustan auton myllytyksessä tulee sitten helposti hologrammeja ja IPA-pyyhintäkin jätti omassa holon omaisia jälkiä (ipa pehmentää lakkaa lisää).
S212 E350 4Matic -10
EX - S211 220cdi -07 Avantgarde
EX - S203 220cdi -06 Classic
EX - S211 220cdi -07 Avantgarde
EX - S203 220cdi -06 Classic
Re: W211 korin myllytys
Kiitos vastauksista ja neuvoista! Ilmeisesti teen niin, että ostan mahdollisimman hienoa hiomatahnaa kiillotuskoneella varovasti kuin siilien parittelu ajelen ja sitten jokin hyvä vaha päälle.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
- tuomkiti81
- Vakiokalustoa
- Viestit: 438
- Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: W211 korin myllytys
Jos hyvää vahaa aiot laittaa niin suosittelen tätä
http://www.autodude.fi/tuote/autovaha_s ... usso_coat/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autodude.fi/tuote/autovaha_s ... usso_coat/" onclick="window.open(this.href);return false;
Cls 350 cdi -11 (W218)
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13
Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Opel Insignia 2.0 Ctdi -10
Scania R560 8x4 -13
Ex. Mb Cls 350cgi -07(W219)
Ex. Bmw 530dA -05 (E60)
Ex. Bmw 530dA -01 (E39)
Ex. Vw Golf 1.6 -05
Ex. Opel Vectra 2.0i 16V -00
Ex. Opel Vectra 1.6i 16V -99
Re: W211 korin myllytys
Fussoa on täälläkin käytetty ,tyytyväinen olen ollut.
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
Re: W211 korin myllytys
Ammatiksi tulee näitä myllyteltyä päivittäin ja osaavissa käsissä ei lakka/maali pala puhki kovinkaan helposti. Oma W211 on omana aikanani vesihiottu kertaalleen yli ja myllytelty sen jälkeen useampana steppinä, eli kyllä näissä sitä tavaraa pinnassa riittää.. Suosittelen epäkeskokonetta ja siihen kuuluvia laikkoja sopivan aineen kanssa (hologrammivapaa). Youtubesta löytyy paljon videoita epäkeskon käyttöön liittyen ja todella helppoa ja vaivatonta. Toimii varsinkin pesunaarmun poistamiseen oikein hyvin. Lisäksi kyseisellä koneella et vaurioita aikaan saa ellet ole tyhmä.
W210 E 50 AMG (M119) -97
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11
_______________________________________
*EX* W211 E 220 CDI Classic (OM646) -02
*EX* W211 E 320 CDI Avantgarde (OM648) -03
*EX* S212 E 350 CDI Avantgarde (OM642) -11