w211 uskaltaako ostaa?
w211 uskaltaako ostaa?
Morjensta kamraatit..
Tuli tuossa mieleen että jos alkais päivittämään vanhaa väyrystä hieman uudempaan, niin voiko tuota 211 sedania ostaa
Vai olikos siinä jotain tiettyjä ongelmia jarrujen ym kanssa? Vai olikos se niin että vuoden 2007 ja siitä eteenpäin voi harkita?
Entäs kun ne kaikki on nykyään automaatteja? Kestääkö ne yli 500thkm? Mitä muuta kannattaa tsekata ennen ku ostopäätöksen tekee,
vai pitääkö heti siirtyä w212? mutta olikos siinä niin että vuoden 2011 jälkeen niissä on vasta 7 lovinen automaatti? Onko tuossa 212
muuta tyyppivikaa mitä kannataa ottaa huomioon jos siirtyis heti siihen?
Kiitokset hyvistä ideoista jo näin heti alkuun.
Tuli tuossa mieleen että jos alkais päivittämään vanhaa väyrystä hieman uudempaan, niin voiko tuota 211 sedania ostaa
Vai olikos siinä jotain tiettyjä ongelmia jarrujen ym kanssa? Vai olikos se niin että vuoden 2007 ja siitä eteenpäin voi harkita?
Entäs kun ne kaikki on nykyään automaatteja? Kestääkö ne yli 500thkm? Mitä muuta kannattaa tsekata ennen ku ostopäätöksen tekee,
vai pitääkö heti siirtyä w212? mutta olikos siinä niin että vuoden 2011 jälkeen niissä on vasta 7 lovinen automaatti? Onko tuossa 212
muuta tyyppivikaa mitä kannataa ottaa huomioon jos siirtyis heti siihen?
Kiitokset hyvistä ideoista jo näin heti alkuun.
Re: w211 uskaltaako ostaa?
Eipä oo mitään valittamista prefl w211 parinvuoden kokemuksella ja pikkusen vajaa 70tkm,sbc jarrujen kans ei oo ollu mitään,2 katsastusta puhtaasti läpi,yks jarruputki on katkennu,ei muutako pitää ja päästää menemään,oikeen hyvä auto,nyt ajettu vähän reilut 500tkm.
Star
Re: w211 uskaltaako ostaa?
Taitaa olla hivenen tuurista ja auton edellisestä elämästä kiinni miten kestävät ja toimivat. Omalla S211:lla ruuvattu nyt 330tkm ja suhteellisen hyvä huoltohistoria taustalla. Suurin osa perushuoltoa, kuten alustan osaa, vesipumppu, suuttimien prikat jne. Takalasin pyyhkijän läpivienti päästi luukun sisään vettä ja kasteli ohjainlaitteen. Sai pelastettua onneksi. Sedanissahan ei tätä huolta ole, kuten ei myöskään ilmasäkkejä takana, ellei sitten ole Airmaticilla. Käsijarruahan näistä saa olla viikon välein säätämässä, mikäli sitä käyttää aktiivisesti. Tosin eihän se ole mersu, jos käsijarru toimii normaalisti. Oikeastaan loput, mitä on tullut tehtyä, on ollut enimmäkseen harrastuspainotteista räpläämistä. Itse en 211:n kohdalla olisi huolissaan muusta kuin SBC:stä ja takajarruputkista sekä korin kunnosta. Tottakai huoltohistorian olisi syytä olla kunnossa. Etupyöräkoteloista happanee se potero etuosastaan aika tehokkaasti, koska paska pääsee sinne, muttei milloinkaan pois. Itse olen kyllä tykännyt tuosta omasta vessasta kovastikin, enkä vaihtaisi enää Passattiin - tai muuhunkaan etuvetoiseen - takaisin.
Re: w211 uskaltaako ostaa?
Kiitos vinkistä, kyllä tässä pitää alkaa tuumamaan josko tosiaan vaihtais vähä uudempaa sedaniin kyllä tuo w212 houkuttelis kovasti, jotenki tykkään sen muodoistagubbe89 kirjoitti:Taitaa olla hivenen tuurista ja auton edellisestä elämästä kiinni miten kestävät ja toimivat. Omalla S211:lla ruuvattu nyt 330tkm ja suhteellisen hyvä huoltohistoria taustalla. Suurin osa perushuoltoa, kuten alustan osaa, vesipumppu, suuttimien prikat jne. Takalasin pyyhkijän läpivienti päästi luukun sisään vettä ja kasteli ohjainlaitteen. Sai pelastettua onneksi. Sedanissahan ei tätä huolta ole, kuten ei myöskään ilmasäkkejä takana, ellei sitten ole Airmaticilla. Käsijarruahan näistä saa olla viikon välein säätämässä, mikäli sitä käyttää aktiivisesti. Tosin eihän se ole mersu, jos käsijarru toimii normaalisti. Oikeastaan loput, mitä on tullut tehtyä, on ollut enimmäkseen harrastuspainotteista räpläämistä. Itse en 211:n kohdalla olisi huolissaan muusta kuin SBC:stä ja takajarruputkista sekä korin kunnosta. Tottakai huoltohistorian olisi syytä olla kunnossa. Etupyöräkoteloista happanee se potero etuosastaan aika tehokkaasti, koska paska pääsee sinne, muttei milloinkaan pois. Itse olen kyllä tykännyt tuosta omasta vessasta kovastikin, enkä vaihtaisi enää Passattiin - tai muuhunkaan etuvetoiseen - takaisin.
Re: w211 uskaltaako ostaa?
Mulla on vajaan parinkymmenen vuoden aikana ollut useampikin ikääntyvä mersu ja vain yhdessä käsijarru toimi moitteetta, nimittäin W169:ssä .gubbe89 kirjoitti:Tosin eihän se ole mersu, jos käsijarru toimii normaalisti.
Re: w211 uskaltaako ostaa?
Itse päätin elää vaarallisesti ja ostin (tosin tietämättömänä kaikista mitkä siinä odottaa rikkoutumista ja siitä johtuvista tuhansien eurojen remonteista). Nyt on pitänyt jo vaihtaa lämppärin vesiventtiili (n. 40 e) ja toinen kallistuksenvakaajan yhdystanko (68 e). Seuraavana inspiraatiota odottelee kattoluukun kiinnityksen kiristely (linee 0 e jos itse tekee, työläs homma kyllä). Käsijarrua siinä ei kyllä olekaan.
Hintaerolla W212:een tekee jo jonkun verran remonttia tarvittaessa. Ja onhan W211 paljon paremman näköinen
Hintaerolla W212:een tekee jo jonkun verran remonttia tarvittaessa. Ja onhan W211 paljon paremman näköinen
Re: w211 uskaltaako ostaa?
Ostaisin, mutta ulkonäön puolesta ei kelpaa vaimolle!
Re: w211 uskaltaako ostaa?
Meillä on nyt kaksi. M271 seikkailun jälkeen ei paljon enää pelota mikään.
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Re: w211 uskaltaako ostaa?
Moro ilmeisesti tuo M271 motti on just tuossa w211 mallisessa väykässä?TimoV kirjoitti:Meillä on nyt kaksi. M271 seikkailun jälkeen ei paljon enää pelota mikään.
No onhan ne kuitenki oikean merkkisiä autoja
Re: w211 uskaltaako ostaa?
Bensana kannattaa olla taskun pohjalla pari-kolme toimintatonnia jemmassa...vette79 kirjoitti:
Moro ilmeisesti tuo M271 motti on just tuossa w211 mallisessa väykässä?
No onhan ne kuitenki oikean merkkisiä autoja
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Re: w211 uskaltaako ostaa?
Ostaa M112 tai M113 koneella niin ei tarvi noin paljoa olla jemmassaTimoV kirjoitti:Bensana kannattaa olla taskun pohjalla pari-kolme toimintatonnia jemmassa...vette79 kirjoitti:
Moro ilmeisesti tuo M271 motti on just tuossa w211 mallisessa väykässä?
No onhan ne kuitenki oikean merkkisiä autoja
W124 300 E -87 Aut.