S124 vuotaa vettä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Aletsi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ti 05.07.2016 20:49

S124 vuotaa vettä

Viesti Kirjoittaja Aletsi »

Elikkäs tommonen s124 vuotaa vettä vänkärin jalkatilaan sieltä vänkärin airbagin alta olevasta "luukusta" oikealta puolelta. Mistähän tonne vois päästä vettä kun oon käyny jo läpi johtojen läpiviennit yms.. Yön ku sataa nii lammikko lattialla? Miten tuon airbag lähtee irti? Ite oon yrittäny kaadella vettä vähä joka paikkaan mutta en saa tulee oikeen mistään. Mut vettä ku sataa nii johan vuotaa :D Ja autossa ei ole kattoluukkua :problem: ja ne vesikourutkaan ei ole tukossa sieltä konehuoneen puolelta.
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3811
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: S124 vuotaa vettä

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Matkustajan bagin irrottaminen on periaatteessa, ja käytännössäkin, simppeli homma. Ensin virrat pois, akkukaapeli irti (mikä ainakaan mun tietääkseni ei kyllä ole välttämätöntä), etumatkustajan jalkatilan maton alta punainen töpseli irti (se saattaa mallista riippuen olla sellaisen luukun takana) ja sitten yksi pystysuora pultti irti airbag-yksikön alapuolelta. Sen jälkeen bagin voi vetää pois ja avata siitä sähköliittimet.

Tälleen: http://www.w124performance.com/service/ ... 91-680.pdf

Mulla on joskus tullut tuonne seudulle vettä nimenomaan siitä johtoläpiviennistä, vaikka se päälle päin näytti ehjältä. Taisin sen silloin tiivistää saniteettisilikonilla, ja se auttoi. Siellähän sitten samalla seudulla on myös lämmityslaitteen kennon putkien läpivienti. Ja ilmastoinnin kondenssivesi voi myös päästä tuonne, jos vuotoputki on rikki (ja sen hajoaminen ei olisi mitenkään tavatonta, kun se on sellainen vaahtomuovi-rautalankaviritys). No se tietysti edellyttää, että on ilmastointi ja sitä on käytetty, eikä sateella ole asian kanssa tietenkään tekemistä, kun mainitsit, että nimenomaan sateella sitä vettä sisään tulisi.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Aletsi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ti 05.07.2016 20:49

Re: S124 vuotaa vettä

Viesti Kirjoittaja Aletsi »

Kiitos Nozki todella hyvistä ohjeista! :lol: Pitääpä rueta irrottaa se airbag ja muovit tieltä nii näkis ees vähän mistä vuotaa. :)
Pertti K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: To 13.07.2017 13:18

Re: S124 vuotaa vettä

Viesti Kirjoittaja Pertti K »

Onhan konehuoneessa rintapellin "kaukalon" viemärit auki? Eli jos sinne kaataa vaikka litran vettä niin tulee heti maahan etupyörien takaa (en ihan tarkkaan tunne s124 rakennetta mutta jotenkin noin se lienee). Ettei korjata seurausta syyn sijasta.

No tuossa olikin jotain kuvallista selostusta aiheesta: http://www.w124-sg.com/2013/03/clearing ... -w124.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Aletsi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ti 05.07.2016 20:49

Re: S124 vuotaa vettä

Viesti Kirjoittaja Aletsi »

Olen ne "vesikourut" jo käyny läpi eikä nekään ollu tukossa :think:
Aletsi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ti 05.07.2016 20:49

Re: S124 vuotaa vettä

Viesti Kirjoittaja Aletsi »

Noniin eli vuotokohta löytyi.. Eli vuotaa tuulilasin välistä a pilariin ja valuu sieltä tonne hansikaslokeron alle :roll:
Vastaa Viestiin