Itsellä ahtopaineen kanssa (taas kerpele ) ongelmia.
Eli säädinvikaa, eikä mene *:n testausohjelma ns. "läpi"....vipu ei tykkää liikuskella ollenkaan.
Lopussa hivenen kysymyksiäkin..
Jos alusta asti kerron, miten tämä vika syntyi. Ensin kuului naps ja poks, kun ikkuna jäi puoleen väliin auki.
Eli kuskin oven oviohjainlaite sököksi. Miksi se sitten hajosi.. no hetken päästä auto ei enää sammunut, kun avaimen otti pois..
Pieni konsultaatio ja vahva epäilys, että maadoitusvikaa moottorilla... eli olisiko se maattokaapeli jo aikansa elänyt, mene ja tiedä (selviää kun menen montun päälle)
Sain siis lopulta karavaanin liikkeelle, niin kohti Kuusamoa matka vei.
Sitten seuraavana päivänä auto toimi aivan normaalisti, maadoitettuna starttikaapelilla.
Käväsin tankilla ja ostamassa autosähköliikkeestä pari pätkää maadoituskaapelia. Sammutin auton pari kertaa ja toisella kerralla käynnistyi vikatilaan....ajoin takaisin majoitukselle ja yritin vähän kaikenlaista, niillä mitä oli saatavissa. Laitoin myös maadoituskaapelin ruuvien alle railputken ruuvista, jotta ainakin auto sammuu ja saapi maata varmemmin kun tolla starttikaapelilla. No auto ei suostunut käynnistymään kuin vikatilassa. Noh, kuitenkin oli pakko päästä kotia kohti ja ajelin Oulun suuntaan. Olihan se mukava vedellä 1500kg painavaa vaunua perässä, kun auto vikatilassa. Vähän se hyytyy 280CDI ylämäkeen, mutta vain jyrkimmissä alle 75km/h.
Ajatus oli, että menen Ouluun, buukkaan jostain pajan missä tuota voidaan tutkiskella. Kun parisenkymmentä kilometriä olin ajanut, pysähdyin levikkeelle tupakoimaan ja miettimään mersun sielunelämää. Sitten kun starttasin auton, se toimi taas aivan normaalisti... täydet tehot, jippii !!!
Sama vika siis aina kun kone kylmänä, lämmetessään se säädin pelittää normaalisti... tai ainakin toivotaan, johtoviaksi epälooginen ?
No kuitenkin hyllystä toisesta turbosta se viallinen Sercappiin korjuuseen, niin josko sitten pelittäisi.
Tein vielä varmuuden vuoksi mittauksia, ettei ole jännitepuolen ongelmia.
Ainakin liittimelle tulee kohtuu oikeanlaiset virrat, kun pistää vain virrat päälle. (ks. kuva)
Kuvan mittausten maa otettu maadoituspisteestä, lokasuojan päältä.
Kuitenkin tällä viikolla pitäis saada Sercapilta korjattu yksikkö, joka on takuulla kunnossa.
Mittaus tosiaan tehty kylmällä moottorilla niin, että virrat päälle ja mittari kiinni....
Mitäs muuta tuosta kannattais mittailla ?
Eli ehdotuksia ?
Nää sähköhommat ei tosiaankaan ole se vahvin osaamisalue auton korjaamisessa meikäläisellä
OM642 ahtopaineen säädin
OM642 ahtopaineen säädin
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Re: OM642 ahtopaineen säädin
Nytten sitten sähköpuolen tietäjille kysymys.
Siellä * ilmoittaa, että ohjausjohdossa ois myös ollut katkos.
Säädin vaihdettu ja pelaa, eli ei ongelmia tällä hetkellä.
Tarkalleen mistä tuo ohjausjohto pitäisi vetää, että eliminoidaan signaaliongelma ?
Mikäli siis ko. ohjausjännitteen katkos ei johtunut säätimestä... vai voiko se edes johtua siitä ?
Vastauksia ois kiva kuulla, ettei ole h-moilasena auton ja vaunun kanssa Lapinreissulla
Siellä * ilmoittaa, että ohjausjohdossa ois myös ollut katkos.
Säädin vaihdettu ja pelaa, eli ei ongelmia tällä hetkellä.
Tarkalleen mistä tuo ohjausjohto pitäisi vetää, että eliminoidaan signaaliongelma ?
Mikäli siis ko. ohjausjännitteen katkos ei johtunut säätimestä... vai voiko se edes johtua siitä ?
Vastauksia ois kiva kuulla, ettei ole h-moilasena auton ja vaunun kanssa Lapinreissulla
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: OM642 ahtopaineen säädin
Singnaali johto menee suoraan ecunTLP kirjoitti:Nytten sitten sähköpuolen tietäjille kysymys.
Siellä * ilmoittaa, että ohjausjohdossa ois myös ollut katkos.
Säädin vaihdettu ja pelaa, eli ei ongelmia tällä hetkellä.
Tarkalleen mistä tuo ohjausjohto pitäisi vetää, että eliminoidaan signaaliongelma ?
Mikäli siis ko. ohjausjännitteen katkos ei johtunut säätimestä... vai voiko se edes johtua siitä ?
Vastauksia ois kiva kuulla, ettei ole h-moilasena auton ja vaunun kanssa Lapinreissulla
jos virtaa käytää pällä kun johto on irtin ainakin autocom
ilmoitaa tuon suuntaista katkoista
Mökkillä
'
'