w203 220cdi kylmäkäynti ongelma
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ke 01.11.2017 12:47
w203 220cdi kylmäkäynti ongelma
Terve oisko kellään kokemusta kun 220cdi ravistaa kylmänä lämpöisenä käy ihan ok vedot on tallella ja eikä kauheesti savuttele oli pajalla jossa kylmänä oli käynnissä ja sit otettiin hehkut irti niin 1 ja 2 hehku oli märkiä mutta hehkut kuitenkin toimii lähtee tosi hyvin käyntiin vaihdettiin 1 ja 2 suuttimet mutta ei auttanut ja mitään vikavaloja ei pala eikä mene vikatilaan autolla on ajettu 292000km.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: w203 220cdi kylmäkäynti ongelma
Automaatti vai manuaali minkäikäinenmuutenvaanmb kirjoitti:Terve oisko kellään kokemusta kun 220cdi ravistaa kylmänä lämpöisenä käy ihan ok vedot on tallella ja eikä kauheesti savuttele oli pajalla jossa kylmänä oli käynnissä ja sit otettiin hehkut irti niin 1 ja 2 hehku oli märkiä mutta hehkut kuitenkin toimii lähtee tosi hyvin käyntiin vaihdettiin 1 ja 2 suuttimet mutta ei auttanut ja mitään vikavaloja ei pala eikä mene vikatilaan autolla on ajettu 292000km.
mitä testeri näytää suutimein korjausarvoiksi,
syttyykö hehkunvalo hetkenpäästä uudelleen
Mökkillä
'
'
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ke 01.11.2017 12:47
Re: w203 220cdi kylmäkäynti ongelma
unohtu mainita et kyseessä on automaatti ja vuosmalli on 2004 hehkunvalo ei syty uudelleen ja suuttimia ei ole testattu sen kummemmin
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ke 01.11.2017 12:47
Re: w203 220cdi kylmäkäynti ongelma
tähänongelmaan vielä tuli tämmönen vikakoodi onkos kellään ollut samaa vikaa 2509-2 Check component N33/2 (Heater booster control module) Positioner signals faultmuutenvaanmb kirjoitti:Terve oisko kellään kokemusta kun 220cdi ravistaa kylmänä lämpöisenä käy ihan ok vedot on tallella ja eikä kauheesti savuttele oli pajalla jossa kylmänä oli käynnissä ja sit otettiin hehkut irti niin 1 ja 2 hehku oli märkiä mutta hehkut kuitenkin toimii lähtee tosi hyvin käyntiin vaihdettiin 1 ja 2 suuttimet mutta ei auttanut ja mitään vikavaloja ei pala eikä mene vikatilaan autolla on ajettu 292000km.
Re: w203 220cdi kylmäkäynti ongelma
yleensä nuo ravistelut on railipaineen vaihtelua mikä johtuu usein ruiskuista MUTTA jos sun heater booster imee virtaa kun Siltsu Cristallia (sori oli pakko) niin se voi joskus aiheuttaa ravistelua ja lisäksi jos laturin vapaakytkin on förbi niin suuri tai vaihteleva virran tarve tuntuu moottorilla asti. Jos starilla koodeja kattelet niin kato nyt ne ruiskujen korjausarvotkin (kylmänä tietenkin)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: w203 220cdi kylmäkäynti ongelma
Moi, selvisikö vika? Mulla morsiamen 200 cdi -03 samaa vaivaa. Käynnistyy kyl hyvin kylmänäkin mut ravistaa tyhjäkäynnil kuin kolmella käyden ja pakokaasut haiskahtaa oldsmobile dieselille. Pohjalevyt ei vuoda. Korjausarvoistahan se starilla selvinnee?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ti 07.12.2021 20:39
Re: w203 220cdi kylmäkäynti ongelma
Olikohan näissä mikä vikana? Samaa ongelmaa tosin aamulla töihin lähtiessä ei ravista niin kauheasti (hieman ravistaa) mutta sitten kun on 8h töissä ja käynnistää niin tuntuu kuin koko auto pomppisi ajamaan kun lähtee niin ravistus loppuu tai sitä ei ainakaan tunne enään.
Lisäyksenä vielä että käytiin lähtee hyvin niin kylmänä kuin kuumana
Lisäyksenä vielä että käytiin lähtee hyvin niin kylmänä kuin kuumana
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: w203 220cdi kylmäkäynti ongelma
tarkistanut jo moottorin kiinityksen ?W203220cdi kirjoitti: ↑Ke 19.07.2023 16:44 Olikohan näissä mikä vikana? Samaa ongelmaa tosin aamulla töihin lähtiessä ei ravista niin kauheasti (hieman ravistaa) mutta sitten kun on 8h töissä ja käynnistää niin tuntuu kuin koko auto pomppisi ajamaan kun lähtee niin ravistus loppuu tai sitä ei ainakaan tunne enään.
Lisäyksenä vielä että käytiin lähtee hyvin niin kylmänä kuin kuumana
Mökkillä
'
'
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ti 07.12.2021 20:39
Re: w203 220cdi kylmäkäynti ongelma
tarkistanut jo moottorin kiinityksen ?
[/quote]
Käykö nämä kylmänä tosiaan niin epätasaisesti että pompottaa noin paljon mikäli kannake/kannakkeet entiset? Mutta en ole sen enempää niitä tarkistanut kuin että käsivoimin koittanut moottoria nytkytellä, hieman saa liikkumaan mutta ei hirveitä.
Semmosen huomion myös tehnyt että kiristin väpättää (liikkuu hieman edestakaisin). lämpimänä ei väpätä kauheasti.
Voisiko laturin vapaakytkin olla menossa että vastustelee kylmänä enempi ja aiheuttaa moottorin pomppimista?
[/quote]
Käykö nämä kylmänä tosiaan niin epätasaisesti että pompottaa noin paljon mikäli kannake/kannakkeet entiset? Mutta en ole sen enempää niitä tarkistanut kuin että käsivoimin koittanut moottoria nytkytellä, hieman saa liikkumaan mutta ei hirveitä.
Semmosen huomion myös tehnyt että kiristin väpättää (liikkuu hieman edestakaisin). lämpimänä ei väpätä kauheasti.
Voisiko laturin vapaakytkin olla menossa että vastustelee kylmänä enempi ja aiheuttaa moottorin pomppimista?
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: w203 220cdi kylmäkäynti ongelma
Kun ei tiedä että miten paljon on seW203220cdi kirjoitti: ↑Ke 19.07.2023 17:35
Käykö nämä kylmänä tosiaan niin epätasaisesti että pompottaa noin paljon mikäli kannake/kannakkeet entiset? Mutta en ole sen enempää niitä tarkistanut kuin että käsivoimin koittanut moottoria nytkytellä, hieman saa liikkumaan mutta ei hirveitä.
Semmosen huomion myös tehnyt että kiristin väpättää (liikkuu hieman edestakaisin). lämpimänä ei väpätä kauheasti.
Voisiko laturin vapaakytkin olla menossa että vastustelee kylmänä enempi ja aiheuttaa moottorin pomppimista?
pompottaa noin paljon on
jolekkin on paljon
jos tyhjä limupurkki ei pysy koneen suoja muovin päällä,
toinen edes huomaa vaikka koko auto heiluu kuin
täryseulan ja murskan yhdistelmä
moottorin kiinitys kumit jos huonot niin kyllä pomppi/tärisee joskus oirelee kylmänä joskus kuuman josku molempina
mutta hyvnkin voilla syyllinen tuo laturin vapaa kytkin
jos lipsuu, sähkäkin pitäis kylmän tuottaa käytöön hiukan enemään että sekin edes auttaisi sitä lipsumista siihen jos vilä yhdisttä muutta vaikapa hiukan hunot kiintys kumit niin jonkun moinen pomppu kone voi olla valmis,
koneen kumeja saa hiukan paremmin tutkailtau
vaihde päälle, sitten jarrua kaasua samaan aikaan niin näkee mitä kone tekee ainakin toisen puolen kumin suhteen
ja jos kumit on huonot niin koko auto voi vaikka hyppiä
Mökkillä
'
'
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ti 07.12.2021 20:39
Re: w203 220cdi kylmäkäynti ongelma
Kun ei tiedä että miten paljon on se
pompottaa noin paljon on
jolekkin on paljon
jos tyhjä limupurkki ei pysy koneen suoja muovin päällä,
toinen edes huomaa vaikka koko auto heiluu kuin
täryseulan ja murskan yhdistelmä
moottorin kiinitys kumit jos huonot niin kyllä pomppi/tärisee joskus oirelee kylmänä joskus kuuman josku molempina
mutta hyvnkin voilla syyllinen tuo laturin vapaa kytkin
jos lipsuu, sähkäkin pitäis kylmän tuottaa käytöön hiukan enemään että sekin edes auttaisi sitä lipsumista siihen jos vilä yhdisttä muutta vaikapa hiukan hunot kiintys kumit niin jonkun moinen pomppu kone voi olla valmis,
koneen kumeja saa hiukan paremmin tutkailtau
vaihde päälle, sitten jarrua kaasua samaan aikaan niin näkee mitä kone tekee ainakin toisen puolen kumin suhteen
ja jos kumit on huonot niin koko auto voi vaikka hyppiä
[/quote]
Thänks, katsellaan ny vklp ensin noi moottorin kiinnitykset ja tuo vapaakytkin. Eipä tässä mikään kiire ole kun toimii kuitenkin normaalisti onkohan kauheen työläs homma vaihtaa nuo kiinnitykset
pompottaa noin paljon on
jolekkin on paljon
jos tyhjä limupurkki ei pysy koneen suoja muovin päällä,
toinen edes huomaa vaikka koko auto heiluu kuin
täryseulan ja murskan yhdistelmä
moottorin kiinitys kumit jos huonot niin kyllä pomppi/tärisee joskus oirelee kylmänä joskus kuuman josku molempina
mutta hyvnkin voilla syyllinen tuo laturin vapaa kytkin
jos lipsuu, sähkäkin pitäis kylmän tuottaa käytöön hiukan enemään että sekin edes auttaisi sitä lipsumista siihen jos vilä yhdisttä muutta vaikapa hiukan hunot kiintys kumit niin jonkun moinen pomppu kone voi olla valmis,
koneen kumeja saa hiukan paremmin tutkailtau
vaihde päälle, sitten jarrua kaasua samaan aikaan niin näkee mitä kone tekee ainakin toisen puolen kumin suhteen
ja jos kumit on huonot niin koko auto voi vaikka hyppiä
[/quote]
Thänks, katsellaan ny vklp ensin noi moottorin kiinnitykset ja tuo vapaakytkin. Eipä tässä mikään kiire ole kun toimii kuitenkin normaalisti onkohan kauheen työläs homma vaihtaa nuo kiinnitykset
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ti 07.12.2021 20:39
Re: w203 220cdi kylmäkäynti ongelma
Semmosen tossa aamulla huomasin että kun pompottaa niin kierrosluku hyppii ehkä noin 50kierrosta, pysähdyin kilometrin ajon jälkeen ja kävi jo normaalisti eikä pompottanut yhtään
Re: w203 220cdi kylmäkäynti ongelma
Suuttimien korjausarvot?
Joku suutin kuolemassa ja ei käy kuin kolmella kylmänä.
Hehku pimeänä, mäntä halki, yms jne.
Kaikki pelkkää spekulointia jos mitään arvoja ei ole näkyvillä.
Joku suutin kuolemassa ja ei käy kuin kolmella kylmänä.
Hehku pimeänä, mäntä halki, yms jne.
Kaikki pelkkää spekulointia jos mitään arvoja ei ole näkyvillä.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ti 07.12.2021 20:39
Re: w203 220cdi kylmäkäynti ongelma
Eikös hehku yleensä ilmoittele viallisuuttaan tolla hehkun valolla onhan tuosta tosiaan pitkä aika kun on viimeksi hehkut vaihdettu.
Täytynee käyttää kuitenkin piuhan nokassa kuhan kerkiää. Näkeekö suuttimenarvot yms. Boschin korjaamotestereillä vai pitääkö olla star?