w211 2006 320cdi 3.0 takapääongelmaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
blackhill81
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 25.09.2016 15:56

w211 2006 320cdi 3.0 takapääongelmaa

Viesti Kirjoittaja blackhill81 »

eli eli... perheeseen tuli tuollainen 2006 vuoden kolmekakskymppiceedeeii, ex airmatic mutta muutettu rauta-alustaiseksi. onkelma onkin lököttävä perä.. etupää ryhdissään ja "etupäätä" hyvä ja jämpti ajaa mutta takapää tulee perässä kuin peräkärry, eli on vähän velton oloinen, ja löysän tuntuinen, ja parkissa perä lököttää ihan kun olis ratakiskoa kontti täynnä.. tutkin vähän alustaa takana, ja takavieterit aivan ruosteessa, maalit hilseilleet kokonaan pois, eli todennäköisesti jouset niin väsyneet ettei jaksa enää olla jämäkkä, vaan lulluttelee perässä kuin vanha caprice... en ole satavarma millä setillä muutos on tehty, arnott se on, mutta en tiedä onko motonetin, vai mistä lienee.. mitkähän jouset siellä on ja mistä tilalle uudet ja millä mitoilla..?? vanhoista ei paljon apua ole jos ovat väsyneet, eikä niissä paljoa mitään enää lue kun ei ole enää maalin tippaa jäljellä vaan ruosteessa kauttaaltaan...
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2466
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: w211 2006 320cdi 3.0 takapääongelmaa

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Tämäkin auto varmaan myytiin myyntitekstillä "rautajousilla, ei ilma-alustan ongelmia!" :)

Ite en tollaseen koskisi pitkällä tikullakaan, mutta mikäs siinä jos halvalla saa.

Jos arnottilla on muutossarja tuohon rautajousille, niin vertaappa kuvia, jos se sellainen on. Samanlaista sitten tilalle tai joku muu viritys, katotaan kehtaako kukaan omaa viritystään julkisesti kertoa.

Nii ja jos on otsikon mukainen sedan, niin saahan sitä alkuperäisenäkin rautajousilla, taitaa vaan mennä osa alustan osista vaihtoon, jos sellaiseksi haluaa.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
blackhill81
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 25.09.2016 15:56

Re: w211 2006 320cdi 3.0 takapääongelmaa

Viesti Kirjoittaja blackhill81 »

niin, kyseessä on siis farkku, eli s211 taitaapi olla se oikempi merkintä...

niin, ja en tässä vaiheessa topiccia vielä kaipaa näsäviisaita kommentteja siitä kuka auton ostaisi ja kuka ei, jos pelkkä alusta takana saa pyörtämään jupin ostopäätöksen, niin pysyköön hondissa ja muissa kiuluissa, tarvitsen asiallisia vastauksia asialliseen kysymykseen!
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6265
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: w211 2006 320cdi 3.0 takapääongelmaa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Farkkuja ei tosiaan ole edes saanut ilman ilmapusseja takana... kommentti lienee siksi että jos ei tietoa miten raudat sepitetty paikoilleen, on riski että ei sitä kuntoon saakaan. Jenkkilässä noita muutossarjoja ainakin tehdään, oletko lukenut naapurifoorumin jutun http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=36802" onclick="window.open(this.href);return false;
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17192
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: w211 2006 320cdi 3.0 takapääongelmaa

Viesti Kirjoittaja dealer »

Rautajouset 211 farkussa takana eivät kelpaa katsastuksessa koska kaikki nuo on olleet ilmajousilla. Käytännössä katsastuksessa ei aina huomata asiaa ja saattaa kelvata monta vuottakin, jossain vaiheessa kuitenkin "tökkää". Tästä syystä en itsekään missään tapauksessa ostaisi tuollaista (taka-)rautajousilla, mieluummin vaikka se Honda sitten.
Paras vaihtoehto olisi asennella ilmapussit alkuperäiseen tapaan. Menee vaan hankalaksi jos on laitettu sedanin tukivarret ja jouset. Tässä tapauksessa ilmeisesti on alkuperäiset tukivarret kun jouset on Arnott.
Suomessa JM-Tech myi muutossarjoja, en tiedä myykö enää kun laittomiksi on todettu. Airmatic sedaniiin näkyy olevan tarjolla, tuosta näkee millainen palikka ilmajousen tilalle tulee alapäähän:
http://www.jmtech.fi/kauppa/index.php?m ... &pID=19357" onclick="window.open(this.href);return false;

Jokin muu kuin Arnottin vieteri varmaan sopii mitoilleen, ehkä sedanin jousi, se on sitten kokeiltava miten jousitus toimii ja mille korkeudelle jää. Hyvin se ei tule joka tapauksessa toimimaan auto raskaasti kuormattuna.
oulaistenliikenne.fi
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: w211 2006 320cdi 3.0 takapääongelmaa

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Jos unohdetaan pykält niin
Sedanin jousilla tulee liian löysä heti kun on vähänkään painoa kontissa
lähemäs oikeita päset kun punnitset auton taka pääja vertaat sitä sedanin takapään painoo
sitten mittaa paljonko paljonko nykyiset jouset painuu jollain painon lisäyksellä
siitä saa sitten lasekttu nykyisen jousi vakion mitä vertaamalla sedanin ja farmarin taka päiden paino eroon
sitten vaan sopivalla jousi vakiolla olevat jostain (vaikka jostain alusta sarjasta tms ylensä vakio ilmotettaan lbs sinä)
pässe jo aika lähelle sopivia loput sitten kokeilemlla
Mökkillä
'
blackhill81
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Su 25.09.2016 15:56

Re: w211 2006 320cdi 3.0 takapääongelmaa

Viesti Kirjoittaja blackhill81 »

laiton..?

lieneehän tuo setti ollut alla jo kauan koska vieterit takana niin ruosteessa ja nytkin syksyllä meni läpi ilman mitään sanomista...

pitänee vaan kokeilla perusvietereillä mitä se sanoo ja katsoa mihin kohtaan se jää.

mitenkähän iso keissi lienisi muuttaa tuo takaisin alkuperäiseksi..?
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: w211 2006 320cdi 3.0 takapääongelmaa

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

blackhill81 kirjoitti:laiton..?

lieneehän tuo setti ollut alla jo kauan koska vieterit takana niin ruosteessa ja nytkin syksyllä meni läpi ilman mitään sanomista...

pitänee vaan kokeilla perusvietereillä mitä se sanoo ja katsoa mihin kohtaan se jää.

mitenkähän iso keissi lienisi muuttaa tuo takaisin alkuperäiseksi..?
Jep ellei ole muutos katsastettu ja sitä ei ole koska vastaava ei ole tehtaan toimesta tehty
kukaan on tuskin testautanut hyväksytänyt muutos osia kalimpaa kuin auton koko käytöiän alustan korjaillu
(pitäisi olla samata paerit esitää kuin alusta sarjoista että ovat juuri siihen autoon)

se että on mennyt noin monesta leimasta johtuu siitä että kats henkilöistäkin löytyy järkevästi ajatelevia
jos muutosa "ei huomata" ei siihen tarvitse puttua
Mökkillä
'
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2318
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: w211 2006 320cdi 3.0 takapääongelmaa

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

blackhill81 kirjoitti:laiton..?

lieneehän tuo setti ollut alla jo kauan koska vieterit takana niin ruosteessa ja nytkin syksyllä meni läpi ilman mitään sanomista...

pitänee vaan kokeilla perusvietereillä mitä se sanoo ja katsoa mihin kohtaan se jää.

mitenkähän iso keissi lienisi muuttaa tuo takaisin alkuperäiseksi..?
Ei se iso juttu ole kun vaihtaa muutetut osat alkuperäisiksi, vaikka käytettynäkin niin saa hokkuspokkus-jouset autosta pois ja taas lailliseksi.

Rahaa ehkä menee jokunen tuhat euroa mutta onhan se sitten kunnossa.

Kumpi teki paremman diilin, sinä vaiko myyjä joka myi katsastuskelvottoman auton?
Vastaa Viestiin