W201 omistajat, APUA! (konepeltin vaijeri poikki) AVATTU
- mertsi1340
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: To 04.03.2004 15:42
- Paikkakunta: JKL
W201 omistajat, APUA! (konepeltin vaijeri poikki) AVATTU
Moikka!
Konepeltin vaijeri on poikki ja sen avaamisessa tarvitaan kipeästi apua.
Voisiko joku ystävällinen lähettää minulle kuva samanlaisesta auton keulasta, konepelti avattuna?
Niin pääsen näkemään miten lukitusmekanismi toimii ja mistä pitäisi etumaskin välistä ruuvimeisselillä painaa että konepelti aukeaa rikkomatta mitään.
Myös vinkit kyseiseen operaatioon on tervetulleita.
Auto on W201 (2.0 190E), 1986.
Konepeltin vaijeri on poikki ja sen avaamisessa tarvitaan kipeästi apua.
Voisiko joku ystävällinen lähettää minulle kuva samanlaisesta auton keulasta, konepelti avattuna?
Niin pääsen näkemään miten lukitusmekanismi toimii ja mistä pitäisi etumaskin välistä ruuvimeisselillä painaa että konepelti aukeaa rikkomatta mitään.
Myös vinkit kyseiseen operaatioon on tervetulleita.
Auto on W201 (2.0 190E), 1986.
Viimeksi muokannut mertsi1340, Su 07.01.2018 23:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ex. W210, E200 (aut.), -97, 192tkm
Ex. 190E 2.0, -86, 290tkm
Ex. W115, 200D - 1974
Ex. 190E 2.0, -86, 290tkm
Ex. W115, 200D - 1974
Re: W201 omistajat, APUA! (konepeltin vaijeri poikki)
https://www.google.fi/search?q=konepelt ... =794&dpr=1" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- mertsi1340
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: To 04.03.2004 15:42
- Paikkakunta: JKL
Re: W201 omistajat, APUA! (konepeltin vaijeri poikki)
Kiitoksia linkistä vaikka olin sen viestiketjun lukenutkin. Tuo ratkaisu ei valitettavasti toimi tässä tapauksessa.
Mun tapauksessa koko lukitusmekanismi on jonkun suojakotelon sisällä. Onko joku saanut konepeltia auki kun kyseinen kotelo on ollut paikalla? Miten koteloa voi "hellästi" rikkoa niin, että en saa suurempia vahinkoja aikaiseksi?
Mun tapauksessa koko lukitusmekanismi on jonkun suojakotelon sisällä. Onko joku saanut konepeltia auki kun kyseinen kotelo on ollut paikalla? Miten koteloa voi "hellästi" rikkoa niin, että en saa suurempia vahinkoja aikaiseksi?
Ex. W210, E200 (aut.), -97, 192tkm
Ex. 190E 2.0, -86, 290tkm
Ex. W115, 200D - 1974
Ex. 190E 2.0, -86, 290tkm
Ex. W115, 200D - 1974
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 241
- Liittynyt: Su 07.10.2012 11:53
Re: W201 omistajat, APUA! (konepeltin vaijeri poikki)
ronskisti maskista läpi
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
Re: W201 omistajat, APUA! (konepeltin vaijeri poikki)
Kotelo vaan päreiksi, uudemmissa on se kotelo, vanhemmissa ei.mertsi1340 kirjoitti:Kiitoksia linkistä vaikka olin sen viestiketjun lukenutkin. Tuo ratkaisu ei valitettavasti toimi tässä tapauksessa.
Mun tapauksessa koko lukitusmekanismi on jonkun suojakotelon sisällä. Onko joku saanut konepeltia auki kun kyseinen kotelo on ollut paikalla? Miten koteloa voi "hellästi" rikkoa niin, että en saa suurempia vahinkoja aikaiseksi?
Onko mahdollista nosturille ja purkamaan altapäin muovit ja pitkäkäsinen rassaamman sitä kautta???
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
- mertsi1340
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: To 04.03.2004 15:42
- Paikkakunta: JKL
Re: W201 omistajat, APUA! (konepeltin vaijeri poikki)
Voiko koteloa rikkoa esim. ruuvimeiselin avulla? Millä "tekniikalla"? En halua rikkoa muita osia jos mahdollista.
Itsellä ei ole nosturia mutta voisin viedä korjaamoon jos on helpompi saada tämä korjattua.
Itsellä ei ole nosturia mutta voisin viedä korjaamoon jos on helpompi saada tämä korjattua.
Ex. W210, E200 (aut.), -97, 192tkm
Ex. 190E 2.0, -86, 290tkm
Ex. W115, 200D - 1974
Ex. 190E 2.0, -86, 290tkm
Ex. W115, 200D - 1974
Re: W201 omistajat, APUA! (konepeltin vaijeri poikki)
Oletkos tutkinut mistä kohdin on vaijeri poikki...jos kabiinista niin tongella kiinni....tieten jos ihan lukon läheltä on sitten jo kinkkisempi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- mertsi1340
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: To 04.03.2004 15:42
- Paikkakunta: JKL
Re: W201 omistajat, APUA! (konepeltin vaijeri poikki)
Valitettavasti vaijeri on poikki lukon läheltä. Toinen pää (kabiinissa) on kahvasta kiinni ja liikkuu kahvan mukaan.
Ex. W210, E200 (aut.), -97, 192tkm
Ex. 190E 2.0, -86, 290tkm
Ex. W115, 200D - 1974
Ex. 190E 2.0, -86, 290tkm
Ex. W115, 200D - 1974
Re: W201 omistajat, APUA! (konepeltin vaijeri poikki)
Kolme vuotta sitten kävi samalla tavalla.
Vaijeri oli ruostunut poikki.
Eipä siinä muu auttanut, kun leikkureilla pistää jäähdyttimen säleikkö palasiksi.
Vanhan vaijerin liittää sitten uuteen vaijeriin (Itse käytin teippiä) ja vetää sen läpi.
Tuossa vaijerinvaihdossa mielenkiintoista onkin kuljettajan jalkotilassa oleva läpivienti.
Se, että saa sen vaijerin ympärillä olevan kumisuojuksen takaisin paikoilleen.
Mutta onnistuu kuitenkin. Itse taistelin eniten sen kanssa.
Ehjän säleikön käy sitten hakemassa vaikka purkaamolta.
Kai tuon konepellin jollain konstilla (ajan kanssa) saa avattua rikkomatta säleikköä.
Helpoin tapa on tuo ikävältä tuntuva säleikön rikkominen.
Vaijeri oli ruostunut poikki.
Eipä siinä muu auttanut, kun leikkureilla pistää jäähdyttimen säleikkö palasiksi.
Vanhan vaijerin liittää sitten uuteen vaijeriin (Itse käytin teippiä) ja vetää sen läpi.
Tuossa vaijerinvaihdossa mielenkiintoista onkin kuljettajan jalkotilassa oleva läpivienti.
Se, että saa sen vaijerin ympärillä olevan kumisuojuksen takaisin paikoilleen.
Mutta onnistuu kuitenkin. Itse taistelin eniten sen kanssa.
Ehjän säleikön käy sitten hakemassa vaikka purkaamolta.
Kai tuon konepellin jollain konstilla (ajan kanssa) saa avattua rikkomatta säleikköä.
Helpoin tapa on tuo ikävältä tuntuva säleikön rikkominen.
MB C160 Sportcoupe
- mertsi1340
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: To 04.03.2004 15:42
- Paikkakunta: JKL
Re: W201 omistajat, APUA! (konepeltin vaijeri poikki) AVATTU
Hei,
Pystyin avaamaan konepellin rikkomatta mitään muuta kuin sen muovisen suojakotelon.
Työnsin maskin oikealta puolelta pitkää ruuvimeisseliä muovisen suojakotelon kylkeen, ja lyömällä melko kevyesti sain sen tekemään kotelon sivuun reiän. Sen jälkeen vetämällä sen alas ruuvimeisselillä se putosi paikaltaan alas.
Samalla kun kaveri näytti taskulampulla lukitusvivun alapuolta maskin oikeapuolelta, työnsin ruuvimeisselillä lukitusvivun alapäätä (punainen ympyrä toisessa kuvassa) oikealle ja konepelti avautui.
Toivottavasti tästä on muille apua. Lisäsin myös muutaman kuvan. Ehkä myöhemmin laitan vähän paremmat kuvat.
Pystyin avaamaan konepellin rikkomatta mitään muuta kuin sen muovisen suojakotelon.
Työnsin maskin oikealta puolelta pitkää ruuvimeisseliä muovisen suojakotelon kylkeen, ja lyömällä melko kevyesti sain sen tekemään kotelon sivuun reiän. Sen jälkeen vetämällä sen alas ruuvimeisselillä se putosi paikaltaan alas.
Samalla kun kaveri näytti taskulampulla lukitusvivun alapuolta maskin oikeapuolelta, työnsin ruuvimeisselillä lukitusvivun alapäätä (punainen ympyrä toisessa kuvassa) oikealle ja konepelti avautui.
Toivottavasti tästä on muille apua. Lisäsin myös muutaman kuvan. Ehkä myöhemmin laitan vähän paremmat kuvat.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Ex. W210, E200 (aut.), -97, 192tkm
Ex. 190E 2.0, -86, 290tkm
Ex. W115, 200D - 1974
Ex. 190E 2.0, -86, 290tkm
Ex. W115, 200D - 1974