M271 jakopää

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
FinlandMerceds
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4090
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: M271 jakopää

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

E200kompressor kirjoitti:
PulkkinenRoope kirjoitti:Meillä korjaamolla tehtiin muutamaan m271 koneeseen ketjun ja nokkapyörien vaihto, vähiten ajettu oli 140tkm ajettu(puuttui 12hammasta nokkapyöristä eikä mitään muuta oiretta kun 2-sec kurahdus kylmänä. eniten ajettu oli 214tkm josta oli imunokka hypännyt 2-hammasta..asiakas käytti autoa hinurilla merkkiliikkeessä ja sieltä vastaus että jako sekaisin ja kone vaihtoon(15000e ja työtunnit 38h :crazy: )
asiakas hinautti auton meille niin vaihdettiin jakopää alaratasta myöten,alaratas oli pysynyt hyvänä mutta nokka pyöristä oli niin pitkä rivi hampaita pois että kun sopivaan asentoon pyöräytti koneen niin jako hyppäsi..jako olikin seonnut juuri sammuttaessa kun ajoon lähtiessä oli ihmetellyt outoa starttaus ääntä..

kilometreillä 140-214tkm olleet kaikki orggisketjulla ja jouduttu vaihtamaan rattaat ja ketju,kiristin..
muutamiin suoritettiin tarkastus venttiilikoppa irroittamalla kun m271 omistajien keskuudessa rupesi puntti tutisemaan..ainoastaan kaksi konetta oli johon ei tarvinnut ketjua vaihtaa kun oli öljyreijillä varustettu ketju niin ei ollut venymää ja kävi nokkien ja kammen merkki mallikkaasti kohilleen..

venymä suht helppo tarkistaa niin saa mielenrauhan..

yleensä riittää joko pelkkä ketju tai ketju,nokkapyörät,kitistin,venakopantiiv,kiristimen plommi,mikäli hampaita jo öljypohjassa niin tasoanturin teiästä tai öljypohjan irroittamalla saa hampin palat pois..öljypohjan irroitus vaatii etuakselin irroituksen(tai niin myö tehtiin)

Tuossa on hyvä kuvaus siitä miten elävässä elämässä toimitaan. Tuohon on syytä varautua jos ostaa auton jossa on syytä epäillä huoltotarvetta.
Ja aina kun pellin alla on 271 moottori niin siihen on syytä varutua aina
Mökkillä
'
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1834
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: M271 jakopää

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

PulkkinenRoope kirjoitti:Meillä korjaamolla tehtiin muutamaan m271 koneeseen ketjun ja nokkapyörien vaihto, vähiten ajettu oli 140tkm ajettu(puuttui 12hammasta nokkapyöristä eikä mitään muuta oiretta kun 2-sec kurahdus kylmänä. eniten ajettu oli 214tkm josta oli imunokka hypännyt 2-hammasta..asiakas käytti autoa hinurilla merkkiliikkeessä ja sieltä vastaus että jako sekaisin ja kone vaihtoon(15000e ja työtunnit 38h :crazy: )
asiakas hinautti auton meille niin vaihdettiin jakopää alaratasta myöten,alaratas oli pysynyt hyvänä mutta nokka pyöristä oli niin pitkä rivi hampaita pois että kun sopivaan asentoon pyöräytti koneen niin jako hyppäsi..jako olikin seonnut juuri sammuttaessa kun ajoon lähtiessä oli ihmetellyt outoa starttaus ääntä..

kilometreillä 140-214tkm olleet kaikki orggisketjulla ja jouduttu vaihtamaan rattaat ja ketju,kiristin..
muutamiin suoritettiin tarkastus venttiilikoppa irroittamalla kun m271 omistajien keskuudessa rupesi puntti tutisemaan..ainoastaan kaksi konetta oli johon ei tarvinnut ketjua vaihtaa kun oli öljyreijillä varustettu ketju niin ei ollut venymää ja kävi nokkien ja kammen merkki mallikkaasti kohilleen..

venymä suht helppo tarkistaa niin saa mielenrauhan..

yleensä riittää joko pelkkä ketju tai ketju,nokkapyörät,kitistin,venakopantiiv,kiristimen plommi,mikäli hampaita jo öljypohjassa niin tasoanturin teiästä tai öljypohjan irroittamalla saa hampin palat pois..öljypohjan irroitus vaatii etuakselin irroituksen(tai niin myö tehtiin)
Sen verran täytyy vielä lisätä, että jos kyseessä on noin pienestä muutoksesta oleva parannus eli reiät ketjujen rulliin, niin vähästä on kiinni. En muista että olisin koskaan kuullut vastaavasta muutoksesta varaosaan.
PulkkinenRoope
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Su 22.12.2019 17:59
Paikkakunta: KEITELE

Re: M271 jakopää

Viesti Kirjoittaja PulkkinenRoope »

Muistaakseni meiltä löytyy jokaisesta jakopäästä valokuvat,pitää laittaa näkyville jos ossaan laittaa
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19214
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: M271 jakopää

Viesti Kirjoittaja atlas »

No minä taas kuulin ja tutkittiinkin wv tsfi 2.0 koneen tyyppi vikaa jakoketjusta niin varaosanumero oli vaihtunut ketjulle 5 kertaa mutta alan harrastaja joka on laittanut noita paljon sanoi että ketju on aivan samaa kuraa mutta numerolla vaan saadaan mielenrauhaa ostajille....että näinkin päin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
PulkkinenRoope
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Su 22.12.2019 17:59
Paikkakunta: KEITELE

Re: M271 jakopää

Viesti Kirjoittaja PulkkinenRoope »

Juu..varmaankin m271 ketju kannattaa vaihtaa/tarkistaa 80-100tkm välein laittopa minkä merkkisen ketjun paikalleen :lol: ..
Ei varmaan mikään huono kone ole kun pitää vaan jakopään ja perushuollot kunnossa..ainakin itsekin voisin ostaa semmoisen kun ei ketjun vaihto ole kunnon harrastajaltakaan paha rasti.

Muutama ketju/nokkapyörä sarja tullut tilattua ulkomailta(alle 500e kaikki..nokkapyörät,ketju,laahaimet,kiristin)..ketjuja laittelin febiä ja inan tekeleitä..viskasin halpis ketjun nurkkaan..

Vaggilaisten ketjuja tulee vaihtoon melkoinen läjä vuoteen..pahimmat alle 60tkm ajettuja (1.2tsi) muutamaan 1.4tsi myllyyn vaihoin orggis jakopään tilalle ns.parannetun version jossa muuttui ylä-ja ala pyörien välityssuhde..ainakin skodan merkkiliike semmoista sarjaa tarjosi (rapiat 800e)..

juuri oli työn alla 651 koneinen c-mersu 2013 josta oli ketju loppu,kolmosen männässä reikä ja yksi sylinteri leikannut kiinni..ei kestä nykyään ketju muuallakun pappa tunturissa..

W124 oli ajettu 630tkm samalla ketjulla eikä taida loppua tulla..




mitenkähän mielessä pyörii että ne öljyreiällä olevat ketjut olisi olleet aika alkupään 271 koneissa..ainakin mitä tullut vastaan.. :think: ..ainakin toinen oli tuotu saksasta lähiaikoina..
PulkkinenRoope
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Su 22.12.2019 17:59
Paikkakunta: KEITELE

Re: M271 jakopää

Viesti Kirjoittaja PulkkinenRoope »

nuista vaggilaisista vielä niin yhteen 2012 paskattiin tuli tuossa vaihtokone niin uudemmissa ei enää ketju pyöritä öljypumppua vaan kapea ja lyhyt hihna tulee kampiakselilta ö-pumpulle..nekun alkaa jossain vaiheessa pykimään niin hyvä tulee :clap:

minulta löytyy hyllystä yksi täysi m271 jakopään ketjusarja nokkapyörineen..jos sattuu akuutti tarve iskemään
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19214
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: M271 jakopää

Viesti Kirjoittaja atlas »

Mites toi m271 ohjureiden ja rattaiden vaihto..joutuuko kannen ottamaan pois vai lähteekö jakokopasta jokin kansi näppärästi ettei tartte öljypohjaakaan irroittaa kuin yleeensä monesta että kansi ja öljypohja pois?
sitten kuluukos miten toi alempi ketju mikä siellä on?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
PulkkinenRoope
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Su 22.12.2019 17:59
Paikkakunta: KEITELE

Re: M271 jakopää

Viesti Kirjoittaja PulkkinenRoope »

Jos alarattaan meinaa vaihtaa niin öljypohja pois.
Yleensä laahaimet olleet periaatteessa kuulumattomat..nuilla alle 200tkm kilsoilla alempi ketju ollut hyvä.
Pariin vaihdettiin Jakopäähän kaikki siihen liittyvä mutta tultiin siihen tulokseen että riittää ketjun ja kiristimen vaihto ja mikäli nokkapyörissä kulumaa niin nekin uusiksi..
Nokkien edestä lähtee lätkä irti. Taisi mennä vesiletkun lähtö siltä kohti kanteen kiinni,kasatessa kannattaa kahtoa että o- renkaat on ok..muuten huonolla tuurilla menee nestettä öljytilaan. Ebaysta työkalusarja alle 70e ..foorumilta löytyy hyviä purkukuvia kun etsii
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19214
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: M271 jakopää

Viesti Kirjoittaja atlas »

https://www.youtube.com/watch?v=II3L2XQUwEI" onclick="window.open(this.href);return false;

Tossa hyvä video kun vaihtaa rattaat ja ketjun..ainut mikä pisti silmään kun vetäisi ketjua vasten rattaan pultin tiukalle...oiskohan nokassa kuin joissakin ihan avaimelle paikka mistä pitää vastaan kun kirii pulttia.
Osien hinta tullut alas ja kaiketi ihna muuten järki moottori toi kun on käynyt myös mielessä jos hankkis w211 tolla motilla...mut pitää vielä miettiä.

Ai niin ja toinen ihmetys kun ketju pyöriä ei ollut paikallaan niin jäbät pyöritti konetta kampiakselilta kun vaihtoivat ketjun vetämällä läpi ilman että nokat pyöri mukana....nouseeko muka venttiilit kaikki ylös että nostajien paine vapauttaa ne koska muutenhan väkisin ottaa venttiilit mäntiin?????
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Risto113
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: To 27.10.2011 14:47
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: M271 jakopää

Viesti Kirjoittaja Risto113 »

Kampiakselia voi pyörittää, jos nokat on sellaisessa asennossa ettei mikään venttiili ole täysin auki.
(ottamatta kantaa siihen onko moinen järkevää, riskihän tuossa on..)
Nostajat ei vaikuta, niiden aikaansaama liike on hyvin pieni.
SL C 280 -75 kesäharraste
Outlander PHEV -14
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1834
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: M271 jakopää

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

atlas kirjoitti:https://www.youtube.com/watch?v=II3L2XQUwEI

Tossa hyvä video kun vaihtaa rattaat ja ketjun..ainut mikä pisti silmään kun vetäisi ketjua vasten rattaan pultin tiukalle...oiskohan nokassa kuin joissakin ihan avaimelle paikka mistä pitää vastaan kun kirii pulttia.
Osien hinta tullut alas ja kaiketi ihna muuten järki moottori toi kun on käynyt myös mielessä jos hankkis w211 tolla motilla...mut pitää vielä miettiä.

Ai niin ja toinen ihmetys kun ketju pyöriä ei ollut paikallaan niin jäbät pyöritti konetta kampiakselilta kun vaihtoivat ketjun vetämällä läpi ilman että nokat pyöri mukana....nouseeko muka venttiilit kaikki ylös että nostajien paine vapauttaa ne koska muutenhan väkisin ottaa venttiilit mäntiin?????
Siinä oli erikoistyökalu pitämässä nokkia paikallaan joten todennäköisesti se kiristysvoima ei kohdistunut ketjuun vaan nokkiin. Se uusi ketju kyllä pyöri pitkin hiekkapölyistä konehuonetta ennen ujuttamista paikalleen eikä rasvanpoistajaa kovin paljon käytetty osien siivoamiseen.

Lisäys, joissakin merkeissä jakopään ketjupyörät ovat karkaistu ulkokehältä jolloin siinä on sinertävä reunus karkaisun jäljiltä. Nuo molemmat sarjat näyttivät olevan ilman pintakäsittelyä.
Apa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: La 05.01.2013 21:05
Paikkakunta: Manse

Re: M271 jakopää

Viesti Kirjoittaja Apa »

Ajattelin tehdä/teetättää jakopääremontin omaan w211 mersuun.
Ajettu on nyt 370tKm, joten on se varmaan joskus jo vaihdettukin.

Minkä valmistajan ketju sinne kannattaa laittaa ja mitä muuta tarvii samalla tilailla?
Onko tampereen lähistöllä joku paikka/tekijä, kekä voisi homman hoitaa korvausta vastaan?

Minusta saa kyllä apukädet remonttiin, mutta en ole juuri tähän moottoriin koskaan ketjua vaihtanut eikä minulla ole sitä "erikoistyökalua" jota remonttiin vissiin tarvitaan.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19214
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: M271 jakopää

Viesti Kirjoittaja atlas »

IWIS on mersun käyttämä ketju ollut iät ajat ja Saksalainen valmistaja...onhan niitä muitakin mutta missä lie sitten tehty ja esim. febilläkään ei ole omaa tehdasta.
Iwisiin aina luottanut ja halogrammi leimalla on aina paketit olleet alkuperän varmistamiseksi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
WildchildA
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 08.06.2020 21:35

Re: M271 jakopää

Viesti Kirjoittaja WildchildA »

Jos tuohon ketjuremonttiin (ketjusarja ja nokkapyörät) ei halua laittaa tuhottamasti rahaa niin minkä tarvikevalmistajan ketju sinne olis syytä laittaa? Halvimmillaan saa 150€ koko sarjan mutta tyhmäkin tajuaa että se ei ehkä ole paras sijotus. Febibilstein ketjusettiä noin pariin sataan mutta minkä valmistajan rattaa nokille kaveriksi? Hintahaarukka ulkomailla on niin tajuttoman laaja että ei oikeen itekkään pysy kärryillä. IWIS merkillä ei osunut eteen ketjuja.

Tähän w203 tulee uusi moottori tuhoutuneen tilalle ja tarkotus olis kattoa jakopää vaihtomoottorista heti ettei ole ketjuremppa ajankohtainen parin vuoden päästä.

EDIT: Ja sitten se mihin törmännyt niin ketjutyyppejä on monia. Simplex, Closed Chain, Sprocket Chain. Mitä mahtaa meinata?
Gnek
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: La 20.04.2019 16:48

Re: M271 jakopää

Viesti Kirjoittaja Gnek »

Itse kun vaihdatin ketjun kaikkine osineen törmäsin alla olevaan firmaan, joka valmistaa CNC koneistettuja nokkapyöriä. En tosin tiedä onko jollakin kokemusta kyseisestä lafkasta, en myöskään tiedä toimittavatko ketjuja?

http://merc271.com
Gnek
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: La 20.04.2019 16:48

Re: M271 jakopää

Viesti Kirjoittaja Gnek »

WildchildA kirjoitti: EDIT: Ja sitten se mihin törmännyt niin ketjutyyppejä on monia. Simplex, Closed Chain, Sprocket Chain. Mitä mahtaa meinata?
Closed chain on ketju jota ei saa katkaistua (avattua). Toisin sanoen vaatii isomman työn. Avattavan ketjun saa paikalleen purkamatta koneen koko etuosaa alakertaan asti.
WildchildA
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ma 08.06.2020 21:35

Re: M271 jakopää

Viesti Kirjoittaja WildchildA »

Gnek kirjoitti:Itse kun vaihdatin ketjun kaikkine osineen törmäsin alla olevaan firmaan, joka valmistaa CNC koneistettuja nokkapyöriä. En tosin tiedä onko jollakin kokemusta kyseisestä lafkasta, en myöskään tiedä toimittavatko ketjuja?

http://merc271.com
Mitä mahto maksaa?
Gnek
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: La 20.04.2019 16:48

Re: M271 jakopää

Viesti Kirjoittaja Gnek »

WildchildA kirjoitti:
Gnek kirjoitti:Itse kun vaihdatin ketjun kaikkine osineen törmäsin alla olevaan firmaan, joka valmistaa CNC koneistettuja nokkapyöriä. En tosin tiedä onko jollakin kokemusta kyseisestä lafkasta, en myöskään tiedä toimittavatko ketjuja?

http://merc271.com
Mitä mahto maksaa?
Ei tietoa. Mulla 271 EVO ja nuo ovat kompuralla olevaan 271:een. Muuten olisin saattanut tilata tuolta. Itse päädyin alkuperäisiin kilkkeisiin. Valitettavasti alkuperäiset sarjat lasketaan helposti nelinumeroisina summina. Tuo kyseinen lafka vaikuttaa kuitenkin mielestäni tutkimisen arvoiselta.
Kepuli
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Pe 18.09.2020 13:25

Re: M271 jakopää

Viesti Kirjoittaja Kepuli »

Mites tommoset 320tkm ajetut ketjupyörät, meniskö pelkällä ketjun vaihdolla. Oireena rallatus kylmäkäynnistyksessä. Lämpimänä käy nätisti eikä rallata.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
-230k-
Mersumies
Mersumies
Viestit: 790
Liittynyt: Su 21.08.2011 19:49
Paikkakunta: Masku

Re: M271 jakopää

Viesti Kirjoittaja -230k- »

kuluneilta näyttää, ei sais olla noin terävät kärjet ja tuo kolokin on kulunut jo vinoon jos kuvasta oikein näkee.
tuohon jos vaan ketjun vaihtaa niin ei ole pitkäikäinen ratkaisu.
Viimeksi muokannut -230k-, Ti 06.10.2020 20:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D
Avatar
naftale_n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 813
Liittynyt: Ke 14.05.2003 23:33
Paikkakunta: Kuldoonia

Re: M271 jakopää

Viesti Kirjoittaja naftale_n »

Kepuli kirjoitti:Mites tommoset 320tkm ajetut ketjupyörät, meniskö pelkällä ketjun vaihdolla. Oireena rallatus kylmäkäynnistyksessä. Lämpimänä käy nätisti eikä rallata.
Vaihtoon ehdottomasti! Kuoppahan on ihan paskana ja mujun tulo senkun jatkuu uudella ketjulla.
W906 319cdi Aut. -11
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 15821
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: M271 jakopää

Viesti Kirjoittaja dealer »

Edit; aihe meni jo
Viimeksi muokannut dealer, Su 06.12.2020 14:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
FinlandMerceds
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4090
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: M271 jakopää

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Kepuli kirjoitti:Mites tommoset 320tkm ajetut ketjupyörät, meniskö pelkällä ketjun vaihdolla. Oireena rallatus kylmäkäynnistyksessä. Lämpimänä käy nätisti eikä rallata.

Juu kyllä menee... siis lopulisesti paskaksi

et kai ihan vakvissaan edes harkitse moista
















. .
Mökkillä
'
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1834
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: M271 jakopää

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

Kepuli kirjoitti:Mites tommoset 320tkm ajetut ketjupyörät, meniskö pelkällä ketjun vaihdolla. Oireena rallatus kylmäkäynnistyksessä. Lämpimänä käy nätisti eikä rallata.
Kuvasta päätellen metallilastua on mennyt jo aika tavalla eikä ketjupyörissä näy minkäänlaista merkkiä pintakarkaisusta, mikä saattaa selittää sen kelvottoman laadun.

Ei missään tapauksessa enää kasaan vaikkei ajaisi autolla yhtään ja vaihtaisi pois koska tuo hajoaa hyvin nopeasti.
rammo2
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 26.01.2014 04:49

Re: M271 jakopää

Viesti Kirjoittaja rammo2 »

Juuri tänään kävin toteamassa miten löysällä ketju voi olla ennenkuin jotain tapahtuu. No, jako pysyi, mutta ääni oli edellisen illan rauhaisan ajon jälkeen jotain järkyttävää, kun startista käänsi. Hinurilla korjaamolle missä todettiin, että ketju löysällä. Nyt mittarissa 198.000 ja auto on pelannut kuin kello tähän asti. No, tieten hammaspyörät nyt vaihtoon uuden ketjun tieltä ja hinta-arvio noin 3000 € Tieten ketjuohjaimet myös kuuluu.pakettiin. No, vuosimalli 2004, mutta olivat sitä mieltä, että jos kori ja muuten tekniikka kunnossa niin kannattaa korjauttaa. Autona on kyllä ollut kiva verrattuna moniinkin samanikäisiin joten en vaihda vieläkään vanhaa palvelijaa , koska nyt tuo heikoinkin kohta tulee korjattua.
Avatar
-230k-
Mersumies
Mersumies
Viestit: 790
Liittynyt: Su 21.08.2011 19:49
Paikkakunta: Masku

Re: M271 jakopää

Viesti Kirjoittaja -230k- »

melko kalliilta kuulostaa minusta, ainakin siihen mitä yläpään nokkapyörät+ketjunvaihto yleensä maksaa. toki jos vaihdetaan myös kampiakselin päästä nokkapyörä joka harvemmin kuluu on työtä enemmän.
S212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2355
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: M271 jakopää

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

1.5 centtiä/ km jos ekaa kertaa remontissa. Halpaa kuin makkara
Perheessä:
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
C 126 500 SEC-89
ex
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: M271 jakopää

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

tahtoomersun kirjoitti: Ti 19.01.2021 16:40 1.5 centtiä/ km jos ekaa kertaa remontissa. Halpaa kuin makkara
Siis
Jakopään osalta...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
rammo2
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 26.01.2014 04:49

Re: M271 jakopää

Viesti Kirjoittaja rammo2 »

-230k- kirjoitti: Ti 19.01.2021 15:59 melko kalliilta kuulostaa minusta, ainakin siihen mitä yläpään nokkapyörät+ketjunvaihto yleensä maksaa. toki jos vaihdetaan myös kampiakselin päästä nokkapyörä joka harvemmin kuluu on työtä enemmän.
Huolto antaa takuun joten purkavat alkutekijöihin. Eli käyvät läpi , että toimii noilla osilla. On kuulemma aikaa vievä homma käydä kaikki läpi , että hyväksyvät kaiken olevan ok ja takuuehtojen mukaista heidän osalta. Toki hyvä niin. Kysyin tarjouksia esim. AutoJerryn kautta ja siellä joku firma vastasi, että mikäli he takuun antaa ja paljon osia joutuu uusimaan niin hinta kipusi yli 4000 kovimmillaan.
Riippuen tieten siitä mitä uusivat jos tarve vaatii.
niitty
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Su 13.01.2008 20:47

Re: M271 jakopää

Viesti Kirjoittaja niitty »

Ostin muutama viikko sitten S204:n M271 moottorilla. Mittarissa 161tkm eikä dokumenteissa ole mainintaa jakopään remontoinnista.

Näissä kuulemma pitää suhtautua epäluuloisesti jakopäähän joten nostin venttilikopan ylös:
imu_ajoitus.jpeg
pako_ajoitus.jpeg
imu_hampaat.JPG
pako_hampaat.JPG
Ylimmäinen kuva on imupuolen nokka-akselista. Voi olla, ettei kampiakseli ollut aivan ykk:ssa. Minulla ei ole mittakelloa ja eikä ajoitusmerkkejä nähnyt suoraan edestä.

Ketju on kireällä; sormin nokkapyörien välistä nostamalla se ei hievahdakaan. Se kyllä rapisee hetken kylmäkäynnistyksen jälkeen. Kireyteen nähden rapina ihmetyttää. Toisaalta kiristäjässä ei liene räikkää kuten vanhemmissa malleissa joten onko pieni rapina käynnistyksessä normaalia?

Mitäs olette mieltä - pitäisikö tuolle tehdä jotain?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.

Vastaa Viestiin