W212 E350 CDI Moottorin häiriövalo 13AE00 ja 14E300
W212 E350 CDI Moottorin häiriövalo 13AE00 ja 14E300
Autona W212 E350 -09
Mersu siis hyytyi minulla työpaikan pihaan. Heti startista hörähti ja sammui. Ei lähtenyt käyntiin muutaman kerran yrittämisen jälkeen. Auto lähti huoltoon ja sieltä löytyikin vika. Poltti sulaketta ja vika löytyi pumpun alla olevasta kaapelinipusta. Aika huonosti suojattu tämä nippu kun menee niin ahtaasta välistä.
Tämän jälkeen autosta löytyi vielä 2 muuta vikokoodia jotka olleet jo ilmeisesti pitempään. Auton on puolen vuoden sisään muutaman kerran polttanut häiriövaloa mutta itekseen kuittaantunut pois parin päivän ajon jälkeen. Autosta lähti silloin samaan aikaa tehot mutta palautui kun käynnisti auton uudelleen.
Tämmöset vikakoodit on autossa:
Tällä hetkellä polttaa siis moottorin häiriövaloa. Ei vaikuta mitenkään auton käyttäytymiseen. Mystistä tästä tekee sen että huollossa kertoivat ettei autosta löydy noilla auton tiedoilla vastaavia johtokarttoja. Kuulemma pinnit ja osa osista ei täsmää mihinkää johtokarttoihin. Voiko tämä olla edes mahdollista? Tämä tietenki aiheuttaa sen että vikapaikkaa vaikea lähteä selvittämään koska värit ja piuhat ei täsmää.
Olisiko hyviä arvauksia tai muilla vastaavaa tapahtunut?
Mersu siis hyytyi minulla työpaikan pihaan. Heti startista hörähti ja sammui. Ei lähtenyt käyntiin muutaman kerran yrittämisen jälkeen. Auto lähti huoltoon ja sieltä löytyikin vika. Poltti sulaketta ja vika löytyi pumpun alla olevasta kaapelinipusta. Aika huonosti suojattu tämä nippu kun menee niin ahtaasta välistä.
Tämän jälkeen autosta löytyi vielä 2 muuta vikokoodia jotka olleet jo ilmeisesti pitempään. Auton on puolen vuoden sisään muutaman kerran polttanut häiriövaloa mutta itekseen kuittaantunut pois parin päivän ajon jälkeen. Autosta lähti silloin samaan aikaa tehot mutta palautui kun käynnisti auton uudelleen.
Tämmöset vikakoodit on autossa:
Tällä hetkellä polttaa siis moottorin häiriövaloa. Ei vaikuta mitenkään auton käyttäytymiseen. Mystistä tästä tekee sen että huollossa kertoivat ettei autosta löydy noilla auton tiedoilla vastaavia johtokarttoja. Kuulemma pinnit ja osa osista ei täsmää mihinkää johtokarttoihin. Voiko tämä olla edes mahdollista? Tämä tietenki aiheuttaa sen että vikapaikkaa vaikea lähteä selvittämään koska värit ja piuhat ei täsmää.
Olisiko hyviä arvauksia tai muilla vastaavaa tapahtunut?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut QnQQ, Pe 26.01.2018 12:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W212 E350 CDI Moottorin häiriövalo 13AE00 ja 14E300
Onhan sillä huolla varmasti ajan tasaiset kaaviot käytettävissäQnQQ kirjoitti:Autona W212 E350 -09Mersu siis hyytyi minulla työpaikan pihaan. Heti startista hörähti ja sammui. Ei lähtenyt käyntiin muutaman kerran yrittämisen jälkeen. Auto lähti huoltoon ja sieltä löytyikin vika. Poltti sulaketta ja vika löytyi pumpun alla olevasta kaapelinipusta. Aika huonosti suojattu tämä nippu kun menee niin ahtaasta välistä.
Tämän jälkeen autosta löytyi vielä 2 muuta vikokoodia jotka olleet jo ilmeisesti pitempään. Auton on puolen vuoden sisään muutaman kerran polttanut häiriövaloa mutta itekseen kuittaantunut pois parin päivän ajon jälkeen. Autosta lähti silloin samaan aikaa tehot mutta palautui kun käynnisti auton uudelleen.
Tämmöset vikakoodit on autossa:
Tällä hetkellä polttaa siis moottorin häiriövaloa. Ei vaikuta mitenkään auton käyttäytymiseen. Mystistä tästä tekee sen että huollossa kertoivat ettei autosta löydy noilla auton tiedoilla vastaavia johtokarttoja. Kuulemma pinnit ja osa osista ei täsmää mihinkää johtokarttoihin. Voiko tämä olla edes mahdollista? Tämä tietenki aiheuttaa sen että vikapaikkaa vaikea lähteä selvittämään koska värit ja piuhat ei täsmää.
Olisiko hyviä arvauksia tai muilla vastaavaa tapahtunut?
Veikkaus että ovat nuo 2 vikaa ovat tekemissä toistensa kanssa
Mökkillä
'
'
Re: W212 E350 CDI Moottorin häiriövalo 13AE00 ja 14E300
Kyllä itellä kans vahva veikkaus että jotenkin liittyvät toisiinsa. Oisko tähän liittyen mitään tietoa meneekö näistä piuhat jossain kohtaa samassa nipussa? Voisko sieltä löytyä vika.
Täältä yritin huonolla menestyksellä katsoa josko jotain tietoa löytys mutta niukkaa on...
https://mercedes.7zap.com/en/eu/fg/car/ ... 251a017618" onclick="window.open(this.href);return false;
Täältä yritin huonolla menestyksellä katsoa josko jotain tietoa löytys mutta niukkaa on...
https://mercedes.7zap.com/en/eu/fg/car/ ... 251a017618" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W212 E350 CDI Moottorin häiriövalo 13AE00 ja 14E300
.
Viimeksi muokannut SakariH, Ma 12.08.2019 22:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W212 E350 CDI Moottorin häiriövalo 13AE00 ja 14E300
Tässä on nämä alkuperäiset vikakoodit ennen kaapelin korjausta. Onko tässä muuten vikakoodeja jotka tulee jos läppämoottori menee oikoseen? Voisiko olla sielä se vika?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W212 E350 CDI Moottorin häiriövalo 13AE00 ja 14E300
E: väärä topic
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: W212 E350 CDI Moottorin häiriövalo 13AE00 ja 14E300
.
Viimeksi muokannut SakariH, Ma 12.08.2019 22:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W212 E350 CDI Moottorin häiriövalo 13AE00 ja 14E300
Katselin nettiä läpi ja törmäsin tällaiseen:
http://forums.mercedesclub.org.uk/index ... ht.123321/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Hi, just had the car on a Snapon reader it came up with Fault code 143700 pin2 circuit 87 short circuit or short cut. ???
Any ideas"
"Hi, had a dig around and found a blown 15A in the fuse compartment under the bonnet,
Changed the fuse and it's all running fine and goes like stink again,
Thanks to everyone for all your help it's much appreciated. "
"This is a fuse for various components. It's the ips motor that blows it. It will probably blow again if that's the case."
Tässä kyllä puhutaan että tuo 87 napa liittyy nimenomaan ips moottoriin eli läppämoottoriin.
Pitäisikö vain nyt testata tuo 4,7kohm vastusta tuon liittimeen?
Edit: Koska tuossa oli se polttoaineen syötöstä se pahin vika eli poltti sulakkeen koska piuha oli maissa, niin voisiko olla niin että sen syöttävä rele olisi nyt oikosessa?
"I do not think it possible for all, just where the fault is. On the test is should say what relay, most relays pass the voltage on pin 87 to the part that needs it or has been called. A horn relay has a pin 87, so does a fuel pump relay and all others, is there a fault on the car. "
http://forums.mercedesclub.org.uk/index ... ht.123321/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Hi, just had the car on a Snapon reader it came up with Fault code 143700 pin2 circuit 87 short circuit or short cut. ???
Any ideas"
"Hi, had a dig around and found a blown 15A in the fuse compartment under the bonnet,
Changed the fuse and it's all running fine and goes like stink again,
Thanks to everyone for all your help it's much appreciated. "
"This is a fuse for various components. It's the ips motor that blows it. It will probably blow again if that's the case."
Tässä kyllä puhutaan että tuo 87 napa liittyy nimenomaan ips moottoriin eli läppämoottoriin.
Pitäisikö vain nyt testata tuo 4,7kohm vastusta tuon liittimeen?
Edit: Koska tuossa oli se polttoaineen syötöstä se pahin vika eli poltti sulakkeen koska piuha oli maissa, niin voisiko olla niin että sen syöttävä rele olisi nyt oikosessa?
"I do not think it possible for all, just where the fault is. On the test is should say what relay, most relays pass the voltage on pin 87 to the part that needs it or has been called. A horn relay has a pin 87, so does a fuel pump relay and all others, is there a fault on the car. "
Re: W212 E350 CDI Moottorin häiriövalo 13AE00 ja 14E300
.
Viimeksi muokannut SakariH, Ma 12.08.2019 22:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W212 E350 CDI Moottorin häiriövalo 13AE00 ja 14E300
Vähän ehkä olen epäselvästi selostanut mutta tällä hetkellä auto siis toimii normaalisti vaikka moottorin häiriövalo palaakin. Käsittääkseni mikään sulake ei ole tällä hetkellä palanut. Varmistan tämän huomenna kun pääsen lämpimään purkaan autoa. Katon samalla sen läppämoottorin ja testaan sitä vastusta niin ja vielä se rele.
Vikakoodit mitä huollosta lähtiessä jäi niin on nämä 13AE00 ja 14E300.
Noista vanhoista vikakoodeista mitä näkyi noissa kuvissa aattelin vain että oisko sielä läppämoottorissa se vika kuitenkin.
Vikakoodit mitä huollosta lähtiessä jäi niin on nämä 13AE00 ja 14E300.
Noista vanhoista vikakoodeista mitä näkyi noissa kuvissa aattelin vain että oisko sielä läppämoottorissa se vika kuitenkin.
Viimeksi muokannut QnQQ, Ma 08.01.2018 16:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W212 E350 CDI Moottorin häiriövalo 13AE00 ja 14E300
Alkuun kannatta tarkistaa ne mistä tulee pysyviä vikakoodejaQnQQ kirjoitti:Vähän ehkä olen epäselvästi selostanut mutta tällä hetkellä auto siis toimii normaalisti vaikka moottorin häiriövalo palaakin. Käsittääkseni mikään sulake ei ole tällä hetkellä palanut. Varmistan tämän huomenna kun pääsen lämpimään purkaan autoa. Katon samalla sen läppämoottorin ja testaan sitä vastusta niin ja vielä se rele.
Vikakoodit mitä huollosta lähtiessä jäi niin on nämä 13A400 ja 14E300.
Noista vanhoista vikakoodeista mitä näkyi noissa kuvissa aattelin vain että oisko sielä läppämoottorissa se vika kuitenkin.
ja jos niistä ei vikaa löydy(yleensä löytyy) tutkia lisää
Mökkillä
'
'
Re: W212 E350 CDI Moottorin häiriövalo 13AE00 ja 14E300
Noniin, kävin hakemassa uusimmat vikakoodit.
Tästä johtuen vikapaikkaa hankala etsiä. Ei taida auttaa muutakuin alkaa seuraamaan piuhoja alusta loppuun.
Outoa tässä on se että huohottimen lämmitysvastuksen toinen piuha pitäisi tulla tässä kuvassa näkyvään vänkärin puolen valon päällä olevaan pistokkeeseen mutta eipä vain tule. Kaavion mukaan näin pitäisi myös olla. Tästä johtuen vikapaikkaa hankala etsiä. Ei taida auttaa muutakuin alkaa seuraamaan piuhoja alusta loppuun.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W212 E350 CDI Moottorin häiriövalo 13AE00 ja 14E300
Löytyi muuten itselleni ainakin uusi varaosaluettelo. Löytyy aika paljon eri autoja.
Tässä kuitenkin tästä autosta.
https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... id=1386&q=" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä kuitenkin tästä autosta.
https://partsouq.com/en/catalog/genuine ... id=1386&q=" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W212 E350 CDI Moottorin häiriövalo 13AE00 ja 14E300
.
Viimeksi muokannut SakariH, Ma 12.08.2019 22:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W212 E350 CDI Moottorin häiriövalo 13AE00 ja 14E300
Paikallisessa huoltoliikkeessä mittasivat tuon lambdan ja huohottimen lämmittimen ja kumpaankaan ei tullut jännitettä. Olettavasti sinne pitäisi tulla se 12V?
Re: W212 E350 CDI Moottorin häiriövalo 13AE00 ja 14E300
Juu ei tule jännitettä lambdalle eikä lämmittimelle. Huohottimenlämmitin ei ole oikosulussa. Tosiaan mystinen homma ettei kytkentäkaavio WIS:sä täsmää, ei pitäisi olla versiostakaan kiinni (katsottu uusimmalla mitä daimlerilla on ja omasta testeristä (olikohan 09/2014 versio) katsoin myös niin ei täsmännyt sekään. Tuohon autoon kuuluvasta kytkentäkaaviosta puuttuu tuo huohottimenlämmitin kokonaan ja lambdan lämmityksen pitäisi mennä liittimeen x26 (tuo mikä kuvassa ympyröity) pinniin numero 14.
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W212 E350 CDI Moottorin häiriövalo 13AE00 ja 14E300
Eihän autoon ole joskus aiemin mitään ohjain boxseja vaihdettu,
onko ohjelmaa muutettu
onko ohjelmaa muutettu
Mökkillä
'
'
Re: W212 E350 CDI Moottorin häiriövalo 13AE00 ja 14E300
Ei ole ainakaan minun historian aikana eikä mistää näy että olisi.
Re: W212 E350 CDI Moottorin häiriövalo 13AE00 ja 14E300
Päivitelläämpä vähän. Nyt auto on melkein jatkuvasti limp-modessa ja moottorinhäiriövalo palaa. Kuuluuko tuohon limp-modeen että kuulostaa niinkuin poltto on jatkuvasti päällä vaikka ei ole, eli äänet kuuluu selvästi mörjempänä? Jossain törmäsin että kun imusarjan läpät on auki asennossa niin kuulostaa juurinkin tuolta.
Re: W212 E350 CDI Moottorin häiriövalo 13AE00 ja 14E300
Möreä ääni ihan normaalia vikatilassa, ajaa turbon johdinsiivet auki silloin.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Re: W212 E350 CDI Moottorin häiriövalo 13AE00 ja 14E300
Nyt pelaa.
Yritin käydä itse sähköjä läpi mittareiden kanssa ja tulin siihen tulokseen että ei minulta onnistu. Vein auton wetterille ja sielä pari pv autoa korjattuaan saivat sen toimimaan.
Vikapaikka löytyi alkuperäisestä paikasta eli pumpun alla kulkevasta johtosarjasta. Aiempi huoltoliike saisi ottaa kopin tästä ja käydä lävitse miten niitä johtokarttoja luetaan / yhdistellään.
Kuvassa siis vikapaikka alkutilanteesa ja ensimmäisen korjausyrityksen jälkeen. Kuvissa siis näkyy 5 piuhan yhteyspiste jossa eri laitteille jakaantuu jännite 12V. Nämä oli sitten "korjauksessa" eroteltu että 2 piuhaa omaan ja 3 piuhaa omaan. Myös muuta löytyi, ahtopaineen anturi oli sökö. Sekä omasta kokemuksesta oppineena sanon sen vielä ääneen: ELÄKÄÄ TÖKKIKÖ LIITTIMIEN SISÄÄN MITÄÄ JOKA VENYTTÄÄ LIITTIMIÄ, esim kuparilankaa. Tästä johtuen autoon vaihdettiin 11 pinniä huonojen kosketusten takia.
Kalliiksi tuli mutta oppirahat näköjää tästäkin sai maksaa.
Yritin käydä itse sähköjä läpi mittareiden kanssa ja tulin siihen tulokseen että ei minulta onnistu. Vein auton wetterille ja sielä pari pv autoa korjattuaan saivat sen toimimaan.
Vikapaikka löytyi alkuperäisestä paikasta eli pumpun alla kulkevasta johtosarjasta. Aiempi huoltoliike saisi ottaa kopin tästä ja käydä lävitse miten niitä johtokarttoja luetaan / yhdistellään.
Kuvassa siis vikapaikka alkutilanteesa ja ensimmäisen korjausyrityksen jälkeen. Kuvissa siis näkyy 5 piuhan yhteyspiste jossa eri laitteille jakaantuu jännite 12V. Nämä oli sitten "korjauksessa" eroteltu että 2 piuhaa omaan ja 3 piuhaa omaan. Myös muuta löytyi, ahtopaineen anturi oli sökö. Sekä omasta kokemuksesta oppineena sanon sen vielä ääneen: ELÄKÄÄ TÖKKIKÖ LIITTIMIEN SISÄÄN MITÄÄ JOKA VENYTTÄÄ LIITTIMIÄ, esim kuparilankaa. Tästä johtuen autoon vaihdettiin 11 pinniä huonojen kosketusten takia.
Kalliiksi tuli mutta oppirahat näköjää tästäkin sai maksaa.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W212 E350 CDI Moottorin häiriövalo 13AE00 ja 14E300
Jos katsoo tähän autoon kuuluvia kytkentäkaavioita niin nuo piuhat on korjattu ensin oikein. Kun katsoo kytkentäkaaviota semmoisesta autosta missä on varuste U42 (SCR systeemit) siellä tuo lambdan ja huohottimen lämmitin menee tuohon Z7/5z2 pisteeseen. Eli periaattessa ensimmäinen korjaamo olisi todennäköisesti saanut korjattua vian jos olisi käyttänyt vääriä kaavioita. Eli dokumenttinumero pe07.16-p-2101dab olisi tähän autoon kuuluva kaavio mutta paikkansa pitävä kaavio on pe07.16-p-2101dao. Tuosta "oikeasta" kaaviosta puuttuu koko huohottimen lämmitin.
Mutta hyvä että auto tuli kuntoon.
Mutta hyvä että auto tuli kuntoon.
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: W212 E350 CDI Moottorin häiriövalo 13AE00 ja 14E300
Sekava juttu, sanoisin että kirjailijalla on tullut virhe WIS dokkareiden otsikoinnissa eli kohdistamisessa oikeisiin automalleihin. Taitaa olla aika harvinaista WIS:issä mutta aika selkeä juttu jo tuon aiemman multivirin viestin pohjalta.
Re: W212 E350 CDI Moottorin häiriövalo 13AE00 ja 14E300
Jahas tutun näköinen korjaus kun sen on itse tehnyt. Tosiaan tässä mitenkään omaa työnjälkeä puolustelematta kerron oman näkemyksen. Tullessa siis kuvissa näkyvät johdot olivat hankautuneet ihan irtipoikki paitsi tuossa kohtaa missä musta/punainen johto yhdistyy puna/vihreään. Ja kuten kuvassa huomaa johdot eivät ole samanvärisiä keskenään joten ilman mitään luotettavaa kytkentäkaaviota täytyy tehdä kuten maalaisjärki sanoo eli samanväriset johdot keskenään yhteen ja tietty tuo yksi erivärinen joka oli vielä muutamalla karvalla liitoksessa kiinni. Mietinpähän vain että miten iso koppi olisi pitänyt ottaa jos olisikin käynyt niin että luotan vaistooni ja liitän kaikki johdot yhteen,jonka jälkeen esim. moottorin ohjainlaite kärähtää?
C250TDT