W211 320cdi vaihteiston käytös

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Alexir
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Su 30.11.2014 21:32

W211 320cdi vaihteiston käytös

Viesti Kirjoittaja Alexir »

Heips.

Otsikon mukaisessa autossa huolia ja murheita laatikkossa.
250tkm ajettu, 320cdi 722.6 vaihteisto.
Ensimmäiset oireet oli turbiinin lukittuessa oleva tärinä jonka johdosta meni vaihtoon ensin TCC(KL-varaosat), liitin(KL), suodatin(MANN) ja öljyt(huuhtelu!).
Pieni ero, joskin vika ei korjaantunut.
Tämän jälkeen vaihtui turbiini, iso ero!
Joskin vielä kylmänä tuntuu hassua käytöstä turbiinissa(?) kylmällä vaihteistolla.
Nollattiin adaptaatiot. Ehkä pikkasen parempi.
Lukittaa ja avaa vähän miten sattuu 1k-2k rpm kierrosalueella. Näin ainakin kuvittelen, voihan siellä jotain muuta tapahtua?
Myöskin moottorijarrulla "hytkyttää" kuin lukittaisi ja avaisi kokoajan.
Tasopinta öljyillä pitäisi olla ok.

Lämpimänä ongelmaa ei ole, ainakaan omsta mielestä.
Staria ei omasta takaa, Bosch ESItronic käytössä toki.

Mistä lähteä vikaa hakemaan seuraavaksi?
Viallinen TCC, venttiilikoneisto, johdinlevy vaiko huonot/väärät öljyt? (COMMA MVATF+)
Pitääkö vaan tottua tähän, ei työmatkalla vaan tunnu aivan nautinnolta.
SakariH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 382
Liittynyt: La 18.11.2017 09:10

Re: W211 320cdi vaihteiston käytös

Viesti Kirjoittaja SakariH »

.
Viimeksi muokannut SakariH, Ma 12.08.2019 22:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W211 320cdi vaihteiston käytös

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Alexir kirjoitti:Heips.

Otsikon mukaisessa autossa huolia ja murheita laatikkossa.
250tkm ajettu, 320cdi 722.6 vaihteisto.
Ensimmäiset oireet oli turbiinin lukittuessa oleva tärinä jonka johdosta meni vaihtoon ensin TCC(KL-varaosat), liitin(KL), suodatin(MANN) ja öljyt(huuhtelu!).
Pieni ero, joskin vika ei korjaantunut.
Tämän jälkeen vaihtui turbiini, iso ero!
Joskin vielä kylmänä tuntuu hassua käytöstä turbiinissa(?) kylmällä vaihteistolla.
Nollattiin adaptaatiot. Ehkä pikkasen parempi.
Lukittaa ja avaa vähän miten sattuu 1k-2k rpm kierrosalueella. Näin ainakin kuvittelen, voihan siellä jotain muuta tapahtua?
Myöskin moottorijarrulla "hytkyttää" kuin lukittaisi ja avaisi kokoajan.
Tasopinta öljyillä pitäisi olla ok.

Lämpimänä ongelmaa ei ole, ainakaan omsta mielestä.
Staria ei omasta takaa, Bosch ESItronic käytössä toki.

Mistä lähteä vikaa hakemaan seuraavaksi?
Viallinen TCC, venttiilikoneisto, johdinlevy vaiko huonot/väärät öljyt? (COMMA MVATF+)
Pitääkö vaan tottua tähän, ei työmatkalla vaan tunnu aivan nautinnolta.
Onkos tossa öljy purkin kyljessä merkintää MB236:10 tai MB236:14
jos ei niin sitten on on väärät
Mökkillä
'
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1042
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: W211 320cdi vaihteiston käytös

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Itsellä samoja oireita kylmänä. Ja sama öljy.. hyväksynnät löytyy tuosta öljystä mutta voisihan sitä kokeilla mobilin tuotteella paraneeko
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
janne06
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 122
Liittynyt: La 08.11.2008 12:35
Paikkakunta: 06

Re: W211 320cdi vaihteiston käytös

Viesti Kirjoittaja janne06 »

Täällä tekee samaa juuri tuossa 1-2000 rpm välillä, miettii että vaihtaisko tai napsuttaa eestaas vaihdetta isommalle ja pienemmälle. Lämpimänä toimii hyvin. Kyseessä -06 mallin s211, öljyillä ajettu reilut 20 tkm (MB236.14), samalla vaihdettu johdinlevy eikä näillä ollu vaikutusta ongelmaan. Mittarissa on 350tkm.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W211 320cdi vaihteiston käytös

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Kaikkin kolmeen varmistakaa että öljyä on tosiaan oikea määrä
öljyn ollessa 80c
Mökkillä
'
Alexir
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Su 30.11.2014 21:32

Re: W211 320cdi vaihteiston käytös

Viesti Kirjoittaja Alexir »

FinlandMerceds kirjoitti: Onkos tossa öljy purkin kyljessä merkintää MB236:10 tai MB236:14
jos ei niin sitten on on väärät
Tarkistin, ja kyseiset luokitukset täyttyvät.
MB 236.10
MB 236.14
FinlandMerceds kirjoitti:Kaikkin kolmeen varmistakaa että öljyä on tosiaan oikea määrä
öljyn ollessa 80c
Tuplatarkistetaan tasopinta vielä 80c öljyillä.
Vaikuttaneeko - en tiedä, toivotaan.

Lisätään vielä, vaihtotapahtuma tuntuu olevan ok (touch swiftillä vaihtaessa)
Mukava auto muuten.
Ei haluaisi summan mutikassakaan vaihdella osia, olisi parempaakin käyttöä rahalle.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W211 320cdi vaihteiston käytös

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Alexir kirjoitti:
FinlandMerceds kirjoitti: Onkos tossa öljy purkin kyljessä merkintää MB236:10 tai MB236:14
jos ei niin sitten on on väärät
Tarkistin, ja kyseiset luokitukset täyttyvät.
MB 236.10
MB 236.14
FinlandMerceds kirjoitti:Kaikkin kolmeen varmistakaa että öljyä on tosiaan oikea määrä
öljyn ollessa 80c
Tuplatarkistetaan tasopinta vielä 80c öljyillä.
Vaikuttaneeko - en tiedä, toivotaan.

Lisätään vielä, vaihtotapahtuma tuntuu olevan ok (touch swiftillä vaihtaessa)
Mukava auto muuten.
Ei haluaisi summan mutikassakaan vaihdella osia, olisi parempaakin käyttöä rahalle.
Jos se on tarkistettu öljyn ollessa jotain muuta niin
taso voi olla mitä tahansa ja väärä taso vaikutta vaihtamiseen
Mökkillä
'
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W211 320cdi vaihteiston käytös

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

multiviri kirjoitti:Itsellä samoja oireita kylmänä. Ja sama öljy..
hyväksynnät löytyy tuosta öljystä
mutta voisihan sitä kokeilla mobilin tuotteella paraneeko
Siis sitä purkista löytyy jompi kumpi noista numeroista?
eikä vain että öljyn valmistaja suositellee sitä johonkin mersuun
Mökkillä
'
gubbe89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 17.02.2013 16:01
Paikkakunta: Mouhijärvi

Re: W211 320cdi vaihteiston käytös

Viesti Kirjoittaja gubbe89 »

Itsellä vähän karvaita kokemuksia tuosta Comman MVATF+:sta. Laatikon toiminta heikkeni selvästi kyseisillä öljyillä, etenkin kylmänä käytös oli kovin kummallista. Öljymäärä oli millilleen oikea. Laitoin vain ja nimenomaan NAG1:een sopivaa rasvaa nyt, kun vaihdoin koko toosan. Ei ainakaan toistaiseksi juuri valittamista toiminnassa. Toki tulipa samalla laitettua Sonnaxin Overlap control valve kit ja TransGo:n Shift kit myös, joten vertailupohjaa tässä ei juurikaan enää ole.
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2323
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W211 320cdi vaihteiston käytös

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

gubbe89 kirjoitti:Itsellä vähän karvaita kokemuksia tuosta Comman MVATF+:sta. Laatikon toiminta heikkeni selvästi kyseisillä öljyillä, etenkin kylmänä käytös oli kovin kummallista. Öljymäärä oli millilleen oikea. Laitoin vain ja nimenomaan NAG1:een sopivaa rasvaa nyt, kun vaihdoin koko toosan. Ei ainakaan toistaiseksi juuri valittamista toiminnassa. Toki tulipa samalla laitettua Sonnaxin Overlap control valve kit ja TransGo:n Shift kit myös, joten vertailupohjaa tässä ei juurikaan enää ole.
Jätin aikaan Comman atf-öljyn ostamatta siksi, että luokituksissa oli mielestäni ristiinmeneviä luokituksia jotka eivät liene mahdollisia samassa öljylaadussa.
Tilasin sitten Saksasta Ravenol -merkkistä atf:ää.
Alexir
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Su 30.11.2014 21:32

Re: W211 320cdi vaihteiston käytös

Viesti Kirjoittaja Alexir »

E200kompressor kirjoitti:
gubbe89 kirjoitti:Itsellä vähän karvaita kokemuksia tuosta Comman MVATF+:sta. Laatikon toiminta heikkeni selvästi kyseisillä öljyillä, etenkin kylmänä käytös oli kovin kummallista. Öljymäärä oli millilleen oikea. Laitoin vain ja nimenomaan NAG1:een sopivaa rasvaa nyt, kun vaihdoin koko toosan. Ei ainakaan toistaiseksi juuri valittamista toiminnassa. Toki tulipa samalla laitettua Sonnaxin Overlap control valve kit ja TransGo:n Shift kit myös, joten vertailupohjaa tässä ei juurikaan enää ole.
Jätin aikaan Comman atf-öljyn ostamatta siksi, että luokituksissa oli mielestäni ristiinmeneviä luokituksia jotka eivät liene mahdollisia samassa öljylaadussa.
Tilasin sitten Saksasta Ravenol -merkkistä atf:ää.
gubbe89 kirjoitti:Itsellä vähän karvaita kokemuksia tuosta Comman MVATF+:sta. Laatikon toiminta heikkeni selvästi kyseisillä öljyillä, etenkin kylmänä käytös oli kovin kummallista. Öljymäärä oli millilleen oikea. Laitoin vain ja nimenomaan NAG1:een sopivaa rasvaa nyt, kun vaihdoin koko toosan. Ei ainakaan toistaiseksi juuri valittamista toiminnassa. Toki tulipa samalla laitettua Sonnaxin Overlap control valve kit ja TransGo:n Shift kit myös, joten vertailupohjaa tässä ei juurikaan enää ole.
Pitäisikö harkita merkin (öljyn, ei auton :thumbup: ) vaihtoa, vaiko jatkaa samalla öljyllä ja tarkistaa nyt se taso vain ?
gubbe89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 17.02.2013 16:01
Paikkakunta: Mouhijärvi

Re: W211 320cdi vaihteiston käytös

Viesti Kirjoittaja gubbe89 »

Ääni öljytyypin vaihdokselle, jos taso on oikea. Itse sain kohtuullisen edukkaasti Wolfin 236.14 -öljyä 20l pöntössä ja sitä laitoin viimeksi. Haisi ainakin niin pahalle, että pakko olla hyvää. Öljyä kului n.15l. Tulipahan kunnolla huuhdottua. Ravenol on myöskin laatutavaraa. Fuchsia taitavat monilla mersupajoilla laittaa. Valvolineltä löytyy myös sopivaa rasvaa, nimeltään ATF PRO 236.14. Itselläkin heräili epäilyksiä Comman luokituksista, mutta hölmönä uskoin ja uskottelin kaverinkin ostamaan samanlaiseen mersuun tätä. Sonnaxin ja TransGo:n kittejä saa muuten nykyään Vaihteistokaupasta ainakin, eikä hinta juuri ulkomaiden hinnoista poikkea. Asennuskaan ei ole kovin paha työmaa, kunhan lukee ohjeet huolella pariin kertaan ja varmistuu, että onko venttiilipöytä uudempaa vaiko vanhempaa mallia. Oma laatikko ainakin toimii tosi hienosti nyt. Vielä kun joskus kerkeäisi adaptaatiot hoitamaan kuntoon, niin voisi parantua entisestään :shifty:
Alexir
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Su 30.11.2014 21:32

Re: W211 320cdi vaihteiston käytös

Viesti Kirjoittaja Alexir »

Öljypinta tarkastettu, ihan aavistuksen oli yläkanttiin (n.2mm)
Imetty ylimääräinen pois.

En tiedä eroa kun ei vielä päässyt jäähtymään, mutta uskoisin että vika ei korjaannu tuolla.

Eli seuraava etappi vaihtaa öljyt vai jotain osia lisää tuonne laatikkoon?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17204
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W211 320cdi vaihteiston käytös

Viesti Kirjoittaja dealer »

http://bevo.mercedes-benz.com/bevoliste ... ction=show" onclick="window.open(this.href);return false;

Listasta löytyy 236.14 Mercedes-Benzin hyväksymät öljyt.
oulaistenliikenne.fi
Alexir
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Su 30.11.2014 21:32

Re: W211 320cdi vaihteiston käytös

Viesti Kirjoittaja Alexir »

dealer kirjoitti:http://bevo.mercedes-benz.com/bevoliste ... ction=show

Listasta löytyy 236.14 Mercedes-Benzin hyväksymät öljyt.
Totali öljyä saisin töihin helposti, onko kellään kokemuksia mersuissa Totalin öljyistä?

Näppärä lista.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17204
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W211 320cdi vaihteiston käytös

Viesti Kirjoittaja dealer »

Totalia myytiin meillä korjaamolla aikoinaan muutama vuosi, ei pahaa sanottavaa. Siirryttiin toiseen merkkiin kun Totalilla ei ainakaan silloin ollut asiallisen hintaista 229.51 öljyä.
oulaistenliikenne.fi
Alexir
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Su 30.11.2014 21:32

Re: W211 320cdi vaihteiston käytös

Viesti Kirjoittaja Alexir »

dealer kirjoitti:Totalia myytiin meillä korjaamolla aikoinaan muutama vuosi, ei pahaa sanottavaa. Siirryttiin toiseen merkkiin kun Totalilla ei ainakaan silloin ollut asiallisen hintaista 229.51 öljyä.
Täytyypi korvata nykyinen Comman öljy Totalin tuotteella.
Jospa paranisi.

Viime öljyntason tarkastuksen ja säädön jälkeen ei muutosta.
Alexir
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Su 30.11.2014 21:32

Re: W211 320cdi vaihteiston käytös

Viesti Kirjoittaja Alexir »

260tkm mittarissa ja taas jatkuu enempi kuin vähempi. Ei näköjään itsestään korjaannu, no itse vähemmän tuolla nyt ajelkut.

Eli tosiaan pahentunut nykiminen/tärinä/epäloogisuus vaihteistossa läsnä.

Staria ei käytössä, boschin laite kyllä.
Ei vikakoodeja, eikä vikatilaa.

Öljyt, johdinlevyä, uutta laatikkokokonaisuutta vai mitä etsimään?
Glykolia ei hävinnyt.

Jos jollain neuvoja, tai haluaa auttaa niin mielellään otetaan vastaan. Haluaisin kummiskin vielä muutaman vuoden ajella autolla.
Avatar
Sorsso
Mersumies
Mersumies
Viestit: 795
Liittynyt: Ke 09.11.2005 18:36
Paikkakunta: SIEVI

Re: W211 320cdi vaihteiston käytös

Viesti Kirjoittaja Sorsso »

Heittäisin näin lonkalta, että kannattaa mahdollisesti tarkemmin syynätä itse moottorin anturit. Laatikko kun koittaa mukautua moottorin toimintaan niin väärät anturitiedot voivat aiheuttaa epäloogista käytöstä.

Eli: lämpötilat, (erityisesti) ilmamassa, ahtopaine, jne...
Behemoth
Mersumies
Mersumies
Viestit: 684
Liittynyt: Ke 18.01.2012 22:52

Re: W211 320cdi vaihteiston käytös

Viesti Kirjoittaja Behemoth »

Kyselläänpä tässä samassa topikissa, jos ei haittaa. Mulla -04 320cdi ja tutisuttaa autoa, kun lähtee kiihdyyttämään 60 vauhdista. Laitettu erillinen öljynjäähdytin keulille, öljyt vaihdettu huuhtelemalla Fuchsin Titan ATF 236.14. Eikä vuoda syyläri vesiä öljypuolelta pihalle, vaikka tulpat auki. Tuskin ollut glykolia lootassa. Muuten kyllä oli helevetin vanhan näköset öljyt lootassa ennen huuhtelua, mutta tuo tutina jäi, vaikka vaihdot muuttu selvästi paremmaksi.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17204
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W211 320cdi vaihteiston käytös

Viesti Kirjoittaja dealer »

Kokeilitko Shudder Fixxillä ?
oulaistenliikenne.fi
Behemoth
Mersumies
Mersumies
Viestit: 684
Liittynyt: Ke 18.01.2012 22:52

Re: W211 320cdi vaihteiston käytös

Viesti Kirjoittaja Behemoth »

dealer kirjoitti:Kokeilitko Shudder Fixxillä ?
Pitänee koittaa sitä vielä lisätä tuubillinen. Autossa Tuikun ohjelma joka lyöty sisään Keminmaassa Sercapilla...kuulema 260/600.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17204
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W211 320cdi vaihteiston käytös

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ohjelmasta ei johdu, laatikko kyllä sen kestää kunnossa ollessaan ongelmitta. Jos Shudder Fixx auttaa vika taitaa olla turbiinissa.
oulaistenliikenne.fi
Behemoth
Mersumies
Mersumies
Viestit: 684
Liittynyt: Ke 18.01.2012 22:52

Re: W211 320cdi vaihteiston käytös

Viesti Kirjoittaja Behemoth »

Tähän vielä tarkennus, että nimen omaan kevyesti kun polkasee vauhtia lisää 70kmh nopeudessa niin silloin hytkyy. Jos polkasee reippaammin, niin ei tunnu missään. Ilmeisesti vetää 5–>4 vaihteen niin ei luista reilummin polkastessa kaasua.

edit: Tuntuu, että tekee tietyllä vaihteella vain ja jos polkasee esim. 30-40kmh vauhdista, niin hetken tärryyttää joku jotakin.
jusahh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Su 26.01.2014 11:35

Re: W211 320cdi vaihteiston käytös

Viesti Kirjoittaja jusahh »

gubbe89 kirjoitti:Itsellä vähän karvaita kokemuksia tuosta Comman MVATF+:sta. Laatikon toiminta heikkeni selvästi kyseisillä öljyillä, etenkin kylmänä käytös oli kovin kummallista. Öljymäärä oli millilleen oikea. Laitoin vain ja nimenomaan NAG1:een sopivaa rasvaa nyt, kun vaihdoin koko toosan. Ei ainakaan toistaiseksi juuri valittamista toiminnassa. Toki tulipa samalla laitettua Sonnaxin Overlap control valve kit ja TransGo:n Shift kit myös, joten vertailupohjaa tässä ei juurikaan enää ole.
Kirjoitan moneen paikkaan, jotta sana huonosta öljystä tavoittaisi ennen kuin kukaan enää ostaa MVATF+ Commaa. Täällä oli tapaus, jossa 722.6 5G-troniciin vaihdettiin Comman MVATF+, jonka jälkeen vaihdot ylös & alas alkoivat nykiä. Myös P->D ja P->R vaihdot olivat kovia ja auto alkoi "puskea" kovasti jarrua vasten. Sitten vaihdettiin varmuudeksi KYB, mutta ei vaikutusta.

Ongelma korjaantui oikealla MB:n hyväksymällä FUCHS 4134ATF:llä, jossa on MB236.14. Comma MVATF+ ei voi millään pitää paikkaansa luokitusten suhteen, sillä purkin kyljessä on samaan aikaan MB236.10/.12/.14/.15 ja jokaisessa luokituksessa on eri viskositeetti. Millään mulla valmistajalla ei ole tuo listaus samassa tuotteessa.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17204
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W211 320cdi vaihteiston käytös

Viesti Kirjoittaja dealer »

Motonet lie ainoa pulju joka sitä myy ? Heillä ongelma on ollut tiedossa jo pitkään, mutta eivät ole luokituksia korjanneet tai lakanneet myymästä Commaa :arrow: korvauksia voi ja pitää pyytää sieltä siltä osin kun ylimääräisiä kuluja on tullut.
oulaistenliikenne.fi
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W211 320cdi vaihteiston käytös

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

dealer kirjoitti:Motonet lie ainoa pulju joka sitä myy ? Heillä ongelma on ollut tiedossa jo pitkään, mutta eivät ole luokituksia korjanneet tai lakanneet myymästä Commaa :arrow: korvauksia voi ja pitää pyytää sieltä siltä osin kun ylimääräisiä kuluja on tullut.
ja tarpeeksi monoi kun pyytää korvauksi niin ehkäpä lopetavat tuon cooma kuran myynnin
sen merkitseminen luokituksen mukaiseksi lähentelee väärnöstä/petosta,
Mökkillä
'
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1042
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: W211 320cdi vaihteiston käytös

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Aiemmin mainitsin huonosta toiminnasta commalla. Kerkesin auton myydä pois ennen öljynvaihtoa, nyt tuli kaverille takas ja vaihteli öljyt huuhtelemalla mobil 134atf niin tökkimiset/nykiminen poistui kokonaan.
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
jusahh
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Su 26.01.2014 11:35

Re: W211 320cdi vaihteiston käytös

Viesti Kirjoittaja jusahh »

FinlandMerceds, Multiviri ja muut: Jos on intoa, niin kirjatkaa & kuvatkaa vielä vähän tarkemmin tähän ketjuun omakohtaisia kokemuksia Comma MVATF+ ongelmista? Kirjatkaa myös miten ongelma poistui. Voin a.o. asioissa viitata mm. tähän keskusteluun ja näyttö siitä, että tuote aiheuttaa muillakin ongelmia, on erittäin tärkeää. (Oikeita nimiä ei tietenkään tarvita.)

Vien aiheen kuluttajariitalautakuntaan syksyn aikana, sillä Broman ei ole reagoinut asialliseen keskusteluun, eikä valmistaja Comma/Moove Lubricants vastaa teknisiin kysymyksiin.

Broman Groupin kanssa on käynnissä reklamaatioprosessi, joka on kyllä edennyt nihkeästi. Jouduin mm. kuluttaja-asiamiehen kautta motivoimaan heitä kommentoimaan tuotteen teknisiä tietoja. Broman Groupin mukaan kuulemma maahantuoja ei vastaisi tuotteen yhteensopivuuksista, mutta onneksi virkamies korjasi asiassa.

Comman eli Moove Lubricantsin kanssa on käynnissä tekninen meilinvaihto:
"I would ask for written proof of COMMA MVATF+ performance for ZF and MB automatic gearbox ratings. Do you fulfill all the requirements and how is this obtained? I would ask the test reports where all MB specs are met. Comma distributor Broman Group and Motonet have been reluctant to help in this matter. Background info:
- It appears that the COMMA MVATF + product information is inconsistent regarding the ZF and MB ratings. At the same time, the oil is promised to perform according to MB236.10 / .12 / .14 / .15 ratings. To my, Mobils and Mercedes Benz Customer Centers understanding this is very odd. By comparing the product data of well-known oil manufacturers (like Mobil), the above-mentioned spec listing is fulfilled with four different products. Mobil cannot produce an ATF fluid with all the specs at the same time. Mobil ATF 134 and ATF 134 Fe for example have different viscosities at temperatures of 40c and 100c, i.e. very physical and measurable differences. See. appendices showing MVATF + viscosity and Mobil 134 FE (MB236.15) oil data.
Vastaa Viestiin