Ne hyvät moottorin kumityynyt W212, W204, C218 / OM651
Ne hyvät moottorin kumityynyt W212, W204, C218 / OM651
Edit:
Homma taputeltu kuntoon. Jyrinät ja tärinät katosi allaolevilla osilla + reilu 2 tuntia merkkikorjaamoa. Suosittelen tarkistamaan Vaihto ymmärtääkseni alakautta, ensin löysäten moottorityynyjen yläpää ja konetta vähän ylös, jotta osa mahtuu välistä pois.
Pakkasten tultua moottori alkoi ravistelemaan vedossa ja tyhjäkäynnillä n. 1800rpm ja ylöspäin. Vuosihuollon myötä olivat todenneet, että moottorin kumityynyt täynnä jäätä ja vettä. Olivat sulatelleet ja kuivanneet ja oire kuulemma poistunut.
Täddädäää! No ei yllättäen ollut, vaan pahentunut. Nyt ravistaa jo 1500rpm, että selvästi jotain saatiin taas aikaan
Minkä valmistajan oli ne hyvät ja päivitetyt tarviketyynyt tähän OM651:seen, jossa oli toimivat poistoreijät ja mista saa? Yritin hakea foorumin sopukoista, mutta ei tietenkään nyt löydy kuin tarvitsee.
Samalla vois vaihdattaa vaihteiston kannattimen(-t ?), olisiko kellään tarjota tähän toimivaa osaa?
edit:
Laitetaan muillekkin tyrkylle:
Lagerung, Motor links LEMFÖRDER
Art. Nr: 35573 01
https://www.autoteiledirekt.de/lemforder-1273493.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Lagerung, Motor rechts LEMFÖRDER
Art. Nr.: 35574 01
https://www.autoteiledirekt.de/lemforder-1273494.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Vaihteiston takakannake:
Lagerung, Automatikgetriebe LEMFÖRDER
Art. Nr.: 33875 01
https://www.autoteiledirekt.de/lemforder-1272015.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Homma taputeltu kuntoon. Jyrinät ja tärinät katosi allaolevilla osilla + reilu 2 tuntia merkkikorjaamoa. Suosittelen tarkistamaan Vaihto ymmärtääkseni alakautta, ensin löysäten moottorityynyjen yläpää ja konetta vähän ylös, jotta osa mahtuu välistä pois.
Pakkasten tultua moottori alkoi ravistelemaan vedossa ja tyhjäkäynnillä n. 1800rpm ja ylöspäin. Vuosihuollon myötä olivat todenneet, että moottorin kumityynyt täynnä jäätä ja vettä. Olivat sulatelleet ja kuivanneet ja oire kuulemma poistunut.
Täddädäää! No ei yllättäen ollut, vaan pahentunut. Nyt ravistaa jo 1500rpm, että selvästi jotain saatiin taas aikaan
Minkä valmistajan oli ne hyvät ja päivitetyt tarviketyynyt tähän OM651:seen, jossa oli toimivat poistoreijät ja mista saa? Yritin hakea foorumin sopukoista, mutta ei tietenkään nyt löydy kuin tarvitsee.
Samalla vois vaihdattaa vaihteiston kannattimen(-t ?), olisiko kellään tarjota tähän toimivaa osaa?
edit:
Laitetaan muillekkin tyrkylle:
Lagerung, Motor links LEMFÖRDER
Art. Nr: 35573 01
https://www.autoteiledirekt.de/lemforder-1273493.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Lagerung, Motor rechts LEMFÖRDER
Art. Nr.: 35574 01
https://www.autoteiledirekt.de/lemforder-1273494.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Vaihteiston takakannake:
Lagerung, Automatikgetriebe LEMFÖRDER
Art. Nr.: 33875 01
https://www.autoteiledirekt.de/lemforder-1272015.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut Ed Hunter, To 08.02.2018 20:39. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
S212 250CDI
Re: Mitkä ne oli ne hyvät moottorin kumityynyt W212 / OM651?
Lemförder
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: Mitkä ne oli ne hyvät moottorin kumityynyt W212 / OM651?
No näinhän se oli. Kiitos.markoala kirjoitti:Lemförder
Lienevät oikeat palikat, niin pistetään muillekkin näytille:
Lagerung, Motor links
Art. Nr: 35573 01
https://www.autoteiledirekt.de/lemforder-1273493.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Lagerung, Motor rechts
Art. Nr.: 35574 01
https://www.autoteiledirekt.de/lemforder-1273494.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kenelläkään osanumeroa/-numeroita tai suosituksia vaihteiston kannattimille? Onko siellä yksi vai useampi 5-vaihteisessa? Itellä EPC:stä/WIS:stä lisenssi näköjään vanhentunu niin en pääse tutkimään
S212 250CDI
Re: Ne hyvät moottorin kumityynyt W212 / OM651? Tieto löytyn
Minkälainen vaihto-operaatio näille?
Paikallinen korjaamo kertoi (ihmetteli) autodatan mukaan vaihtoon menevän huomattava määrä aikaa. Merkkihuolto yhteensä n. 2h. Onko tuolla jotain miinoja matkalla?
Paikallinen korjaamo kertoi (ihmetteli) autodatan mukaan vaihtoon menevän huomattava määrä aikaa. Merkkihuolto yhteensä n. 2h. Onko tuolla jotain miinoja matkalla?
S212 250CDI
Re: Ne hyvät moottorin kumityynyt W212 / OM651 (jatkokysymys
Onko guruilla näkemystä ylläolevaan, että minkälainen homma tuo vaihto ja joutuuko purkaan puoli autoa? ^^
S212 250CDI
Re: Ne hyvät moottorin kumityynyt W212 / OM651 (jatkokysymys
Muistelisin että n.2.5h menee aikaa, varmaksi en sano. Vai olikohan 2.
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: Ne hyvät moottorin kumityynyt W212 / OM651 (jatkokysymys
Vasen puoli helppo.
Oikea ahdas joten purettava on joko dpf tai edestä ahtoputkea ja laturi ainakin. Tein näin ja oli hommaa jonkin verran.
Nyt varustautuisin Pakoputken pannalla ja pultilla jotta dpf :n voi irrottaa ja vielä kasata. Ala kautta on helpompi.
Oikea ahdas joten purettava on joko dpf tai edestä ahtoputkea ja laturi ainakin. Tein näin ja oli hommaa jonkin verran.
Nyt varustautuisin Pakoputken pannalla ja pultilla jotta dpf :n voi irrottaa ja vielä kasata. Ala kautta on helpompi.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: Ne hyvät moottorin kumityynyt W212 / OM651 (jatkokysymys
Kiitokset.
Korjaamolle tämä menee maanantaina, itellä kun ei ole mahdollista tähän hätään päästä alakautta vaihtamaan ja pakkaset pukkaa päälle ja tötterö tarisee vimmatusti. Lähinnä vaan epäilytti (korjaamon edustajaa) autodatan antamat korjausajat. Sanoikohan että 2,5h/puoli ja takakannakkeellekin 1h. Esitti kuitenkin että n.2h tuo pitäisi onnistua.
Minkälainen panta tuota DPF:ää pitää kiinni, että vois vaikka hakea varuiksi?
Mikäs nuissa muuten on eroa vasen/oikea? Minusta näyttää päällisin puolin ihan samanmoisilta mölkyrät.
Korjaamolle tämä menee maanantaina, itellä kun ei ole mahdollista tähän hätään päästä alakautta vaihtamaan ja pakkaset pukkaa päälle ja tötterö tarisee vimmatusti. Lähinnä vaan epäilytti (korjaamon edustajaa) autodatan antamat korjausajat. Sanoikohan että 2,5h/puoli ja takakannakkeellekin 1h. Esitti kuitenkin että n.2h tuo pitäisi onnistua.
Minkälainen panta tuota DPF:ää pitää kiinni, että vois vaikka hakea varuiksi?
Mikäs nuissa muuten on eroa vasen/oikea? Minusta näyttää päällisin puolin ihan samanmoisilta mölkyrät.
S212 250CDI
Re: Ne hyvät moottorin kumityynyt W212 / OM651 (jatkokysymys
Varmaan jäykkyys ero, voi vain arvailla. Mutta on tärkeää laittaa osat oikealle paikalle. Paketissa vaan ei lue vasen tms.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: Ne hyvät moottorin kumityynyt W212 / OM651 (jatkokysymys
No näin eppäilin itekkin. Paketeissa ovat ja vielä oikeissa jossa osanumerot . Pitää muistaa asentajalle täsmentää, että laittaa oikein päin. Olikohan mesen puolella juttua, että oli jossain asennettu väärinpäin ja jyrinä senkun jatkui.markoala kirjoitti:Varmaan jäykkyys ero, voi vain arvailla. Mutta on tärkeää laittaa osat oikealle paikalle. Paketissa vaan ei lue vasen tms.
S212 250CDI
Re: Ne hyvät moottorin kumityynyt W212 / OM651 (jatkokysymys
Takakannakkeen vaihto n.15min jos auto nosturilla valmiiksi. Tosiaan oikeat kumit oikealle puolelle, jäykkyysero/puoli
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: Ne hyvät moottorin kumityynyt W212, W204, C218 / OM651
Minkälaisia oireita teillä on ollut kun kumityynyt ovat olleet vaihtokunnossa? Pystyykö muuten hyvin toteamaan kun alakautta katsomalla? Auto manuaali ja mietityttää että paljonko on normaali koneen eläminen kun kaasua tarjoaa. Kierroksia kun antaa vapaalla ja höllää kaasun niin vähän alle tonnissa tuntee pienen heijauksen konehuoneesta.
Re: Ne hyvät moottorin kumityynyt W212, W204, C218 / OM651
Jarrua vasten kuormittamalla eteen ja taaksepäin konepelti ylhäällä. Kaveri katsomaan mottorin liikkeitä. Helpoin tapa.
ML320cdi sport-07 EX. m-sport taas.
Re: Ne hyvät moottorin kumityynyt W212, W204, C218 / OM651
Itellä auto täristää nyt melkein joka päivä ja lähtee tärinä kyllä kun lämpenee keli tai kone, riittääkö pelkkä moottorityynyttein vaihto vai tarvinko muuta? Auto w212 220cdi -10 mennyt 210tkm.
Ja kannattaako muita tyynyjä ostaa kuin yllä mainitut lemförder?
Ja kannattaako muita tyynyjä ostaa kuin yllä mainitut lemförder?
Re: Ne hyvät moottorin kumityynyt W212, W204, C218 / OM651
?haapis kirjoitti:Itellä auto täristää nyt melkein joka päivä ja lähtee tärinä kyllä kun lämpenee keli tai kone, riittääkö pelkkä moottorityynyttein vaihto vai tarvinko muuta? Auto w212 220cdi -10 mennyt 210tkm.
Ja kannattaako muita tyynyjä ostaa kuin yllä mainitut lemförder?
Re: Ne hyvät moottorin kumityynyt W212, W204, C218 / OM651
Vaihoin nuo lemförderit mutta minusta täristää edeellee, entiset on rikki.
Vaihteiston takakuminkin vaihdoin, sama merkki.
Vaihteiston takakuminkin vaihdoin, sama merkki.
Re: Ne hyvät moottorin kumityynyt W212, W204, C218 / OM651
Itsellä tuntuu käynnistys ja seisonassakin mutta pahin on D vaihteella jarrua vasten tuntuu että ei kehtaa melkein liikkeelle lähtiä.airaksela kirjoitti:Vaihoin nuo lemförderit mutta minusta täristää edeellee, entiset on rikki.
Vaihteiston takakuminkin vaihdoin, sama merkki.
Eli moottorin tyynyt ja takakumi vaihtoon?
Vai onko muita tekijöitä josta toi tärinä vois tulla?
Tosiaan kun hetken ajaa niin tärinä katoaa.
Re: Ne hyvät moottorin kumityynyt W212, W204, C218 / OM651
mulla täristi ikävästi kun paikallaan heitti driven silmään, pelkäsin jo isompia ongelmia. oli omat autodokista ostetut mukana ja lahtelainen virma vaihtoi 1.5h samalla kun pakosarjan tiivisteet. 1.5h oli laitettu kumien vaihtoon. loppui tärinät ku seinään.
Re: Ne hyvät moottorin kumityynyt W212, W204, C218 / OM651
Tekikö vain kylmällä ilmalla/koneella?Indigo212 kirjoitti:mulla täristi ikävästi kun paikallaan heitti driven silmään, pelkäsin jo isompia ongelmia. oli omat autodokista ostetut mukana ja lahtelainen virma vaihtoi 1.5h samalla kun pakosarjan tiivisteet. 1.5h oli laitettu kumien vaihtoon. loppui tärinät ku seinään.
Tuli vain mielee että tuskinpa ketju tämmöstä sais aikaan kait sen erottais?
Re: Ne hyvät moottorin kumityynyt W212, W204, C218 / OM651
Niin jarrua vasten antoi vanhat periksi useita senttejä ja täristivät ajossakin.haapis kirjoitti:Itsellä tuntuu käynnistys ja seisonassakin mutta pahin on D vaihteella jarrua vasten tuntuu että ei kehtaa melkein liikkeelle lähtiä.airaksela kirjoitti:Vaihoin nuo lemförderit mutta minusta täristää edeellee, entiset on rikki.
Vaihteiston takakuminkin vaihdoin, sama merkki.
Eli moottorin tyynyt ja takakumi vaihtoon?
Vai onko muita tekijöitä josta toi tärinä vois tulla?
Tosiaan kun hetken ajaa niin tärinä katoaa.
Näillä uusilla muuttui toisenlaiseksi tärinäksi.
Kannattaa se takakumikin vaihtaa kun melko helppo, varsinkin verrattuna tuohon oik. moottorin kumiin. Halkeama oli mulla siinä takakumissa.
Re: Ne hyvät moottorin kumityynyt W212, W204, C218 / OM651
Oliko tämä vaiva jo korjattu facelift -malleissa?
Ja kutosdieseleissä ei ole, kun on erilaiset tyynyt?
Ja kutosdieseleissä ei ole, kun on erilaiset tyynyt?
- anselmi123
- Vakiokalustoa
- Viestit: 313
- Liittynyt: Ti 28.06.2016 15:05
- Paikkakunta: LPR
Re: Ne hyvät moottorin kumityynyt W212, W204, C218 / OM651
Eiköhän nuo ole ihan kulutusosia. Tarpeeksi aikaa ja kilometrejä niin ihan varmana on vaihtokunnossa.
Star C3 @LPR