W211/S211 manuaaliaskeissa pommeja?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ti 30.08.2016 18:44
- Paikkakunta: Hämeenlinna
W211/S211 manuaaliaskeissa pommeja?
Mersumieshän ei manuaaliaskista piittaa, mutta jos nyt sellasen kuitenkin haluaa ja/tai halvalla saa, niin onko otsikon korisissa 200, 220 tai 280 CDI koneiden perässä olevissa tai yleensä manuaaliaskeissa jotain pommia, jonka hankkimista kannattaisi välttää tai varoa? Korkeintaan pieni optimointi on meininki tehdä, ei isompia virityksiä, mutta kärriä pitäisi silloin tällöin pystyä vetämään ja puhtaasta käyttöautosta siis kyse.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211/S211 manuaaliaskeissa pommeja?
Laatikot yleensä okWinchester kirjoitti:Mersumieshän ei manuaaliaskista piittaa, mutta jos nyt sellasen kuitenkin haluaa ja/tai halvalla saa, niin onko otsikon korisissa 200, 220 tai 280 CDI koneiden perässä olevissa tai yleensä manuaaliaskeissa jotain pommia, jonka hankkimista kannattaisi välttää tai varoa? Korkeintaan pieni optimointi on meininki tehdä, ei isompia virityksiä, mutta kärriä pitäisi silloin tällöin pystyä vetämään ja puhtaasta käyttöautosta siis kyse.
kytkin/kaksoismassa vauhtipyörä ennemin aiheuttaa ogelmia
Mökkillä
'
'
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ti 30.08.2016 18:44
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: W211/S211 manuaaliaskeissa pommeja?
Jotain puhetta 2000-luvun alun manuaalilaatikoiden muovilaakereista vain olen kuullut. Lienee muuttunut ennen W211-malleja...?FinlandMerceds kirjoitti: Laatikot yleensä ok
kytkin/kaksoismassa vauhtipyörä ennemin aiheuttaa ogelmia
Mites se kaksoismassan vika oirehtii ja onko miten kallis korjata vai voiko sen vain antaa olla?
EDIT: Ai sori kun tää tuli sitten ihan väärään osioon!
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211/S211 manuaaliaskeissa pommeja?
Ei voi antaa olla osat ~700€ tärinää, kolahtalee, lopulta kytkin luistaaWinchester kirjoitti:Mites se kaksoismassan vika oirehtii ja onko miten kallis korjata vai voiko sen vain antaa olla?FinlandMerceds kirjoitti: Laatikot yleensä ok
kytkin/kaksoismassa vauhtipyörä ennemin aiheuttaa ogelmia
Mökkillä
'
'
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ti 30.08.2016 18:44
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: W211/S211 manuaaliaskeissa pommeja?
Varotteleeko se ennakkoon miten, vai hajooko kerralla ja riippunee jossain määrin ajokilsojen määrästäkin? Kuulostaa vain 1500€ rempalta ja sikäli kun olisi käyttikseksi tulossa niin lienee viisaampi välttää...?FinlandMerceds kirjoitti:Ei voi antaa olla osat ~700€ tärinää, kolahtalee, lopulta kytkin luistaaWinchester kirjoitti:Mites se kaksoismassan vika oirehtii ja onko miten kallis korjata vai voiko sen vain antaa olla?FinlandMerceds kirjoitti: Laatikot yleensä ok
kytkin/kaksoismassa vauhtipyörä ennemin aiheuttaa ogelmia
Re: W211/S211 manuaaliaskeissa pommeja?
.
Viimeksi muokannut SakariH, Ma 12.08.2019 21:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ti 30.08.2016 18:44
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: W211/S211 manuaaliaskeissa pommeja?
Onhan se selvää, että jokaisessa on aina jotain fiksattavaa. En vain halua tietämättäni innostua jostain ominaisuudesta niin paljoa, että jättäisin huomiotta jonkun ison korjauskustannuksen riskin yleisesti tiedossa olevasta "pommista". Laatikon tai motin poisnostoa edellyttävät rempat on sellasia eikä VAGgilaisten TSI/DSG-ongelmien tyyliset yllätykset kiihota pätkääkään. Olen pitkän selvittelyn tuloksena päätynyt S211-mallin hankintaan, enkä pienestä lähde tätä näkemystä vaihtamaan, mutta on siis hyvä tietää nuo mainitut riskit.
Re: W211/S211 manuaaliaskeissa pommeja?
Ei ole mielestäni käytännössä väliä ostaako manuaalin vain automaatin jos ajattelee kestävyyttä.
Automaatti on niiiin paljon mukavampi, eikä ota nokkiinsa tehonlisäyksistä --> itse valitsisin aina automaatin mikäli mahdollista.
Automaatti on niiiin paljon mukavampi, eikä ota nokkiinsa tehonlisäyksistä --> itse valitsisin aina automaatin mikäli mahdollista.
oulaistenliikenne.fi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211/S211 manuaaliaskeissa pommeja?
Ei ole mitään tuolaisia "miinoja" mihin klonks kosernin kerta käyttö tuoteissa astuuWinchester kirjoitti:Onhan se selvää, että jokaisessa on aina jotain fiksattavaa. En vain halua tietämättäni innostua jostain ominaisuudesta niin paljoa, että jättäisin huomiotta jonkun ison korjauskustannuksen riskin yleisesti tiedossa olevasta "pommista". Laatikon tai motin poisnostoa edellyttävät rempat on sellasia eikä VAGgilaisten TSI/DSG-ongelmien tyyliset yllätykset kiihota pätkääkään. Olen pitkän selvittelyn tuloksena päätynyt S211-mallin hankintaan, enkä pienestä lähde tätä näkemystä vaihtamaan, mutta on siis hyvä tietää nuo mainitut riskit.
kunhan pysyy kaukan mersuiksi naamioduista ranskis ja japsi kulkimista
Mökkillä
'
'
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ti 30.08.2016 18:44
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: W211/S211 manuaaliaskeissa pommeja?
OK, hienoa. Koska selkeää näkemystä manuaalin huonoudesta ei näköjään ole, niin sain kaipaamani vastauksen. Kunhan vain sopiva yksilö osuu kohdalle, niin ei tartte yrittää metsästää pelkää tomaattia. Manuaalin saattaisi saada jopa vähän edullisemmin.
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: W211/S211 manuaaliaskeissa pommeja?
Mulla on w211 220cdi manuaali ajettu 513tkm ja menee niin hienosti pykälät eikä vauhtipyörä jurnuta tms
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211/S211 manuaaliaskeissa pommeja?
Sattaa ollla halvemalla tarjolla,Winchester kirjoitti:OK, hienoa. Koska selkeää näkemystä manuaalin huonoudesta ei näköjään ole, niin sain kaipaamani vastauksen. Kunhan vain sopiva yksilö osuu kohdalle, niin ei tartte yrittää metsästää pelkää tomaattia. Manuaalin saattaisi saada jopa vähän edullisemmin.
markkinat niille on ei ole kuin murto osan siitä mitä automaatille kokeil kuitenkin molemat
satta olla että loppu tulos on että se jokusen euron ero ei enään siinä kohdin tunnu merkitävältä
lisäksi sitten kun tulee aika vaihtaa auto on taas sen manuallin vaihto/jälleen myynti arvokin on pienmpi ja ostjia vähemän
vielä kun kurkaa pellin alle että siellä ei lymyile 651 mallinen konen
niin on melko pieni vaara mistään pienistäkään "miinoista"
Mökkillä
'
'
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ti 30.08.2016 18:44
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: W211/S211 manuaaliaskeissa pommeja?
Jos tonni-puolitoista on hintaeroa ja siihen parin-kolmensadantonnin ajalta poisjäävät automaatin öljynvaihtohuollot 4-5kpl päälle, niin rupee tuleen eroa manuaalin eduksi. Pienimuotoinen dieselin kulutuksen ero tulee vielä päälle. Meininki on kuitenkin pitää autoa pitkään ja jos ajan sen lähestulkoon loppuun, niin ei liene väliä myyntihinnalla. Manuaaliin kun tunkee vielä RedLinen MT-90:stä niin toimii, vaikka maksaakin hunajaa ja vaahtokarkkeja.
S211:ssa ei liene vielä OM651:stä, joten nou hätä.
S211:ssa ei liene vielä OM651:stä, joten nou hätä.
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: W211/S211 manuaaliaskeissa pommeja?
Ois hyvä manuaali myydäkkin
Re: W211/S211 manuaaliaskeissa pommeja?
eikö 651 ja manuaali ole hyvä yhdistelmä?FinlandMerceds kirjoitti:Sattaa ollla halvemalla tarjolla,Winchester kirjoitti:OK, hienoa. Koska selkeää näkemystä manuaalin huonoudesta ei näköjään ole, niin sain kaipaamani vastauksen. Kunhan vain sopiva yksilö osuu kohdalle, niin ei tartte yrittää metsästää pelkää tomaattia. Manuaalin saattaisi saada jopa vähän edullisemmin.
markkinat niille on ei ole kuin murto osan siitä mitä automaatille kokeil kuitenkin molemat
satta olla että loppu tulos on että se jokusen euron ero ei enään siinä kohdin tunnu merkitävältä
lisäksi sitten kun tulee aika vaihtaa auto on taas sen manuallin vaihto/jälleen myynti arvokin on pienmpi ja ostjia vähemän
vielä kun kurkaa pellin alle että siellä ei lymyile 651 mallinen konen
niin on melko pieni vaara mistään pienistäkään "miinoista"
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ti 30.08.2016 18:44
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: W211/S211 manuaaliaskeissa pommeja?
Mitä yhden Mersukorjaajan kanssa juttelin, niin siinä motissa on jakopää moottorin takana ja vikoja kuulemma riittää.rozzo kirjoitti: eikö 651 ja manuaali ole hyvä yhdistelmä?
Re: W211/S211 manuaaliaskeissa pommeja?
eikös se jakopää ole takana automaateissakin?Winchester kirjoitti:Mitä yhden Mersukorjaajan kanssa juttelin, niin siinä motissa on jakopää moottorin takana ja vikoja kuulemma riittää.rozzo kirjoitti: eikö 651 ja manuaali ole hyvä yhdistelmä?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ti 30.08.2016 18:44
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: W211/S211 manuaaliaskeissa pommeja?
TÄH? Ethän vain provoile? No, oletan että et.rozzo kirjoitti:Winchester kirjoitti:eikös se jakopää ole takana automaateissakin?
Jakopää on moottorissa, ei vaihdelaatikossa. 651-moottorin takaosassa oleva jakopää on kuulemma vikapesäke ja hankalassa paikassa korjattavaksi. 646-motissa se on etupäässä ja siinä ei ole ongelmia toisin kuin esim. VAG-TSI-koneissa. Laatikoiden ongelmat on sitten ihan oma juttunsa ja siitä tämän topiikin aloitinkin. Vastausten perusteella kuulostaa olevan enempi makuasia onko manuaali vai automaatti parempi; molemmat teknisesti OK.
Re: W211/S211 manuaaliaskeissa pommeja?
.
Viimeksi muokannut SakariH, Ma 12.08.2019 21:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ti 30.08.2016 18:44
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: W211/S211 manuaaliaskeissa pommeja?
No eihän sillä olekaan, jos jakopää olisi hyvä, mutta kun Mersun 651-motissa se ei ole ja on vielä pottumainen vaihtaa.SakariH kirjoitti:Mitä ihmeen väliä sillä on missä se jakopää sijaitsee jos sinne tarvii ketju laittaa 300-400tkm välein uusiksi....
Re: W211/S211 manuaaliaskeissa pommeja?
.
Viimeksi muokannut SakariH, Ma 12.08.2019 21:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W211/S211 manuaaliaskeissa pommeja?
Minulla on ollut useita OM651-moottorisia Mersuja eikä yhteenkään ole jakopäätä tarvinnut uusia. Käsittääkseni Sakari tietää mistä puhuu huoltoliikkeen näkökulmastakin joten ei se jakopäää kovin huono enää voi olla. Taitaa edellisiin moottorityyppeihin joutua suuttimien tiivisteitä uusia useammin. No ehkä pikkujuttu ajoissa tehtäessä, mutta ei sitten kun suutin on jumissa ja moottorinpäällys täynnä pikimönjää.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ti 30.08.2016 18:44
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: W211/S211 manuaaliaskeissa pommeja?
Menee jo vähän offtopiikkiin... No, eihän ne tietenkään kaikki sököjä ole mutta kun on työkseen motteja korjaavan kertoma riski Murphyn lain osumisesta mun kohdalle (tässäkin) automerkissä - on nääs harrastevehkeissä monesti osunut ja nimenomaan mottivian muodossa - niin mieluummin vältän, kun on käyttiksestä kyse. W212 on joka tapauksessa mun budjetin yli ja varsinkin ne tuoreemmat mallit, joten harmi kun ei vain rahat riitä parempaan.
Kiitoksia kovasti kaikille kommenteista. Vaikka nyt pientä vääntöä onkin, niin tässä tulee hyvää infoa juuri niistä ominaisuuksista, jotka edesauttaa mun seuraavaa valintaa.
Kävin tänään koeajamassa yhtä manuaalia mutta jäin vielä miettimään, kun oli turhan monta pientä ylläriä ja 200:n on vähän turhan mopo. Se kun tuskin kelleen heti kelpaa, niin kerkeen ajaan jonkun tomaatinkin verrokiksi ennen lopullista hankintaa.
Kiitoksia kovasti kaikille kommenteista. Vaikka nyt pientä vääntöä onkin, niin tässä tulee hyvää infoa juuri niistä ominaisuuksista, jotka edesauttaa mun seuraavaa valintaa.
Kävin tänään koeajamassa yhtä manuaalia mutta jäin vielä miettimään, kun oli turhan monta pientä ylläriä ja 200:n on vähän turhan mopo. Se kun tuskin kelleen heti kelpaa, niin kerkeen ajaan jonkun tomaatinkin verrokiksi ennen lopullista hankintaa.