W211/S211 manuaaliaskeissa pommeja?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Winchester
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 30.08.2016 18:44
Paikkakunta: Hämeenlinna

W211/S211 manuaaliaskeissa pommeja?

Viesti Kirjoittaja Winchester »

Mersumieshän ei manuaaliaskista piittaa, mutta jos nyt sellasen kuitenkin haluaa ja/tai halvalla saa, niin onko otsikon korisissa 200, 220 tai 280 CDI koneiden perässä olevissa tai yleensä manuaaliaskeissa jotain pommia, jonka hankkimista kannattaisi välttää tai varoa? Korkeintaan pieni optimointi on meininki tehdä, ei isompia virityksiä, mutta kärriä pitäisi silloin tällöin pystyä vetämään ja puhtaasta käyttöautosta siis kyse.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W211/S211 manuaaliaskeissa pommeja?

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Winchester kirjoitti:Mersumieshän ei manuaaliaskista piittaa, mutta jos nyt sellasen kuitenkin haluaa ja/tai halvalla saa, niin onko otsikon korisissa 200, 220 tai 280 CDI koneiden perässä olevissa tai yleensä manuaaliaskeissa jotain pommia, jonka hankkimista kannattaisi välttää tai varoa? Korkeintaan pieni optimointi on meininki tehdä, ei isompia virityksiä, mutta kärriä pitäisi silloin tällöin pystyä vetämään ja puhtaasta käyttöautosta siis kyse.
Laatikot yleensä ok
kytkin/kaksoismassa vauhtipyörä ennemin aiheuttaa ogelmia
Mökkillä
'
Winchester
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 30.08.2016 18:44
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: W211/S211 manuaaliaskeissa pommeja?

Viesti Kirjoittaja Winchester »

FinlandMerceds kirjoitti: Laatikot yleensä ok
kytkin/kaksoismassa vauhtipyörä ennemin aiheuttaa ogelmia
Jotain puhetta 2000-luvun alun manuaalilaatikoiden muovilaakereista vain olen kuullut. Lienee muuttunut ennen W211-malleja...?

Mites se kaksoismassan vika oirehtii ja onko miten kallis korjata vai voiko sen vain antaa olla?

EDIT: Ai sori kun tää tuli sitten ihan väärään osioon! :oops:
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W211/S211 manuaaliaskeissa pommeja?

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Winchester kirjoitti:
FinlandMerceds kirjoitti: Laatikot yleensä ok
kytkin/kaksoismassa vauhtipyörä ennemin aiheuttaa ogelmia
Mites se kaksoismassan vika oirehtii ja onko miten kallis korjata vai voiko sen vain antaa olla?
Ei voi antaa olla osat ~700€ tärinää, kolahtalee, lopulta kytkin luistaa
Mökkillä
'
Winchester
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 30.08.2016 18:44
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: W211/S211 manuaaliaskeissa pommeja?

Viesti Kirjoittaja Winchester »

FinlandMerceds kirjoitti:
Winchester kirjoitti:
FinlandMerceds kirjoitti: Laatikot yleensä ok
kytkin/kaksoismassa vauhtipyörä ennemin aiheuttaa ogelmia
Mites se kaksoismassan vika oirehtii ja onko miten kallis korjata vai voiko sen vain antaa olla?
Ei voi antaa olla osat ~700€ tärinää, kolahtalee, lopulta kytkin luistaa
Varotteleeko se ennakkoon miten, vai hajooko kerralla ja riippunee jossain määrin ajokilsojen määrästäkin? Kuulostaa vain 1500€ rempalta ja sikäli kun olisi käyttikseksi tulossa niin lienee viisaampi välttää...?
SakariH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 382
Liittynyt: La 18.11.2017 09:10

Re: W211/S211 manuaaliaskeissa pommeja?

Viesti Kirjoittaja SakariH »

.
Viimeksi muokannut SakariH, Ma 12.08.2019 21:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Winchester
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 30.08.2016 18:44
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: W211/S211 manuaaliaskeissa pommeja?

Viesti Kirjoittaja Winchester »

Onhan se selvää, että jokaisessa on aina jotain fiksattavaa. En vain halua tietämättäni innostua jostain ominaisuudesta niin paljoa, että jättäisin huomiotta jonkun ison korjauskustannuksen riskin yleisesti tiedossa olevasta "pommista". Laatikon tai motin poisnostoa edellyttävät rempat on sellasia eikä VAGgilaisten TSI/DSG-ongelmien tyyliset yllätykset kiihota pätkääkään. Olen pitkän selvittelyn tuloksena päätynyt S211-mallin hankintaan, enkä pienestä lähde tätä näkemystä vaihtamaan, mutta on siis hyvä tietää nuo mainitut riskit.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17194
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W211/S211 manuaaliaskeissa pommeja?

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei ole mielestäni käytännössä väliä ostaako manuaalin vain automaatin jos ajattelee kestävyyttä.
Automaatti on niiiin paljon mukavampi, eikä ota nokkiinsa tehonlisäyksistä --> itse valitsisin aina automaatin mikäli mahdollista.
oulaistenliikenne.fi
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W211/S211 manuaaliaskeissa pommeja?

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Winchester kirjoitti:Onhan se selvää, että jokaisessa on aina jotain fiksattavaa. En vain halua tietämättäni innostua jostain ominaisuudesta niin paljoa, että jättäisin huomiotta jonkun ison korjauskustannuksen riskin yleisesti tiedossa olevasta "pommista". Laatikon tai motin poisnostoa edellyttävät rempat on sellasia eikä VAGgilaisten TSI/DSG-ongelmien tyyliset yllätykset kiihota pätkääkään. Olen pitkän selvittelyn tuloksena päätynyt S211-mallin hankintaan, enkä pienestä lähde tätä näkemystä vaihtamaan, mutta on siis hyvä tietää nuo mainitut riskit.
Ei ole mitään tuolaisia "miinoja" mihin klonks kosernin kerta käyttö tuoteissa astuu
kunhan pysyy kaukan mersuiksi naamioduista ranskis ja japsi kulkimista
Mökkillä
'
Winchester
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 30.08.2016 18:44
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: W211/S211 manuaaliaskeissa pommeja?

Viesti Kirjoittaja Winchester »

OK, hienoa. Koska selkeää näkemystä manuaalin huonoudesta ei näköjään ole, niin sain kaipaamani vastauksen. Kunhan vain sopiva yksilö osuu kohdalle, niin ei tartte yrittää metsästää pelkää tomaattia. Manuaalin saattaisi saada jopa vähän edullisemmin.
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: W211/S211 manuaaliaskeissa pommeja?

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Mulla on w211 220cdi manuaali ajettu 513tkm ja menee niin hienosti pykälät eikä vauhtipyörä jurnuta tms
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W211/S211 manuaaliaskeissa pommeja?

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Winchester kirjoitti:OK, hienoa. Koska selkeää näkemystä manuaalin huonoudesta ei näköjään ole, niin sain kaipaamani vastauksen. Kunhan vain sopiva yksilö osuu kohdalle, niin ei tartte yrittää metsästää pelkää tomaattia. Manuaalin saattaisi saada jopa vähän edullisemmin.
Sattaa ollla halvemalla tarjolla,
markkinat niille on ei ole kuin murto osan siitä mitä automaatille kokeil kuitenkin molemat
satta olla että loppu tulos on että se jokusen euron ero ei enään siinä kohdin tunnu merkitävältä
lisäksi sitten kun tulee aika vaihtaa auto on taas sen manuallin vaihto/jälleen myynti arvokin on pienmpi ja ostjia vähemän

vielä kun kurkaa pellin alle että siellä ei lymyile 651 mallinen konen
niin on melko pieni vaara mistään pienistäkään "miinoista"
Mökkillä
'
Winchester
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 30.08.2016 18:44
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: W211/S211 manuaaliaskeissa pommeja?

Viesti Kirjoittaja Winchester »

Jos tonni-puolitoista on hintaeroa ja siihen parin-kolmensadantonnin ajalta poisjäävät automaatin öljynvaihtohuollot 4-5kpl päälle, niin rupee tuleen eroa manuaalin eduksi. Pienimuotoinen dieselin kulutuksen ero tulee vielä päälle. Meininki on kuitenkin pitää autoa pitkään ja jos ajan sen lähestulkoon loppuun, niin ei liene väliä myyntihinnalla. Manuaaliin kun tunkee vielä RedLinen MT-90:stä niin toimii, vaikka maksaakin hunajaa ja vaahtokarkkeja. :lol:

S211:ssa ei liene vielä OM651:stä, joten nou hätä. :)
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: W211/S211 manuaaliaskeissa pommeja?

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Ois hyvä manuaali myydäkkin
rozzo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Ma 21.08.2017 19:58

Re: W211/S211 manuaaliaskeissa pommeja?

Viesti Kirjoittaja rozzo »

FinlandMerceds kirjoitti:
Winchester kirjoitti:OK, hienoa. Koska selkeää näkemystä manuaalin huonoudesta ei näköjään ole, niin sain kaipaamani vastauksen. Kunhan vain sopiva yksilö osuu kohdalle, niin ei tartte yrittää metsästää pelkää tomaattia. Manuaalin saattaisi saada jopa vähän edullisemmin.
Sattaa ollla halvemalla tarjolla,
markkinat niille on ei ole kuin murto osan siitä mitä automaatille kokeil kuitenkin molemat
satta olla että loppu tulos on että se jokusen euron ero ei enään siinä kohdin tunnu merkitävältä
lisäksi sitten kun tulee aika vaihtaa auto on taas sen manuallin vaihto/jälleen myynti arvokin on pienmpi ja ostjia vähemän

vielä kun kurkaa pellin alle että siellä ei lymyile 651 mallinen konen
niin on melko pieni vaara mistään pienistäkään "miinoista"
eikö 651 ja manuaali ole hyvä yhdistelmä?
Winchester
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 30.08.2016 18:44
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: W211/S211 manuaaliaskeissa pommeja?

Viesti Kirjoittaja Winchester »

rozzo kirjoitti: eikö 651 ja manuaali ole hyvä yhdistelmä?
Mitä yhden Mersukorjaajan kanssa juttelin, niin siinä motissa on jakopää moottorin takana :o ja vikoja kuulemma riittää.
rozzo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: Ma 21.08.2017 19:58

Re: W211/S211 manuaaliaskeissa pommeja?

Viesti Kirjoittaja rozzo »

Winchester kirjoitti:
rozzo kirjoitti: eikö 651 ja manuaali ole hyvä yhdistelmä?
Mitä yhden Mersukorjaajan kanssa juttelin, niin siinä motissa on jakopää moottorin takana :o ja vikoja kuulemma riittää.
eikös se jakopää ole takana automaateissakin?
Winchester
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 30.08.2016 18:44
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: W211/S211 manuaaliaskeissa pommeja?

Viesti Kirjoittaja Winchester »

rozzo kirjoitti:
Winchester kirjoitti:eikös se jakopää ole takana automaateissakin?
TÄH? Ethän vain provoile? :shock: No, oletan että et.

Jakopää on moottorissa, ei vaihdelaatikossa. 651-moottorin takaosassa oleva jakopää on kuulemma vikapesäke ja hankalassa paikassa korjattavaksi. 646-motissa se on etupäässä ja siinä ei ole ongelmia toisin kuin esim. VAG-TSI-koneissa. Laatikoiden ongelmat on sitten ihan oma juttunsa ja siitä tämän topiikin aloitinkin. Vastausten perusteella kuulostaa olevan enempi makuasia onko manuaali vai automaatti parempi; molemmat teknisesti OK.
SakariH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 382
Liittynyt: La 18.11.2017 09:10

Re: W211/S211 manuaaliaskeissa pommeja?

Viesti Kirjoittaja SakariH »

.
Viimeksi muokannut SakariH, Ma 12.08.2019 21:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Winchester
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 30.08.2016 18:44
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: W211/S211 manuaaliaskeissa pommeja?

Viesti Kirjoittaja Winchester »

SakariH kirjoitti:Mitä ihmeen väliä sillä on missä se jakopää sijaitsee jos sinne tarvii ketju laittaa 300-400tkm välein uusiksi....
No eihän sillä olekaan, jos jakopää olisi hyvä, mutta kun Mersun 651-motissa se ei ole ja on vielä pottumainen vaihtaa.
SakariH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 382
Liittynyt: La 18.11.2017 09:10

Re: W211/S211 manuaaliaskeissa pommeja?

Viesti Kirjoittaja SakariH »

.
Viimeksi muokannut SakariH, Ma 12.08.2019 21:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
tn62634
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Su 06.09.2009 13:49
Paikkakunta: Pälkäne

Re: W211/S211 manuaaliaskeissa pommeja?

Viesti Kirjoittaja tn62634 »

Minulla on ollut useita OM651-moottorisia Mersuja eikä yhteenkään ole jakopäätä tarvinnut uusia. Käsittääkseni Sakari tietää mistä puhuu huoltoliikkeen näkökulmastakin joten ei se jakopäää kovin huono enää voi olla. Taitaa edellisiin moottorityyppeihin joutua suuttimien tiivisteitä uusia useammin. No ehkä pikkujuttu ajoissa tehtäessä, mutta ei sitten kun suutin on jumissa ja moottorinpäällys täynnä pikimönjää.
Winchester
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ti 30.08.2016 18:44
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: W211/S211 manuaaliaskeissa pommeja?

Viesti Kirjoittaja Winchester »

Menee jo vähän offtopiikkiin... No, eihän ne tietenkään kaikki sököjä ole mutta kun on työkseen motteja korjaavan kertoma riski Murphyn lain osumisesta mun kohdalle (tässäkin) automerkissä - on nääs harrastevehkeissä monesti osunut ja nimenomaan mottivian muodossa - niin mieluummin vältän, kun on käyttiksestä kyse. W212 on joka tapauksessa mun budjetin yli ja varsinkin ne tuoreemmat mallit, joten harmi kun ei vain rahat riitä parempaan.

Kiitoksia kovasti kaikille kommenteista. Vaikka nyt pientä vääntöä onkin, niin tässä tulee hyvää infoa juuri niistä ominaisuuksista, jotka edesauttaa mun seuraavaa valintaa. :)

Kävin tänään koeajamassa yhtä manuaalia mutta jäin vielä miettimään, kun oli turhan monta pientä ylläriä ja 200:n on vähän turhan mopo. Se kun tuskin kelleen heti kelpaa, niin kerkeen ajaan jonkun tomaatinkin verrokiksi ennen lopullista hankintaa.
Vastaa Viestiin