W211 e500 airmatic toiminta
W211 e500 airmatic toiminta
Tuli hommattua tollainen w211 -04 e500 kulkine ja nyt kyselisinkin kuuluuko auton nousta ylös kun auton pistää parkkiin?
Ja kun aamusta oven aukaisee niin auto laskee ns.normikorkeuteen
Ja kun aamusta oven aukaisee niin auto laskee ns.normikorkeuteen
Re: W211 e500 airmatic toiminta
Nouseeko oikein huomattavasti? Ei sen muuta kuuluisi tehdä kuin tasata korkeus kun autosta poistuu kuormaa (silloinkin pudottaa autoa sen jälkeen kun kyyditettävät on autosta nousseet).
Uudestaan liikkeelle lähdettäessä taas tasaa alustan jos se on parkissa vajonnut.
Jos auto nousee reippaasti niin kuulostaisi vähän samanlaiselta vialta mitä muutamissa foorumilaisten 220-korisissa on ollut. Airmaticin painesäiliöstä täytyy paineen vuotaa venttiilipakan läpi jousiin.
Uudestaan liikkeelle lähdettäessä taas tasaa alustan jos se on parkissa vajonnut.
Jos auto nousee reippaasti niin kuulostaisi vähän samanlaiselta vialta mitä muutamissa foorumilaisten 220-korisissa on ollut. Airmaticin painesäiliöstä täytyy paineen vuotaa venttiilipakan läpi jousiin.
Re: W211 e500 airmatic toiminta
kyllä se tuntuu olevan ihan yläasennossa ja kun oven aukaisee niin laskee samantien alas ja jos oven laittaa takas kiinni ja ovet lukkoon niin nostaa taas ylös
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 e500 airmatic toiminta
Kokeile ihan tasisella
sitten ikkuna auki ja siitä vaikka peilin alareunaan mitta massat ja samaan kohtaan uudelen mittaus autosta poistumisen jälkeen
niin näkee nouseeko se ylemässä
sitten ikkuna auki ja siitä vaikka peilin alareunaan mitta massat ja samaan kohtaan uudelen mittaus autosta poistumisen jälkeen
niin näkee nouseeko se ylemässä
Mökkillä
'
'
Re: W211 e500 airmatic toiminta
DBFI kirjoitti:Nouseeko oikein huomattavasti? Ei sen muuta kuuluisi tehdä kuin tasata korkeus kun autosta poistuu kuormaa (silloinkin pudottaa autoa sen jälkeen kun kyyditettävät on autosta nousseet).
Uudestaan liikkeelle lähdettäessä taas tasaa alustan jos se on parkissa vajonnut.
Jos auto nousee reippaasti niin kuulostaisi vähän samanlaiselta vialta mitä muutamissa foorumilaisten 220-korisissa on ollut. Airmaticin painesäiliöstä täytyy paineen vuotaa venttiilipakan läpi jousiin.
Onkohan kukaan aukonut tota venttiiliryhmää? Siis onko se suhteellisen normaalisti purettavissa jos sen puhdistaisi ja toteaisi sisäistä kuntoa?
Omassa airmatikissa (w220, mutta periaatteeltaan lienee hyvinkin samA kuin 211) on joskus takapään nostoa havaittavissa ja etupääkin laskee jopa ajossa tasaisesti pakkasella ja töyssyissä - ei toiselta puolelta, mikä tuntuu oudolta. Kai se w220 kallistuksen vakaaja on niin jäykkä että jos toinen tolppa vuotaa niin toisen varassa mennään sitten matalammalla hetken aikaa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: W211 e500 airmatic toiminta
Lisäksi jos auton ajaa pakkasesta lämpimään talliin, niin auto pikkuhiljaa nousee jousituksessa olevan ilman lämmetessä. Kun oven avaa, auto laskee itsensä takaisin oikeaan korkeuteen. Mutta tässä tapauksessa ovien lukitseminen ei enää nosta autoa takaisin ylös. En muista että oma E500:ni olisi koskaan noussut korkeammalle ovien sulkemisella.
harri
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
ex: W115 200, W123 230, E34 525ixTA, E83 3.0d, S211 E500T4M, E61 525xiTA, W220 S500
Jaguar XJ X308, R1100RT, Hyundai Ioniq hybrid
Re: W211 e500 airmatic toiminta
Voitele korkeuden säätö tankojen päät. Tahtovat ruostua, alkavat takerrellaAK47 kirjoitti:
Onkohan kukaan aukonut tota venttiiliryhmää? Siis onko se suhteellisen normaalisti purettavissa jos sen puhdistaisi ja toteaisi sisäistä kuntoa?
Omassa airmatikissa (w220, mutta periaatteeltaan lienee hyvinkin samA kuin 211) on joskus takapään nostoa havaittavissa ja etupääkin laskee jopa ajossa tasaisesti pakkasella ja töyssyissä - ei toiselta puolelta, mikä tuntuu oudolta. Kai se w220 kallistuksen vakaaja on niin jäykkä että jos toinen tolppa vuotaa niin toisen varassa mennään sitten matalammalla hetken aikaa.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: W211 e500 airmatic toiminta
harriba kirjoitti:Lisäksi jos auton ajaa pakkasesta lämpimään talliin, niin auto pikkuhiljaa nousee jousituksessa olevan ilman lämmetessä. Kun oven avaa, auto laskee itsensä takaisin oikeaan korkeuteen. Mutta tässä tapauksessa ovien lukitseminen ei enää nosta autoa takaisin ylös. En muista että oma E500:ni olisi koskaan noussut korkeammalle ovien sulkemisella.
Onhan kompura huollettu? Jos vain ulkona pakkasella oireilee, niin saattaa olla vettä putkissa
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: W211 e500 airmatic toiminta
Pitääpä ajaa auto talliin lämpiämään ja rasvata vivustot ja kattoa tekeekö lämpimänä samaa
Re: W211 e500 airmatic toiminta
W211 on muuten aika erilainen kuin W220. 211:ssä on tasonsäätöventtiilit ilmajousissa kun 220:ssä ne on siellä venttiililohkossa. 211:ssä vielä ne kahdelle eri tilavuudelle säädettävät ilmajouset. Tietenkin pääpiirteittäin toiminnallisuus samankaltainen.
Re: W211 e500 airmatic toiminta
Mullakin joskus pihisee ja pohisee kun oven avaa (vai oliko se kun lukituksen avaa, en muista). Liikkeet on niin pieniä eikä tee sitä aina että en ole päässyt selvyyteen mitä se touhuaa. Ei minusta ole mitenkään keli- tai lämpötilariippuvainen kuitenkaan. Onkohan sillä merkitystä mikä asetus on päällä (sport vai comfort)?
Re: W211 e500 airmatic toiminta
Hmmm, olen kyllä arvellut että vika voisi olla venttiilihässäkässä - pakkanen varmaan veden siellä jäädyttäisi ja ajoviima. Mutta tuntuu vaativan töyssyjä jotta laskee keulaa.... Varmaankin kaksi tai useampi vika systeemissä jotta toimii iinkuin toimii.DBFI kirjoitti:W211 on muuten aika erilainen kuin W220. 211:ssä on tasonsäätöventtiilit ilmajousissa kun 220:ssä ne on siellä venttiililohkossa. 211:ssä vielä ne kahdelle eri tilavuudelle säädettävät ilmajouset. Tietenkin pääpiirteittäin toiminnallisuus samankaltainen.
Pitänee availla tosta oma topikki jossa saa vatuloida systeemin toimintaa ja toimimattomuutta.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: W211 e500 airmatic toiminta
No niin auto ollut vuorokauden lämpimässä tallissa ja nyt toimii,eli luultavasti jäässä oli
Jos järjestelmässä on kosteutta saako sitä millään kuivattua
Jos järjestelmässä on kosteutta saako sitä millään kuivattua
Re: W211 e500 airmatic toiminta
Viisaammat tietää paremmin, mutta suodatin nyt ainakin ensiapuna ja oliko niin, että ne ryynit (silicaako ne nyt oli) voisi kuivata tai vaihtaa...
Re: W211 e500 airmatic toiminta
Suodatin ei kyllä kuivaa ilmaa yhtään! (Mutta ehdottomasti sekin samalla vaihtoon)
Mutta kuivainryynit saat vaihdettua kun irrotat kompuran pöydälle ja purat! Löytyy vasemman eturenkaan edestä ja on simppeli purkaa!
Ebaystä löytyy huoltosarjoja missä on ryynit ja jotain tiivsteitä ym.
Juutuupista ohjeet!
Mutta kuivainryynit saat vaihdettua kun irrotat kompuran pöydälle ja purat! Löytyy vasemman eturenkaan edestä ja on simppeli purkaa!
Ebaystä löytyy huoltosarjoja missä on ryynit ja jotain tiivsteitä ym.
Juutuupista ohjeet!
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Re: W211 e500 airmatic toiminta
E500 mb kirjoitti:No niin auto ollut vuorokauden lämpimässä tallissa ja nyt toimii,eli luultavasti jäässä oli
Jos järjestelmässä on kosteutta saako sitä millään kuivattua
Siis kompura huoltoon, eli Silica ja ilmansuodatin. Vesi poistuu sitten putkista itsestään, kun kompura käy, ja ilmat sitten pikkuhiljaa vaihtuvat.
Tässä motonettiin linkit. Tämä ilmansuodatin on s211 jossa sisään ja ulosmenevät letkut on eri kokoiset, eli 10/8mm.
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/1 ... oneuvo=315" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.motonet.fi/fi/tuote/605303/ ... ttava-300g" onclick="window.open(this.href);return false;
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: W211 e500 airmatic toiminta
Ihan näin ajatuksen tasolla ajattelin kysästä.
Onko kukaan kurkannut airmatikeissa ilmasäiliötä? Kuika paljon vettä se on itseentä keränny (kondensoinut)???
Tässä vaan mietin, että kaikki keskittyy siihen kompuraan. Mutta jos kompuran ryynit on kuivatustehon jo menettäneet niin märkä ilmahan pumpataan aluminipönttöön, joka on yleensä kylmä jolloin se kondenso kosteuden vedeksi tietyillä keleillä... Sitten ei auta ryynienkään vaihto kun se vesi tulee pöntöstä... (periaatteessa sama homma ilmapalkeiden kanssa)
Tämä tuli minulle tässä kerran mieleen, kun eräs kaveri arvuuttelin w220 aimatikin ongelmia...
Hän oli vaihtanut uuden kompuran mutta jo puolen vuoden päästä ongelmien palattua oli aukassun ko kompuran ja se oli kuin uitettu...
Tästä heräsi itselläni idea, että mites se säiliö? w220:ssä se on keulassa kyljellään ja periaatteessa kun auto jarruttaa ja kiihdyttää voi säiliössä oleva vesi loikua ja jos samaan aikaan päättää järjestelmä ottaa säiliöstä ilmaa niin sieltä ruikkaakin vettä pillin täydeltä.
Toki w211 se on takakontissa ja pystyssä mutta kosteutta se voi silti kerätä.
Onko kukaan kurkannut airmatikeissa ilmasäiliötä? Kuika paljon vettä se on itseentä keränny (kondensoinut)???
Tässä vaan mietin, että kaikki keskittyy siihen kompuraan. Mutta jos kompuran ryynit on kuivatustehon jo menettäneet niin märkä ilmahan pumpataan aluminipönttöön, joka on yleensä kylmä jolloin se kondenso kosteuden vedeksi tietyillä keleillä... Sitten ei auta ryynienkään vaihto kun se vesi tulee pöntöstä... (periaatteessa sama homma ilmapalkeiden kanssa)
Tämä tuli minulle tässä kerran mieleen, kun eräs kaveri arvuuttelin w220 aimatikin ongelmia...
Hän oli vaihtanut uuden kompuran mutta jo puolen vuoden päästä ongelmien palattua oli aukassun ko kompuran ja se oli kuin uitettu...
Tästä heräsi itselläni idea, että mites se säiliö? w220:ssä se on keulassa kyljellään ja periaatteessa kun auto jarruttaa ja kiihdyttää voi säiliössä oleva vesi loikua ja jos samaan aikaan päättää järjestelmä ottaa säiliöstä ilmaa niin sieltä ruikkaakin vettä pillin täydeltä.
Toki w211 se on takakontissa ja pystyssä mutta kosteutta se voi silti kerätä.
Re: W211 e500 airmatic toiminta
^Huh huh mitä systeemiä, mutta hyvä kun kerroit toiminnan muillekin lukijoille.
Kuorma-autoissa kuivaimen vaihto vie pari minuuttia ja painesäiliöiden tyhjäys vedestä muutaman sekunnin .
Kuorma-autoissa kuivaimen vaihto vie pari minuuttia ja painesäiliöiden tyhjäys vedestä muutaman sekunnin .
Re: W211 e500 airmatic toiminta
Siis kompura huoltoon, eli Silica ja ilmansuodatin. Vesi poistuu sitten putkista itsestään, kun kompura käy, ja ilmat sitten pikkuhiljaa vaihtuvat.
Tässä motonettiin linkit. Tämä ilmansuodatin on s211 jossa sisään ja ulosmenevät letkut on eri kokoiset, eli 10/8mm.
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/1 ... oneuvo=315" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.motonet.fi/fi/tuote/605303/ ... ttava-300g" onclick="window.open(this.href);return false;[/quote]
Onko tuossa pussissa nyt samanlaista ryyniä sisällä mitä kuivaimessa kuuluu olla?
Ja lisä kysymys kun ei ole vielä kokemusta ilma-alustasta niin autojaan pitää varmaan pistää pukkien päälle kun kompura ottaa irti?
Tässä motonettiin linkit. Tämä ilmansuodatin on s211 jossa sisään ja ulosmenevät letkut on eri kokoiset, eli 10/8mm.
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/1 ... oneuvo=315" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.motonet.fi/fi/tuote/605303/ ... ttava-300g" onclick="window.open(this.href);return false;[/quote]
Onko tuossa pussissa nyt samanlaista ryyniä sisällä mitä kuivaimessa kuuluu olla?
Ja lisä kysymys kun ei ole vielä kokemusta ilma-alustasta niin autojaan pitää varmaan pistää pukkien päälle kun kompura ottaa irti?
Viimeksi muokannut E500 mb, Ke 14.02.2018 18:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W211 e500 airmatic toiminta
Samaa tavaraa
Irroita ventiilistä johtoliitin, niin auto ei vajoa itsestään. Venttiilit pysyy kiinni
Irroita ventiilistä johtoliitin, niin auto ei vajoa itsestään. Venttiilit pysyy kiinni
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: W211 e500 airmatic toiminta
Moniko henkilöautoilija kävisi niitä tyhjennysventtiileitä nykimässä?etrade kirjoitti:^Huh huh mitä systeemiä, mutta hyvä kun kerroit toiminnan muillekin lukijoille.
Kuorma-autoissa kuivaimen vaihto vie pari minuuttia ja painesäiliöiden tyhjäys vedestä muutaman sekunnin .
Kuorma-autossa ihan eri juttu kun toimivassakaan systeemissä pumpattu paineilma ei palaa samaa reittiä takaisin.
Re: W211 e500 airmatic toiminta
Selittäkääs mulle vielä tuo että miten systeemissä oleva kosteus tekee sen että ovea avatessa auton korkeus muuttuu.
Re: W211 e500 airmatic toiminta
Kai siinä logiikkana oli se että kosteus sotkee venttiilit ja auto nousee tai laskee parkissa. Ovien avaaminen kun käynnistää tasonsäädön niin auton korkeus muuttuu jos se on ollut ohi spekseistä.Pertti K kirjoitti:Selittäkääs mulle vielä tuo että miten systeemissä oleva kosteus tekee sen että ovea avatessa auton korkeus muuttuu.
Re: W211 e500 airmatic toiminta
Ok. Eka kerran huomasin tuon ominaisuuden kyllä yli +20 lämpötilassa. Välillä menee pitkä aika ettei kuulu mitään pihinöitä, esim. nyt en ole useampaan viikkoon huomannut ennenkuin tänään kun jätin auton parkkiin. Sen jälkeen kun olin saanut roikan tolppaan ja kellon säädettyä, niin kuului ääni kuin palkeesta olisi päästetty painetta ulos ja alahuuli oli sopivasti penkan päällä niin näki että laski alaspäin. Ovet oli olleet jo jonkin aikaa lukossa, taisi saattovalot sammua suunnilleen samoihin aikoihin.
Re: W211 e500 airmatic toiminta
Tarttis alkaa CLS:n kompuran vaihtoon; pitääkö auto saada kaikki pyörät ilmaan?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 e500 airmatic toiminta
E500:ssa mulla oli etupyörät ilmassa (lattialla siis könysin), kun käytin kompuran pöydällä ja tarkastin ryynit ja muutenkin ko. laitteen (kompura on vasemman etupyörän edessä). Kompura takaisin huollon jälkeen ja jouset pelasi normaalisti. Etujouset taisi jää ylös tunkin alaslaskun jälkeen, mutta oven avaamisen jälkeen hakeutui normaaliin korkoonsa (näin on tehnyt kyllä muutoinkin, kun olen tehnyt huoltoja, joissa on pitänyt autoa nostaa).
ML 320CDI 2008 (W164)
E 500 2005 (W211)
C 320 4matic 2004 (S203)
ML 270CDI 2003 (W163)
Ex - CLK 320 1998 (W208)
Ex - SLK 230 Kompressor 1997 (R170)
E 500 2005 (W211)
C 320 4matic 2004 (S203)
ML 270CDI 2003 (W163)
Ex - CLK 320 1998 (W208)
Ex - SLK 230 Kompressor 1997 (R170)
Re: W211 e500 airmatic toiminta
En pikaisella haulla löytänyt kompressorin huolto-ohjetta. Onko sellaista jossain päin jo valmiina tyyliin Airmatic for dummies?
Kyseessä pre-facelift E500 quattro, jossa tieten Airmatic, joka taisi olla näissä vakiona? Puskuri on tallin lattialla ja umpiot avattuna projektorien ja lampun lasien vaihtoa varten ja kompressori on jo löydetty siinä samalla, mutta varmistetaan nyt työtavat ennen kuin rikotaan mitään.
Toimivassa autossa ei tällä erää olisi tarpeen kuin kuivaimen ryynien paisto tai vaihto ja suodattimen vaihto. Ymmärsinkö kompressorin rakenteen oikein, että homma vaatii kompressorin irti autosta ja kompressoriosan avaamisen että kuivaimen mahtuu irrottamaan ryynien vaihtoa varten? Jos kyllä silloin tarvitaan vähintään kompressorin lohkojen väliin "kannentiiviste", koska vanhaa o-rengasta ei kerran avattuaan saa välttämättä enää pitäväksi?
Millaisia nuo ilmaletkujen kiinnitykset ovat, saako ilmaletkun kompressorista irroitettuaan samaa liitäntää enää uudelleen tiiviiksi ilman että letkuun tehdään uusi liitos helmiliitoksen tavoin?
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Re: W211 e500 airmatic toiminta
Ryynien tarkastus vaatii kompressorin irrotuksen (tai ainakin on huomattavasti helpompaa näin). Laitoin vanhan tiivisteen takaisin, eikä ongelmia ole ilmennyt. Suodatin kannattaa samalla vaihtaa ja varmistua letkujen ehjyydestä.740 GLE kirjoitti: ↑La 19.02.2022 19:39 Toimivassa autossa ei tällä erää olisi tarpeen kuin kuivaimen ryynien paisto tai vaihto ja suodattimen vaihto. Ymmärsinkö kompressorin rakenteen oikein, että homma vaatii kompressorin irti autosta ja kompressoriosan avaamisen että kuivaimen mahtuu irrottamaan ryynien vaihtoa varten? Jos kyllä silloin tarvitaan vähintään kompressorin lohkojen väliin "kannentiiviste", koska vanhaa o-rengasta ei kerran avattuaan saa välttämättä enää pitäväksi?
Millaisia nuo ilmaletkujen kiinnitykset ovat, saako ilmaletkun kompressorista irroitettuaan samaa liitäntää enää uudelleen tiiviiksi ilman että letkuun tehdään uusi liitos helmiliitoksen tavoin?
Ilmaletkun irrotin ja kiinnitin takaisin, eikä tässäkään mitään tiiviysongelmia ilmennyt. Kaikki pelaa edelleen, kuten pitääkin.
ML 320CDI 2008 (W164)
E 500 2005 (W211)
C 320 4matic 2004 (S203)
ML 270CDI 2003 (W163)
Ex - CLK 320 1998 (W208)
Ex - SLK 230 Kompressor 1997 (R170)
E 500 2005 (W211)
C 320 4matic 2004 (S203)
ML 270CDI 2003 (W163)
Ex - CLK 320 1998 (W208)
Ex - SLK 230 Kompressor 1997 (R170)
Re: W211 e500 airmatic toiminta
En toki kyseenalaista etteikö jotkut olisi saavuttaneet hyviä tuloksia ryynien kuivaamisella.Kuitenkin,itse varmaan harkitsisin auton vaihtoa jos moista jumpaa tarvisi tehdä muutamankin vuoden välein.Kompura lie sama W211 ja W220,josta nämä omat kokemukset:
Kompuran ja originaalin venttiiliyksikön vaihto lopetti omat Airmatic-ongelmat,maksoi yht.500e.
Ajan vain viikonloppuisin ja viikolla auto pysyy ylhäällä.Jos pakkanen laskee alle -20,niin muutaman päivän jälkeen voi hieman kori laskea.
Miesslerin,KL:n ym.myymät tarvikeventtiiliyksiköt,samoin kuin kiinalaiset letkuliitimet kannattaa unohtaa.
W220:ssa tyypillisestii ongelmat alkaa rikki menneestä kompuran ilmanottoletkusta,jolloin nuo ed.mainitut komponentit kastuvat.Omistajat vaihtuu,eikä kukaan huomaa kurkata ennenkuin ongelmat alkaa.
Siinä mielessä nämä Airmatic autot on harrastepelejä,että omistajan tarvii hieman perehtyä autoonsa ja joskus tarkastella paikkoja..ainakin heti ostamisen jälkeen.
Kuinkahan paljon noita muutaman euron letkun takia vioittuneita Airmatic-autoja onkaan?Tämä lie suurimpia syitä miksi esim.W220 on saanut ansaitsemattoman huonohkon maineen.Täytyy myös muistaa että aikanaan osat olivat kalliita,ja omistajat tuskin korjailivat autojaan itse tai omistaneet Staria,joten huoltokulut melkoiset.Varmasti paljon on myös katkeria ex-omistajia,jotka ovat vaihtaneet turhaan kalliita ilmajousia,koska internetissä niin neuvottiin.
Ihan tee-se-itse autoja nämä ovat,mutta ei kovin sopivia sellaisille jotka eivät välitä perehtyä yhtään.
Kompuran ja originaalin venttiiliyksikön vaihto lopetti omat Airmatic-ongelmat,maksoi yht.500e.
Ajan vain viikonloppuisin ja viikolla auto pysyy ylhäällä.Jos pakkanen laskee alle -20,niin muutaman päivän jälkeen voi hieman kori laskea.
Miesslerin,KL:n ym.myymät tarvikeventtiiliyksiköt,samoin kuin kiinalaiset letkuliitimet kannattaa unohtaa.
W220:ssa tyypillisestii ongelmat alkaa rikki menneestä kompuran ilmanottoletkusta,jolloin nuo ed.mainitut komponentit kastuvat.Omistajat vaihtuu,eikä kukaan huomaa kurkata ennenkuin ongelmat alkaa.
Siinä mielessä nämä Airmatic autot on harrastepelejä,että omistajan tarvii hieman perehtyä autoonsa ja joskus tarkastella paikkoja..ainakin heti ostamisen jälkeen.
Kuinkahan paljon noita muutaman euron letkun takia vioittuneita Airmatic-autoja onkaan?Tämä lie suurimpia syitä miksi esim.W220 on saanut ansaitsemattoman huonohkon maineen.Täytyy myös muistaa että aikanaan osat olivat kalliita,ja omistajat tuskin korjailivat autojaan itse tai omistaneet Staria,joten huoltokulut melkoiset.Varmasti paljon on myös katkeria ex-omistajia,jotka ovat vaihtaneet turhaan kalliita ilmajousia,koska internetissä niin neuvottiin.
Ihan tee-se-itse autoja nämä ovat,mutta ei kovin sopivia sellaisille jotka eivät välitä perehtyä yhtään.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)