w204 om651 DPF poltto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

rawpower kirjoitti: Poltto onnistui ja dpf täyttöaste jäi polton jälkeen 29% Eli olisikohan sittenki tuo paine-eroanturi kaput kun 0 taso on noin pielessä. EIkö sen pitäisi mennä lähelle 0% polton jälkeen? Noh ajelin sitten vielä 70km maantieajoa polton jälkeen ja täyttyi tällä matkalla 73% tuo dpf fill% eli nopeasti täyttyy... Kuitenkin soot content oli 7.09g ja ash alle 3g

Kuitenkin vähän anturivialta vaikuttaa kun 0 taso on noin pielessä polton jälkeen kuten SilverS212 sanoikin tuossa aiemmin.
Tai sitten se ei vaan polta sitä tyhjäksi
Mökkillä
'
rawpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ke 21.08.2019 18:48

Re: w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja rawpower »

Noniin

Hartikaiselta asia varmistettu. päästöpäivitystä ei ole tehty, onneksi näin. Ja kun tarkemmin katsoin tuota marrraskuun kuittia niin oli pienellä teksti, että autossa ei ole voimassa olevia aktioita.

Eli nyt pitäisi sitten selvittää syy tiheään polttoon.

- Vikakoodeja ei edelleenkään ole.
-Paine-eroanturi tämä nyt on ekana listalla ja viittaisi siihen, että 0 taso on pielessä
- Miksi dpf ei polta pönttöä tyhjäksi, jotain muuta vikaa?
- Mikä muu voisi tämän tiheän polton aiheuttaa

Öljyt olleet aina mobil esp 5w-30 ja viimeisin öljynvaihto tehty lokakuun alussa 5000km sitten.

Taidan nyt kokeilla tuota paine-eroanturin vaihtoa auttaako ongelmaan... Ei kovin kallis 30e osa jos nyt auttaisi vikaan...
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 904
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Se kuormitus% on laskuri, ei mittausarvo. Ei ainakaan suoranaisesti liity eropaineeseen. Kyllä minäkin nyt silti sen eropaineanturin vaihtaisin, onpahan sitten poissuljettu jos ei sillä parane. Kun ei tuon enempää maksa. Yksi keino ennen sitä on tietysti asettaa se nollataso nykyisellä anturilla ja katsoa mitä tapahtuu.

Anturin lukemat ovat loogisia enkä ymmärrä miten se siitä voisi olla kiinni. Laskuri taas on ohjelmallinen, mutta tietysti siihen vaikuttaa itse ohjelman lisäksi kaikki sisään menevä data, kun nyt vaan tietäisi mitä kaikkea siinä lasketaan.

Ja sitten palataan folio-osastolle: mun arviohan oli, että eivät välttämättä huollossa tiedä mitä on tapahtunut...

Yksi epävarmuutta lisäävä tekijä tässä on että nuo lukemat eivät ole starin lukemia, vaikka sinänsä loogisia ovatkin. Periaatteessa tuo OBD-liittymä on standardi mutta niin vaan täällä tuon tuostakin todetaan että yleismallin testerit eivät tiedä mitään meseistä. Ja kysellään kaikenmaailman P-koodeilla että mikähän on vikana. En silti väitä kun en tiedä. Tullut vaan tavaksi ajatella myös mutkan kautta.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

rawpower kirjoitti:Noniin

Hartikaiselta asia varmistettu. päästöpäivitystä ei ole tehty, onneksi näin. Ja kun tarkemmin katsoin tuota marrraskuun kuittia niin oli pienellä teksti, että autossa ei ole voimassa olevia aktioita.

Eli nyt pitäisi sitten selvittää syy tiheään polttoon.

- Vikakoodeja ei edelleenkään ole.
-Paine-eroanturi tämä nyt on ekana listalla ja viittaisi siihen, että 0 taso on pielessä
- Miksi dpf ei polta pönttöä tyhjäksi, jotain muuta vikaa?
- Mikä muu voisi tämän tiheän polton aiheuttaa

Öljyt olleet aina mobil esp 5w-30 ja viimeisin öljynvaihto tehty lokakuun alussa 5000km sitten.

Taidan nyt kokeilla tuota paine-eroanturin vaihtoa auttaako ongelmaan... Ei kovin kallis 30e osa jos nyt auttaisi vikaan...
Olioks se esp mistä sillä vaan kun lähi aikoina nähty 2 esp kannua missä siältö näytti/tuntui selkeästi erilaiselta

Jus/kun vaihdat anturin niin systeemi pitä sitten asettaa tai tilane tuskin ainakaan paranee
Mökkillä
'
rawpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ke 21.08.2019 18:48

Re: w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja rawpower »

Kiitos teille vastauksista ja neuvoista.

Mobil esp 5w-30 oli ihan paikallisen luotettavan huollon kautta otettu vissiin ihan isosta tynnyristä? Aina ottanu heiltä samaa tavaraa ja skodan kanssa eikä ainakaan ollut ongelmia dpf kanssa. Ruotsissa myös käytetty aina samaa tavaraa huoltokirjanmerkintöjen mukaan.

Päivitys oli vielä saatavilla autooni kun kysyin onkohan tähän sitä tehty. Eli oli vielä merkintä että joku avoin koodi siellä oli.


No nyt sitten hartikaisen reissun jälkeen tuli uusi oire... autotallissa kun kävin ajon jälkeen niin ihmettelin että dieseli haisee.. tämä ei oo hyvä juttu sit konepelti auki ja tutkailemaan. Otin moottorin päällä olevan suojan irti ja siinähän oli märkää dieseliä tarttunut siihen itse moottorin suojaan kun on siitä keskeltä kosketuksissa sinne onkohan ne nyt suutinten paluuletkut mitkä siinä menee korkeimmalla. Semmoset mustat. Siinä on myös niiden metallisten putkien päällä jotkut suojat semmoset tarramaiset mitkä ottaa kiinni siihen moottorin päällä olevaan muovisuojaan. Ne oli myös vähän kosteet siitä päältä ja liittimien kohdalta. kakkos suuttimen pohjalla oli vähän mustaa muttei haissu diiselille, voinee olla myös öljykorkin tihuuttamaa öljyä? Muut suuttimien juuret kuivat.

Liittyyköhän tämä nyt tuohon dpf polttoon vai onko vaan ihan itsenäinen vika joka tuli nyt sattumalta päälle. Eilisen 100km lenkin jälkeen ei haissu. Tankkasin eilen täyteen -35 talvidiisseliä. Tänään oli sit pakastunut reilusti -15 oli kun starttasin js hyvin lähti käyntiin 1,5 roikassa olon jälkeen. Liekkö tuo lyhyt ajo 8km yhteensä paljasti nyt tuon diesel vuodon tuolta? Mistähän tuo nyt voisi vuotaa?
Avatar
Beagle_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 185
Liittynyt: La 28.05.2011 23:14
Paikkakunta: Iisalmi

Re: w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja Beagle_ »

Tarkista ihan ensiksi pa-suodattimen letkut, ettei kuse klemmarin alta. Oma om642 vuoti sieltä.
Vito W638 112CDI 2003, XC70 D4 2.4 2014
rawpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ke 21.08.2019 18:48

Re: w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja rawpower »

Beagle_ kirjoitti:Tarkista ihan ensiksi pa-suodattimen letkut, ettei kuse klemmarin alta. Oma om642 vuoti sieltä.
Kiitos neuvosta. Pitää huomenna vähän tarkemmin tutkia.

Märin kohta oli tässä linkissä: https://www.ebay.co.uk/p/Genuine-Merced ... 1113693745" onclick="window.open(this.href);return false; kun katsoo tuon räjäytys kuvan niin osan numero 650 kohdalla. Tämä kohta ottaa myös kiinni siihen moottorin päälle tulevaan suojamuoviin. Mitä kokonaisuutta tämä osa 650 on ja onko tässä yleinen vuotokohta.

Edit:

Nyt löysin oikean osan missä kohti oli eniten märkää ja mikä ottaa kiinni moottorin suojamuoviin. Eli tämä.

https://i.ebayimg.com/images/g/dtMAAOSw ... s-l500.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuossa näkee nuo mustalla tarramaisella jutulla suojatut letkut ja liitokset. Ne oli kosteat ja dieselille haisi. Eli varmaankin tässä vuotokohta?
Viimeksi muokannut rawpower, Pe 27.12.2019 23:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
rawpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ke 21.08.2019 18:48

Re: w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja rawpower »

.
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1551
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja koyama »

Mitä öljynvaihtoväliä käytätte om 651 koneessa ?
Kannattaa mitata minkä verran sitä öljyä on siellä koneessa ennen isoon tynnyriin laittoa.
KAIKENLAISTA KELOTUOTETTA MYYTÄVÄNÄ

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
rawpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ke 21.08.2019 18:48

Re: w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja rawpower »

Itse nyt omistanut sen verran vähän aikaa, että en ole varmaan paras vastaamaan. Itse olen pitänyt hyvänä oli se sitten bmw e61 530d tai skoda octavia Rs 2.0 tdi niin 15000km / 1 vuosi kumpi täyttyy ensin. Itselle tulltu aina kilometrit ensin täyteen. Samaa ajattelin jatkaa nyt tämän mersun kohdalla.

Öljytikkua kyllä kannattaa seurata varsinkin jos pätkäajoa tulee ja dpf polttelee usein niinkuin minulla nyt. Ei ole onneksi yli maksimirajan mennyt...

Edelleen on märkää tuossa suuttimien ylivuotoletkujen alueella mistä laitoinkin kuvan aiemmin.

KL varaosilta löytyikin sitten koko setti kohtuu suolaiseen hintaan. Pystyykö noita yleensä kiristämään jos tihkuu sieltä liittimistä vai meneekö koko letkut vaihtoon? Kosteimmat kohdat on tuossa paksun letkun T-haaran kohdalla ja siitä tarttuu sitten moottorin suojamuoviin ja siinäkin diesel haisee.

https://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa ... 10706381/1" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Beagle_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 185
Liittynyt: La 28.05.2011 23:14
Paikkakunta: Iisalmi

Re: w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja Beagle_ »

rawpower kirjoitti:
Edelleen on märkää tuossa suuttimien ylivuotoletkujen alueella mistä laitoinkin kuvan aiemmin.

KL varaosilta löytyikin sitten koko setti kohtuu suolaiseen hintaan. Pystyykö noita yleensä kiristämään jos tihkuu sieltä liittimistä vai meneekö koko letkut vaihtoon? Kosteimmat kohdat on tuossa paksun letkun T-haaran kohdalla ja siitä tarttuu sitten moottorin suojamuoviin ja siinäkin diesel haisee.

https://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa ... 10706381/1" onclick="window.open(this.href);return false;
Eikö tuohon voi vaihtaa noita kumiletkuja metritavarasta? Kiristää vielä klemmareilla?
Vito W638 112CDI 2003, XC70 D4 2.4 2014
rawpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ke 21.08.2019 18:48

Re: w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja rawpower »

Noniin varasin aikaa pajalle tuohon vuotoon liittyen ja jotain noita liittimiä saa mahdollisesti irrallaan ja letkut voinee uusia metritavarasta kuten ehdotitkin. Vuoto ei ole iso koska nyt tuli ajettu 160km lenkki ja ei ollut juuri lisääntynyt. Kuitenkin haju edelleen selkeästi kun tarttunut siihen moottorin suojaan.

Noniin tänään teki taas dpf polton 150km edellisestä ja sopivasti tuli nyt tuo 160km lenkki sen jälkeen. Fill % oli 24 kun testerin löin kiinni 10km polton jälkeen. Seurasin livedataa koko matkan. Fill Nousi 80% 54 ajokilometrin jälkeen... Siinä tuntui olevan joku maaginen piste kun 80% saavutti niin loppujen 21% täyttymiseen meni sitten 56km ja pitkään pysy 91%:ssa. Eli nyt teki maantieajossa polton 110km jälkeen edellisestä Eli tihenee vaan entisestään, liekköhän lopun alkua?

No pajalle jonne varasin ajan diesel vuotoon liittyen niin sieltä löytyy stari ja mainitsin tuosta poltosta niin ottavat vielä livedataa starilla ja dpf paineanturi on nyt tilattu autodocilta. Mittaavat vielä suutinten korjausarvot kylmällä ja lämpimällä koneella ettei siellä ole syytä yms.

Sittenkun anturi vaihdettu niin asetetaan uusi 0 taso ja katsotaan korjaantuuko.

Mainittakoon, että Soot content oli 1.2g ja ash content 1.01g ja silti tuntuu dpf täyttyvän vaikka grammoina siellä ei tavaraa ole. Eli viittaisi anturivikaan?

Pienellä kulutuksella tuo menee vaikka poltteleekin noin tiheään 5.0 keskikulutus ajotietokoneen mukaan 87km/h keskinopeus 160km matkalta. Ohituksia ei tullut juuri tehtyä kun keli aika huono eli talvirajoituksilla körötellen.
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 904
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Ajotietokoneen mukaisia kulutuksia ei kauheasti kannata katsella. Ne ovat hyvin optimistisia lukemia. Oli muistaakseni ässässä 18% korjauskerrointa ylöspäin ja sitten alkoi pitää kutinsa mitatun kanssa, silloin kun se oli vielä uusi minulle. Ei se siitä loppua kohti ainakaan laskenut.

Dieselvuodon kanssa kannattaa olla tarkkana siinä, ettei sitä pääse valumaan vesiletkujen päälle, voi olla alle viikossa entisiä.
rawpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ke 21.08.2019 18:48

Re: w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja rawpower »

TPLtre kirjoitti:Ajotietokoneen mukaisia kulutuksia ei kauheasti kannata katsella. Ne ovat hyvin optimistisia lukemia. Oli muistaakseni ässässä 18% korjauskerrointa ylöspäin ja sitten alkoi pitää kutinsa mitatun kanssa, silloin kun se oli vielä uusi minulle. Ei se siitä loppua kohti ainakaan laskenut.

Dieselvuodon kanssa kannattaa olla tarkkana siinä, ettei sitä pääse valumaan vesiletkujen päälle, voi olla alle viikossa entisiä.
Juu mittaankin aina todellisen kulutuksen laskemalla kun tankkaan täyteen tein vaan nyt tuommoisen huomion tuosta kun tuli ajettua tuota matkaa ja on tuo tiheäpoltto ongelma päällä, ettei ole vaikuttanut ainakaan kulutukseen.

Juuh pittäää seurailla nyt tuota vuotoa sinne venttiilikopan päälle se vuotelee missä suuttimetkin lepää. Tiistaina aika pajalle. Tuonne aiempaan laitoinkin vuotopaikan siitä ylivuotoletkujen liittimestä todennäkösesti tihkuttaa.
rawpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ke 21.08.2019 18:48

Re: w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja rawpower »

Noniin, auto käynyt pajalla dieselvuodon takia ja samalla kävi starin päässä.

Dieselvuotoa pitää vielä seurailla kun ei nyt ole niin pahasti vuodellut tarvittaessa menee sit vaihtoon koko letkusarja. Hartikaisella 200€ joku pelkkä o rengas siihen t haaraan...

No sitten dpf ongelmaan tähän ei starillakaan oikein löytynyt syytä, mutta 4. Suutin on korjausarvojen mukaan ehtoopuolella kylmällä koneella. 62oli siinä ja 63 on yläraja. Muut kunnossa. Tässähän voi olla myös dpf polton aiheuttaja vaikka lämpimällä koneella korjausarvot on täysin vaaterissaan.

Eli paine-ero anturi ja suutin vaihtoon? Kannattaako näihin uus suutin laittaa vai onko noista korjatuista mihinkään.
Nurmituomas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 495
Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38

Re: w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja Nurmituomas »

siellä paluuletkuissa ei paljoa dieseliä liiku jos suutin on kunnossa, mutta jos ei ole, niin sitten sitä voi mennä paluuletkussa urakalla.
W212 E350cdi
rawpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ke 21.08.2019 18:48

Re: w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja rawpower »

Nurmituomas kirjoitti:siellä paluuletkuissa ei paljoa dieseliä liiku jos suutin on kunnossa, mutta jos ei ole, niin sitten sitä voi mennä paluuletkussa urakalla.
Okei. eli tuo vuoto liittynee tuohon vikaantuneeseen suuttimeen?

Kannattaa vissiin tuo 4 suutin vaihtaa kuitenkin vaikka on vielä viitearvoissa kylmällä koneella kun kuitenkin se normaali on siellä lähellä 0-0.5? arvoissa? Lämpimällä ei isoja lukuja tule, mutta oireileehan tuo selkeesti kun vuotaa tuota ylivuotoputkistakin sitten.
rawpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ke 21.08.2019 18:48

Re: w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja rawpower »

Noniin, nyt on 4. pytyn suutin dpf paine-eroanturikin vaihdettu ja 0-taso ajettu uusiksi. Auton käytöksessä tai moottorin käyntiäänessä ei muutoksia. Ration of regeneration of diesel particulate filter to vehicle operation time oli nyt 0% aiemmiin se oli jotain 11...% Eli ainakin dpf oli nollattu. Edellinen regeneartion oli 166308 ja mittarin näyttäessä 166320 oli jo Fill level 50% eli joko nopeesti täyttynyt tai ei ole nolliin nyt fill% saatu? Aika nopeesti tuntui edelleen nousevan 15km matkalla 64%. Miten tuo paine-eroanturin vaihto nollaus tehdään ja mitä lukemaa sen sitten pitäisi näyttää? Noh pitääpä nyt ajella ja seurailla vähän, että miten tuo käyttäytyy nyt ja asettuuko polttoväli vai vieläkö tiheään polttelee.
rawpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ke 21.08.2019 18:48

Re: w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja rawpower »

Nyt ensimmäinen pitempi lenkki ajettu livedataa seuraten rempan jälkeen. Suuttimen korjausarvot nyt kunnossa kylmänä. Mutta liekköhän tuo dpf ongelma sittenkään vielä poistunut tai sitten 0 tason asettaminen ei ole onnistunut. Ihmettelin nimittäin autoa hakiessa kun 50% oli jo heti 7km ajon jälkeen täyttöaste uudella anturilla. Nyt sitten teki polton ja edelleen ei mene 0-10 välille täyttöaste polton jälkeen vaan jäi 22% ja jostain syystä lopettaa siihen vaikka kuormitus päällä ja lämmöt yli 630, mutta siihen se vaan keskeyttää.. Kuitenkin hieman parannusta on tapahtunut kun 30km ajon jälkeen nousi vain 22% -> 35% kun ennen se saattoi samalla matkalla mennä yli 70%.

Onko ideoita mitä seuraavaksi lähteä tutkimaan? Vai pitääkö vaan tyytyä kohtaloon ja ajella menemään kunnes jotain losahtaa lopulta. Muutenhan tuo pelaa ja vikakoodeja ei tule, mutta tiheä poltto varmasti kerryttää dieseli öljyn sekaan.
- Päästöpäivitystä ei siis ole tehty asia varmistettu marmorilta. Tätä tukee se, että avoinna vielä tämä ja pitkän ajan trippimittari ei ole nollautunut minkä se ilmeisesti kaikilla tekee kun päivitys ajetaan.
- 4. pytyn suutin vaihdettiin koska korjausarvot kylmänä 62mg -> korjausarvot nyt vaaterissan uusi delphin suutin paikallaan.
- Dpf paine-eroanturi vaihdettiin.

4100km olisi seuraavaan B huoltoon ja silloin olisi tulossa, muutakin esim. dieselsuodatin, laatikkoöljyt yms. Ajattelin silloin viedä ylivieskaan lintoselle niin siellä varmaan ehkä saavat selville mikä vaivaa? Riski tietenkin on, että leviää jo ennen sitä.

Onko nuista dieselin lisäaineista/dpf puhdistajista mitään hyötyä? Ainakin Redline RL-2 on toiminut entisistä common rail bmw ja skoda moitteetta. Pitäisikö vaihtaa asemaa millä tankkaa? Nyt on menny abc:n smart diisseliä. Voisi kokeilla esim. nesteen pro:ta?
SilverS212
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Su 08.10.2017 17:33

Re: w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja SilverS212 »

Miten sen nollatason määrititte uudelle anturille ja millä laitteella??Teittekö pakkopolton ennen määritystä??
rawpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ke 21.08.2019 18:48

Re: w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja rawpower »

Starilla se on tehty pajalla, en ollut paikalla kun se tehtiin niin en osaa sanoa. Poltto on ainakin tehty huollon aikana kun hain auton niin testeri näytti 166308 edellisestä poltosta ja siitä oli ajettu vain alle 20km ja näytti täyttöastetta kuitenkin jo 50% eli liekkö tehty sitten väärin?
SilverS212
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Su 08.10.2017 17:33

Re: w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja SilverS212 »

Vie auto sinne Lintoselle huoltoon nyt pikkasen ennakkoon. Ettei isompaa vahinkoa kerkee syntyä huonolla tuurilla.
rawpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ke 21.08.2019 18:48

Re: w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja rawpower »

SilverS212 kirjoitti:Vie auto sinne Lintoselle huoltoon nyt pikkasen ennakkoon. Ettei isompaa vahinkoa kerkee syntyä huonolla tuurilla.
Juu tätäkin voisi miettiä kohta jos ei kuntoon tule. Toisalta ainakin pientä parannusta tuli tuossa täyttymisen nopeudessa. Mitenkä tuo dpf 0 taso oikeaoppisesti asennetaan, jos vielä käytän tuolla huollossa ja kysyn miten tekivät. eli pitääkö pakkopolttaa fill% 0 ja sitten nollata? Todennäköisesti 0% sitä ei ole ajettu koska oli heti huollon jälkeen 50%.
SilverS212
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Su 08.10.2017 17:33

Re: w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja SilverS212 »

Moottorielectroniikka - > Sovitukset - > Perusasetukset - > B28/8 (eropaineen tunnistin dieselhiukkassuodatin).

Itselle tehtiin ensin ajon aikana regenerointi ja sitten heti perään, "Tee rakenneosan 'Dieselhiukkassuodatin' perusasetus" ja sen jälkeen vielä tuo B28/8 perusasetus.

Omassa autossa polttoväli ensin tihentyi ja lopulta vikakoodi eropaineen tunnistimelta (hiukkassuodatin). Uusi anturi ja nuo toimet ja kuntoon tuli.

Sulla se rikkinäinen suutin saattanut sotkea suodatinta ja ohjelmaa. Hyvä merkkihän kuitenkin on jos polttoväli on jo pidentynyt. Tee ainakin tuo B28/8 perusasetus ja vertaa mittausarvoja ennen ja jälkeen toimenpiteen. Jos ei eroa niin tee pakkopoltto ja nuo muut asetukset uudelleen.
rawpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ke 21.08.2019 18:48

Re: w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja rawpower »

Joo pitää nyt varmaan ajella muutama tankillinen, että näkee mihin se asettuu. Soitan kuitenkin vielä tuonne huoltoon huomenna, että miten tuon ovat hoitaneet kun oli tosisaan puolillaan jo pönikkä täynnä huollon jälkeen. Todennäköisesti se tuo suutin on aiheuttanut savutusta ja sotkenut suodatinta. Ainakin eilen näytti jo paremmalle kun 22%->35% 30km aikana aiemmimn se saattoi mennä jo yli 70% tuolla matkalla. eli jos tuon pöntön sais nyt nollille niin sitten polttoväli alkaisi olla lähelle normaalia.
rawpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ke 21.08.2019 18:48

Re: w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja rawpower »

En tiedä onko liian aikaista juhlia, mutta eilen oli 190km edellisestä poltosta ja täyttöaste 79% eli jotain parannusta on tapahtunut. Eli 22%-79% 190km väliä. aiemmin olisi jo polttanut tässä ajassa helpostikin ja uusi kierros varmana 50% menossa. Jospa se siitä asettuu. Voisihin tuon vielä käyttää starin päässä ja pakkopolttoo 0% ja sitten nollata nuo anturit niin liekkö sitten polttaisi aina sinne 0-10% kuten kuuluukin.
320 CDI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ke 22.07.2015 19:27

Re: w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja 320 CDI »

rawpower kirjoitti: Onko nuista dieselin lisäaineista/dpf puhdistajista mitään hyötyä? Ainakin Redline RL-2 on toiminut entisistä common rail bmw ja skoda moitteetta. Pitäisikö vaihtaa asemaa millä tankkaa? Nyt on menny abc:n smart diisseliä. Voisi kokeilla esim. nesteen pro:ta?
Kannattaa kokeilla nesteen pro:ta tai edes normaalia versiota. Nesteen diesel ei sisällä famea. Fame haihtuu huonosti. Etenkin usein polttoa tehdessä fame dieseliä joutuu enemmän öljyn sekaan tämän takia. Itsellä polttovälit noin 1000km pro.lla ajettaessa vaikka nurkkaajoa osa.
W204
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 904
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

No kyllä minulla polttoväli on sen n. 1200 km vaikka olisi minkä firman polttoainetta tankissa. Jos tiheys on kuusinkertainen, niin on se todella liian tiheä. Pitkää matkaa kyllä tulee paljon, mutta ei tuo näytä kaupunkiajostakaan pahastuvan.
rawpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ke 21.08.2019 18:48

Re: w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja rawpower »

TPLtre kirjoitti:No kyllä minulla polttoväli on sen n. 1200 km vaikka olisi minkä firman polttoainetta tankissa. Jos tiheys on kuusinkertainen, niin on se todella liian tiheä. Pitkää matkaa kyllä tulee paljon, mutta ei tuo näytä kaupunkiajostakaan pahastuvan.
Kyllä samaa mieltä jos auto on kunnossa niin ei polttele 200km
Välein tai alle. Nyt näyttäisi siltä että ainakin polttoväli on pidentynyt. Jospa se siitä elpyy. Pitäisi päästä kokeilee tommosta pitkää matkaa niin näkisi mitä tapahtuu. Maaliskuussa onkin tulossa helsinginreissu niin pitää ottaa livedataa koko matkalta. Muulloin Oma ajo on 10-20 min mittaista ajoa ja sillä ei kyllä 1200km pääse polttovälillä vaikka olisi auto kunnossakin.
SilverS212
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Su 08.10.2017 17:33

Re: w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja SilverS212 »

https://youtu.be/N8oOBpIq2IU" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuossa on hyvin selitetty dpf:n toimintaa ja vianselvitystä.
Vastaa Viestiin