w204 om651 DPF poltto
w204 om651 DPF poltto
Tervehdys kaikille!
Hommasin uuden kärryn, Mb C220 cdi 2011 facelift om651 koneella automaattina. Ajettu 219tkm tällä hetkellä ja oikein kiva peli ajella ja tyytyväinen toistaiseksi ollut. Nyt kun lauhat kelit tullu, ja kone alkanu tekemään hiukkaspolttoa, niin kuuluu koneesta todella ikävä ja voimakas"tikitys" sisälle asti. Ääni häviää kun poltto loppuu. Ääni ei nouse kierrosten mukaan vaan kuuluu minusta enemmänkin renkaitten pyörimisnopeuden mukaan. Mietin tässä että voisko olla alipainepumppu, se ääntää hieman tyhjänkäynnillä jarrupoljinta painaessa, kuten melkeen kaikissa näissä. Tämä alipainepumpun ääni on todella pieni, jos vertaa tuohon ääneen mikä tulee hiukkaspolton yhteydessä. Kiitokset vastauksesta etukäteen!
Hommasin uuden kärryn, Mb C220 cdi 2011 facelift om651 koneella automaattina. Ajettu 219tkm tällä hetkellä ja oikein kiva peli ajella ja tyytyväinen toistaiseksi ollut. Nyt kun lauhat kelit tullu, ja kone alkanu tekemään hiukkaspolttoa, niin kuuluu koneesta todella ikävä ja voimakas"tikitys" sisälle asti. Ääni häviää kun poltto loppuu. Ääni ei nouse kierrosten mukaan vaan kuuluu minusta enemmänkin renkaitten pyörimisnopeuden mukaan. Mietin tässä että voisko olla alipainepumppu, se ääntää hieman tyhjänkäynnillä jarrupoljinta painaessa, kuten melkeen kaikissa näissä. Tämä alipainepumpun ääni on todella pieni, jos vertaa tuohon ääneen mikä tulee hiukkaspolton yhteydessä. Kiitokset vastauksesta etukäteen!
Re: w204 om651 DPF poltto
.
Viimeksi muokannut SakariH, Ma 12.08.2019 20:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: w204 om651 DPF poltto
Mistä tuon polton käynnistymisen huomaa? Itselläni 200CDI, siinäkin tuo tietenkin on. On vaan aikaa edellisestä dieselistä ja ne oli niin vanhoja ettei mosia toimintoja niissä ollut.
Re: w204 om651 DPF poltto
Teoriasi voi hyvinkin pitää paikkaansa. Yritän saada videolle kun seuraavan kerran tekee . Ääni tosiaan kuuluu hyvinkin selvästi sisälle. Vaikea kuvailla ääntä, mutta sellanen tikitys, räpätys tms. Ajattelin ensin että kuuluu puhaltimen moottorista, että oisko siellä joku lehti/roska mutta ei tullut sieltä.
Re: w204 om651 DPF poltto
Matka-ajossa sitä ei välttämättä huomaa, mutta esim. Kun pysäytät auton ja poltto käynnissä niin haisee sellane ns kumikäry. Kone käy yleensä myös vähän "raskaammin" polton ollessa käynnissä. Tämä siis vain minun kokemukseni .
Re: w204 om651 DPF poltto
Kiitos, pari kertaa tuossa on ollut semmoinen ”kytkimen haju” pysäköitäessä. Eli on siis johtunut tuosta poltosta niin kuin arvelinkin.Moozeri kirjoitti:Matka-ajossa sitä ei välttämättä huomaa, mutta esim. Kun pysäytät auton ja poltto käynnissä niin haisee sellane ns kumikäry. Kone käy yleensä myös vähän "raskaammin" polton ollessa käynnissä. Tämä siis vain minun kokemukseni .
Re: w204 om651 DPF poltto
Omassa 350 CDI olen kanssa ihmetellyt että auto haisee palaneelle välillä kun pysähtyy mutta jos se johtuukin tuosta niin hyvä niin, luulin että jarrut tai joku jumittaa mutta ei ole mitään vikaa löytynyt.
Re: w204 om651 DPF poltto
Myös pakoäänet on möreämmät tyhjäkäynnillä polton ollessa käynnissä. Pakkasella huomaa kun katsoo valoista polkaistessa taakse
Onko tuohon mitään kilometrimäärää "aböyt", kuinka usein poltto tapahtuu? Tuntuu että talvella polttoja on tiheämmin, uskoisin johtuen pakkasen aiheuttamasta hitaammasta koneen lämpenemisestä, ku ei pääse laite optimilämpöihin polton käynnistymisen kannalta niin usein meikäläisen kaupunkipyörittelyssä.
Onko tuohon mitään kilometrimäärää "aböyt", kuinka usein poltto tapahtuu? Tuntuu että talvella polttoja on tiheämmin, uskoisin johtuen pakkasen aiheuttamasta hitaammasta koneen lämpenemisestä, ku ei pääse laite optimilämpöihin polton käynnistymisen kannalta niin usein meikäläisen kaupunkipyörittelyssä.
S212 250CDI
Re: w204 om651 DPF poltto
.
Viimeksi muokannut SakariH, Ma 12.08.2019 20:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: w204 om651 DPF poltto
.
"Normaalilla ajosuoritteella", mitä se sitten merkinneekin, puhdistuspolttoväli noinniinkuin nyrkkisääntönä 1000km.
Se oikea, tai normaalli polttotapahtuman laukaisija on ohjelmassa oleva laskuri.
Poltto tehdään siis ikääänkuin varulta, ilman varsinaista syytä tai tarvetta, laskennallisten arvojen perusteella.
Sitten järjestelmässä on se eropaineanturi, joka mittaa suodattimen täyttöastetta, päätellen sen paine-erosta suodattimen eri puolilta.
Riittävä eropaine merkitsee tukkeentunutta suodatinta ja laukaisee puhdistuspolton.
Tämä on siis toissijainen reitti .... ja huonompi.
Anturi on lisätty "pelastamaan" tilanne, koska laskurit ei tieten muuttunutta olosuhdetta tunnista, eivätkä pysty sitä huomioon ottamaan, ne kulkee sen oman syklinsä mukaan.
Jos polttotapahtuma on muutaman sadan km välein, niin silloin polton määrää anturi ja tilanne suodattimessa on huonontunut.
=> anturin vaihto ja tilanteen seuraaminen, johtuiko tihentynyt polttoväli vanhentuneesta anturista, vai onko suodattimelle todellakin tapahtumassa jotain.
Toiminta jatkossa sen mukaisesti, lisää polttoja, pesu, työsuhteen päättäminen ....
"Normaalilla ajosuoritteella", mitä se sitten merkinneekin, puhdistuspolttoväli noinniinkuin nyrkkisääntönä 1000km.
Se oikea, tai normaalli polttotapahtuman laukaisija on ohjelmassa oleva laskuri.
Poltto tehdään siis ikääänkuin varulta, ilman varsinaista syytä tai tarvetta, laskennallisten arvojen perusteella.
Sitten järjestelmässä on se eropaineanturi, joka mittaa suodattimen täyttöastetta, päätellen sen paine-erosta suodattimen eri puolilta.
Riittävä eropaine merkitsee tukkeentunutta suodatinta ja laukaisee puhdistuspolton.
Tämä on siis toissijainen reitti .... ja huonompi.
Anturi on lisätty "pelastamaan" tilanne, koska laskurit ei tieten muuttunutta olosuhdetta tunnista, eivätkä pysty sitä huomioon ottamaan, ne kulkee sen oman syklinsä mukaan.
Jos polttotapahtuma on muutaman sadan km välein, niin silloin polton määrää anturi ja tilanne suodattimessa on huonontunut.
=> anturin vaihto ja tilanteen seuraaminen, johtuiko tihentynyt polttoväli vanhentuneesta anturista, vai onko suodattimelle todellakin tapahtumassa jotain.
Toiminta jatkossa sen mukaisesti, lisää polttoja, pesu, työsuhteen päättäminen ....
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: w204 om651 DPF poltto
Voisin kuvitella, että 400 km polttoväli on vielä normaali, jos tulee lyhkäistä ajoa. 200 km kuulostaa jo ongelmalta. Edellinen poltto ei ole onnistunut kunnolla tms.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Re: w204 om651 DPF poltto
Semmonen perstuntuma on itellä, että (kun) poltto jää joskus kesken, ei se talvipakkasilla ala uudelleen, ennenkuin kone on tarpeeksi lämmin. Puhutaan ihan oikeasta 20-30 asteen pakkaskelistä ja pätkäajosta. Itellä ku saattaa mennä monta päivääkin, että ajan muutaman kilsan töihin ja takaisin, enkä muuta. Sitte kun polton antaa pöristä loppuun, niin taas mennään määrä x. En ole koskaan mittaristosta katsonut kilsoja, mutta enemmän se on kuin tuo 200 helposti, enkä usko järjestelmässä vikaa olevan.
S212 250CDI
Re: w204 om651 DPF poltto
Kiitos vastauksista! Sitä tässä vielä mietin että voiko se ääni olla alipainepumpusta? Jos kerta kone käy polton aikana vähän raskaammin niin onko alipainepumppu myös rasittuneemmassa tilassa silloin? Ääni on nimittäin samantyyppinen kun jarrua painaessa, joskin paljon kovempi ja voimakkaampi dpf polton aikana. Viittaan tällä viestillä siis tuohon minun ensimmäiseen viestiin
Re: w204 om651 DPF poltto
Alipainepumppu ei tiedä siitä poltosta mitään, niillä ei ole yhteyttä .
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
Re: w204 om651 DPF poltto
Ok, kiitos .
Re: w204 om651 DPF poltto
Tyhmä täällä taas kyselee, mutta kertokaas viisaammat että voisko dpf polton aikana tuleva nakutus/tikitys tulla suuttimista? Eikös silloin kone käy hieman raskaammin, ja suuttimillakin enemmän töitä:)? Teki taas tänään sen äänen mutta ääni oli hieman pienempää kuin viimekerroilla enkä saanut siis ääntä nauhalle.
Re: w204 om651 DPF poltto
Noniin ääni selvis, flektin rupeliin otti kiinni letkulämmittimen johdon sellane klemmari josta naputus kuului aina kun flekti lähti pyörimään:).
Re: w204 om651 DPF poltto
Moro
Autona om651 220 cdi blueefficiency vm 2010 5g laatikolla. Olen kiinnittänyt huomion nyt kohtuullisen tiheään dpf polttoon noin. 160-200km välein. Normaali ajosuoritus on 10-20 minuutin mittainen riippuen vähän päivästä ja pitääkö tyttöä viedä hoitoon. Keskinopeus pyörii siell 45km/h ja todellinen keskikulutus 7.1l/100km tuolle lyhyelle ajosuoritteelle. Matka-ajossa mennyt alimmillaan todellista 5.1km/100 ja ajotietokoneen mukaan 5-5.3l/100km talvirajoituksilla körötellen. Olen pyrkinyt ajamaan auton 2-3 viikon välein kunnolal lämpimäksi moottorin hyvinvoinnin ja juurikin dpf polton vuoksi. Nyt kuitenkin viimeisin poltto tuli 170km jälkeen edellisestä ja muutama muukin poltto noin 200km kohdilla tullut. Johtuuko sitten lyhyestä ajosuoritteesta. Polton huomatessa olen aina kun voinut niin käynyt lenkin ajamassa polton loppuun ja ongelmia ei ole tullut.
Vikakoodeja ei ole
Auto toimii normaalisti
Ei savuta. heinäkuussa katsastuksessa 0.1 k arvo polkasutestissä
Hommasin tänään sitten icarsoft 2.0 mb testerin ja laitoin sitten kiinni autoon ~20km siitä kun oli tehnyt edellisen polton. Poltto oli onnistunut ja laitan tähän nyt testeristä kuvia eri antureista yms. jos joku viisaampi voisi vähän kommentoida.
Tuo fill level of diesel particulate filter mitähän se niinkuin käytännössä tarkoittaa? Se oli polton jälkeen 44% ja nousi kuvan lukemaan kohtuu nopeasti. Kävin sitten vielä toisen lenkin ajamassa niin nousi jo 73% nopeasti. soot ja ash arvot taitaa olla ihan ok?
Tsekkailin sitten vielä myös mitä muuta dataa saa testerillä autosta irti. Onko smooth operation of cylinder 1 2 3 4 suuttimen korjausarvot vai jotain ihan muuta? kuuluuko niiden olla täysin samat kokoajan vai saako ne vaihdella joka hetki? Ainakin tuossa icarsoftissa ainakin joka sylinterin arvo muuttuu kokoajan. välillä käy 2-2.3 arvoja mutta nekin näkyy vain hetken eikä jää päälle. Otin videoo testeristä ja yritän saada sen liitettyä tähän. Tuossa nyt kuitenkin yksi kuvakaappaus. Mites railpaine kuuluuko tyhjäkäynnillä vaihdella vai pitäisikö pysyä samassa?
Tuossapa nyt sekavahko kirjoitus, mutta jos joku viisaampi joka näistä ymmärtää kehtaa kommentoida niin olen kiitollinen.
Autona om651 220 cdi blueefficiency vm 2010 5g laatikolla. Olen kiinnittänyt huomion nyt kohtuullisen tiheään dpf polttoon noin. 160-200km välein. Normaali ajosuoritus on 10-20 minuutin mittainen riippuen vähän päivästä ja pitääkö tyttöä viedä hoitoon. Keskinopeus pyörii siell 45km/h ja todellinen keskikulutus 7.1l/100km tuolle lyhyelle ajosuoritteelle. Matka-ajossa mennyt alimmillaan todellista 5.1km/100 ja ajotietokoneen mukaan 5-5.3l/100km talvirajoituksilla körötellen. Olen pyrkinyt ajamaan auton 2-3 viikon välein kunnolal lämpimäksi moottorin hyvinvoinnin ja juurikin dpf polton vuoksi. Nyt kuitenkin viimeisin poltto tuli 170km jälkeen edellisestä ja muutama muukin poltto noin 200km kohdilla tullut. Johtuuko sitten lyhyestä ajosuoritteesta. Polton huomatessa olen aina kun voinut niin käynyt lenkin ajamassa polton loppuun ja ongelmia ei ole tullut.
Vikakoodeja ei ole
Auto toimii normaalisti
Ei savuta. heinäkuussa katsastuksessa 0.1 k arvo polkasutestissä
Hommasin tänään sitten icarsoft 2.0 mb testerin ja laitoin sitten kiinni autoon ~20km siitä kun oli tehnyt edellisen polton. Poltto oli onnistunut ja laitan tähän nyt testeristä kuvia eri antureista yms. jos joku viisaampi voisi vähän kommentoida.
Tuo fill level of diesel particulate filter mitähän se niinkuin käytännössä tarkoittaa? Se oli polton jälkeen 44% ja nousi kuvan lukemaan kohtuu nopeasti. Kävin sitten vielä toisen lenkin ajamassa niin nousi jo 73% nopeasti. soot ja ash arvot taitaa olla ihan ok?
Tsekkailin sitten vielä myös mitä muuta dataa saa testerillä autosta irti. Onko smooth operation of cylinder 1 2 3 4 suuttimen korjausarvot vai jotain ihan muuta? kuuluuko niiden olla täysin samat kokoajan vai saako ne vaihdella joka hetki? Ainakin tuossa icarsoftissa ainakin joka sylinterin arvo muuttuu kokoajan. välillä käy 2-2.3 arvoja mutta nekin näkyy vain hetken eikä jää päälle. Otin videoo testeristä ja yritän saada sen liitettyä tähän. Tuossa nyt kuitenkin yksi kuvakaappaus. Mites railpaine kuuluuko tyhjäkäynnillä vaihdella vai pitäisikö pysyä samassa?
Tuossapa nyt sekavahko kirjoitus, mutta jos joku viisaampi joka näistä ymmärtää kehtaa kommentoida niin olen kiitollinen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: w204 om651 DPF poltto
Smooth operation on arvoista päätellen juuri ne korjaus arvot ja monesti hiukan vaihtelevatrawpower kirjoitti:Moro
Autona om651 220 cdi blueefficiency vm 2010 5g laatikolla. Olen kiinnittänyt huomion nyt kohtuullisen tiheään dpf polttoon noin. 160-200km välein. Normaali ajosuoritus on 10-20 minuutin mittainen riippuen vähän päivästä ja pitääkö tyttöä viedä hoitoon. Keskinopeus pyörii siell 45km/h ja todellinen keskikulutus 7.1l/100km tuolle lyhyelle ajosuoritteelle. Matka-ajossa mennyt alimmillaan todellista 5.1km/100 ja ajotietokoneen mukaan 5-5.3l/100km talvirajoituksilla körötellen. Olen pyrkinyt ajamaan auton 2-3 viikon välein kunnolal lämpimäksi moottorin hyvinvoinnin ja juurikin dpf polton vuoksi. Nyt kuitenkin viimeisin poltto tuli 170km jälkeen edellisestä ja muutama muukin poltto noin 200km kohdilla tullut. Johtuuko sitten lyhyestä ajosuoritteesta. Polton huomatessa olen aina kun voinut niin käynyt lenkin ajamassa polton loppuun ja ongelmia ei ole tullut.
Vikakoodeja ei ole
Auto toimii normaalisti
Ei savuta. heinäkuussa katsastuksessa 0.1 k arvo polkasutestissä
Hommasin tänään sitten icarsoft 2.0 mb testerin ja laitoin sitten kiinni autoon ~20km siitä kun oli tehnyt edellisen polton. Poltto oli onnistunut ja laitan tähän nyt testeristä kuvia eri antureista yms. jos joku viisaampi voisi vähän kommentoida.
Tuo fill level of diesel particulate filter mitähän se niinkuin käytännössä tarkoittaa? Se oli polton jälkeen 44% ja nousi kuvan lukemaan kohtuu nopeasti. Kävin sitten vielä toisen lenkin ajamassa niin nousi jo 73% nopeasti. soot ja ash arvot taitaa olla ihan ok?
Tsekkailin sitten vielä myös mitä muuta dataa saa testerillä autosta irti. Onko smooth operation of cylinder 1 2 3 4 suuttimen korjausarvot vai jotain ihan muuta? kuuluuko niiden olla täysin samat kokoajan vai saako ne vaihdella joka hetki? Ainakin tuossa icarsoftissa ainakin joka sylinterin arvo muuttuu kokoajan. välillä käy 2-2.3 arvoja mutta nekin näkyy vain hetken eikä jää päälle. Otin videoo testeristä ja yritän saada sen liitettyä tähän. Tuossa nyt kuitenkin yksi kuvakaappaus. Mites railpaine kuuluuko tyhjäkäynnillä vaihdella vai pitäisikö pysyä samassa?
Tuossapa nyt sekavahko kirjoitus, mutta jos joku viisaampi joka näistä ymmärtää kehtaa kommentoida niin olen kiitollinen.
Tuo fill level of diesel particulate filter tarkoitta toden näköisesti sen suodatimen kuormitumist/täytö astetta(joskus näkee että testeri ilmoitta sen olevan 400% täynnä) laskenalinen arvo kuten noki määrä ja muutkin sitä pönikään kuntoa näytävät
Mökkillä
'
'
Re: w204 om651 DPF poltto
Okei. Kiitos vastauksesta. Mites nuo antureiden lukemat on vissiin ihan normaalit?
B60 exhaust back pressure sensor 1.16 bar
dpf differential pressure sensor 0,01 bar?
Mikähän voisi olla syynä noin tiheään polttoon ? Vai onko normaali jos paljon pätkäajoa...
B60 exhaust back pressure sensor 1.16 bar
dpf differential pressure sensor 0,01 bar?
Mikähän voisi olla syynä noin tiheään polttoon ? Vai onko normaali jos paljon pätkäajoa...
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 495
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: w204 om651 DPF poltto
normaalia, sehän mainitaan jossain manuaalissakin, että lyhyt ajo tekee sen tiheesti, parinsadan kilsan välein ja pitemmässä ajossa menee 500. ehkä siinä on myös joku aika, aika lailla kerran viikkoon se tekee sitä. Monihan ei sitä edes huomaa. jos huomaat käryn niin olet keskeyttänyt sen ja se yrittää sitä uudestaan heti seuraavalla ajolla. Joka saisi olla sen 15min ainakin ja mielellään motaria. Sen huomaa apista, että hitaassa ajossa se poltto ei vaan meinaa käynnistyä kun ei ole kuormaa ja kierroksia. lämpötila vaappuu, mutta jos pääsee isolle tielle, niin se on heti 650astetta ja pysyy siellä seutuvilla reilun 10-15min ja sitten putoaa normaaliin 250 seutuvaan.
Luulen myös, että motarilla tapahtuva poltto on tehokkaampi kuin hitaassa, koska filtterin läpi puhalletaan silloin enemmän kaasua ja se tuhka yms poistuu sieltä paremmin.
Luulen myös, että motarilla tapahtuva poltto on tehokkaampi kuin hitaassa, koska filtterin läpi puhalletaan silloin enemmän kaasua ja se tuhka yms poistuu sieltä paremmin.
W212 E350cdi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: w204 om651 DPF poltto
..
Sampa tuo onko ajomotaria vai pihakatua kunhan kieroksia, lämpöä on tarpeeksi ja tarpeeksi pitkään että ehtii sen polton tekemään alusta loppuun,
semoinen juttu että mitä nopeammin kone on lämmin
sitä nopeamin poltto voi alkaa eli termari kannatta pitää kunnossa jos ei halua tukkia pönttöä,
Sampa tuo onko ajomotaria vai pihakatua kunhan kieroksia, lämpöä on tarpeeksi ja tarpeeksi pitkään että ehtii sen polton tekemään alusta loppuun,
semoinen juttu että mitä nopeammin kone on lämmin
sitä nopeamin poltto voi alkaa eli termari kannatta pitää kunnossa jos ei halua tukkia pönttöä,
Mökkillä
'
'
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: w204 om651 DPF poltto
Sen perustella mitä tuossa näkyy pönikkä on lähes tyhjärawpower kirjoitti:Okei. Kiitos vastauksesta. Mites nuo antureiden lukemat on vissiin ihan normaalit?
B60 exhaust back pressure sensor 1.16 bar
dpf differential pressure sensor 0,01 bar?
Mikähän voisi olla syynä noin tiheään polttoon ? Vai onko normaali jos paljon pätkäajoa...
Mökkillä
'
'
Re: w204 om651 DPF poltto
Kiitos vastauksista ja neuvoista. Tosiaankin tuossa on edellisestä poltosta aikaa 24km eli poltto on todennäköisesti onnistunut loppuun kun näyttäisi arvojen peruteella tyhjältä? Tosiaankin jos haju ollut parkkiin tullessa ja pakoäänet möreät (eli poltto päällä) olenkin jatkanut matkaa ja ajellut 10-15 km isommalla tiellä vähintään 80 rajoituksella, jotta saa polton tehtyä loppuun -> olen aina tehnyt niin jos vaan mahdollista eikä kiire mihinkään. Eli siis epäonnistuneita polttoja juuri ei ole tullut.
Pitänee seurailla öljyn määrää ja laatua tikusta ettei joudu liikaa löpöä öljyn joukkoon? Sehän tuossa on vissiin riskinä jos liikaa tiheään polttelee? Kiertokangen laakerit ei tuosta löpöstä suurina määrinä tykkee.
Mites nuo suuttimien korjausarvot lasketaan kun kokoajan vaihtelee. Onko se joku keskiarvo tietyn ajan perusteella?
Laskeskelin tuossa keskiarvot noin 45 sekunnin videopätkältä. luvut pyöristettyjä
1 sylinteri: -0,17
2 sylinteri: 0,01
3 sylinteri: -0,08
4 sylinteri: -0,05
Vissiin ihan vaaterissaan ainakin lämpimällä koneella?
Pitänee seurailla öljyn määrää ja laatua tikusta ettei joudu liikaa löpöä öljyn joukkoon? Sehän tuossa on vissiin riskinä jos liikaa tiheään polttelee? Kiertokangen laakerit ei tuosta löpöstä suurina määrinä tykkee.
Mites nuo suuttimien korjausarvot lasketaan kun kokoajan vaihtelee. Onko se joku keskiarvo tietyn ajan perusteella?
Laskeskelin tuossa keskiarvot noin 45 sekunnin videopätkältä. luvut pyöristettyjä
1 sylinteri: -0,17
2 sylinteri: 0,01
3 sylinteri: -0,08
4 sylinteri: -0,05
Vissiin ihan vaaterissaan ainakin lämpimällä koneella?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 104
- Liittynyt: Su 08.10.2017 17:33
Re: w204 om651 DPF poltto
Ääni dpf eropaine-anturille. Ei maksa montaa kymppiä ja sijaitsee siinä turbon takana ilmansuodatin kotelon alla lähellä tulipeltiä.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: w204 om651 DPF poltto
Minkä PerustellaSilverS212 kirjoitti:Ääni dpf eropaine-anturille.
Ei maksa montaa kymppiä ja sijaitsee siinä turbon takana ilmansuodatin kotelon alla lähellä tulipeltiä.
siksikö että näytää ero paineeksi lähes nolla ?
Mökkillä
'
'
Re: w204 om651 DPF poltto
Onko se tuo dpf differential pressure sensor? arvo näyttäisi olevan 0.01 bar, mitä sen pitäisi sitten näyttää tyhjäkäynnillä/ajossa?SilverS212 kirjoitti:Ääni dpf eropaine-anturille. Ei maksa montaa kymppiä ja sijaitsee siinä turbon takana ilmansuodatin kotelon alla lähellä tulipeltiä.
Re: w204 om651 DPF poltto
W164 OM642 polton jälkeen tyhjäkäynnillä sellainen 12 hPa, eli 0.012 bar. Satasen vauhdissa tasaisella n. 80 hPa ja täyskaasulla sitten nousee, kun alkaa olla polttoa vaille, menee jonnekin 300-400 hPa. Tässä nyt mitä pystyn omastani kertomaan. Tuikun softa.
Vastapaine on CDI:ssä tarkoituksella aika korkealla, en sotkisi sitä DPF:ään mitenkään.
Vastapaine on CDI:ssä tarkoituksella aika korkealla, en sotkisi sitä DPF:ään mitenkään.
Re: w204 om651 DPF poltto
Okei tyhjäkäynnillä aikalailla sama arvo. Mittailempa tänään ajossa vielä miten muuttuu. Jos ajossa näyttää edelleen samaa vaikka kunnolla kuormittaa niin on anturi kaput?TPLtre kirjoitti:W164 OM642 polton jälkeen tyhjäkäynnillä sellainen 12 hPa, eli 0.012 bar. Satasen vauhdissa tasaisella n. 80 hPa ja täyskaasulla sitten nousee, kun alkaa olla polttoa vaille, menee jonnekin 300-400 hPa. Tässä nyt mitä pystyn omastani kertomaan. Tuikun softa.
Vastapaine on CDI:ssä tarkoituksella aika korkealla, en sotkisi sitä DPF:ään mitenkään.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: w204 om651 DPF poltto
Sehän se on ja näyttä olevan hyvinkin rajoissa siksipä kyselin että miksi se suositellan vaihdetavaksirawpower kirjoitti:Onko se tuo dpf differential pressure sensor? arvo näyttäisi olevan 0.01 bar, mitä sen pitäisi sitten näyttää tyhjäkäynnillä/ajossa?SilverS212 kirjoitti:Ääni dpf eropaine-anturille. Ei maksa montaa kymppiä ja sijaitsee siinä turbon takana ilmansuodatin kotelon alla lähellä tulipeltiä.
Mökkillä
'
'