w204 om651 DPF poltto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Moozeri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 19.03.2018 18:54

w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja Moozeri »

Tervehdys kaikille!

Hommasin uuden kärryn, Mb C220 cdi 2011 facelift om651 koneella automaattina. Ajettu 219tkm tällä hetkellä ja oikein kiva peli ajella ja tyytyväinen toistaiseksi ollut. Nyt kun lauhat kelit tullu, ja kone alkanu tekemään hiukkaspolttoa, niin kuuluu koneesta todella ikävä ja voimakas"tikitys" sisälle asti. Ääni häviää kun poltto loppuu. Ääni ei nouse kierrosten mukaan vaan kuuluu minusta enemmänkin renkaitten pyörimisnopeuden mukaan. Mietin tässä että voisko olla alipainepumppu, se ääntää hieman tyhjänkäynnillä jarrupoljinta painaessa, kuten melkeen kaikissa näissä. Tämä alipainepumpun ääni on todella pieni, jos vertaa tuohon ääneen mikä tulee hiukkaspolton yhteydessä. Kiitokset vastauksesta etukäteen! :)
SakariH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 382
Liittynyt: La 18.11.2017 09:10

Re: w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja SakariH »

.
Viimeksi muokannut SakariH, Ma 12.08.2019 20:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
TLi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Su 14.01.2018 19:55

Re: w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja TLi »

Mistä tuon polton käynnistymisen huomaa? Itselläni 200CDI, siinäkin tuo tietenkin on. On vaan aikaa edellisestä dieselistä ja ne oli niin vanhoja ettei mosia toimintoja niissä ollut.
Moozeri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 19.03.2018 18:54

Re: w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja Moozeri »

Teoriasi voi hyvinkin pitää paikkaansa. Yritän saada videolle kun seuraavan kerran tekee :). Ääni tosiaan kuuluu hyvinkin selvästi sisälle. Vaikea kuvailla ääntä, mutta sellanen tikitys, räpätys tms. Ajattelin ensin että kuuluu puhaltimen moottorista, että oisko siellä joku lehti/roska mutta ei tullut sieltä.
Moozeri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 19.03.2018 18:54

Re: w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja Moozeri »

Matka-ajossa sitä ei välttämättä huomaa, mutta esim. Kun pysäytät auton ja poltto käynnissä niin haisee sellane ns kumikäry. Kone käy yleensä myös vähän "raskaammin" polton ollessa käynnissä. Tämä siis vain minun kokemukseni :).
TLi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Su 14.01.2018 19:55

Re: w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja TLi »

Moozeri kirjoitti:Matka-ajossa sitä ei välttämättä huomaa, mutta esim. Kun pysäytät auton ja poltto käynnissä niin haisee sellane ns kumikäry. Kone käy yleensä myös vähän "raskaammin" polton ollessa käynnissä. Tämä siis vain minun kokemukseni :).
Kiitos, pari kertaa tuossa on ollut semmoinen ”kytkimen haju” pysäköitäessä. Eli on siis johtunut tuosta poltosta niin kuin arvelinkin.
Avatar
C350CDI
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: To 08.02.2018 10:09
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja C350CDI »

Omassa 350 CDI olen kanssa ihmetellyt että auto haisee palaneelle välillä kun pysähtyy :o mutta jos se johtuukin tuosta niin hyvä niin, luulin että jarrut tai joku jumittaa mutta ei ole mitään vikaa löytynyt.
Avatar
Ed Hunter
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ti 16.02.2016 19:38

Re: w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja Ed Hunter »

Myös pakoäänet on möreämmät tyhjäkäynnillä polton ollessa käynnissä. Pakkasella huomaa kun katsoo valoista polkaistessa taakse :mrgreen:

Onko tuohon mitään kilometrimäärää "aböyt", kuinka usein poltto tapahtuu? Tuntuu että talvella polttoja on tiheämmin, uskoisin johtuen pakkasen aiheuttamasta hitaammasta koneen lämpenemisestä, ku ei pääse laite optimilämpöihin polton käynnistymisen kannalta niin usein meikäläisen kaupunkipyörittelyssä.
S212 250CDI
SakariH
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 382
Liittynyt: La 18.11.2017 09:10

Re: w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja SakariH »

.
Viimeksi muokannut SakariH, Ma 12.08.2019 20:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tuikku
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4670
Liittynyt: La 24.04.2004 09:39

Re: w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja tuikku »

.
"Normaalilla ajosuoritteella", mitä se sitten merkinneekin, puhdistuspolttoväli noinniinkuin nyrkkisääntönä 1000km.


Se oikea, tai normaalli polttotapahtuman laukaisija on ohjelmassa oleva laskuri.
Poltto tehdään siis ikääänkuin varulta, ilman varsinaista syytä tai tarvetta, laskennallisten arvojen perusteella.

Sitten järjestelmässä on se eropaineanturi, joka mittaa suodattimen täyttöastetta, päätellen sen paine-erosta suodattimen eri puolilta.
Riittävä eropaine merkitsee tukkeentunutta suodatinta ja laukaisee puhdistuspolton.
Tämä on siis toissijainen reitti .... ja huonompi.
Anturi on lisätty "pelastamaan" tilanne, koska laskurit ei tieten muuttunutta olosuhdetta tunnista, eivätkä pysty sitä huomioon ottamaan, ne kulkee sen oman syklinsä mukaan.
Jos polttotapahtuma on muutaman sadan km välein, niin silloin polton määrää anturi ja tilanne suodattimessa on huonontunut.
=> anturin vaihto ja tilanteen seuraaminen, johtuiko tihentynyt polttoväli vanhentuneesta anturista, vai onko suodattimelle todellakin tapahtumassa jotain.
Toiminta jatkossa sen mukaisesti, lisää polttoja, pesu, työsuhteen päättäminen ....
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Avatar
Legge
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ke 09.01.2013 15:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja Legge »

Voisin kuvitella, että 400 km polttoväli on vielä normaali, jos tulee lyhkäistä ajoa. 200 km kuulostaa jo ongelmalta. Edellinen poltto ei ole onnistunut kunnolla tms.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Avatar
Ed Hunter
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 110
Liittynyt: Ti 16.02.2016 19:38

Re: w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja Ed Hunter »

Semmonen perstuntuma on itellä, että (kun) poltto jää joskus kesken, ei se talvipakkasilla ala uudelleen, ennenkuin kone on tarpeeksi lämmin. Puhutaan ihan oikeasta 20-30 asteen pakkaskelistä ja pätkäajosta. Itellä ku saattaa mennä monta päivääkin, että ajan muutaman kilsan töihin ja takaisin, enkä muuta. Sitte kun polton antaa pöristä loppuun, niin taas mennään määrä x. En ole koskaan mittaristosta katsonut kilsoja, mutta enemmän se on kuin tuo 200 helposti, enkä usko järjestelmässä vikaa olevan.
S212 250CDI
Moozeri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 19.03.2018 18:54

Re: w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja Moozeri »

Kiitos vastauksista! Sitä tässä vielä mietin että voiko se ääni olla alipainepumpusta? Jos kerta kone käy polton aikana vähän raskaammin niin onko alipainepumppu myös rasittuneemmassa tilassa silloin? Ääni on nimittäin samantyyppinen kun jarrua painaessa, joskin paljon kovempi ja voimakkaampi dpf polton aikana. Viittaan tällä viestillä siis tuohon minun ensimmäiseen viestiin :)
x_ismo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 579
Liittynyt: Ke 23.11.2011 08:28
Paikkakunta: Vesilahti

Re: w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja x_ismo »

Alipainepumppu ei tiedä siitä poltosta mitään, niillä ei ole yhteyttä .
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
Moozeri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 19.03.2018 18:54

Re: w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja Moozeri »

Ok, kiitos :).
Moozeri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 19.03.2018 18:54

Re: w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja Moozeri »

Tyhmä täällä taas kyselee, mutta kertokaas viisaammat että voisko dpf polton aikana tuleva nakutus/tikitys tulla suuttimista? Eikös silloin kone käy hieman raskaammin, ja suuttimillakin enemmän töitä:)? Teki taas tänään sen äänen mutta ääni oli hieman pienempää kuin viimekerroilla enkä saanut siis ääntä nauhalle. :)
Moozeri
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Ma 19.03.2018 18:54

Re: w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja Moozeri »

Noniin ääni selvis, flektin rupeliin otti kiinni letkulämmittimen johdon sellane klemmari josta naputus kuului aina kun flekti lähti pyörimään:).
rawpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ke 21.08.2019 18:48

Re: w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja rawpower »

Moro

Autona om651 220 cdi blueefficiency vm 2010 5g laatikolla. Olen kiinnittänyt huomion nyt kohtuullisen tiheään dpf polttoon noin. 160-200km välein. Normaali ajosuoritus on 10-20 minuutin mittainen riippuen vähän päivästä ja pitääkö tyttöä viedä hoitoon. Keskinopeus pyörii siell 45km/h ja todellinen keskikulutus 7.1l/100km tuolle lyhyelle ajosuoritteelle. Matka-ajossa mennyt alimmillaan todellista 5.1km/100 ja ajotietokoneen mukaan 5-5.3l/100km talvirajoituksilla körötellen. Olen pyrkinyt ajamaan auton 2-3 viikon välein kunnolal lämpimäksi moottorin hyvinvoinnin ja juurikin dpf polton vuoksi. Nyt kuitenkin viimeisin poltto tuli 170km jälkeen edellisestä ja muutama muukin poltto noin 200km kohdilla tullut. Johtuuko sitten lyhyestä ajosuoritteesta. Polton huomatessa olen aina kun voinut niin käynyt lenkin ajamassa polton loppuun ja ongelmia ei ole tullut.

Vikakoodeja ei ole
Auto toimii normaalisti
Ei savuta. heinäkuussa katsastuksessa 0.1 k arvo polkasutestissä


Hommasin tänään sitten icarsoft 2.0 mb testerin ja laitoin sitten kiinni autoon ~20km siitä kun oli tehnyt edellisen polton. Poltto oli onnistunut ja laitan tähän nyt testeristä kuvia eri antureista yms. jos joku viisaampi voisi vähän kommentoida.

Tuo fill level of diesel particulate filter mitähän se niinkuin käytännössä tarkoittaa? Se oli polton jälkeen 44% ja nousi kuvan lukemaan kohtuu nopeasti. Kävin sitten vielä toisen lenkin ajamassa niin nousi jo 73% nopeasti. soot ja ash arvot taitaa olla ihan ok?

Tsekkailin sitten vielä myös mitä muuta dataa saa testerillä autosta irti. Onko smooth operation of cylinder 1 2 3 4 suuttimen korjausarvot vai jotain ihan muuta? kuuluuko niiden olla täysin samat kokoajan vai saako ne vaihdella joka hetki? Ainakin tuossa icarsoftissa ainakin joka sylinterin arvo muuttuu kokoajan. välillä käy 2-2.3 arvoja mutta nekin näkyy vain hetken eikä jää päälle. Otin videoo testeristä ja yritän saada sen liitettyä tähän. Tuossa nyt kuitenkin yksi kuvakaappaus. Mites railpaine kuuluuko tyhjäkäynnillä vaihdella vai pitäisikö pysyä samassa?


Tuossapa nyt sekavahko kirjoitus, mutta jos joku viisaampi joka näistä ymmärtää kehtaa kommentoida niin olen kiitollinen.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

rawpower kirjoitti:Moro

Autona om651 220 cdi blueefficiency vm 2010 5g laatikolla. Olen kiinnittänyt huomion nyt kohtuullisen tiheään dpf polttoon noin. 160-200km välein. Normaali ajosuoritus on 10-20 minuutin mittainen riippuen vähän päivästä ja pitääkö tyttöä viedä hoitoon. Keskinopeus pyörii siell 45km/h ja todellinen keskikulutus 7.1l/100km tuolle lyhyelle ajosuoritteelle. Matka-ajossa mennyt alimmillaan todellista 5.1km/100 ja ajotietokoneen mukaan 5-5.3l/100km talvirajoituksilla körötellen. Olen pyrkinyt ajamaan auton 2-3 viikon välein kunnolal lämpimäksi moottorin hyvinvoinnin ja juurikin dpf polton vuoksi. Nyt kuitenkin viimeisin poltto tuli 170km jälkeen edellisestä ja muutama muukin poltto noin 200km kohdilla tullut. Johtuuko sitten lyhyestä ajosuoritteesta. Polton huomatessa olen aina kun voinut niin käynyt lenkin ajamassa polton loppuun ja ongelmia ei ole tullut.

Vikakoodeja ei ole
Auto toimii normaalisti
Ei savuta. heinäkuussa katsastuksessa 0.1 k arvo polkasutestissä


Hommasin tänään sitten icarsoft 2.0 mb testerin ja laitoin sitten kiinni autoon ~20km siitä kun oli tehnyt edellisen polton. Poltto oli onnistunut ja laitan tähän nyt testeristä kuvia eri antureista yms. jos joku viisaampi voisi vähän kommentoida.

Tuo fill level of diesel particulate filter mitähän se niinkuin käytännössä tarkoittaa? Se oli polton jälkeen 44% ja nousi kuvan lukemaan kohtuu nopeasti. Kävin sitten vielä toisen lenkin ajamassa niin nousi jo 73% nopeasti. soot ja ash arvot taitaa olla ihan ok?

Tsekkailin sitten vielä myös mitä muuta dataa saa testerillä autosta irti. Onko smooth operation of cylinder 1 2 3 4 suuttimen korjausarvot vai jotain ihan muuta? kuuluuko niiden olla täysin samat kokoajan vai saako ne vaihdella joka hetki? Ainakin tuossa icarsoftissa ainakin joka sylinterin arvo muuttuu kokoajan. välillä käy 2-2.3 arvoja mutta nekin näkyy vain hetken eikä jää päälle. Otin videoo testeristä ja yritän saada sen liitettyä tähän. Tuossa nyt kuitenkin yksi kuvakaappaus. Mites railpaine kuuluuko tyhjäkäynnillä vaihdella vai pitäisikö pysyä samassa?


Tuossapa nyt sekavahko kirjoitus, mutta jos joku viisaampi joka näistä ymmärtää kehtaa kommentoida niin olen kiitollinen.
Smooth operation on arvoista päätellen juuri ne korjaus arvot ja monesti hiukan vaihtelevat

Tuo fill level of diesel particulate filter tarkoitta toden näköisesti sen suodatimen kuormitumist/täytö astetta(joskus näkee että testeri ilmoitta sen olevan 400% täynnä) laskenalinen arvo kuten noki määrä ja muutkin sitä pönikään kuntoa näytävät
Mökkillä
'
rawpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ke 21.08.2019 18:48

Re: w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja rawpower »

Okei. Kiitos vastauksesta. Mites nuo antureiden lukemat on vissiin ihan normaalit?
B60 exhaust back pressure sensor 1.16 bar
dpf differential pressure sensor 0,01 bar?

Mikähän voisi olla syynä noin tiheään polttoon ? Vai onko normaali jos paljon pätkäajoa...
Nurmituomas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 495
Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38

Re: w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja Nurmituomas »

normaalia, sehän mainitaan jossain manuaalissakin, että lyhyt ajo tekee sen tiheesti, parinsadan kilsan välein ja pitemmässä ajossa menee 500. ehkä siinä on myös joku aika, aika lailla kerran viikkoon se tekee sitä. Monihan ei sitä edes huomaa. jos huomaat käryn niin olet keskeyttänyt sen ja se yrittää sitä uudestaan heti seuraavalla ajolla. Joka saisi olla sen 15min ainakin ja mielellään motaria. Sen huomaa apista, että hitaassa ajossa se poltto ei vaan meinaa käynnistyä kun ei ole kuormaa ja kierroksia. lämpötila vaappuu, mutta jos pääsee isolle tielle, niin se on heti 650astetta ja pysyy siellä seutuvilla reilun 10-15min ja sitten putoaa normaaliin 250 seutuvaan.

Luulen myös, että motarilla tapahtuva poltto on tehokkaampi kuin hitaassa, koska filtterin läpi puhalletaan silloin enemmän kaasua ja se tuhka yms poistuu sieltä paremmin.
W212 E350cdi
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

..
Sampa tuo onko ajomotaria vai pihakatua kunhan kieroksia, lämpöä on tarpeeksi ja tarpeeksi pitkään että ehtii sen polton tekemään alusta loppuun,
semoinen juttu että mitä nopeammin kone on lämmin
sitä nopeamin poltto voi alkaa eli termari kannatta pitää kunnossa jos ei halua tukkia pönttöä,
Mökkillä
'
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

rawpower kirjoitti:Okei. Kiitos vastauksesta. Mites nuo antureiden lukemat on vissiin ihan normaalit?
B60 exhaust back pressure sensor 1.16 bar
dpf differential pressure sensor 0,01 bar?

Mikähän voisi olla syynä noin tiheään polttoon ? Vai onko normaali jos paljon pätkäajoa...
Sen perustella mitä tuossa näkyy pönikkä on lähes tyhjä
Mökkillä
'
rawpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ke 21.08.2019 18:48

Re: w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja rawpower »

Kiitos vastauksista ja neuvoista. Tosiaankin tuossa on edellisestä poltosta aikaa 24km eli poltto on todennäköisesti onnistunut loppuun kun näyttäisi arvojen peruteella tyhjältä? Tosiaankin jos haju ollut parkkiin tullessa ja pakoäänet möreät (eli poltto päällä) olenkin jatkanut matkaa ja ajellut 10-15 km isommalla tiellä vähintään 80 rajoituksella, jotta saa polton tehtyä loppuun -> olen aina tehnyt niin jos vaan mahdollista eikä kiire mihinkään. Eli siis epäonnistuneita polttoja juuri ei ole tullut.

Pitänee seurailla öljyn määrää ja laatua tikusta ettei joudu liikaa löpöä öljyn joukkoon? Sehän tuossa on vissiin riskinä jos liikaa tiheään polttelee? Kiertokangen laakerit ei tuosta löpöstä suurina määrinä tykkee.

Mites nuo suuttimien korjausarvot lasketaan kun kokoajan vaihtelee. Onko se joku keskiarvo tietyn ajan perusteella?

Laskeskelin tuossa keskiarvot noin 45 sekunnin videopätkältä. luvut pyöristettyjä
1 sylinteri: -0,17
2 sylinteri: 0,01
3 sylinteri: -0,08
4 sylinteri: -0,05

Vissiin ihan vaaterissaan ainakin lämpimällä koneella?
SilverS212
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Su 08.10.2017 17:33

Re: w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja SilverS212 »

Ääni dpf eropaine-anturille. Ei maksa montaa kymppiä ja sijaitsee siinä turbon takana ilmansuodatin kotelon alla lähellä tulipeltiä.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

SilverS212 kirjoitti:Ääni dpf eropaine-anturille.
Ei maksa montaa kymppiä ja sijaitsee siinä turbon takana ilmansuodatin kotelon alla lähellä tulipeltiä.
Minkä Perustella
siksikö että näytää ero paineeksi lähes nolla ?
Mökkillä
'
rawpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ke 21.08.2019 18:48

Re: w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja rawpower »

SilverS212 kirjoitti:Ääni dpf eropaine-anturille. Ei maksa montaa kymppiä ja sijaitsee siinä turbon takana ilmansuodatin kotelon alla lähellä tulipeltiä.
Onko se tuo dpf differential pressure sensor? arvo näyttäisi olevan 0.01 bar, mitä sen pitäisi sitten näyttää tyhjäkäynnillä/ajossa?
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 904
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

W164 OM642 polton jälkeen tyhjäkäynnillä sellainen 12 hPa, eli 0.012 bar. Satasen vauhdissa tasaisella n. 80 hPa ja täyskaasulla sitten nousee, kun alkaa olla polttoa vaille, menee jonnekin 300-400 hPa. Tässä nyt mitä pystyn omastani kertomaan. Tuikun softa.

Vastapaine on CDI:ssä tarkoituksella aika korkealla, en sotkisi sitä DPF:ään mitenkään.
rawpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: Ke 21.08.2019 18:48

Re: w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja rawpower »

TPLtre kirjoitti:W164 OM642 polton jälkeen tyhjäkäynnillä sellainen 12 hPa, eli 0.012 bar. Satasen vauhdissa tasaisella n. 80 hPa ja täyskaasulla sitten nousee, kun alkaa olla polttoa vaille, menee jonnekin 300-400 hPa. Tässä nyt mitä pystyn omastani kertomaan. Tuikun softa.

Vastapaine on CDI:ssä tarkoituksella aika korkealla, en sotkisi sitä DPF:ään mitenkään.
Okei tyhjäkäynnillä aikalailla sama arvo. Mittailempa tänään ajossa vielä miten muuttuu. Jos ajossa näyttää edelleen samaa vaikka kunnolla kuormittaa niin on anturi kaput?
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: w204 om651 DPF poltto

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

rawpower kirjoitti:
SilverS212 kirjoitti:Ääni dpf eropaine-anturille. Ei maksa montaa kymppiä ja sijaitsee siinä turbon takana ilmansuodatin kotelon alla lähellä tulipeltiä.
Onko se tuo dpf differential pressure sensor? arvo näyttäisi olevan 0.01 bar, mitä sen pitäisi sitten näyttää tyhjäkäynnillä/ajossa?
Sehän se on ja näyttä olevan hyvinkin rajoissa siksipä kyselin että miksi se suositellan vaihdetavaksi
Mökkillä
'
Vastaa Viestiin