OM642 egr:n ja imusarjojen läppien poisto käytöstä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
FinlandMerceds
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3679
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: OM642 egr:n ja imusarjojen läppien poisto käytöstä

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

os62 kirjoitti:Asiasta juuri mitään tietämättä, mun kuvitelmani on, että EGR:lle on oma aktivointitaulukkonsa, johon sitten täytellään "mahdottomat" arvot nykyisten tilalle. Tämä siis moottori-ECU:ssa.
Jep niin näytävät tekevän
Mökkillä
'
FinlandMerceds
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3679
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: OM642 egr:n ja imusarjojen läppien poisto käytöstä

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

simosami kirjoitti:Kysytäänpä tyhmä kysymys väliin: miksi EGR pitää poistaa käytöstä?
Rikoutunutta ei haluta uusia tai ei haluta hiljallen tukkia imusarjaa töhnällä ja siitä tulevia vaivoja
Mökkillä
'
jjk270cdi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1595
Liittynyt: Pe 10.03.2006 18:50

Re: OM642 egr:n ja imusarjojen läppien poisto käytöstä

Viesti Kirjoittaja jjk270cdi »

FinlandMerceds kirjoitti:
os62 kirjoitti:Asiasta juuri mitään tietämättä, mun kuvitelmani on, että EGR:lle on oma aktivointitaulukkonsa, johon sitten täytellään "mahdottomat" arvot nykyisten tilalle. Tämä siis moottori-ECU:ssa.
Jep niin näytävät tekevän
Elikkä millä laitteella noita pääsee muuttamaan?
M-B w221 320cdi 2006
M-B Viano V6 3,0 cdi 2009
M-B W251 320cdi 2006
Marjaleena
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: Su 15.03.2020 15:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: OM642 egr:n ja imusarjojen läppien poisto käytöstä

Viesti Kirjoittaja Marjaleena »

Voitin tässä taannoin arvonnassa vikakoodit P0404 ja P2511. Liittynevät EGR:ään, paitsi että kuuklettamalla tuo P2511 viittaa myös turpiiniongelmiin: The torque converter lock-up clutch has excessive power consumption

Rajatakseni ongelman pois tuolta EGR:stä, ajattelin kysäistä, onko kenelläkään kokemusta noista EGR emulaattoreista?

Asiaa on esitelty jossain sprinntterifoorumilla:
https://sprinter-source.com/forums/inde ... ads/19224/" onclick="window.open(this.href);return false;
Pitäisi kirjautua, että näkisi kuvat tarkemmin.

Tuonne foorumille eksyin täältä (sama fooorumi):
https://sprinter-source.com/forums/inde ... ads/14399/" onclick="window.open(this.href);return false;
kun etsiskelin tuota P2511 vian syytä

Ja liekö tuota ideaa jatkojalostettu myyntiartikkeliksi:
https://www.ebay.com/itm/MB-EGR-AGR-Val ... SwBXldmdBK" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 776
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: OM642 egr:n ja imusarjojen läppien poisto käytöstä

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Hei

Ei ole itsellä käyttökokemusta, mutta miksipä tuo ei voisikin toimia ainakin EGR "huijaus" näkövinkkelistä. Mutta mihin kaikkeen muuhun tuo sitten vaikuttaa, koska tuohan kaiketi sitte antaa moottoriohjaimelle jotain laskennallista ilmamassaarvoa se mukaan mitä EGR venttiililtä pyydetään aukioloa...

Itse kun kesällä takkusin tuon EGR:n kanssa, kunnes sain toimivan venttiilin hankituksi, niin ajelin se 4,7kohmin vastus EGR venttiilin piuhas. Silloin ei mene limpmodeen rikkinäiseksi tunnistetun venttiilin takia, mutta vikavalo syttyy koska moottoriohjain mittaa liian suurta ilmamassan arvoa suhteessa EGR pyyntiin. Ja senhän tuo modulaattori "fiksaa"/huijaa kuntoon. Mutta jos haluat nyt ensinalkuun vaan eliminoida mahdollisen egr venttiilivian vaikutuksen limpmodeen niin pistä vastus piuhaan. Maksaa sen alta euron ja saa kokeeltua.

TJ
**********
X164 V8
W251 CDI 4-matic
W123 300CD
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
FinlandMerceds
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3679
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: OM642 egr:n ja imusarjojen läppien poisto käytöstä

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Marjaleena kirjoitti:Voitin tässä taannoin arvonnassa vikakoodit P0404 ja P2511. Liittynevät EGR:ään, paitsi että kuuklettamalla tuo P2511 viittaa myös turpiiniongelmiin: The torque converter lock-up clutch has excessive power consumption

Rajatakseni ongelman pois tuolta EGR:stä, ajattelin kysäistä, onko kenelläkään kokemusta noista EGR emulaattoreista?

Asiaa on esitelty jossain sprinntterifoorumilla:
https://sprinter-source.com/forums/inde ... ads/19224/" onclick="window.open(this.href);return false;
Pitäisi kirjautua, että näkisi kuvat tarkemmin.

Tuonne foorumille eksyin täältä (sama fooorumi):
https://sprinter-source.com/forums/inde ... ads/14399/" onclick="window.open(this.href);return false;
kun etsiskelin tuota P2511 vian syytä

Ja liekö tuota ideaa jatkojalostettu myyntiartikkeliksi:
https://www.ebay.com/itm/MB-EGR-AGR-Val ... SwBXldmdBK" onclick="window.open(this.href);return false;
Softa muutos niin ei tarvitse miettiä aiheuttako jotain kuten huijaus systemien kanssa,
egr kiinni ohjlemasta on ollut alle satasen juttuja


. .
Mökkillä
'
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 776
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: OM642 egr:n ja imusarjojen läppien poisto käytöstä

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Softa muutos niin ei tarvitse miettiä aiheuttako jotain kuten huijaus systemien kanssa,
egr kiinni ohjlemasta on ollut alle satasen juttuja
Tämä varmasti järkevin tapa jos sen pois haluaa. Siinä vaan riski jotta reisulla ei suunniteltu budjetti riitäkään kun jos tällääsen piuhan nenään on ennättäny niin miksipä ei samalla... :D

TJ
**********
X164 V8
W251 CDI 4-matic
W123 300CD
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
TPLtre
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: OM642 egr:n ja imusarjojen läppien poisto käytöstä

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

Enempää kuin commaakaan, ei kannata käyttää tuhobokseja. Ei se kusettamalla parane. Softamuutos niin ecu pelaa oikein edelleen.
Vastaa Viestiin