Kiinan avain, koodaus.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Andy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 416
Liittynyt: Pe 04.04.2003 12:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Kiinan avain, koodaus.

Viesti Kirjoittaja Andy »

Ensimmäisen kysyjän viestiin palaten, onkos PK-seudulla ketään, jolla olisi tarvittavat välineet ja taito koodata Kiinan kaupasta (esim. Ali) hankitun väyrysen avaimen toimivaksi sopivaa korvasta vastaan?
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: Kiinan avain, koodaus.

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Kuinka moni on tehnyt avaimen korkeimman omakätisesti forumin lukijoista?

Siis, joko kinkkiavaimen koodannut tai rakennellut autoon puuttuvan avaimen.... Kyse siis -96-2005 eli vanha tai seuraava muoviavain.

Edit: mulla w220 näyttää 179 käynnistyskertaa ennen ohjainlaitteen lukittumista tjsp ja sitä se näyttää aina vain. Ei muutu mihinkään. ME2.8 tai KIW alta toi löyty. Oon ajellu ainakin 600-700 käynnistystä.
Viimeksi muokannut AK47, Ke 18.04.2018 21:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17194
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Kiinan avain, koodaus.

Viesti Kirjoittaja dealer »

kankkis kirjoitti:
dealer kirjoitti:
kankkis kirjoitti:Kannattaa huomioida että noissa avaimissa on tiettymäärä käynnistyskertoja per avain, niin kun vanha avain kopioidaan niin käynnistys lupa kerrat ei lisäänny mistä taas saattaa tulla tilanne että kaikki kopioidut ja se alkuperäinen lakkaa toimimasta yhtä aikaa. Uusia avaimia saa ainoastaan veho ym muut viralliset mb liikkeet
Paljonkohan tietty määrä on ? Meillä vanhataksi-väyrysen avain on päältäpäin niin kulunut että hirvittää, mutta ongelmitta se toimii. Käynnistyskertoja saattaa olla aika paljon.
Miksi kaikki avaimet lakkaisivat yhtä aikaa toimimasta ?
Käynistys kertoja on aika paljon per avain, takseihin tulee loppupeleissä kilometreihin nähden vähän käynnistyskertoja. Tarkotin tilannetta että kaikki käytössä olevat avaimet ovat kopioita yhdestä "oikeasta" avaimesta. Jos esim sellainen avain kopioidaan missä on 50 käynnistystä jäljellä niin siinä kopioidussa on myös vaan 50 jäljellä ja kun jompaa kumpaa käyttää niin molemmista vähenee käynnistys kerta koska yksi käynnistyslupa on aina oma koodinsa mitä virtalukko laskee.
Aivan, kiitos infosta !
oulaistenliikenne.fi
Avatar
SamuliR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: Ke 21.10.2009 20:36
Paikkakunta: Karhula

Re: Kiinan avain, koodaus.

Viesti Kirjoittaja SamuliR »

tomant kirjoitti:Oletko kysynyt os. lukitusturva.fi, joka on foorumin yhteistyökumppani?

tomant
Olen tietoinen että täältä saa, eipä ole alkuperäinen sekään niin kait siinä menisi vielä vähemmän alkuperäinen.

Onko yleensäkään * hommia saada uusi avain toimivaksi? Tyyliin niin että se ei olisi kopio avaimesta vaan ihan oikeasti "uusi"

Jos aihio parikymppiä ja joku jolla tieto/taito pystyy koodaamaan niin hinta voisi olla aika kilpailu kykyinen, vaikka ei talkootyötä tehtäisikään.

Kajaaniin vähän pitkä matka Kotkasta, tulee halvasta avaimesta kallis, toki hoituisi ohjelma samalla...
W211 E63 AMG
W251 320cdi "ärrä"
Ex: W203 C32 AMG
|parsakaali|
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ti 30.05.2006 23:53
Paikkakunta: Kajaani

Re: Kiinan avain, koodaus.

Viesti Kirjoittaja |parsakaali| »

SamuliR kirjoitti:
tomant kirjoitti:Oletko kysynyt os. lukitusturva.fi, joka on foorumin yhteistyökumppani?

tomant
Olen tietoinen että täältä saa, eipä ole alkuperäinen sekään niin kait siinä menisi vielä vähemmän alkuperäinen.

Onko yleensäkään * hommia saada uusi avain toimivaksi? Tyyliin niin että se ei olisi kopio avaimesta vaan ihan oikeasti "uusi"

Jos aihio parikymppiä ja joku jolla tieto/taito pystyy koodaamaan niin hinta voisi olla aika kilpailu kykyinen, vaikka ei talkootyötä tehtäisikään.

Kajaaniin vähän pitkä matka Kotkasta, tulee halvasta avaimesta kallis, toki hoituisi ohjelma samalla...
Ei ole. Lyhykäisyydessään uusi avain virtalukkoon ja kovaa ajoa. Viime vuonna tuli Kotka Kajaani väliä ajeltua useasti niin onhan se vähän pitkän hivakka.

Kolme kiinan avainta vasemmalta päin laskiessa ja alkuperäinen kromi avain oikealla. Kaikki on käytössä omassa autossa.
Kuva
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Kiinan avain, koodaus.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

kankkis kirjoitti:
hentar kirjoitti: Ne käytetyt avaimet pystyy nollaamaan sieltä virtalukosta ja tekemään uudestaan ns uusiksi. Sit taas mennään.
Eka kerta kun kuulen tästä vaihtoehdosta, kerro toki lisää.
Pyhkii sen käytettyn koodi"avaruuden"
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Kiinan avain, koodaus.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

AK47 kirjoitti:Kuinka moni on tehnyt avaimen korkeimman omakätisesti forumin lukijoista?

Siis, joko kinkkiavaimen koodannut tai rakennellut autoon puuttuvan avaimen.... Kyse siis -96-2005 eli vanha tai seuraava muoviavain.

Edit: mulla w220 näyttää 179 käynnistyskertaa ennen ohjainlaitteen lukittumista tjsp ja sitä se näyttää aina vain. Ei muutu mihinkään. ME2.8 tai KIW alta toi löyty. Oon ajellu ainakin 600-700 käynnistystä.
Hep
tai no piirilevyä ja piirejä en
sen "ohjelman" tekeminen on sitä luokaa että jos yhtään laskee ajalleen arvoa niin ennemin suoraan mersulta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Andy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 416
Liittynyt: Pe 04.04.2003 12:27
Paikkakunta: Espoo

Re: Kiinan avain, koodaus.

Viesti Kirjoittaja Andy »

|parsakaali| kirjoitti:Ne käytetyt avaimet pystyy nollaamaan sieltä virtalukosta ja tekemään uudestaan ns uusiksi. Sit taas mennään.
Tyhmä ja tiedoton kun olen, niin kysyn. Hetkonen, ymmärsinkö oikein, että jos mulla on kädessäni vaikkapa kiinasta hankittu vara-avain, saan sen "muutettua" itse toimivaksi vain autoni virtalukon avulla (vaikkapa facelift W210 väyrysessä)? Tuohan kuulostaa siltä, että kunhan autoon pääsee sisään ja käsiksi virtalukkoon, niin autonsaa tämän jälkeen auki millä avaimella vaan nollauksen jälkeen...

Vai tarvitaanko tämän lisäksi jotain muita toimenpiteitä/laitteita?
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: Kiinan avain, koodaus.

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Andy kirjoitti:
|parsakaali| kirjoitti:Ne käytetyt avaimet pystyy nollaamaan sieltä virtalukosta ja tekemään uudestaan ns uusiksi. Sit taas mennään.
Tyhmä ja tiedoton kun olen, niin kysyn. Hetkonen, ymmärsinkö oikein, että jos mulla on kädessäni vaikkapa kiinasta hankittu vara-avain, saan sen "muutettua" itse toimivaksi vain autoni virtalukon avulla (vaikkapa facelift W210 väyrysessä)? Tuohan kuulostaa siltä, että kunhan autoon pääsee sisään ja käsiksi virtalukkoon, niin autonsaa tämän jälkeen auki millä avaimella vaan nollauksen jälkeen...

Vai tarvitaanko tämän lisäksi jotain muita toimenpiteitä/laitteita?
Ei mene muin kuten ajattelit. Kirjoittaja tarkoitti että virtalukossa oleva tieto avaimista voidaan muokata. Tarvitaan laitteisto jolla luetaan ja kirjoitetaan avaimeen dataa. Tämä vaatii tuntemissani tapauksissa piirin irti juottamisen ja ohjelmointilaitteessa käytön ja takaisin juottamisen (sekä avaimesta (sekä virtalukosta jos sekin vaihdetaan)

Itse tunnen vain cdi203 nimimerkin jonka tiedän tarvittaessa tekevän avaimen joka toimii kuten tehdasavain konsanaan. Pelkkä avaimen kopiointi ei ole hyvä asia ellei aio hävittää sitä toista avainta kopioinnin jälkeen.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
|parsakaali|
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ti 30.05.2006 23:53
Paikkakunta: Kajaani

Re: Kiinan avain, koodaus.

Viesti Kirjoittaja |parsakaali| »

Andy kirjoitti:
|parsakaali| kirjoitti:Ne käytetyt avaimet pystyy nollaamaan sieltä virtalukosta ja tekemään uudestaan ns uusiksi. Sit taas mennään.
Tyhmä ja tiedoton kun olen, niin kysyn. Hetkonen, ymmärsinkö oikein, että jos mulla on kädessäni vaikkapa kiinasta hankittu vara-avain, saan sen "muutettua" itse toimivaksi vain autoni virtalukon avulla (vaikkapa facelift W210 väyrysessä)? Tuohan kuulostaa siltä, että kunhan autoon pääsee sisään ja käsiksi virtalukkoon, niin autonsaa tämän jälkeen auki millä avaimella vaan nollauksen jälkeen...

Vai tarvitaanko tämän lisäksi jotain muita toimenpiteitä/laitteita?
Pitää siihen avaimeen tehdä esivalmisteluja -> valmis avain vain virtalukkoon. Virtalukon jos vaihdat tai avainsarjan niin silloin joutuu jo vähän juottelemaan. W210 / W202 malleissa näitä ongelmia on enemmänkin tullut vastaan. Vanhemmat hankalampia tehdä kuin uudemmat.
Viimeksi muokannut |parsakaali|, To 19.04.2018 22:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: Kiinan avain, koodaus.

Viesti Kirjoittaja laineracing »

|parsakaali| kirjoitti:
Andy kirjoitti:
|parsakaali| kirjoitti:Ne käytetyt avaimet pystyy nollaamaan sieltä virtalukosta ja tekemään uudestaan ns uusiksi. Sit taas mennään.
Tyhmä ja tiedoton kun olen, niin kysyn. Hetkonen, ymmärsinkö oikein, että jos mulla on kädessäni vaikkapa kiinasta hankittu vara-avain, saan sen "muutettua" itse toimivaksi vain autoni virtalukon avulla (vaikkapa facelift W210 väyrysessä)? Tuohan kuulostaa siltä, että kunhan autoon pääsee sisään ja käsiksi virtalukkoon, niin autonsaa tämän jälkeen auki millä avaimella vaan nollauksen jälkeen...

Vai tarvitaanko tämän lisäksi jotain muita toimenpiteitä/laitteita?
Pitää siihen avaimeen tehdä esivalmisteluja. Virtalukon jos vaihdat tai avainsarjan niin silloin joutuu jo vähän juottelemaan. W210 / W202 malleissa näitä ongelmia on enemmänkin tullut vastaan. Vanhemmat hankalampia tehdä kuin uudemmat.
No mikä se semmonen kone ois millä niitä avaimia onnistus tekemään. Eli mikä malli noista esim aliexpress myymistä?
|parsakaali|
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 98
Liittynyt: Ti 30.05.2006 23:53
Paikkakunta: Kajaani

Re: Kiinan avain, koodaus.

Viesti Kirjoittaja |parsakaali| »

laineracing kirjoitti:
|parsakaali| kirjoitti:
Andy kirjoitti:
|parsakaali| kirjoitti:Ne käytetyt avaimet pystyy nollaamaan sieltä virtalukosta ja tekemään uudestaan ns uusiksi. Sit taas mennään.
Tyhmä ja tiedoton kun olen, niin kysyn. Hetkonen, ymmärsinkö oikein, että jos mulla on kädessäni vaikkapa kiinasta hankittu vara-avain, saan sen "muutettua" itse toimivaksi vain autoni virtalukon avulla (vaikkapa facelift W210 väyrysessä)? Tuohan kuulostaa siltä, että kunhan autoon pääsee sisään ja käsiksi virtalukkoon, niin autonsaa tämän jälkeen auki millä avaimella vaan nollauksen jälkeen...

Vai tarvitaanko tämän lisäksi jotain muita toimenpiteitä/laitteita?
Pitää siihen avaimeen tehdä esivalmisteluja. Virtalukon jos vaihdat tai avainsarjan niin silloin joutuu jo vähän juottelemaan. W210 / W202 malleissa näitä ongelmia on enemmänkin tullut vastaan. Vanhemmat hankalampia tehdä kuin uudemmat.
No mikä se semmonen kone ois millä niitä avaimia onnistus tekemään. Eli mikä malli noista esim aliexpress myymistä?
Kaikilla, mutta mitä halvempi sitä epätodennäköisempää on onnistuminen.
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1749
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kiinan avain, koodaus.

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

ja tähän soppaan kun lisätään keyless go niin eipä lukitusturva.fi ja autonavaimet.fi :kaan onnistunut.....
Star
murto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 17.10.2017 22:06

Re: Kiinan avain, koodaus.

Viesti Kirjoittaja murto »

|parsakaali| kirjoitti:
laineracing kirjoitti:
|parsakaali| kirjoitti:
Andy kirjoitti:
|parsakaali| kirjoitti:Ne käytetyt avaimet pystyy nollaamaan sieltä virtalukosta ja tekemään uudestaan ns uusiksi. Sit taas mennään.
Tyhmä ja tiedoton kun olen, niin kysyn. Hetkonen, ymmärsinkö oikein, että jos mulla on kädessäni vaikkapa kiinasta hankittu vara-avain, saan sen "muutettua" itse toimivaksi vain autoni virtalukon avulla (vaikkapa facelift W210 väyrysessä)? Tuohan kuulostaa siltä, että kunhan autoon pääsee sisään ja käsiksi virtalukkoon, niin autonsaa tämän jälkeen auki millä avaimella vaan nollauksen jälkeen...

Vai tarvitaanko tämän lisäksi jotain muita toimenpiteitä/laitteita?
Pitää siihen avaimeen tehdä esivalmisteluja. Virtalukon jos vaihdat tai avainsarjan niin silloin joutuu jo vähän juottelemaan. W210 / W202 malleissa näitä ongelmia on enemmänkin tullut vastaan. Vanhemmat hankalampia tehdä kuin uudemmat.
No mikä se semmonen kone ois millä niitä avaimia onnistus tekemään. Eli mikä malli noista esim aliexpress myymistä?
Kaikilla, mutta mitä halvempi sitä epätodennäköisempää on onnistuminen.
Ei tarvi nykyisin enää juotella virtalukkoon mitään.Saa luettua infrapunalla tai toiset obd :n kautta.
Saa nollattua virtalukon Virginiksi ym
Löytyy myös testialustoja mihin virtalukon piirilevyt asetetaan ja luetaan juottamatta johtoakaan.
Myös suurimman osan alkuperäisistä avaimista saa nollattua ja käytettyä uudelleen.MB,audi,bmw ym
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1749
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kiinan avain, koodaus.

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Murto nimimerkki kuulostaa nyt jutuiltaa tunnistettavaksi. Niinkuin tiedät osa autoista vaatii etu SAM yksiköstä piuhan irroituksen,toiseksekseen osa vaatii virtalukon irroituksen ja piuhojen juottamista. Virtalukon virgin levyn (hyppyjohjoilla) asettamallakaan ei onnistu kaikki autot Että ei se niin ruusuista oo kaikkiin näihin
Star
Avatar
OrionT9
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ma 13.09.2010 21:40
Paikkakunta: Lohja/Nummela

Re: Kiinan avain, koodaus.

Viesti Kirjoittaja OrionT9 »

CDI203 kirjoitti:
kankkis kirjoitti:
hentar kirjoitti: Ne käytetyt avaimet pystyy nollaamaan sieltä virtalukosta ja tekemään uudestaan ns uusiksi. Sit taas mennään.
Eka kerta kun kuulen tästä vaihtoehdosta, kerro toki lisää.
Pyhkii sen käytettyn koodi"avaruuden"

Onnistuuko *lla tuo koodi"avaruuden" pyyhkäisy?
Kiinnostaisi kanssa tuo toinen avain, mutta vehon hinta ei houkuta.
Entiset:
W209 320CDI -09
W203 220CDI -03
W208 230K -00

Star C4 käyttäjä
Avatar
SamuliR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: Ke 21.10.2009 20:36
Paikkakunta: Karhula

Re: Kiinan avain, koodaus.

Viesti Kirjoittaja SamuliR »

Bomber4 kirjoitti:ja tähän soppaan kun lisätään keyless go niin eipä lukitusturva.fi ja autonavaimet.fi :kaan onnistunut.....
No niin, tämä olisi kanssa tuommoinen yhdistelmä.
Kyselin jo noista avainta ja vastaukset vain että onnistuu, eipä tullut puheeksi että keyless go.
Kysynpäs uudestaan.

Kuka tunnustaisi pystyvänsä tekemään avaimen/koodaamaan kiinalaisen? Kopiokin kelpaa tai sitten "oikeasti" toinen avain. Tuommoinen NEC avain kyseessä.
Mitä lähempänä kotkaa niin parempi.
Pitänee käydä tossa mäellä kysymässä myös Vehon päivän hinta.
W211 E63 AMG
W251 320cdi "ärrä"
Ex: W203 C32 AMG
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Kiinan avain, koodaus.

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

SamuliR kirjoitti:
Bomber4 kirjoitti:ja tähän soppaan kun lisätään keyless go niin eipä lukitusturva.fi ja autonavaimet.fi :kaan onnistunut.....
No niin, tämä olisi kanssa tuommoinen yhdistelmä.
Kyselin jo noista avainta ja vastaukset vain että onnistuu, eipä tullut puheeksi että keyless go.
Kysynpäs uudestaan.

Kuka tunnustaisi pystyvänsä tekemään avaimen/koodaamaan kiinalaisen? Kopiokin kelpaa tai sitten "oikeasti" toinen avain. Tuommoinen NEC avain kyseessä.
Mitä lähempänä kotkaa niin parempi.
Pitänee käydä tossa mäellä kysymässä myös Vehon päivän hinta.
Varmaankin tarkoitus kysyä kuka sen tekisi halvimalla
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: Kiinan avain, koodaus.

Viesti Kirjoittaja AK47 »

CDI203 kirjoitti:
SamuliR kirjoitti:
Bomber4 kirjoitti:ja tähän soppaan kun lisätään keyless go niin eipä lukitusturva.fi ja autonavaimet.fi :kaan onnistunut.....
No niin, tämä olisi kanssa tuommoinen yhdistelmä.
Kyselin jo noista avainta ja vastaukset vain että onnistuu, eipä tullut puheeksi että keyless go.
Kysynpäs uudestaan.

Kuka tunnustaisi pystyvänsä tekemään avaimen/koodaamaan kiinalaisen? Kopiokin kelpaa tai sitten "oikeasti" toinen avain. Tuommoinen NEC avain kyseessä.
Mitä lähempänä kotkaa niin parempi.
Pitänee käydä tossa mäellä kysymässä myös Vehon päivän hinta.
Varmaankin tarkoitus kysyä kuka sen tekisi halvimalla

Niinpä. Vehon 300+eur on paljon jos auto 300-1000eur hintainen. Ja jos auto 10000eur+ niin sitten avaimen hinta ei liene ongelma.

Toisaalta kakkosavaimen tai ylimääräisen avaimen hinta saattaa tuntua kovalta kun sitä ei käytetä. mutta jos se ainoa avain hajoaa niin voivoi, olipa 150eur lintta tai 5 numeroinen hinta autolla.

Jokuhan maksaa avaimesta mieluummin 400 kunhan ei tarvitse käydä veholla nöyryyttämässä itseään 300 hinnalla:D

Takaisin aiempiin esim nimim. Murto esittämiin avainasioihin.

Tässä on esitelty että nykyään ei tarvitse juotella.... Mutta ei ole kerrottu miten se tehdään käytännössä ja saako avaimesta juuri sellaisen kuten haluaa.
Eli voiko korvata kadonneen numero 1,2 tai 3 avaimen tai jos haluaa ensimmäiseen vapaaseen paikkaan avaimen niin onko sekin ok jne.

Että kun tietämystä on, niin valaiskaa nyt kehityksen kyydistä pudonnutta. Vaikka mulla onkin 2 avainta niin asia toki kiinostaa kun tilanne voi muuttua.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
SamuliR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: Ke 21.10.2009 20:36
Paikkakunta: Karhula

Re: Kiinan avain, koodaus.

Viesti Kirjoittaja SamuliR »

CDI203 kirjoitti:
SamuliR kirjoitti:
Bomber4 kirjoitti:ja tähän soppaan kun lisätään keyless go niin eipä lukitusturva.fi ja autonavaimet.fi :kaan onnistunut.....
No niin, tämä olisi kanssa tuommoinen yhdistelmä.
Kyselin jo noista avainta ja vastaukset vain että onnistuu, eipä tullut puheeksi että keyless go.
Kysynpäs uudestaan.

Kuka tunnustaisi pystyvänsä tekemään avaimen/koodaamaan kiinalaisen? Kopiokin kelpaa tai sitten "oikeasti" toinen avain. Tuommoinen NEC avain kyseessä.
Mitä lähempänä kotkaa niin parempi.
Pitänee käydä tossa mäellä kysymässä myös Vehon päivän hinta.
Varmaankin tarkoitus kysyä kuka sen tekisi halvimalla
Tai ylipäätään kuka tekisi, ei kauheasti noita vaihtoehtoja ole ilmaantunut. En tosin ole saanut noilta kahdelta pajalta vielä kysyttyä uudestaan.
Lisäksi kauhea vaiva ajaa avaimen perässä kotkasta helsinkiin, vielä kun sen pitäisi tapahtua virka-aikaan, useimmin olen silloin itse töissä.
W211 E63 AMG
W251 320cdi "ärrä"
Ex: W203 C32 AMG
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1749
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kiinan avain, koodaus.

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

Kg avaimia ei ole "hyllyssä" kellään, niissä avaimssa on erikseen se kg siru . Osa ei pysty niitä edes hankkimaan. Kg ,n voi jättää pois ja tehdä normaali avain,mutta kivahan se olis kaikki herkut olla. Veholta kertoivat näin: Key less Go avain maksaa 380 € + metalliavain 49 e + koodaus / avaintason tarkastus 60 e = 489 e
Olen ajanut pari kertaa etelään avainta teettämään ,eli kaks vapaapäivää töistä plus ~800km ajoo, kaikki turhaan. Eli Vehon avain onkin äkkiä halpa kun sen viä saa 7km päästä
Star
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: Kiinan avain, koodaus.

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Bomber4 kirjoitti:Kg avaimia ei ole "hyllyssä" kellään, niissä avaimssa on erikseen se kg siru . Osa ei pysty niitä edes hankkimaan. Kg ,n voi jättää pois ja tehdä normaali avain,mutta kivahan se olis kaikki herkut olla. Veholta kertoivat näin: Key less Go avain maksaa 380 € + metalliavain 49 e + koodaus / avaintason tarkastus 60 e = 489 e
Olen ajanut pari kertaa etelään avainta teettämään ,eli kaks vapaapäivää töistä plus ~800km ajoo, kaikki turhaan. Eli Vehon avain onkin äkkiä halpa kun sen viä saa 7km päästä

Kai muistat vielä sen mun ohjeen siihen hankintaan?
Avatar
SamuliR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: Ke 21.10.2009 20:36
Paikkakunta: Karhula

Re: Kiinan avain, koodaus.

Viesti Kirjoittaja SamuliR »

Suuntaan kaiketi Veholle, tänään osui autonavaimet.fi matkan varrelle ja ei onnistunut KG autoon avaimen teko ollenkaan.
Olisi pitänyt virtalukko ottaa irti ja jotain. Voi kuulemma nollata myös sen toimivan avaimen tai jotain.

Palvelu oli kyllä mukavan tuntuista, siitä ruusuja. Kahviakin sai juoda :D
W211 E63 AMG
W251 320cdi "ärrä"
Ex: W203 C32 AMG
murto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 17.10.2017 22:06

Re: Kiinan avain, koodaus.

Viesti Kirjoittaja murto »

Loputkin ohjelmointikamat saapui just ja avainaihiotkin
Kg avaimet moninverroin kalliimpia kuin normi kromiavain.

Kellään linkkiä mistä sais edullisesti toimiavia Kg avaimia
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3901
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Kiinan avain, koodaus.

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Millä luet virtalukon? Xhorse, avdi? Vai mikä? Itsellä avainten teko kans mielessä kun kaikkea muuta jo tulee räpellettyä.
Markku J
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Su 22.02.2015 16:51

Re: Kiinan avain, koodaus.

Viesti Kirjoittaja Markku J »

Moro

2009 Smart Fortwon avaimen jyrsintä ja koodaus pitäisi teettää eli kiinan aihio on mutta siitä eteenpäin homma kesken.
Mieluummin Tampereen lähistöltä,kysyn ensiksi tekeekö joku suutari mutta jos ei niin sitten vinkkejä.
Piatro68
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 29.10.2020 18:40

Re: Kiinan avain, koodaus.

Viesti Kirjoittaja Piatro68 »

Hola!
Tarttui käteen tollanen 2006 109 cdi vito(w639),autossa tuli kaksi avainta mukana toinen toimii mutta toinen mukana tullut ei toimi...vaihdoin siihen paristot kun oli aivan mykkä.
Avain on sellanen ”fob avain” joka törkätään siihen asemaansa,metallinen oikea avain on siinä avaimen sisällä ja lukituksen avaamalla sen metalli avaimen saa vedettyä ulos.
No nyt siinä ”ei toimivassa” avaimessa kyllä syttyy valo kun paina nappuloita,silti auto ei juttele sen kanssa mitään...ei aukea ovet eikä pysty starttaa.
Mitä tolle pitää tehdä tai tarkistaa avaimen sisältä että toimii,olen ammatiltani eletroniikka/automatio asentaja joten jotain pystyn itsekin tehdä...ehkä😂
Viimeksi muokannut Piatro68, To 29.10.2020 20:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: Kiinan avain, koodaus.

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Piatro68 kirjoitti: To 29.10.2020 19:13 Hola!
Tarttui käteen tollanen 2006 109 cdi vito,autossa tuli w639 kaksi avainta mukana toinen toimii mutta toinen mukan tullut ei toimi...vaihdoin siihen paristot kun oli aivan mykkä.
Avain on sellaen ”fob avain” joka törkätään siihen asemaansa,metallinen oikea avain on siinä avaimen sisällä ja lukituksen avaamalla sen metalli avaimen saa vedettyä ulos.
No nyt siitä ”ei toimivassa” avaimessa kyllä syttyy valo kun paina nappuloita,silti auto ei juttele sen kanssa mitään...ei aukea ovet eikä pysty starttaa.
Mitä tolle pitää tehdä tai tarkistaa avaimen sisältä että toimii,olen ammatiltani eletroniikka/automatio asentaja joten jotain pystyn itsekin tehdä...ehkä😂
Aukeaako siinä olevalla rautaavaimella oven lukko ?

tarkistettava on että piirilevyllä on kaikki kiinni,
usein siellä kärsässä mikä menee lukkoon
on "kela" irti tosin silloin nappuloista ovet menee kiinni tai auki
Mökkillä
'
Avatar
Maastis
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1544
Liittynyt: Ma 04.04.2011 23:18
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Kiinan avain, koodaus.

Viesti Kirjoittaja Maastis »

Mullakin on R malliin yksi toimimaton avain. Sillä saa ovet lukkoon/auki mutta virtalukko ei reagoi. Nyt kun sain aikaaseksi vähä tutkia niin sen kelan vastusarvo oli ääretön, eli lanka poikki. Varmaan toimisi jos vaihtaisi kelan.

Mutta jos ei avaa/sulje lukkoja niin kannattaa ekana tosiaan kokeella sopiiko rauta-avain lukkoihin. Jos onkin jonkun toisen auton avaan...

TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Piatro68
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: To 29.10.2020 18:40

Re: Kiinan avain, koodaus.

Viesti Kirjoittaja Piatro68 »

Rauta avain käy lukkoihin.Autosta ollu akku tyhjä eli sähköt pois jonkin aikaa.Avain ollut patteri tyhjä jo pidempään.Pitääkö toi jollain jipolla saada uudelleen "koodattua" juttelee auton kanssa?
Vastaa Viestiin