Niinpä, kaikkien ruuviliitosten kiinnitysvoima tulee nimenomaan pultin venymästä. No, on siinä vähän vastakappaleen puristumistakin ja itseasiassa yhdistetty jännitys kaikissa osissa ja venymä/puristuma/taipuminen... Siinä mielessä se venymän mittaus on tarkin tapa saada tarkka kiinnitysvoima. Renkaan pulttiin se on hieman liioiteltua normivehkeissä. Varmaan kiihdytyspeleissä saattavat mitata renkaan pultitkinFinlandMerceds kirjoitti:Auton renkaan pulteihin semmoinen momentti sauva pultti pyssyn jatkoksi,
ylesesti ottaen pulttien kiristelyyn momenti avain on epätarkaa liikaa muutujia kuten kitka joku jo tuolla aiemin että eri voitelu aineita käytämällä kiristy eri tavalla eli toisenlaisela rasvalla pultti jännitty kovemin kuin toisella tai kuivan
parempi tulee mitaamalla pultin venymä
Käytännössä aina on pysynyt renkaat kiinni autossa kun on kiristänyt PUHTAILLA osilla ja pinnoilla ilmoitettuun momenttiin ilman mitään rasvoja ja tahnoja. Käsin menee helposti ylikin ihan puolen metrin varrella. esim 110/120Nm on näppituntumalla aika vähän, mutta sillä kyllä pysyy. Suosittelen toki momenttiavainta myös renkaan pultteihin kun kiristetään - turha niitä on ylikiristää.