722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
MouTine
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1524
Liittynyt: La 15.06.2013 11:08
Paikkakunta: Sirius.

Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat

Viesti Kirjoittaja MouTine »

CDI203 kirjoitti: Ma 22.03.2021 15:41
mikakoo kirjoitti: Ma 22.03.2021 15:29
Behemoth kirjoitti: Ma 06.07.2020 08:52 Onko tullut vastaan potilaita vielä joissa 722.9 olisi glykolit laatikossa? Ajattelin, että laitanko (11/2005 320cdi jossa 722.9) erillisen öljynjäähdyttimen nyt samaan rytinään, kun menossa isompi cooleri keulalle.
Vieläkö näissä 7-vaihteisissa on mahdollista päästä glygolit laatikkoon? Eikö se ollut vanhemmissa ja vain Valeon valmistamissa jäähdyttimissä?
Kaikissa se mahdolista on missä öljymenee jäähdytin nesteen läpi
Samaa mieltä.

Oon laittanu kaikkiin kesäkäyttöisiin jäähdyttimen sen syylärin lämmityslenkin tilalle. Eikä ole toimivuudessa ollut mitään ongelmaa vaikka pakkasellakin olen ajellut. Uskon vahvasti että tällä on kesäkäytössä etua vaihteiston pitkäaikaisen jaksamisen kannalta.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe

Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6

...Ja pienet sille!
mikakoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Su 10.10.2004 11:03
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat

Viesti Kirjoittaja mikakoo »

Eli ootteko oikaisseet tuon merkkien välin ja tulpanneet syyläriin menevät reiät? Vai pitääkö tohon laittaa jokin lisäjäähdytin kun syylärin edessä on kuitenkin jo orkkis öljynlauhdutin. Onko tietoa minkä kokoiset tulpat noidin reikiin sopii vai miten toi kannattaa tehdä?
Kuva
RitariS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: To 11.02.2021 13:47

Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat

Viesti Kirjoittaja RitariS »

RitariS kirjoitti: Ma 15.03.2021 09:42 Eipä taida olla vaihteiston vika tämä vaikka -"transmission malfunction stop" ilmoitaakin? Virallinen huolto löysi seuraavat koodit:
U301700 Realtime control unit internal clock has a fault
P066600 ei tietoa mitä MB:llä tämä mutta monella muulla merkillä: PCM/ECM/TCM Internal Temperature Sensor Circuit
P1D8C92 ei tietoa

Korjaus oli koodien nollaus, ohjelmistopäivityksen tarkistus(ei ollut) ja "varmaakin jokin anturivika, kuuraa tai jotakin kun on ollut kovat pakkaset. Eikun kovaa ajoa!" Suoritettussa huollossa oli osana laatikon öljyjen vaihto mutta teki uudestaan saman kun oli -28 pakkasta ollut edellisenä yönä. Kun moottori oli lämmin ja ensimäisen kerran vaihtoi bensalta sähkölle ja taas takaisin niin tämä errori tapahtui eli:
-"transmission malfunction stop" ruudulle
-pysäytän auton
-sammutan ja käynnistän uudestaan

Ruudulle ei jää mitään hammasrattaita näkyville eikä mitään muutakaan.
2016 C 350e farkku kyseessä.
On kyllä uskomattoman kelvotonta asikaspalvelua huollolla ja älyttömän tehotonta "vianetsintää". Noh mutta tämä keissi se on pitkässä selvitysputkessa. Sain vihdoin koko Xentry rapsan käsiin.
Ongelmaa ei ole esiintynyt nyt kun kelit ovat lämmenneet. Sen sijaan vaihdot ovat välillä aika töksähteleviä kylmänä ja kerran auto päätti, että kierrokset nousee vain hitaasti ja vaihde vaihtuu vasta kun kaasu vähän löysää. Arvatkaa millä korjaantui? Käynnistin auton uudeleen ja taas laukattiin kuin nuori varsa!
Eli vastasi kaasuun kuin moottorissa olisi ollut alle sata heppaa ja vaihde ei lukittunut/vaihtunut.

Koodeja:
N82/2 - Battery management system (BMS)
P142A00 There is a vehicle-side isolation alert in the high-voltage on-board electrical system.
Esiintynyt kolme kertaa.
U301700 The real-time internal control unit clock has a malfunction.
Frequency counter 72 (!! WTF?!) ja tilana A+S eli current + stored. :thumbup:
Tällaisen löysin:
https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2019/ ... 7-9999.pdf

N3/10 - Motor electronics 'MED40' for combustion engine
'M274' (ME)
P052E71 The valve for crankcase ventilation has a malfunction. The actuator is blocked.
Kilometreistä päätellen meinannut huohotus tjms. jäätyä umpeen Hollannin autossa? :shock:

N10/6 - Front signal acquisition and actuation module (Driver-side
SAM)
P126F11 The signal 'Hot start' from the automatic engine start/stop system has a malfunction. There is a short circuit to ground.
B181E64 The sensor for the engine hood has a malfunction. There is an implausible signal.
Ilmeisesti huolimattomasti suljettu konepelti aiheutti piipityksen kesken ajon ja nämä kaksi koodia tuli samalla kilometrimäärällä.

N83/5 - Charger (SG-LG)
P066600 The internal temperature sensor of the control unit has an electrical fault.
Pirullinen koodi ja frequency counterissa 83
P13E800 The lock for the charging cable is jammed open.
Laskurissa 28.
Lataus on keskeytynyt ehkä seitsemisen kertaa nyt kesken kaiken latauksen alussa.

N127 - Control unit 'Powertrain' (PTCU)
P0CF600 The electric circuit of the pilot function has a short circuit to positive.
P0D5800 The sensor for contact detection between the female contact and the charging cable has a short circuit to
ground.
Nämä kaksi vanhoja koodeja samalla kilometrimäärällä.
P066600 The internal temperature sensor of the control unit has an electrical fault.
Jälleen pirullinen koodi mutta "vain" kaksi kertaa laskurissa,..
P1D8C92 The switchover valve of low-temperature circuit 1 has a malfunction. The function or the instruction is faulty.
Nolla vauhdissa tällainen kertaallee.

A90 - Control unit 'COLLISION PREVENTION ASSIST' (SG-AWF)
C10C6FA The control unit 'COLLISION PREVENTION ASSIST' is blocked by dirt or by a foreign object.

N30/4 - Electronic stability program (ESP®)
Implausible data were received from control unit 'Transmission'.

Y3/8n4 - Fully integrated transmission control (VGS)
P272A00 The specified position of component 'Y3/8 (Fully integrated transmission control controller unit)' cannot be reached.
Tämä tuli ilmi kun ekan kerran käytin kodien luvussa mutta eivät hoksanneet kilsoja katsoa. Tämä on todella vanha koodi kun kilometrit ovat 5000km (autolla ajettu nyt 107 000km.

Olisipa mahtava kun näihin jotain kommenttia saisi. Huolto on tietysti ihan pihalla. Eivät aluksi oikein tosissaan ottaneet ja vain koodeja lukivat. Tehtaalta apuja nyt kyselevät.
Viimeksi muokannut RitariS, Ma 26.04.2021 12:49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
C350e 2016
EemeliErkki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 471
Liittynyt: To 11.04.2019 10:26

Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat

Viesti Kirjoittaja EemeliErkki »

@RitariS. Pitkä vuodatus... Mikä auto?
Lyhyt vastaus vaihdelaatikko ongelmaan: kun moottori on vikatilassa, ei vaihdelaatikko kuulukaan toimia normaalisti.
RitariS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: To 11.02.2021 13:47

Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat

Viesti Kirjoittaja RitariS »

Päivitin vielä viestiin eli 2016 C 350e kyseessä (olisipa KITT). Täsmälleen samaa mieltä vaihdelaatikon toiminnasta :D
Tosin nyt vika on siellä jossain jotakin ja vaihdelaatikko tuntuu ehkä enemmänkin oireilevan kuin olevan syyllinen koko hommaan.
Myyjäliike odottaa diagnoosia ja hoitaa sitten korjauksen. Saisipa vaan sen selkeän vikalistan mutta nämä tietysti ovat hankalia selvitellä.
C350e 2016
Nurmituomas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38

Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat

Viesti Kirjoittaja Nurmituomas »

välillä ihmetellyt sitä, että jos seisoo liikennevaloissa jalka jarrulla ja sitten nopeasti nostaa jarrun ja painaa kaasua niin tulee viive siihen että auto lähtee. ehkä se vain tuntuu mutta reilu sekuntti ainakin. jos taas on päästänyt auton jo jarrulta ja se alkanut greeppaamaan eteenpäin nini lähtee nopeammin.
kaikista nopein lähtö on jos painaa jarrun ns hold lukkoon, siitä jos polkaiseen kaasua niin lähtee aivan heti, ei mitään viivettä.
W212 E350cdi
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

RitariS kirjoitti: Ma 26.04.2021 12:16
RitariS kirjoitti: Ma 15.03.2021 09:42 Eipä taida olla vaihteiston vika tämä vaikka -"transmission malfunction stop" ilmoitaakin? Virallinen huolto löysi seuraavat koodit:
U301700 Realtime control unit internal clock has a fault
P066600 ei tietoa mitä MB:llä tämä mutta monella muulla merkillä: PCM/ECM/TCM Internal Temperature Sensor Circuit
P1D8C92 ei tietoa

Korjaus oli koodien nollaus, ohjelmistopäivityksen tarkistus(ei ollut) ja "varmaakin jokin anturivika, kuuraa tai jotakin kun on ollut kovat pakkaset. Eikun kovaa ajoa!" Suoritettussa huollossa oli osana laatikon öljyjen vaihto mutta teki uudestaan saman kun oli -28 pakkasta ollut edellisenä yönä. Kun moottori oli lämmin ja ensimäisen kerran vaihtoi bensalta sähkölle ja taas takaisin niin tämä errori tapahtui eli:
-"transmission malfunction stop" ruudulle
-pysäytän auton
-sammutan ja käynnistän uudestaan

Ruudulle ei jää mitään hammasrattaita näkyville eikä mitään muutakaan.
2016 C 350e farkku kyseessä.
On kyllä uskomattoman kelvotonta asikaspalvelua huollolla ja älyttömän tehotonta "vianetsintää". Noh mutta tämä keissi se on pitkässä selvitysputkessa. Sain vihdoin koko Xentry rapsan käsiin.
Ongelmaa ei ole esiintynyt nyt kun kelit ovat lämmenneet. Sen sijaan vaihdot ovat välillä aika töksähteleviä kylmänä ja kerran auto päätti, että kierrokset nousee vain hitaasti ja vaihde vaihtuu vasta kun kaasu vähän löysää. Arvatkaa millä korjaantui? Käynnistin auton uudeleen ja taas laukattiin kuin nuori varsa!
Eli vastasi kaasuun kuin moottorissa olisi ollut alle sata heppaa ja vaihde ei lukittunut/vaihtunut.

Koodeja:
N82/2 - Battery management system (BMS)
P142A00 There is a vehicle-side isolation alert in the high-voltage on-board electrical system.
Esiintynyt kolme kertaa.
U301700 The real-time internal control unit clock has a malfunction.
Frequency counter 72 (!! WTF?!) ja tilana A+S eli current + stored. :thumbup:
Tällaisen löysin:
https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2019/ ... 7-9999.pdf

N3/10 - Motor electronics 'MED40' for combustion engine
'M274' (ME)
P052E71 The valve for crankcase ventilation has a malfunction. The actuator is blocked.
Kilometreistä päätellen meinannut huohotus tjms. jäätyä umpeen Hollannin autossa? :shock:

N10/6 - Front signal acquisition and actuation module (Driver-side
SAM)
P126F11 The signal 'Hot start' from the automatic engine start/stop system has a malfunction. There is a short circuit to ground.
B181E64 The sensor for the engine hood has a malfunction. There is an implausible signal.
Ilmeisesti huolimattomasti suljettu konepelti aiheutti piipityksen kesken ajon ja nämä kaksi koodia tuli samalla kilometrimäärällä.

N83/5 - Charger (SG-LG)
P066600 The internal temperature sensor of the control unit has an electrical fault.
Pirullinen koodi ja frequency counterissa 83
P13E800 The lock for the charging cable is jammed open.
Laskurissa 28.
Lataus on keskeytynyt ehkä seitsemisen kertaa nyt kesken kaiken latauksen alussa.

N127 - Control unit 'Powertrain' (PTCU)
P0CF600 The electric circuit of the pilot function has a short circuit to positive.
P0D5800 The sensor for contact detection between the female contact and the charging cable has a short circuit to
ground.
Nämä kaksi vanhoja koodeja samalla kilometrimäärällä.
P066600 The internal temperature sensor of the control unit has an electrical fault.
Jälleen pirullinen koodi mutta "vain" kaksi kertaa laskurissa,..
P1D8C92 The switchover valve of low-temperature circuit 1 has a malfunction. The function or the instruction is faulty.
Nolla vauhdissa tällainen kertaallee.

A90 - Control unit 'COLLISION PREVENTION ASSIST' (SG-AWF)
C10C6FA The control unit 'COLLISION PREVENTION ASSIST' is blocked by dirt or by a foreign object.

N30/4 - Electronic stability program (ESP®)
Implausible data were received from control unit 'Transmission'.

Y3/8n4 - Fully integrated transmission control (VGS)
P272A00 The specified position of component 'Y3/8 (Fully integrated transmission control controller unit)' cannot be reached.
Tämä tuli ilmi kun ekan kerran käytin kodien luvussa mutta eivät hoksanneet kilsoja katsoa. Tämä on todella vanha koodi kun kilometrit ovat 5000km (autolla ajettu nyt 107 000km.

Olisipa mahtava kun näihin jotain kommenttia saisi. Huolto on tietysti ihan pihalla. Eivät aluksi oikein tosissaan ottaneet ja vain koodeja lukivat. Tehtaalta apuja nyt kyselevät.
Missäs huollossa sitä on tutkittu kun tuolla alkuun on pohditu
mitä joku vikakoodi mersussa tarkoittaa(merkki huollissa ei tarvitse semoista pohtia ja koodile tulee myös selitys)
ja raportti on englantia ?
jossain ulkomailla ?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
RitariS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: To 11.02.2021 13:47

Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat

Viesti Kirjoittaja RitariS »

CDI203 kirjoitti: Ma 26.04.2021 17:16 Missäs huollossa sitä on tutkittu kun tuolla alkuun on pohditu
mitä joku vikakoodi mersussa tarkoittaa(merkki huollissa ei tarvitse semoista pohtia ja koodile tulee myös selitys)
ja raportti on englantia ?
jossain ulkomailla ?
Ekat koodit on monimerkkihuollosta Launchilla.
Muut on virallisesta huollosta ja ihan Suomesta :lol:
Koodeja joutuu tinkaamaan kun niitä ei heti anneta ja osan sain vain kirjoitettuna ilman selostusta. Nyt sain moni sivuisen PDF rapsan. Kun paikanpäällä kävi erikseen kysymässä...
Surkeinta palvelua ikinä.
C350e 2016
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

RitariS kirjoitti: Ma 26.04.2021 17:25
CDI203 kirjoitti: Ma 26.04.2021 17:16 Missäs huollossa sitä on tutkittu kun tuolla alkuun on pohditu
mitä joku vikakoodi mersussa tarkoittaa(merkki huollissa ei tarvitse semoista pohtia ja koodile tulee myös selitys)
ja raportti on englantia ?
jossain ulkomailla ?
Ekat koodit on monimerkkihuollosta Launchilla.
Muut on virallisesta huollosta ja ihan Suomesta :lol:
Koodeja joutuu tinkaamaan kun niitä ei heti anneta ja osan sain vain kirjoitettuna ilman selostusta. Nyt sain moni sivuisen PDF rapsan. Kun paikanpäällä kävi erikseen kysymässä...
Surkeinta palvelua ikinä.
Kaskun eivät kiinaksi tulostaneet...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
RitariS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: To 11.02.2021 13:47

Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat

Viesti Kirjoittaja RitariS »

CDI203 kirjoitti: Ma 26.04.2021 21:45 Kaskun eivät kiinaksi tulostaneet...
No en olis ihmetelly vaikka raumaksi tai savoksi olisivat ne vääntäneet :lol:
Ennemminhän nuo englanniksi googlailee joka tapauksessa.
C350e 2016
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

RitariS kirjoitti: Ma 26.04.2021 22:28
CDI203 kirjoitti: Ma 26.04.2021 21:45 Kaskun eivät kiinaksi tulostaneet...
No en olis ihmetelly vaikka raumaksi tai savoksi olisivat ne vääntäneet :lol:
Ennemminhän nuo englanniksi googlailee joka tapauksessa.
Missäs päin tätä saarta moista huippu palvelua myytiin ?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
RitariS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: To 11.02.2021 13:47

Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat

Viesti Kirjoittaja RitariS »

CDI203 kirjoitti: Ti 27.04.2021 01:13 Missäs päin tätä saarta moista huippu palvelua myytiin ?
Katsotaan nyt mitenkä tilanne hoidetaan. Jos meininki ei parane niin sitten lätkitään nimet pöytään.
C350e 2016
RitariS
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: To 11.02.2021 13:47

Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat

Viesti Kirjoittaja RitariS »

Eeprom luettu vaihteistosta ja korjaus olisi EHS vaihteiston hydrauliikkayksikkön vaihto.
Kai sillä ainakin jotain saa noista koodeista korjattua :mrgreen:
C350e 2016
Marko19950
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: To 16.04.2020 17:40

Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat

Viesti Kirjoittaja Marko19950 »

Mistäs lähetään vikaa hakemaan,laatikko temppuilee sen verran että välillä vetää normaalisti ja välillä todella huonosti,yleensä riittä pelkkä pysähtyminen ja taas toimii,välillä toimii päivänki ilman mittään ja joskus useamman kerran lakkaa vetästä yhellä ajokerralla.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Marko19950 kirjoitti: Ma 03.05.2021 14:08 Mistäs lähetään vikaa hakemaan,laatikko temppuilee sen verran että välillä vetää normaalisti ja välillä todella huonosti,yleensä riittä pelkkä pysähtyminen ja taas toimii,välillä toimii päivänki ilman mittään ja joskus useamman kerran lakkaa vetästä yhellä ajokerralla.
*:rin piuhan päästä eli auto testerin piuhan päähään ensin alkuun ja tarkistaa mitä siellä näkyy,

E: jua jos ei mitään koodeja näy missän niin sitten mittaus arvoja katsoa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Marko19950
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: To 16.04.2020 17:40

Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat

Viesti Kirjoittaja Marko19950 »

[Actuation of the wet start-off clutch(NAK) is not possible] or[Actuation of torque converter lockup clutch is not possible]
Marko19950
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: To 16.04.2020 17:40

Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat

Viesti Kirjoittaja Marko19950 »

Marko19950 kirjoitti: Ma 03.05.2021 19:27 [Actuation of the wet start-off clutch(NAK) is not possible] or[Actuation of torque converter lockup clutch is not possible]
Eikö kellään ideoita
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Marko19950 kirjoitti: To 06.05.2021 11:52
Marko19950 kirjoitti: Ma 03.05.2021 19:27 [Actuation of the wet start-off clutch(NAK) is not possible] or[Actuation of torque converter lockup clutch is not possible]
Eikö kellään ideoita
Ideoita mihin ?

laatiko juttunhan se luke tuossa mitä olet laittanut
sitten siitä seuraa *:rin antamaa ohjetta
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Marko19950
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: To 16.04.2020 17:40

Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat

Viesti Kirjoittaja Marko19950 »

CDI203 kirjoitti: To 06.05.2021 15:54
Marko19950 kirjoitti: To 06.05.2021 11:52
Marko19950 kirjoitti: Ma 03.05.2021 19:27 [Actuation of the wet start-off clutch(NAK) is not possible] or[Actuation of torque converter lockup clutch is not possible]
Eikö kellään ideoita
Ideoita mihin ?

laatiko juttunhan se luke tuossa mitä olet laittanut
sitten siitä seuraa *:rin antamaa ohjetta
Koodit luettu thinkdiagilla niin eipä ole starin ohjeita nyt,ideoita siihen mitä sille pittää tehä
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Marko19950 kirjoitti: To 06.05.2021 18:06 Koodit luettu thinkdiagilla niin eipä ole starin ohjeita nyt,ideoita siihen mitä sille pittää tehä
Lukea koodit/tehdä tarkistukset *:rila
siitä on hyvä lähteä liikkeele
tai sitten vaihdella sokkona osia ja toivoa parasta
vaikapa tuosta mainitusta turbinlukosta aloittaa
sitten vaikka think more :)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Backki
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 17.05.2021 12:57

Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat

Viesti Kirjoittaja Backki »

Hei,

Uusi foorumilla.
Ostin tollaisen R350 Mersun, mikä on osoittautunut täydeksi pettymykseksi. Jos jonkilaista sähkövikaa ollut 5tkm aikana mitä olen auton omistanut. Annan tälle nyt vielä mahdollisuuden :lol:

Nyt ongelmana onkin tämä kyseinen 7G Tronic vaihdelaatikko. Kun ei liiku eteenpäin/taaksepäin.

Ajosta heitti vikatilaan, köröttelin levikkeelle ja sammutin. Käynnistin auton uudestaan mutta ei liikahdakkaan mihinkään päin. Näytti kumminkin että menisi D ja R päälle. No hinurilla auto pajalle ja Star kiinni.

Vikakoodit; 0721 The transmission output speed signal is implausible when compared to the wheel rpm signal.
0894 The gear is implausible or the transmission is slipping.

No ohjainlaite irti laatikosta ja lähetin sen korjaukseen. Ohjainlaite tuli takaisin, uudet öljyt, suodattimet ja vikakoodien nollaus.. Sama homma ei liiku mihinkään vaan ilmoittaa että laatikko luistaa. Ja kyllä, öljynmäärä on tarkistettu oikeassa lämpötilassa useamman kerran.

Ennen rikkoontumista ei mitään ääniä, luistamista, rohinaa, kolinaa taikka kitinää jne..

Alan olla kohta aika neuvoton, päivätolkulla lukenut eri sivustoja enkä keksi enään mitään.

Launch:lla kattelin tänään arvoja, niin näyttää vaihdelaatikon kautta jännitteeksi vain 0.52V.
Voiko toi edes pitää paikkaansa?

Jos jollain olisi mitään ideoita, ennen kun revin laatikon alas, nii olisin todella kiitollinen!

Terveisin
Tony
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Backki kirjoitti: Ma 17.05.2021 13:33 Hei,

Uusi foorumilla.
Ostin tollaisen R350 Mersun, mikä on osoittautunut täydeksi pettymykseksi. Jos jonkilaista sähkövikaa ollut 5tkm aikana mitä olen auton omistanut. Annan tälle nyt vielä mahdollisuuden :lol:

Nyt ongelmana onkin tämä kyseinen 7G Tronic vaihdelaatikko. Kun ei liiku eteenpäin/taaksepäin.

Ajosta heitti vikatilaan, köröttelin levikkeelle ja sammutin. Käynnistin auton uudestaan mutta ei liikahdakkaan mihinkään päin. Näytti kumminkin että menisi D ja R päälle. No hinurilla auto pajalle ja Star kiinni.

Vikakoodit; 0721 The transmission output speed signal is implausible when compared to the wheel rpm signal.
0894 The gear is implausible or the transmission is slipping.

No ohjainlaite irti laatikosta ja lähetin sen korjaukseen. Ohjainlaite tuli takaisin, uudet öljyt, suodattimet ja vikakoodien nollaus.. Sama homma ei liiku mihinkään vaan ilmoittaa että laatikko luistaa. Ja kyllä, öljynmäärä on tarkistettu oikeassa lämpötilassa useamman kerran.

Ennen rikkoontumista ei mitään ääniä, luistamista, rohinaa, kolinaa taikka kitinää jne..

Alan olla kohta aika neuvoton, päivätolkulla lukenut eri sivustoja enkä keksi enään mitään.

Launch:lla kattelin tänään arvoja, niin näyttää vaihdelaatikon kautta jännitteeksi vain 0.52V.
Voiko toi edes pitää paikkaansa?

Jos jollain olisi mitään ideoita, ennen kun revin laatikon alas, nii olisin todella kiitollinen!

Terveisin
Tony
Kannattaa laitta auto *:rin piuhan päähän ennen kuin enpää tekee turhaa työtä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Backki
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 17.05.2021 12:57

Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat

Viesti Kirjoittaja Backki »

CDI203 kirjoitti: Ke 19.05.2021 08:55
Backki kirjoitti: Ma 17.05.2021 13:33 Hei,

Uusi foorumilla.
Ostin tollaisen R350 Mersun, mikä on osoittautunut täydeksi pettymykseksi. Jos jonkilaista sähkövikaa ollut 5tkm aikana mitä olen auton omistanut. Annan tälle nyt vielä mahdollisuuden :lol:

Nyt ongelmana onkin tämä kyseinen 7G Tronic vaihdelaatikko. Kun ei liiku eteenpäin/taaksepäin.

Ajosta heitti vikatilaan, köröttelin levikkeelle ja sammutin. Käynnistin auton uudestaan mutta ei liikahdakkaan mihinkään päin. Näytti kumminkin että menisi D ja R päälle. No hinurilla auto pajalle ja Star kiinni.

Vikakoodit; 0721 The transmission output speed signal is implausible when compared to the wheel rpm signal.
0894 The gear is implausible or the transmission is slipping.

No ohjainlaite irti laatikosta ja lähetin sen korjaukseen. Ohjainlaite tuli takaisin, uudet öljyt, suodattimet ja vikakoodien nollaus.. Sama homma ei liiku mihinkään vaan ilmoittaa että laatikko luistaa. Ja kyllä, öljynmäärä on tarkistettu oikeassa lämpötilassa useamman kerran.

Ennen rikkoontumista ei mitään ääniä, luistamista, rohinaa, kolinaa taikka kitinää jne..

Alan olla kohta aika neuvoton, päivätolkulla lukenut eri sivustoja enkä keksi enään mitään.

Launch:lla kattelin tänään arvoja, niin näyttää vaihdelaatikon kautta jännitteeksi vain 0.52V.
Voiko toi edes pitää paikkaansa?

Jos jollain olisi mitään ideoita, ennen kun revin laatikon alas, nii olisin todella kiitollinen!

Terveisin
Tony
Kannattaa laitta auto *:rin piuhan päähän ennen kuin enpää tekee turhaa työtä
Starissa se on ollut kiinni lähes koko ajan. Star antoi saman vian että laatikko luistaa. Kytkee kyllä D:n ja R:än päälle ja kierrokset laskee, sekä tuntuu et haluais liikkua. Kierrokset vaan nousee kun vähän kokeili. Öljymäärä on tarkistettu moneen kertaan.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Backki kirjoitti: Ke 19.05.2021 11:05 Starissa se on ollut kiinni lähes koko ajan. Star antoi saman vian että laatikko luistaa. Kytkee kyllä D:n ja R:än päälle ja kierrokset laskee, sekä tuntuu et haluais liikkua. Kierrokset vaan nousee kun vähän kokeili. Öljymäärä on tarkistettu moneen kertaan.
Jaa tuo ulkomaaksi ollut vika koodin selitys ei lien vehosta

Mitä tulee ohjatujen tarkistusten tulokseskis eli mitä se käskee tekmään/tarkistamaan
onko kaikki se jo tarkistettu,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
320 CDI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ke 22.07.2015 19:27

Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat

Viesti Kirjoittaja 320 CDI »

7g laatikon pienestä nykimisestä vaihdoissa ollut paljo juttua. Itellä ollut pientä nykimistä vaihdoissa pitemmän aikaa eikä öljyn tai kybin vaihdolla ollut merkitystä siihen, myös adaptiot ja niiden arvot oli kunnossa. Tuli vaihdettua yksi päivä ainostaan uusi moottorin (om642) huohotin ja vaihteiston nykiminen loppui kuin seinään. Nytten vaihtaa taas todella nätisti. Nykimiset vaihteistossa ei ole siis välttämättä vaihteiston syytä. Huohotin on halpa ja helppo vaihtaa jos nykimiset vaivaa ja vaihteisto tuntuu olevan muuten kunnossa. Saisikohan moottori ja laatikko jotenkin väärää dataa ilmuilmasta jos huohotin vuotaa liikaa.
W204
MetalT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ti 12.05.2020 19:50

Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat

Viesti Kirjoittaja MetalT »

Minulle tehtiin samat toimenpiteet ja parani hiukan, muttei kokonaan. Vika on melko varmasti jossain muualla kuin laatikossa, mutta vaikeaahan se on paikallistaa. Voi johtua kaiketi lukemattomista eri syistä. Voisipahan tuon huohottimen tsekkauttaa seuraavassa huollossa.
C200 (S205) 2017
Avatar
jusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 535
Liittynyt: Pe 22.11.2013 22:58
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat

Viesti Kirjoittaja jusi »

Laitetaanpas ketjulle jatkoa omalla kokemuksella. Omassa uudessa ässässä (S 350 CDI Lang vm. 2010) ilmeni pian hankinnan jälkeen vaihteistovaivaa. Auto nykäisi tuntuvasti alaspäin vaihdossa 7->4 kun vauhtia n. + 100 km/h.

Merkkiliikkeen diagnoosi oli, että joko turbiinilukituksen ohjausventtiili tai turbiini on rikki. Tarkastuksessa öljymäärä ja öljyn laatu sekä adaptiot olivat OK. Koneen ohjelma todettiin vakioksi ja vaihteistoon ajettiin uusin softa.
Merkkiliikkeen mekaanikko havvaitsi myös täärinää.

Myyjäliikkeen tilauksesta turbiini korjattiin ja turbiinilukon kytkentäsolenoidi sekä paineensäätöventtiili vaihdettiin. Myös öljyt (236.14) ja suodatin vaihdettiin. Silti vaihteiston alasvaihto maantievaihdossa tapahtuu joskus , muttei aina pienen nykäyksen kera. Kysymys kuuluu, onko tällainen käytös hyväksyttävää 7G:lle vai ei? Muut vaihdot kylmänä ja lämpimänä ovat hyvät. Mutta välillä ohitukseen lähtiessä alasvaihto on tuntuva. välillä vaihto näkyy lähinnä rundimittarista .
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
mikakoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 137
Liittynyt: Su 10.10.2004 11:03
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat

Viesti Kirjoittaja mikakoo »

Laatikko ei sitten tykännyt jäähdytinnesteestä, ja nyt pitäisi löytää tilalle toimiva käytetty vaihtolaatikko. Ebayta kun selailin, niin siellä oli useampiakin samalla 722.962 koodilla, mutta kaikissa oli hieman eri osanumero kuin omassani. Ne Ebayn laatikot oli glk:sta purettuja ja pitäisi olla c-sarjalaiseen.

Kuitenkin netin osaluetteloa selailemalla löytyi oman laatikkoni numerolla laatikko myös glk:hon, eli sopisiko nuo Ebayn glk-laatikot c-sarjalaiseen(204)?
miksei
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: To 11.08.2005 18:41
Paikkakunta: Kokemäki

Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat

Viesti Kirjoittaja miksei »

Oli toimiva 2012 mallin 220 CDI GLK jolla 140 tkm mittarissa. Tuli huolto jossa vaihdettiin kaikki, lootaan öljyt huuhtelemalla ja monta muuta mitä kuului vaihtaa. Ennempää vain pientä luistoa kakkosella, kierrokset kävi korkealla joskus. Nyt tuo on useamman kerran lopettanut vedon, hyytyy vaan ja varmaan kyseessä 2 vaihde. Ei reagoi kaasuun ja pieni hetki tota, sekunti ehkä, kaikki toimii taas. Heittelee rajummin pykälät sisään ja pienenpäänkin päin töksii. Starilla katsottu ei vikakoodeja. Öljyä oikea määrä. Ajettu adaptiivinen opetusajo, vähän parani siinä mutta silti kyykkää. Samaan aikaan vaihdettiin ilmansuodatin, naftasuodatin, öljyt ja raitisilmasuodattimet. Voisko noiden vaihdossa käydä joku osuma tärkeisiin johtoihin tai muuhun lootan toimintaan vaikuttavaan osaan? Joku kommentti oli moottorin huohottimesta että se vaikuttaisi kans.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17143
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: 722.9, 7g-tronic - vaihteisto porinat

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei kuitenkaan ole laitettu laatikkoon MVATF Commaa ? Oireet sopisi hyvin.
oulaistenliikenne.fi
Vastaa Viestiin