W210 Ratin irroitus?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
polttoöljy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ti 26.01.2010 20:28
Paikkakunta: Juuka/Joensuu

W210 Ratin irroitus?

Viesti Kirjoittaja polttoöljy »

Saako sen irroitettua niin ettei srs valo jää palamaan mittaristossa...akun miinus irti ja odotella jonkin aikaa?
Sekä onko ratissa vaan yksi oikea asento...tarkoitan boorien suhteen vai voiko siirtää "boorihampaan" verran
suuntaan tai toiseen.vai onko siellä joku asentoanturi.että ratti pitää asentaa vain ja ainoastaan yhteen ja oikeaan
asentoon...(2xkertaa säädätin aurauskulmat eivätkä saaneet rattia suoraan niin en viitsis enää maksaa yhtä säätöä
lisää millekkään korjaamolle)kun aurauskulmat ovat kuitenkin ihan ok.
Saa tietysti itsekkin raidepäistä säädettyä kun molempia säätää siihen suuntaan mihin ratti on vinossa.
mutta riskinä on se että joutuu taas säädättämään aurauksen.
Joskus aikoinaan irroitin väyrysen ratin ihan mistään mitään kyselemättä.. :thumbdown: .silloin jäi srs valo palamaan
ja sen "poiskuittaus" taas maksaa ainakin aurauskulmien säädön verran.
w123 (230)
w202 (200d)
w210 (320cdi)
w210 (220d)
w126 (500sec)
w124 (320ce)
w211 (320cdi)
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2323
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W210 Ratin irroitus?

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

polttoöljy kirjoitti:Saako sen irroitettua niin ettei srs valo jää palamaan mittaristossa...akun miinus irti ja odotella jonkin aikaa?
Sekä onko ratissa vaan yksi oikea asento...tarkoitan boorien suhteen vai voiko siirtää "boorihampaan" verran
suuntaan tai toiseen.vai onko siellä joku asentoanturi.että ratti pitää asentaa vain ja ainoastaan yhteen ja oikeaan
asentoon...(2xkertaa säädätin aurauskulmat eivätkä saaneet rattia suoraan niin en viitsis enää maksaa yhtä säätöä
lisää millekkään korjaamolle)kun aurauskulmat ovat kuitenkin ihan ok.
Saa tietysti itsekkin raidepäistä säädettyä kun molempia säätää siihen suuntaan mihin ratti on vinossa.
mutta riskinä on se että joutuu taas säädättämään aurauksen.
Joskus aikoinaan irroitin väyrysen ratin ihan mistään mitään kyselemättä.. :thumbdown: .silloin jäi srs valo palamaan
ja sen "poiskuittaus" taas maksaa ainakin aurauskulmien säädön verran.
Voi irroittaa mutta airbag pitää irroittaa ensin. Kaksi torx-ruuvia ratin takaa. Muistaakseni T27 tai T30.
Varoitusvalot sammuvat kun kääntelee ratin laidasta laitaan.
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1600
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: W210 Ratin irroitus?

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Srs valo ei syty jos et käytä virtoja päällä kun ratti on irti. Ratti kuuluu asentaa vain tiettyyn asentoon, booreissa merkit.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6271
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W210 Ratin irroitus?

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Sieltä nivelistä se ratti säädetään suoraan... antaa espiherjaa jos jos on riitävästi vinossa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Huttiainen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 631
Liittynyt: La 21.02.2015 14:16

Re: W210 Ratin irroitus?

Viesti Kirjoittaja Huttiainen »

SRS valo ei sammu ratinkääntelylöä ja jos sen saa sytytettyä väyrynen tarrvii melkovarmaa testeri nollauksen.
2007 R 320cdi
Avatar
polttoöljy
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 175
Liittynyt: Ti 26.01.2010 20:28
Paikkakunta: Juuka/Joensuu

Re: W210 Ratin irroitus?

Viesti Kirjoittaja polttoöljy »

Juu...Kiitoksia tuosta ratin booriasento tiedosta...että asennetaan vaan yhteen asentoon. :thumbup:
Se olikin tärkein vastaus.eli vain raidepäitä säätämällä ratti suoraan.
Minunkaan mielestä SRS valo ei sammu rattia kääntelemällä...muut kyllä ABS jne...
sen saa sammutettua piuhan päässä kuittaamalla testerillä.
Kiitoksia kaikista vastauksista ja tiedoista joita tarvitsin...asia nyt kunnossa.
w123 (230)
w202 (200d)
w210 (320cdi)
w210 (220d)
w126 (500sec)
w124 (320ce)
w211 (320cdi)
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2323
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W210 Ratin irroitus?

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

jukkis. kirjoitti:Srs valo ei syty jos et käytä virtoja päällä kun ratti on irti. Ratti kuuluu asentaa vain tiettyyn asentoon, booreissa merkit.
Tuolla asennolla on jonkinlainen toleranssi koska aikanaan jäi ratti yhden boorin verran vinoon ja autolla tuli ajettua useita kuukausia ennen takuukorjausta.

Minkäänlaista srs -valoa ei syttynyt väärästä asennosta tai sen korjauksesta.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: W210 Ratin irroitus?

Viesti Kirjoittaja AK47 »

E200kompressor kirjoitti:
jukkis. kirjoitti:Srs valo ei syty jos et käytä virtoja päällä kun ratti on irti. Ratti kuuluu asentaa vain tiettyyn asentoon, booreissa merkit.
Tuolla asennolla on jonkinlainen toleranssi koska aikanaan jäi ratti yhden boorin verran vinoon ja autolla tuli ajettua useita kuukausia ennen takuukorjausta.

Minkäänlaista srs -valoa ei syttynyt väärästä asennosta tai sen korjauksesta.
Tossa kaverin väykkä pamauttaa esp, abs jne herjat heti kun lähtee ajamaan. Esp anturi oli ja laitettiin niin että spiraali oli keskiasennossa. Booriuritus - kunnon merkkiä ei näkynyt. Rattia pyörittelemällä testeri näytti ratin olevan 2,5 asteen tarkkuudella keskiasennossa. Että pitääkö kokeilla summassa eri suuntiin ratin uritusta, vai olisiko millainen se merkki?

Abs anturi otetaan syyniin seuraavaksi.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1600
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: W210 Ratin irroitus?

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

E200kompressor kirjoitti:
jukkis. kirjoitti:Srs valo ei syty jos et käytä virtoja päällä kun ratti on irti. Ratti kuuluu asentaa vain tiettyyn asentoon, booreissa merkit.
Tuolla asennolla on jonkinlainen toleranssi koska aikanaan jäi ratti yhden boorin verran vinoon ja autolla tuli ajettua useita kuukausia ennen takuukorjausta.

Minkäänlaista srs -valoa ei syttynyt väärästä asennosta tai sen korjauksesta.
Se väärä asento ei vaikuta srs:n vaan esp:n toimintaan. Ei se herja tulee kun ratti on liikaa vinossa mutta auto kulkee suoraan.
Vastaa Viestiin