w211 vm04 etujarrujen ero 36% katsastuksessa
w211 vm04 etujarrujen ero 36% katsastuksessa
kävin viimeviikolla leimalla ja etujarrujen voimien ero oli 36%
vasen oli heikompi
kokeilin ajon jälkeen sylintereitä olivat ihan tasalämpöiset ja palat kuluneet tasaisesti
ajossa nyt en oikein tunne mitään puoltamista
ootteko törmänny vastaavaan
nesteet on keväällä s*aarin kans vaihdettu
pitäiskö vaan jossain dymolla käydä uudelleen tekemättä mitään
takajarrut ja käsijarru oli ihan ok
vasen oli heikompi
kokeilin ajon jälkeen sylintereitä olivat ihan tasalämpöiset ja palat kuluneet tasaisesti
ajossa nyt en oikein tunne mitään puoltamista
ootteko törmänny vastaavaan
nesteet on keväällä s*aarin kans vaihdettu
pitäiskö vaan jossain dymolla käydä uudelleen tekemättä mitään
takajarrut ja käsijarru oli ihan ok
Re: w211 vm04 etujarrujen ero 36% katsastuksessa
Kävin eilen rullilla ja kaippa sie ilmakupla on tai palat jumissa
Rullilla kun vaan vähän paino jarrua niin ero nousi yli 45%
vielä
ja tasottu kun paino jarrua enemmän jääden siihen 30% tienoolle
Rullilla kun vaan vähän paino jarrua niin ero nousi yli 45%
vielä
ja tasottu kun paino jarrua enemmän jääden siihen 30% tienoolle
Re: w211 vm04 etujarrujen ero 36% katsastuksessa
Stari kertoilee jos sen mielestä on ilmaa systeemissä, sitten sieltä näkee myös tapahtumia mitä eivät ole vikakoodiksi asti generoituneet... näissähän on tapana että mäntä jumittelee palojen vaihdon jälkeen mutta se yleensä jättää jarrun laahaamaan.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: w211 vm04 etujarrujen ero 36% katsastuksessa
staarin kans silloin vaihdettiin nesteet ja tehtiin tarvittavat testit
en tiedä sitten laahaako , ainakaan satulat ei lämpene
en tiedä sitten laahaako , ainakaan satulat ei lämpene
Re: w211 vm04 etujarrujen ero 36% katsastuksessa
En oo vielä s*taaria lainaks ottanu
Mut kai se kohta tarvii... loppuu aika uudelleen näyttöön
Heikommalta puolelta otin sylinterin irti ja tsekkasin et palat liikku ihan ok ja alempi liukutappi oli jumissa
Avasin sen ja rasvasin ja menin uudelleen rullille mut ihan samana pysy perkl...
Pitäiskö se sylinteri purkaa? Jos mäntä jumittaa
Mut kai se kohta tarvii... loppuu aika uudelleen näyttöön
Heikommalta puolelta otin sylinterin irti ja tsekkasin et palat liikku ihan ok ja alempi liukutappi oli jumissa
Avasin sen ja rasvasin ja menin uudelleen rullille mut ihan samana pysy perkl...
Pitäiskö se sylinteri purkaa? Jos mäntä jumittaa
Re: w211 vm04 etujarrujen ero 36% katsastuksessa
Keinot loppuu
Uus ilmaus tänään tehty , nyt boschin vehkeellä
ja ei auttanu
Kun vähän painaa jarrua ero on luokkaa 60% rullilla ja kun jarruttaa loppuun asti ero jaa 35-40%
Ajossa ei huomaa mitään , ei puolla
Näkeekö starilla jos joku jumittelee?
SBC:ssä tai sylintereissä
Myöskin poljin tuntuu jotenkin pehmeeltä
Mut taas välillä tuntuu ihan ok:lta
Mikä piru tätä vaivaa
Uus ilmaus tänään tehty , nyt boschin vehkeellä
ja ei auttanu
Kun vähän painaa jarrua ero on luokkaa 60% rullilla ja kun jarruttaa loppuun asti ero jaa 35-40%
Ajossa ei huomaa mitään , ei puolla
Näkeekö starilla jos joku jumittelee?
SBC:ssä tai sylintereissä
Myöskin poljin tuntuu jotenkin pehmeeltä
Mut taas välillä tuntuu ihan ok:lta
Mikä piru tätä vaivaa
- Vitonraato
- Vakiokalustoa
- Viestit: 315
- Liittynyt: To 08.03.2018 15:03
- Paikkakunta: Multian ja Kolhon puolivälissä
Re: w211 vm04 etujarrujen ero 36% katsastuksessa
Kait ilmasit takaa myös samalla?
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
"Asiantuntija"lausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Vitosta ei tarvi maksaa Trafille mitään - Linja-autona!
Re: w211 vm04 etujarrujen ero 36% katsastuksessa
Joka kulma
Takaa aloitettu ja juuri tänään viimeks
Takaa aloitettu ja juuri tänään viimeks
Re: w211 vm04 etujarrujen ero 36% katsastuksessa
Tuo kovasti vaikuttais et olis ilmaa
Ku poljinki tuntuu ajoittain pehmeeltä
Mutta jo moneen otteeseen ilmattu
Manuaalisesti ,staarilla ja nyt tänään boschilla
Aina pysyy samat tulokset rullilla ja ajossa ei puolla kun jarruttaa
Ku poljinki tuntuu ajoittain pehmeeltä
Mutta jo moneen otteeseen ilmattu
Manuaalisesti ,staarilla ja nyt tänään boschilla
Aina pysyy samat tulokset rullilla ja ajossa ei puolla kun jarruttaa
Re: w211 vm04 etujarrujen ero 36% katsastuksessa
Ei ole eka kerta kun laitteet katsurilla rikki. Mutta tämä lienee kahdessa paikassa mitattu?
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: w211 vm04 etujarrujen ero 36% katsastuksessa
On joo 2 paikkaa todettu
Sitä ensiksi epäilinki
Sitä ensiksi epäilinki
Re: w211 vm04 etujarrujen ero 36% katsastuksessa
Starilla kun nyt katoin niin paikallaan ku polkee jarrua
Vasen Paineentunnistin laahaa melkein puolet oikeaa perässä
Esim vasen 0.5bar ja oikea 1.0bar
Mutta kun aktivoi sbc ja järjestelmä tekee siinä painetestin niin kaikissa kulmissa on aikalailla sama 67bar
Vasen Paineentunnistin laahaa melkein puolet oikeaa perässä
Esim vasen 0.5bar ja oikea 1.0bar
Mutta kun aktivoi sbc ja järjestelmä tekee siinä painetestin niin kaikissa kulmissa on aikalailla sama 67bar
Re: w211 vm04 etujarrujen ero 36% katsastuksessa
Missä ne painetunnistimet sijaitsee? Voisiko olla jarruletkuissa vikaa?
Viimeksi muokannut moska, Ke 29.08.2018 21:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
Re: w211 vm04 etujarrujen ero 36% katsastuksessa
Joskus kauan sitten oli juttua että jarruletkun sisus 'lommahti' ja meni paineessa tukkoon... se nyt ei olis kallis vaihtaa ihan heittämälläkin...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: w211 vm04 etujarrujen ero 36% katsastuksessa
Tollasta oon kuullu että niissä ollut sisällä vikaa ja letkun vaihtamalla taas matka jatkunut.MiHe kirjoitti:Joskus kauan sitten oli juttua että jarruletkun sisus 'lommahti' ja meni paineessa tukkoon... se nyt ei olis kallis vaihtaa ihan heittämälläkin...
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: w211 vm04 etujarrujen ero 36% katsastuksessa
Tarvii vaihtaa letkut ja jarrupalat samalla
Olisko järkee kun letkun ottaa irti niin männän tiivisteetki vaihtaa? Jos jumittaa
Just ajoin starin kans läpi järjestelmän ilma ja painetestit nii
Kaikki meni läpi ja tarkastin kaikki mittausarvot perään niin oli toleranssissa
Olisko järkee kun letkun ottaa irti niin männän tiivisteetki vaihtaa? Jos jumittaa
Just ajoin starin kans läpi järjestelmän ilma ja painetestit nii
Kaikki meni läpi ja tarkastin kaikki mittausarvot perään niin oli toleranssissa
Re: w211 vm04 etujarrujen ero 36% katsastuksessa
Luulis ny et jos sbc:ssä olis sisäistä vikaa tai pääsylinterissä et noilla testeillä olis jotain herjannu jostain
Re: w211 vm04 etujarrujen ero 36% katsastuksessa
Mulla oli ihan sama vika. Jarrut puolti niin kauheesti ettei johtotähti meinannut kaistalla pysyä. Jarrut oli sentään merkkikorjaamossa kunnostettu ja luotin niihin kun pässi sarviinsa. Miten väärässä olinkaan.
Ongelma alkoi jo paljastumaan todella tiukkojen satulan kiinityspulttien muodossa. Seuraava taistelu alkoi liukujen kanssa jotka OLI UMPIRUOSTEESSA, Suolavesi ja kumi päällä oli tehnyt tehtävänsä.
Purin jarrut kunnolla ja hioin liut siten että ei enää ahdistanut + rasvasin ne kunnon vaseliinilla.
Nyt jarrut on niin hyvät että katsastusmies sanoi että ei ole autossa nähnyt pitään aikaan näin hyvä jarruja kun missään ei ollut mitattavaa eroa
Eli jos omistat 211 mersun käy jarrut läpi ennen kuin on liian myöhäistä. Säästät satasia ja tonneja parhaimmillaan.
Niin ja tottakai muista de-aktivoida SBC ennen jarruihin puuttumista.
Ongelma alkoi jo paljastumaan todella tiukkojen satulan kiinityspulttien muodossa. Seuraava taistelu alkoi liukujen kanssa jotka OLI UMPIRUOSTEESSA, Suolavesi ja kumi päällä oli tehnyt tehtävänsä.
Purin jarrut kunnolla ja hioin liut siten että ei enää ahdistanut + rasvasin ne kunnon vaseliinilla.
Nyt jarrut on niin hyvät että katsastusmies sanoi että ei ole autossa nähnyt pitään aikaan näin hyvä jarruja kun missään ei ollut mitattavaa eroa
Eli jos omistat 211 mersun käy jarrut läpi ennen kuin on liian myöhäistä. Säästät satasia ja tonneja parhaimmillaan.
Niin ja tottakai muista de-aktivoida SBC ennen jarruihin puuttumista.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Nyt ajossa: MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
Re: w211 vm04 etujarrujen ero 36% katsastuksessa
Tää on jännä kun ei ajossa oikein tunne mitään
Olen jo irroittanut sylinterit molemmin puolin ja molemmissa oli alempi liuku jumissa , palat liikku hyvin ja sylinterit ei lämpene. Mutta ei vaikutusta rullilla
Rupesin miettiin Voiskohan noi eturenkaat joustaa jotenkin rullilla
Ne on ihan uudet kiinalaiset nangannit 245/30/20
Mut vaihdan noi letkut ja palat tänään ja koitan mäntiä samalla vähän herkistellä
Olen jo irroittanut sylinterit molemmin puolin ja molemmissa oli alempi liuku jumissa , palat liikku hyvin ja sylinterit ei lämpene. Mutta ei vaikutusta rullilla
Rupesin miettiin Voiskohan noi eturenkaat joustaa jotenkin rullilla
Ne on ihan uudet kiinalaiset nangannit 245/30/20
Mut vaihdan noi letkut ja palat tänään ja koitan mäntiä samalla vähän herkistellä
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: w211 vm04 etujarrujen ero 36% katsastuksessa
Onko koitettu vaihtaa paloja puolelta toiselle?
Re: w211 vm04 etujarrujen ero 36% katsastuksessa
Nyt on letkut , palat , asennus srj , anturit ja männän tiivisteet vaihdettu...
Huomiselle jäi ilmaus ja testaus
Huomiselle jäi ilmaus ja testaus
Re: w211 vm04 etujarrujen ero 36% katsastuksessa
Eilisten toimenpiteiden jälkeen tänään jatkui ilmaamisella.
s*tarin kans 3x ilmaus ja tarvittavat testit ilma/tiiviys
Ja suoraan rullille niin ero 5%
ja muuttui toisinpäin vasen parempi.
Epäselväks jäi mikä oli juurisyy mut silleen...
s*tarin kans 3x ilmaus ja tarvittavat testit ilma/tiiviys
Ja suoraan rullille niin ero 5%
ja muuttui toisinpäin vasen parempi.
Epäselväks jäi mikä oli juurisyy mut silleen...