m102 sammuu kylmänä
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 108
- Liittynyt: Su 24.09.2017 19:09
- Paikkakunta: Savonlinna
m102 sammuu kylmänä
Elikkäs ongelma on tämänlainen, auto käynnistyy hyvin ei siinä mitään ongelmaa käy ihan ok kylmänä, mutta about 20s kylmällä koneella, kun on ollut käynnissä niin sammuu pienen röpötyksen kera kuin seinään. Lähtee sen jälkeen käyntiin kyselemättä, mutta saattaa hetken kierrokset hummata 1000-500rpm väliä.. tasoittuu hetken aikaa oltuaan. samoin ei tunnu tyhjäkäyntiä tunnistavan vaan menee kierrokset usein alle 500rpm.
Kahta en vaihda, mersua ja kalsareita.
Re: m102 sammuu kylmänä
Liekkö kaasari vai ruiskupeli? Kylmäkäynnistys suuttimen ja lisäilmaluistin toiminta ja itseasiassa ecun sulake ylivirtarelessä.mercedesbenz_ukko kirjoitti:Elikkäs ongelma on tämänlainen, auto käynnistyy hyvin ei siinä mitään ongelmaa käy ihan ok kylmänä, mutta about 20s kylmällä koneella, kun on ollut käynnissä niin sammuu pienen röpötyksen kera kuin seinään. Lähtee sen jälkeen käyntiin kyselemättä, mutta saattaa hetken kierrokset hummata 1000-500rpm väliä.. tasoittuu hetken aikaa oltuaan. samoin ei tunnu tyhjäkäyntiä tunnistavan vaan menee kierrokset usein alle 500rpm.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 108
- Liittynyt: Su 24.09.2017 19:09
- Paikkakunta: Savonlinna
Re: m102 sammuu kylmänä
Ainiin anteeksi oma moka.. ruiskupeli siis kyseessä 2l moottori. yj rele tuntui olevan ok? sen kolvasin aiemmin. liekkö ihan uusi olisi parempi? lisäilmaluistikin on kokeiltu toisesta autosta ja sillä toimi suht ok, mutta kierrokset huuti kokoajan +1000rpm..AK47 kirjoitti:Liekkö kaasari vai ruiskupeli? Kylmäkäynnistys suuttimen ja lisäilmaluistin toiminta ja itseasiassa ecun sulake ylivirtarelessä.mercedesbenz_ukko kirjoitti:Elikkäs ongelma on tämänlainen, auto käynnistyy hyvin ei siinä mitään ongelmaa käy ihan ok kylmänä, mutta about 20s kylmällä koneella, kun on ollut käynnissä niin sammuu pienen röpötyksen kera kuin seinään. Lähtee sen jälkeen käyntiin kyselemättä, mutta saattaa hetken kierrokset hummata 1000-500rpm väliä.. tasoittuu hetken aikaa oltuaan. samoin ei tunnu tyhjäkäyntiä tunnistavan vaan menee kierrokset usein alle 500rpm.
Kahta en vaihda, mersua ja kalsareita.
Re: m102 sammuu kylmänä
Nää on piste ongelmien kysymisiä ja kohta on toinen taas edessä eli suosittelen kun täällä on paljon juttuja näistä ruiskusta niin täydellinen läpikäyminen koko laitteistolle eli ensin alipaine jutut,potikka puhdistus ja säätö..jos eha vuotaa niin uusi...luistin liuotus,toki yj-rele ekana aina,kaasuvivuston molempien jousien ehjäksi toteaminen ja kaasuvivuston voitelu.......
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: m102 sammuu kylmänä
Toi nyt on melko varmasti se ettei ecu ole hengissä eli sähköt puuttuu sieltä tai kylmäkäynnistys suutin ei anna ainetta yms siihen ensimmäisen puolen minutin säätöön riittyvää. Se bi-metallinen ajastinkin saattaa olla kaput koska se muistaakseni toimii 20 sekuntia aina kylmäkäynnistyksessä. Mutta uusinkin tenava on jo 26 v vanha ja kakslitraset vissiin 28v vanhoja joten ton ajan tekniikka alkaa olla jo vanhennut fyysisesti tai ainakin ajettu monin paikoin loppuun.
Se on kateltava paikka kerrallaan että missä kunnossa on.
Se on kateltava paikka kerrallaan että missä kunnossa on.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: m102 sammuu kylmänä
täällä yks kylmäkäynti ongelmainen, kaikki muu toimii jne. Mielestäni kaikki normi paikat jo tsekattu ja laitettu kuntoon, ainoa mikä nyt tällä hetkellä varma vika kohta on tuo air flow sensor. Se on säädöissään (~0,7v), mutta vikadiagnostiikka antaa 40% eli tuo air flow sensor oikosessa/rikki . Tämän antaa myös uudella air flow sensorilla, johdot näennäisesti kunnossa, niistä vikaa etsimään vai muualta ? vai vaikuttaako tuo air flow sensor edes kylmäkäynnissä pysymiseen ?
tuossa muuten video aiheesta : https://www.youtube.com/watch?v=njs4-rAowrw" onclick="window.open(this.href);return false;
tuossa muuten video aiheesta : https://www.youtube.com/watch?v=njs4-rAowrw" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: m102 sammuu kylmänä
Tuota en ole miettinyt antaako vikadiaknostiikka myös kylmänä tai kuumana samaa koodia.
Mielestäni olet oikeassa että auto kylmänä ei käytä potikan tietoa vaan kunnes auto on lämmin ja lambda ohjaus toimii.
Mielestäni olet oikeassa että auto kylmänä ei käytä potikan tietoa vaan kunnes auto on lämmin ja lambda ohjaus toimii.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-