m102 sammuu kylmänä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mercedesbenz_ukko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Su 24.09.2017 19:09
Paikkakunta: Savonlinna

m102 sammuu kylmänä

Viesti Kirjoittaja mercedesbenz_ukko »

Elikkäs ongelma on tämänlainen, auto käynnistyy hyvin ei siinä mitään ongelmaa käy ihan ok kylmänä, mutta about 20s kylmällä koneella, kun on ollut käynnissä niin sammuu pienen röpötyksen kera kuin seinään. Lähtee sen jälkeen käyntiin kyselemättä, mutta saattaa hetken kierrokset hummata 1000-500rpm väliä.. tasoittuu hetken aikaa oltuaan. samoin ei tunnu tyhjäkäyntiä tunnistavan vaan menee kierrokset usein alle 500rpm.
Kahta en vaihda, mersua ja kalsareita.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: m102 sammuu kylmänä

Viesti Kirjoittaja AK47 »

mercedesbenz_ukko kirjoitti:Elikkäs ongelma on tämänlainen, auto käynnistyy hyvin ei siinä mitään ongelmaa käy ihan ok kylmänä, mutta about 20s kylmällä koneella, kun on ollut käynnissä niin sammuu pienen röpötyksen kera kuin seinään. Lähtee sen jälkeen käyntiin kyselemättä, mutta saattaa hetken kierrokset hummata 1000-500rpm väliä.. tasoittuu hetken aikaa oltuaan. samoin ei tunnu tyhjäkäyntiä tunnistavan vaan menee kierrokset usein alle 500rpm.
Liekkö kaasari vai ruiskupeli? Kylmäkäynnistys suuttimen ja lisäilmaluistin toiminta ja itseasiassa ecun sulake ylivirtarelessä.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
mercedesbenz_ukko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 108
Liittynyt: Su 24.09.2017 19:09
Paikkakunta: Savonlinna

Re: m102 sammuu kylmänä

Viesti Kirjoittaja mercedesbenz_ukko »

AK47 kirjoitti:
mercedesbenz_ukko kirjoitti:Elikkäs ongelma on tämänlainen, auto käynnistyy hyvin ei siinä mitään ongelmaa käy ihan ok kylmänä, mutta about 20s kylmällä koneella, kun on ollut käynnissä niin sammuu pienen röpötyksen kera kuin seinään. Lähtee sen jälkeen käyntiin kyselemättä, mutta saattaa hetken kierrokset hummata 1000-500rpm väliä.. tasoittuu hetken aikaa oltuaan. samoin ei tunnu tyhjäkäyntiä tunnistavan vaan menee kierrokset usein alle 500rpm.
Liekkö kaasari vai ruiskupeli? Kylmäkäynnistys suuttimen ja lisäilmaluistin toiminta ja itseasiassa ecun sulake ylivirtarelessä.
Ainiin anteeksi oma moka.. ruiskupeli siis kyseessä 2l moottori. yj rele tuntui olevan ok? sen kolvasin aiemmin. liekkö ihan uusi olisi parempi? lisäilmaluistikin on kokeiltu toisesta autosta ja sillä toimi suht ok, mutta kierrokset huuti kokoajan +1000rpm..
Kahta en vaihda, mersua ja kalsareita.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: m102 sammuu kylmänä

Viesti Kirjoittaja atlas »

Nää on piste ongelmien kysymisiä ja kohta on toinen taas edessä eli suosittelen kun täällä on paljon juttuja näistä ruiskusta niin täydellinen läpikäyminen koko laitteistolle eli ensin alipaine jutut,potikka puhdistus ja säätö..jos eha vuotaa niin uusi...luistin liuotus,toki yj-rele ekana aina,kaasuvivuston molempien jousien ehjäksi toteaminen ja kaasuvivuston voitelu.......
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: m102 sammuu kylmänä

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Toi nyt on melko varmasti se ettei ecu ole hengissä eli sähköt puuttuu sieltä tai kylmäkäynnistys suutin ei anna ainetta yms siihen ensimmäisen puolen minutin säätöön riittyvää. Se bi-metallinen ajastinkin saattaa olla kaput koska se muistaakseni toimii 20 sekuntia aina kylmäkäynnistyksessä. Mutta uusinkin tenava on jo 26 v vanha ja kakslitraset vissiin 28v vanhoja joten ton ajan tekniikka alkaa olla jo vanhennut fyysisesti tai ainakin ajettu monin paikoin loppuun.

Se on kateltava paikka kerrallaan että missä kunnossa on.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12593
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: m102 sammuu kylmänä

Viesti Kirjoittaja epk »

täällä yks kylmäkäynti ongelmainen, kaikki muu toimii jne. Mielestäni kaikki normi paikat jo tsekattu ja laitettu kuntoon, ainoa mikä nyt tällä hetkellä varma vika kohta on tuo air flow sensor. Se on säädöissään (~0,7v), mutta vikadiagnostiikka antaa 40% eli tuo air flow sensor oikosessa/rikki . Tämän antaa myös uudella air flow sensorilla, johdot näennäisesti kunnossa, niistä vikaa etsimään vai muualta ? vai vaikuttaako tuo air flow sensor edes kylmäkäynnissä pysymiseen ?


tuossa muuten video aiheesta : https://www.youtube.com/watch?v=njs4-rAowrw" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12593
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: m102 sammuu kylmänä

Viesti Kirjoittaja epk »

:eh:
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: m102 sammuu kylmänä

Viesti Kirjoittaja atlas »

Tuota en ole miettinyt antaako vikadiaknostiikka myös kylmänä tai kuumana samaa koodia.
Mielestäni olet oikeassa että auto kylmänä ei käytä potikan tietoa vaan kunnes auto on lämmin ja lambda ohjaus toimii.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Vastaa Viestiin