W639 Vito vikatilassa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Beagle_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 185
Liittynyt: La 28.05.2011 23:14
Paikkakunta: Iisalmi

W639 Vito vikatilassa

Viesti Kirjoittaja Beagle_ »

Nyt sitten iski seuraava probleema. Eli -05 Vito vikatilassa, ei vetoja. Hiukkaspöntöllinen malli

OBD testeri viittasi heti tuonne dpf:n suuntaan ja heti vaihdoin paine-ero anturin. Tämän jälkeen vikakoodiksi jäi P1400 DPFE Circuit low input. ja P2078 Intake manifold tuning valve position sensor/Switch Circuit High. Ei lähde nollaamalla pois.

Viittaa ilmeisesti johonkin sähkövikaan. Tuolle paine-eroanturille mittasin jännitteeksi 4,88V ja kun lisämaadoitusta annoin, se nousi hiukan yli 5 Voltin. Tällä ei kuitenkaan ollut vaikutusta vikakoodeihin, joten vika on ilmeisesti jossain muualla.

Oisko ideoita?
Vito W638 112CDI 2003, XC70 D4 2.4 2014
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W639 Vito vikatilassa

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Beagle_ kirjoitti:Nyt sitten iski seuraava probleema. Eli -05 Vito vikatilassa, ei vetoja. Hiukkaspöntöllinen malli

OBD testeri viittasi heti tuonne dpf:n suuntaan ja heti vaihdoin paine-ero anturin. Tämän jälkeen vikakoodiksi jäi P1400 DPFE Circuit low input. ja P2078 Intake manifold tuning valve position sensor/Switch Circuit High. Ei lähde nollaamalla pois.

Viittaa ilmeisesti johonkin sähkövikaan. Tuolle paine-eroanturille mittasin jännitteeksi 4,88V ja kun lisämaadoitusta annoin, se nousi hiukan yli 5 Voltin. Tällä ei kuitenkaan ollut vaikutusta vikakoodeihin, joten vika on ilmeisesti jossain muualla.

Oisko ideoita?
Jep, jonnekin kunnon testeriin niin ei tarvitse vaihdella osia turhaan
Mökkillä
'
Avatar
Beagle_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 185
Liittynyt: La 28.05.2011 23:14
Paikkakunta: Iisalmi

Re: W639 Vito vikatilassa

Viesti Kirjoittaja Beagle_ »

Johtosarjoja olen nyt koettanut tutkia, mutten löydä isompia katkoksia, pieniä kuoren murtumia lukuunottamatta. Vikakoodi viittaa liian alhaiseen jännitteeseen jonnekin.

Täytynee yrittää etsiä jostain star, jotta tämän saisi ratkaistua. Autoa on pakko pitää liikenteessä, eikä varmaan hyvää tee pitkittää asiaa.
Vito W638 112CDI 2003, XC70 D4 2.4 2014
Avatar
Beagle_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 185
Liittynyt: La 28.05.2011 23:14
Paikkakunta: Iisalmi

Re: W639 Vito vikatilassa

Viesti Kirjoittaja Beagle_ »

Noniin, tällä kertaa vika oli paine-eroanturin töpselissä, tai sen liittimissä. Pieni meisselillä vääntäminen auttoi saamaan kosketusta ja nuo viat hävisivät ja tehot sai takaisin.

Tilalle tuli nyt:
P2002 Particulate trap efficiency below threshold
P2084 Exhaust gas temperature sensor circuit range/performance

Tehoihin nämä ei vaikuta. Ei vaan lähde polttamaan suodatinta tyhjäksi, liekö noissa dpf-pöntön lämpötila-antureissa ollut oikeasti jotain vikaa, vai herjaako nyt vaan kun on liian tukossa? Auttaisko Forten aine?

Starin päähän ei täällä pääse tämän vuoden puolella, joten pakko omin käsin onneen yrittää saada.
Vito W638 112CDI 2003, XC70 D4 2.4 2014
Avatar
Beagle_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 185
Liittynyt: La 28.05.2011 23:14
Paikkakunta: Iisalmi

Re: W639 Vito vikatilassa

Viesti Kirjoittaja Beagle_ »

Paine-eroanturia herjasi edelleen, vaikka uusi paikallaan. Enpä ruvennut turhaan euroja tuhlaamaan varaosiin, sillä viimeksi vuosi sitten kaikki hilppeet uusittu. Vaan ohjelmoitutin koko dpf:n pois.
Vito W638 112CDI 2003, XC70 D4 2.4 2014
Ruuvimeisseli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: Ma 26.03.2018 16:38

Re: W639 Vito vikatilassa

Viesti Kirjoittaja Ruuvimeisseli »

Kai poistit putkesta myös sitte sen suodattimen?
Liitin noihin monesti pitää samalla vaihtaa paine-ero antureihin kun ne liittimet on yleensä väljiä vaikkei sillä väliä enään olekaan.
Ja juu on menny lämpötila-antureita rikki. Hiukkaspönttö olis testerillä pakkopoltolla lähteny tyhjentämään sitä.
Avatar
Beagle_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 185
Liittynyt: La 28.05.2011 23:14
Paikkakunta: Iisalmi

Re: W639 Vito vikatilassa

Viesti Kirjoittaja Beagle_ »

Tässähän kävi lopulta niin, että autoon oli edellisen omistajan toimesta jätetty dpf:n ohjelma ja pönttö oli kuitenkin tyhjennetty. Eli ei ihme että auto oli hieman sekaisin. EGR oli kuitenkin ohjelmoitu pois ja jonkunlainen optimointikin oli tehty.
Vito W638 112CDI 2003, XC70 D4 2.4 2014
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W639 Vito vikatilassa

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

Beagle_ kirjoitti:Tässähän kävi lopulta niin, että autoon oli edellisen omistajan toimesta jätetty dpf:n ohjelma ja pönttö oli kuitenkin tyhjennetty. Eli ei ihme että auto oli hieman sekaisin. EGR oli kuitenkin ohjelmoitu pois ja jonkunlainen optimointikin oli tehty.
Huhhuh onpa ollut touhua no hyvä että toimii
Mökkillä
'
Vastaa Viestiin