E w212 paljon ajetut, kestävyys?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
mol
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Ke 23.02.2005 23:09
Paikkakunta: Pälkäne

Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?

Viesti Kirjoittaja mol »

jysi kirjoitti: Su 01.08.2021 21:10
Sitä seuraavaan DBFI:n kommenttiin: E350 BlueEFFICIENCY 195 kW versio löytyy ensi kerran 2010 heinäkuun (Saksan) hinnastosta ja on ilmeisesti ollut saatavilla faceliftiin saakka.
Löytyy Suomen hinnastoistakin. 2011 ja 2012 tehoksi ilmoitetaan 195 kw. 2013 185 kw. 2014 ja 2015 190 kw. Vääntö sama 620 Nm kaikissa ja päästöt pienentyneet uudempaa kohti mentäessä.
C220d T 4-Matic
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

jysi kirjoitti: Su 01.08.2021 21:10 ...
EDIT: tämä vastauksena EemeliErkin BlueTec-kommenttiin.
Sitä seuraavaan DBFI:n kommenttiin: E350 BlueEFFICIENCY 195 kW versio löytyy ensi kerran 2010 heinäkuun (Saksan) hinnastosta ja on ilmeisesti ollut saatavilla faceliftiin saakka.
Thanks, katsoin vain 2016 hinnastoa josta löysin 190 kW version. En odottanut löytäväni tehokkaampaa mallia vanhemmista hinnastoista mutta löytyyhän niitä useita myös E-korisesta. Itsellä oli jotenkin sellainen muistikuva että ML:ssä olisi ollut hitusen tehokkaampi kuin E:ssä.
Avatar
740 GLE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 632
Liittynyt: Ke 19.02.2020 20:33

Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

740 GLE kirjoitti: Su 25.07.2021 21:09 Kuka on päässyt W204 tai W212 mallilla pisimmälle ennen ensimmäistä nivelen vaihtoa?

Avaan pelin W212 ajetulla 256.000 kolinattomalla kilometrillä, mutta en odota voittavani tätä kisaa?
Tuo jäi sitten minun autoni tulokseksi tässä kisassa. 257.000 km ajettu ja MB-Osa bongasi huollon yhteydessä taka-apurungon etummaisten tyynyjen vaihtotarpeen, kun toinen puoli on jo rivahtanut.

Tuo ajomäärä ei ole tälle korimallille ennätystulos, mutta minulle on. En siis ole aiemmin päässyt millään autolla noin pitkälle alustan osia vaihtamatta. Kakkossijaa pitää hallussaan S204, joka tarvitsi reaktiotangon eteen jo ennen 200.000 km.
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Avatar
Merbedes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 132
Liittynyt: Ke 08.09.2010 22:30
Paikkakunta: Raahe

Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?

Viesti Kirjoittaja Merbedes »

-09 350cdi 300.000 km täyteen, kaikki originaalia alustassa
W212 350cdi -09
W210 270cdi avantgarde -00
W201 250d -87
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17142
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?

Viesti Kirjoittaja dealer »

OM651 koneella farkku taksissa uudesta saakka ja nyt 866000 mittarissa kuulemma hyvin vähillä murheilla, seuraavalla taksarilla ajossa tästä alkaen.
Sen verran tiedän historiasta tarkkaan että alkuperäinen starttimoottori kesti 699000 kilometriä, ja aina start-stop käytössä.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?

Viesti Kirjoittaja S202 »

No ompas kestänyt, monesti noissa paljonajetuissa näkyy moottori vaihdetun jossain 500-600 tuhannen paikkeilla.
S124 300TE
S211 E500
postimies10
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: Ti 05.11.2013 21:00

Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?

Viesti Kirjoittaja postimies10 »

:think: löytyykös jostain oikein tilastokin näistä moottoreiden rikkoutumisista, ketjun katkeamisista ja laakerivioista kun niitä kirjoitusten perusteella tuntuu olevan suuret määrät?

Itsellä kun on vain "varmoja" W123,124,203,210(moottori hyvä mutta hieman korissa ruostetta :thumbup: ),211 malleja sekä vanhemmista sprinttereistä niin ei uskalla juttujen perusteella edes ajatella uudempaa...

Omia mielipiteitä -->>

Jakoketjukaan ei ole ikuinen vaan kyllä itse vaihtaisin sen jos 400-500tkm on mittarissa ja joskus niistä kuulee etenkin kylmänä tuhoa enteilevää helinää niin viimeistään silloin vaihtoon,,, voihan se olla, että näissä ne katkeaa sitten ihan yllättäin jossain kilometreissä.

Öljynvaihtovälit ovat nykyään pitkät niin ei mikään laakeri tykkää kiertoon kertyvästä moskasta jota epäilisin vielä start/stop systeemien ja alhaisten kierroslukujen lisäävän moottorissa joten ei ihme jos laakerit sohjona kun sen yhden kerran päättääkin hieman kylmällä koneella polkaista tehot ulos moottorista. Millä kilsoilla nuokin sitten ovat ongelmia aiheuttaneet.

Olisi mukava nähdä ihan muutenkin vaikka 400tkm ajettu ehjä sekä rikkoontunut moottori purettuna pöydälle ja vielä huoltohistorialla varustettuna, että miltä se näyttää kun jotkut jaksavat väittää myös, että nykypolttoaineet ja öljyt ovat niin hyviä, että voidaan venyttää huollot älyttömiin kilometrimääriin.
Anzzu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 565
Liittynyt: Ke 08.06.2016 17:44

Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?

Viesti Kirjoittaja Anzzu »

Oliskohan tommosesta vielä käyttöautoks https://m.nettiauto.com/mercedes-benz/e ... 2&vifNav=Y? Siistin näkönen, mutta moni kakkuhan on päältä kaunis..
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Anzzu kirjoitti: Ti 19.10.2021 08:13 Oliskohan tommosesta vielä käyttöautoks https://m.nettiauto.com/mercedes-benz/e ... 2&vifNav=Y? Siistin näkönen, mutta moni kakkuhan on päältä kaunis..
Jos tuuria niin on, jos huonoa tuuria niin ei.
Sanoisin että kojeajolle ja kokeilemaan, kuuntelemaan miltä kuulostaa. Rapiseeko jakoketju, koliseeko alusta jne.
Itsellä se katsantokanta että kun kori on hyvä niin loppu on vaan tekniikkaa ja se on helppoa.
Avatar
740 GLE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 632
Liittynyt: Ke 19.02.2020 20:33

Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Anzzu kirjoitti: Ti 19.10.2021 08:13 Oliskohan tommosesta vielä käyttöautoks https://m.nettiauto.com/mercedes-benz/e ... 2&vifNav=Y? Siistin näkönen, mutta moni kakkuhan on päältä kaunis..
Taitaa olla jo sivuseikka noilla kilometreillä, mutta minusta istuinverhoilu on takapenkin istuinosan tikkauksesta päätellen Artico muovia (kuten rivahtaneesta etupenkistäkin voi päätellä). Erittäin epämukava ja luvattoman heikosti kestävä materiaali.
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

740 GLE kirjoitti: Ti 19.10.2021 22:25
Taitaa olla jo sivuseikka noilla kilometreillä, mutta minusta istuinverhoilu on takapenkin istuinosan tikkauksesta päätellen Artico muovia (kuten rivahtaneesta etupenkistäkin voi päätellä). Erittäin epämukava ja luvattoman heikosti kestävä materiaali.
Kantakortin mukaan 100A, imitation leather. Onko nuo kuitenkaan yhtä surkeat kuin Avantgarde vakiopenkit kangas/muovi-yhdistelmällä? Silti kaiketi heikommat kuin joskus aikoja sitten muoviset "taksipenkit".
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?

Viesti Kirjoittaja S202 »

Oma kokemus 212 articosta että ei se mitenkään epämukava ollut, aidommalta se tuntui kun vanha mb-tex
S124 300TE
S211 E500
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

S202 kirjoitti: Ke 20.10.2021 10:43 Oma kokemus 212 articosta että ei se mitenkään epämukava ollut, aidommalta se tuntui kun vanha mb-tex
Oliko niin pitkään auto alla että osaisit kommentoida kestävyyttä? Ne Avantgardethan saattoi mennä takuukorjaukseen alle 50 tkm:ssä.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?

Viesti Kirjoittaja S202 »

3v ja 36tkm, edellinen omistaja oli vaihdattanut kuskin istuinosan verhoilun. Ainakin tuon ajan kesti rikkoutumatta.
S124 300TE
S211 E500
Human
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 11
Liittynyt: Su 31.12.2017 15:29

Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?

Viesti Kirjoittaja Human »

200cdi lastutettu.vm2010. Ostin 3 vuotta sitten 528000 ajetun. Nyt mittarissa
677000 km ja jakopää tuntuu käynnistyksessä ääntävän.
Alan ammattilaisena ajattelin laittaa itse.
Ajo yleensä rauhallista matka-ajoa , kulutus parhaimmillaan 4,8 litraa, pitkän matkan ( nyt yli 50000km)tripissä 5,9 litraa- sadalla
Remppa Vaatii erikoistyökaluja….
Koska oletettavaa että ketju on jo kertaalleen vaihdettu, pitäisi rattaat uusia myös. Alarataskin.
Joten kone pois.
Laahaimia on lähes mahdoton vaihtaa ilman koneen irroitusta.
Remontti vaatii myös suuttimien irroituksen.
Katsotaan nyt miten remppa etenee.Koneen äänistä päätellen olisi aloitettava melko pian.
Tietojeni mukaan alkuperäinen kone.
Mielestäni milli pitäisi päästä. Vaihtoarvona kun kyselin niin sellaista 3500€ tarjoiltiin. Samanhan saa melkein tingattua ostettaessa15000€ autoa. Purkaamotkin pyytävät koneesta noin 4000€.
Joten koska hyvitys noin alhainen ja osat kalliita joudutaan tällä nyt ajamaan ainakin siihen miljoonaan asti.
Tulisi täyteen noin 4-5 vuodessa tätä menoa. Kiitos Suomen verottajan.
Toki, kun tavara käytetään ”loppuun” on se mielestäni ympäristöteko.
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Niin suomen purkaamot pyytää koneesta 4000€ maailmalla vähän järkevämmät hinnat ja koneiden hinnat liikkuu 1200-2500€ alueella.
Meemeli
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: La 18.06.2022 22:08

Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?

Viesti Kirjoittaja Meemeli »

Joo-o, johdinlevy + jotakin muuta pientä lootaan meni uusiksi, pussit taka-akselille sekä imusarja. Mittarissa 350.000tkm om651 moottori vm 2014.
Lbbeto
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: To 16.02.2023 21:57

Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?

Viesti Kirjoittaja Lbbeto »

Itse ostin w212 200 cdi:n -14 mallin vuonna 2018 silloin mittarissa n.500tkm taksi/Veho huollettu.Nyt mittarissa 704tkm. Meillä ollessa huollettu Lmd:llä Hämeenlinnassa. Todella pienet olleet remontit...
Vesipumppu,etupyörän laakeri,iskarit/koiran luut,jarrulevyt ja palat ja takakelkan kumit ja reaktiotankot.
Noihin remontteihin mennyt muistaakseni n.2t€.
Nyt kun olen vaihtoa suunnittelut niin yllättävän hyvin kauppiaat suhtautuvat autoon...toki vaihto on aina vaihto.
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2252
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?

Viesti Kirjoittaja cuuno »

[quote="740 GLE" post_id=1333566 time=1627236599 user_id=58188]
[quote=cuuno post_id=1250357 time=1546224116 user_id=5867]
se on käsittämätöntä miten hyvin 212 alustan nivelet kestää :crazy:
[/quote]
Kuka on päässyt W204 tai W212 mallilla pisimmälle ennen ensimmäistä nivelen vaihtoa?

Avaan pelin W212 ajetulla 256.000 kolinattomalla kilometrillä, mutta en odota voittavani tätä kisaa?
[/quote]

632tkm
Vastaa Viestiin