E w212 paljon ajetut, kestävyys?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?

Viesti Kirjoittaja S202 »

Ja toisaalta näkyy noita om612 eli 270 cdi moottoreitakin levällään silloin tällöin. Itsekin sellaisen hajottaneena.
S124 300TE
S211 E500
jonttu_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 695
Liittynyt: Ke 27.04.2011 01:32
Paikkakunta: Raahe

Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?

Viesti Kirjoittaja jonttu_ »

Joo meinasinkin "susi" ei sillä etteikö ite uskaltas ostaa,on tullut särettyä moottoreita ihan 601 lähtien cdi vehkeisiin,jos särkyy vaihtaa uutta tilalle,aattelin että onko faceliftissä muuttunut mikään moottorin osalta,semmosta täsä kahtellu josko laittas.
Star
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kiinnostaisi tietää onko nämä laakeri vauriot sattuneet talvella,paljonko oli öljyillä ajettu ja moottorilla ylenpäätään?
Kylmäöstä jos nilkka suorana lähdetään vedättämään on tuho aika varmaa....käyttäjiä kun on monenlaisia.

Edit: tuli myös mieleen kuka uskoo tähän rx-1 eli entiseen motor-up lisä aineeseen tai on nähneet sen testin joka tekee pinnan metalli osille niin sehän voisi auttaa tota ongelmaa ...omin silmin olen nähnyt kun kitka ja kiinnileikautumisen ero on 10 kertaisella painolla sellaisessa testi penkissä
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Ruuvimeisseli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: Ma 26.03.2018 16:38

Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?

Viesti Kirjoittaja Ruuvimeisseli »

Alkuperäiseen otsikon mukaiseen kysymykseen vastaus- pääsääntöisesti kestävät hyvin myös paljonajettuina, joitain kappaleita on joista alakerta leikannut kiinni. Tätä edesauttavat 25tkm öljynvaihtovälit, pätkäajo, kylmäkäynnistykset ja aiempien kuljettajien ajotapa. Siinäpä oikeastaan se.

Kannattaa siis katsella yksilöä jonka kilometrit on kertynyt pitemmässä matka-ajossa eikä pätkäajossa eikä olisi esim ollut taksikäytössä jossa on varmaan saanut tennaria ihan kiitettävästi, kuitenkin loppupeleissä kaikki nämä ovat arpapeliä kun autolla ajettu sen 400tkm. Valmistaja on suunnitellut todennäköisesti moottorin kestävän sen n. 300-400tkm.

Suurinosa näistä paljonajetuista vaan lienee niitä vanhoja takseja..

Itse ostaisin paljon mielummin tälläisen 400tkm ajetun huolletun yksilön vs. Erään toisen merkin tuotteen vaikka 200 ajettuna, niistä askit ja moottorit päivittäin irti ja paljon vaihdetaan moottoreita ja vaihteistoja yms ”isompaa” toisaalta hinnat niissä usein paljon fiksumpia varaosien ja töiden suhteen.
jonttu_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 695
Liittynyt: Ke 27.04.2011 01:32
Paikkakunta: Raahe

Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?

Viesti Kirjoittaja jonttu_ »

Niin,näistä muista merkeistä ei vaan puhuta vaikka niitä räjähteleekin.
Star
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?

Viesti Kirjoittaja S202 »

No audifoorumilla se on ihan normisettiä että auto on 200 tkm jälkeen loppuunajettu tai että nostetaan moottori pois jakopään tai turbon takia.
Tehokkaammat mallit kalliita ylläpitää, RS mallit niin kalliita ettei niitä pysty tavallinen ihminen ylläpitämään eikä nyt puhuta bensankulutuksesta. Amg-mersut menee varmaan vähemmällä kuin cdi:t :mrgreen:
S124 300TE
S211 E500
esim
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ma 30.06.2008 19:15
Paikkakunta: Tampere

Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?

Viesti Kirjoittaja esim »

Auto on W212 220 cdi -09.
Ostin auton kesällä -10 saksalaisesta mersun liikkeestä, ajettu oli 14 tkm, ns. Junge Sterne.
Nyt mittarissa 479 tkm, huollettu Tampereen Vehossa ja Autocenterissä, auton oman huolto-ohjelman mukaan
Ajelen työni vuoksi pitkää matkaa, ei paljon nurkissa
Suurimmat remontit on, imusarja 470 tkm/1,5t€, virtalukko 380tkm/900€,
sitten on vaihdettu vesipumppu, syylärin puhallin, jarrupalat, pissapojan letkut, tuulilasi ja jotain pienempää
Ketju mitattu pari kertaa, niveliä ja iskareita ei ole vaihdettu

Muuten pelannut ihan ok, nyt joutuu ehkä akun ostamaan
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?

Viesti Kirjoittaja S202 »

Ketjuko on alkuperäinen? Suuttimet varmaan on vaihdettu jo saksassa?
S124 300TE
S211 E500
esim
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ma 30.06.2008 19:15
Paikkakunta: Tampere

Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?

Viesti Kirjoittaja esim »

Joo, ajattelin noita itse maksamiani remontteja,
myyjäliike vaihtoi suuttimet jo ennen minulle luovutusta ja toisen kerran vaihdettiin Vehossa,

eivät mitenkään oireilleet, vaan kerran huoltoon viedessä sanottiin, että tehtaalta on tullut aktio

ja suuttimet on vaihdettava.

Ketjusta en osaa sanoa, muistaakseni toisena syksynä auto piti pahaa ääntä aamulla kylmäkäynnistyksen jälkeen,

mainitsin siitä Vehossa, autolle tehtiin jotain, en tiedä mitä, missään ei oo merkintää, eikä maksanut mitään
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17140
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?

Viesti Kirjoittaja dealer »

jonttu_ kirjoitti:Niin,näistä muista merkeistä ei vaan puhuta vaikka niitä räjähteleekin.
Kai niistä jossain puhutaan.
Vaikkapa 600tkm ajettu W212 pärjää taatusti hyvin vertailussa muiden merkkien saman verran ajettuihin, tarkastellaan sitten auton yleistä kuntoa tai sen koko käyttöajan korjaushistoriaa.
oulaistenliikenne.fi
jonttu_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 695
Liittynyt: Ke 27.04.2011 01:32
Paikkakunta: Raahe

Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?

Viesti Kirjoittaja jonttu_ »

dealer kirjoitti:
jonttu_ kirjoitti:Niin,näistä muista merkeistä ei vaan puhuta vaikka niitä räjähteleekin.
Kai niistä jossain puhutaan.
Vaikkapa 600tkm ajettu W212 pärjää taatusti hyvin vertailussa muiden merkkien saman verran ajettuihin, tarkastellaan sitten auton yleistä kuntoa tai sen koko käyttöajan korjaushistoriaa.
Taatusti pärjää,hyvinkin.
Star
jonttu_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 695
Liittynyt: Ke 27.04.2011 01:32
Paikkakunta: Raahe

Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?

Viesti Kirjoittaja jonttu_ »

Ja onhan näitä höpöhöpö vertailuja mistä ihmiset ottaa tuulta alleen,yks katsastus tilastokin tuli mieleen jossa verrattiin 90tkm ajettua Lagunaa 450tkm ajettuun E mersuun. Sitte niistä pollevana puhutaan että kyllä mersun laatu on nykyään heikkoa :D
Star
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5219
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?

Viesti Kirjoittaja S202 »

Ne katsastustilastot ei kerro oikeastaan muutakuin että fiatit sun muut on oikeasti paskoja koska niissä on selkeästi korkeimmat hylkäys% ja samalla pienimmät ajomäärät.
S124 300TE
S211 E500
jonttu_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 695
Liittynyt: Ke 27.04.2011 01:32
Paikkakunta: Raahe

Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?

Viesti Kirjoittaja jonttu_ »

Sehän on selvä,osa vaan lukee niitä niinkun ne on kirjotettu
Star
Avatar
cuuno
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2252
Liittynyt: To 11.08.2005 16:55
Paikkakunta: hki

Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?

Viesti Kirjoittaja cuuno »

se on käsittämätöntä miten hyvin 212 alustan nivelet kestää :crazy:
Avatar
Mtl
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 62
Liittynyt: Ti 29.09.2009 18:59

Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?

Viesti Kirjoittaja Mtl »

Ite laitoin juuri 2.5 CDI vm. 2010 ajettu noin 250.000km. jakopäänremontin teetätän nyt syksyllä kun ajattelin pitää pidempään. Tarkotus olis pitää ainaki 10-vuotta ja ajaa mittariin se 500.000 km. Kestää jos kestää. Eipä tässä nyt korkealta putoa vaikka leipois kiinni toki ainahan tuommonen vähä harmittaisi.

Tämä on huollettu merkkihuollossa aina eli se öljynvaihtoväli on ollu käytännössä joku 20-25 tkm. Ite vaihtelen nyt 15 tkm välein ja laatikon 60.000 samoin peränöljyt. Tyyppiviat suunnilleen selvillä ja hoidettu nyt kuntoon.

Sama moottorihan se on ku 220 CDi ja omaan ajotyyliin mikä on rauhallinen olis sopinu varmaan 200 CDI mutta ku ne on niin pelkistettyjä sisältä ja varusteilta lähes aina. Tällä nyt mennään.
2010 E 250 CDI
2015 C 200T D
2008 C 200T CDI
2002 E 270 CDI
2002 C 200T CDI
1998 C 200 CDI
Avatar
740 GLE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 632
Liittynyt: Ke 19.02.2020 20:33

Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

simosami kirjoitti: Ti 25.12.2018 16:12 Toyota varmaan hakee vertaistaan kestävyydessä.
Riippuu Toyotan ja kestävyyden määritelmästä.

Viimeksi kun vertasin suomalaisesta katsastustilastosta, oli vaikeuksia löytää Toyotan mallia, joka alittaisi C- ja E-sarjalaisten hylkäysprosentit kun verrataan saman verran ajettuja. Se on tietenkin taas eri vertailu, koska autot ovat eri ikäisiä ja eri hintaisia. Myöskään 50.000 km ajetun vertaaminen 150.000 km ajettuun (kuten tapana on) ei ole ihan tasapuolinen vertailu.

Toisaalta taas jossain vaiheessa katsastustilastot kertovat enemmän kuljettajasta kuin automallista. Ja vielä yksi heikkous on, että katsastustilastoihin päätyvät vain katsastuspäivänä käyntiin lähtevät autot.
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Avatar
740 GLE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 632
Liittynyt: Ke 19.02.2020 20:33

Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

cuuno kirjoitti: Ma 31.12.2018 04:41 se on käsittämätöntä miten hyvin 212 alustan nivelet kestää :crazy:
Kuka on päässyt W204 tai W212 mallilla pisimmälle ennen ensimmäistä nivelen vaihtoa?

Avaan pelin W212 ajetulla 256.000 kolinattomalla kilometrillä, mutta en odota voittavani tätä kisaa?
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
racer123
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 396
Liittynyt: Pe 20.06.2014 18:59

Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?

Viesti Kirjoittaja racer123 »

Porukoiden 204 pomppasi vuosi sitten ekaa kertaa leimalta alapallon väljyyden takia, 310tkm menty eikä mitään syytä epäillä etteikö olis ollu original teile varsi paikallaan.
Tähdelliset: S211 E270CDI, W210 E420, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Avatar
740 GLE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 632
Liittynyt: Ke 19.02.2020 20:33

Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?

Viesti Kirjoittaja 740 GLE »

Jatkakaa toki alustan keston kirjaamista, mutta nyt olisi toinenkin kysymys tuosta aiemmin tässä ketjussa keskustellusta öljynvaihtovälien lyhentämisestä. En tunne asiaa syvälisemmin, joten ihmetyttää vähän onko todella tarpeen lyhentää öljynvaihtoväliä juuri maantieajon vuoksi?

Kun ei ole parempaakaan tietoa, olen ajanut tähän saakka täysiä huoltovälejä 25.000 km kuten autolle on säädetty.

Koronavuonna ja Rouvan uudemman auton vuoksi minun autooni onkin tullut vuodessa normaalin 25.000 - 30.000 km sijasta vain noin 15.000 km. Vuosi on kulunut, joten huoltoaika on jo tilattuna vaikka kilometrit eivät olekaan täynnä.

Jos nyt sitten palaisin takaisin auton aiempaan normaaliin, silloin tuohon nykyiseen pieneen ajomäärään tulisi lisää käytännössä mökki-, mummola- ja lomamatkoja kymppitonni lisää. Muodostuisiko siitä järkiperuste tiheämmille öljynvaihdoille, kun autolla ajettaisiin kaupunkipörräyksen lisäksi pitkiä maantiematkoja tunteja kerrallaan? Ainakin talviajossa kuvittelisin käyvän juuri päinvastoin, kun kondenssivesi ja mahdollinen polttoainelaimentuma haihdutetaan pois koneesta pidemmillä etapeilla? Hiihtäjien mökkimatkat jatkuvat tai jopa lisääntyvät talviaikaan, joten peräkkäisten kesken jääneiden hiukkassuotimen regenerointien todennäköisyys pienenee kun välillä ajetaan pitkää siivua myös kylmänä kautena eikä koko talvea pyöritä pelkkää työmatkaa.

Onko järkee vai ei...?
W212 Pehmennetty Avantgarde
S204 Olipa kerran Cee
Seittenneliskanttinen osa-aikaeläkkeellä
Avatar
-230k-
Mersumies
Mersumies
Viestit: 856
Liittynyt: Su 21.08.2011 19:49
Paikkakunta: Masku

Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?

Viesti Kirjoittaja -230k- »

740 GLE kirjoitti: Ma 26.07.2021 23:35 Jatkakaa toki alustan keston kirjaamista, mutta nyt olisi toinenkin kysymys tuosta aiemmin tässä ketjussa keskustellusta öljynvaihtovälien lyhentämisestä. En tunne asiaa syvälisemmin, joten ihmetyttää vähän onko todella tarpeen lyhentää öljynvaihtoväliä juuri maantieajon vuoksi?

Kun ei ole parempaakaan tietoa, olen ajanut tähän saakka täysiä huoltovälejä 25.000 km kuten autolle on säädetty.

Koronavuonna ja Rouvan uudemman auton vuoksi minun autooni onkin tullut vuodessa normaalin 25.000 - 30.000 km sijasta vain noin 15.000 km. Vuosi on kulunut, joten huoltoaika on jo tilattuna vaikka kilometrit eivät olekaan täynnä.

Jos nyt sitten palaisin takaisin auton aiempaan normaaliin, silloin tuohon nykyiseen pieneen ajomäärään tulisi lisää käytännössä mökki-, mummola- ja lomamatkoja kymppitonni lisää. Muodostuisiko siitä järkiperuste tiheämmille öljynvaihdoille, kun autolla ajettaisiin kaupunkipörräyksen lisäksi pitkiä maantiematkoja tunteja kerrallaan? Ainakin talviajossa kuvittelisin käyvän juuri päinvastoin, kun kondenssivesi ja mahdollinen polttoainelaimentuma haihdutetaan pois koneesta pidemmillä etapeilla? Hiihtäjien mökkimatkat jatkuvat tai jopa lisääntyvät talviaikaan, joten peräkkäisten kesken jääneiden hiukkassuotimen regenerointien todennäköisyys pienenee kun välillä ajetaan pitkää siivua myös kylmänä kautena eikä koko talvea pyöritä pelkkää työmatkaa.

Onko järkee vai ei...?
kyllä sitä vaihtoväliä on yleensä lyhennetty kaupunkiajon takia, tai oikeastaan siis oman mielenrauhan vuoksi.
matka-ajossa ja jos autoon tulee vaikka 40tkm vuodessa niin tehtaan huoltoväli on todettu toimivaksi.


itsellä ollut kaksi w212 korista ,vm2014 ja identtisillä 220cdi+7g (vielä euro5)tekniikalla, molemmat vanhoja takseja pääkapunkiseudulta.
molemmissa on ollut n.350tkm ajettuina tehtaan huolto ohjelman(25tkm) mukaan huollettuina öljytila moottorissa täysin karstaton ja venttiilikoneisto kirkkaan alumiinin värinen kuin tehtaalta tullessaan :!:

ensimmäinen lähti minulta seuraavalle omistajalle 9/2019 426tkm ajettuna ja autossa on nyt tällähetkellä n.512tkm mittarissa ,kone ja laatikko avaamattomia,alkuperäinen jakoketjukin.

nykyisessä on nyt 363tkm mittarissa ja ei ole mitään syytä miksei tälläkin voisi yli 500tkm päästä,eilen hain juuri konttorilta 2v leiman joka tuli huomautuksitta :clap: :)
molemmat takailmajouset ja tuulilasin oli edellinen omistaja juuri vaihdattanut, itselle seuraavassa huollossa loppuvuonna tulossa laatikkoöljyjen vaihto.
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
Droc Rewop
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Su 24.02.2019 13:20

Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?

Viesti Kirjoittaja Droc Rewop »

Pieni autonvaihtotarve tai siis ihan perinteinen kuume päällä. Millä koneella tällainen paljon ajettu s212 kannattaisi hankkia? Kannattaako 5-gtronikkia välttää vai onko tuo kulutusparannus lähinnä muualla kuin maantiellä? Jos tämä korona hellittää niin vuoteen tulee arviolta max 20.000 km josta 80 % moottoritietä. Asun sellaisessa paikassa että nelivedosta olisi hyötyä mutta jos se on epäluotettava tai lisää kulutusta reilusti niin tuolla x164 kyllä repii pihalta pois tarvittaessa.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

Ei neliveto minusta epäluotettava ole. OM642 kulutusta se lisää muutaman desin satasella. Muista koneista ei ole kokemusta, mutta ainakin tuolla OM642-koneella ottaisin ilman muuta sen tehokkaamman ja vähemmän kuluttavan version.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
-230k-
Mersumies
Mersumies
Viestit: 856
Liittynyt: Su 21.08.2011 19:49
Paikkakunta: Masku

Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?

Viesti Kirjoittaja -230k- »

Droc Rewop kirjoitti: La 31.07.2021 12:29 Pieni autonvaihtotarve tai siis ihan perinteinen kuume päällä. Millä koneella tällainen paljon ajettu s212 kannattaisi hankkia? Kannattaako 5-gtronikkia välttää vai onko tuo kulutusparannus lähinnä muualla kuin maantiellä? Jos tämä korona hellittää niin vuoteen tulee arviolta max 20.000 km josta 80 % moottoritietä. Asun sellaisessa paikassa että nelivedosta olisi hyötyä mutta jos se on epäluotettava tai lisää kulutusta reilusti niin tuolla x164 kyllä repii pihalta pois tarvittaessa.
220 ja 250 dieseleissä ihan kiva kulutus/teho suhde, toki jos litran isompi kulutus ja vähän isommat verot ei haittaa niin se 3 litrainen om642, ja kaikki automaatit on ihan hyviä, itse tykkään tuosta 7g silti enemmän.
jos ostaisin paljonajetun 4 maticin niin yrittäisin jossain auton alla tutkia löytyykö siitä mitään välyksiä, ja koeajolla todella tarkkana kaikkien värinöitten ja äänien kanssa ja pyörittelisin myös pienessä vauhdissa mutkia autolla. eli vähän aiheuttaisi erikoistoimenpiteitä takavedon ostamiseen verrattuna,ja sen huoltohistoria,eli miten jakolaatikkoöljyjä yms vaihdeltu.
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3045
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?

Viesti Kirjoittaja jysi »

Droc Rewop kirjoitti: La 31.07.2021 12:29 Kannattaako 5-gtronikkia välttää vai onko tuo kulutusparannus lähinnä muualla kuin maantiellä? Jos tämä korona hellittää niin vuoteen tulee arviolta max 20.000 km josta 80 % moottoritietä.
Tuolla "Rehellinen kulutus L/100km" topicissa on taulukko jossa on spritmonitor.de tiedoista tehty kulutusvertailu. Pre-faceliftissä on n.0,25 l/100 km kulutusero 5G-7G välillä, eli 50 l vuotuinen säästö odotettavissa.
Basso-73
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 148
Liittynyt: Pe 21.03.2014 11:32

Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?

Viesti Kirjoittaja Basso-73 »

Droc Rewop kirjoitti: La 31.07.2021 12:29 Pieni autonvaihtotarve tai siis ihan perinteinen kuume päällä. Millä koneella tällainen paljon ajettu s212 kannattaisi hankkia? Kannattaako 5-gtronikkia välttää vai onko tuo kulutusparannus lähinnä muualla kuin maantiellä? Jos tämä korona hellittää niin vuoteen tulee arviolta max 20.000 km josta 80 % moottoritietä. Asun sellaisessa paikassa että nelivedosta olisi hyötyä mutta jos se on epäluotettava tai lisää kulutusta reilusti niin tuolla x164 kyllä repii pihalta pois tarvittaessa.
Itsellä jo toinen w212 alla ja molemmat om651 koneella. Molemmat koneet hiukka optimoitu, jälkimmäinen Karalan softalla, niin pärjää myös ohittaessa. Jos mahdollista niin bluetec kannattaa kiertää kaukaa, pidän niitä aika moisena riskinä. Harmittaa kun muuten niin hyvä ja luotettava auto. Autotehtaat on aika ahtailla, kun viherhölmöt painostavat niitä aina vaan tiukempiin päästörajoituksiin.

5g ihan hyvä peruslaatikko ja ainakaan siinä ensimmäisessä w212:ssa se toimi hyvin, ajoin autolla liki 400 tkm ja tein laatikon öljynvaihdon joka kesä. Helppo huoltaa tuon tyypin laatikko. Parkkilukon varaan ei kannata (mitään merkkiä) jättää, sen oppi huomaamaan tuon kanssa. Vähemmän se om651 kuluttaa kuin 6 sylinterinen, jos se on merkittävä kriteeri auton valinnassa, mutta eiköhän noin yleensä kutoskone luulisi olevan halutumpi, väännön ja luotettavuuden tähden.
W245 -2011

Ex S212 -2015
Ex S212 -2011
Droc Rewop
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 75
Liittynyt: Su 24.02.2019 13:20

Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?

Viesti Kirjoittaja Droc Rewop »

Kiitoksia vastauksista. Tuo jysin taulukko oli hyvä, kopioin siitä arvoja omaan taulukkoon muutaman nettiautosta poimitun yksilön spekseillä niin joku alkupään 220cdi olisi hankintahinnalta hyvä, toisaalta facelift malli 9-gtronicilla olisi käyttökuluilta muutaman satasen huokeampi. Tosin hankintahinta vielä sen verran kovempi ettei sitä kuro oletetun 5 v omistamisen aikana umpeen. Ja lisäksi uudemmassa olisi tuo Basso-73 manaama BlueTec. Saako tuota urea ruuttaa ohjelmoitua pois jos sen kanssa tulee ongelmia vai pitääkö aina korjata?

Nelivetoa en ehkä karsasta jos kulutuksen nousu vain jotain desejä. Työkalutkin pysyy kädessä mutta nosturia en omista joten nuo raskaimmat alakautta tehtävät remontit ei kovin mielekkäitä hommia. Esim. jos etuperän joutuu ottamaan pöydälle. En kyllä tiedä mitä se painaa.

Tällaista S212 en ole ajanut kuin OM642 kanssa. Pitää joku noista OM651 versioista käydä kokeilemassa niin pääsee vähän makuun miltä se tuntuu. Aikanaan tätä x164 hankittaessa tuntui että tuo OM642 joutui tekemään liian kovin töitä ja jatkuvasti kierrokset melko korkealla pienelläkin kaasulla, se häiritsi sen verran että kaikesta pelottelusta huolimatta OM629 tuli valittua. Toivotaan että tässä ei samaa tuon 2 litrasen kanssa.
EemeliErkki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 471
Liittynyt: To 11.04.2019 10:26

Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?

Viesti Kirjoittaja EemeliErkki »

Muutama tarkennus..
OM642 on V6 3.0 L , esim. vääntö 620nm ja teho 195kw (on eri versioita)
W212 on jakolaatikko vaihteistossa (7G) kiinni, ei erillistä öljynvaihtoa. Eikä hajoile.
BlueTec Ei tarkoita automaattisesti Ureaa. Urea tuli kait about 2014/2015, sekin vaihtelee.

Oma suositus on ehdottomasti 7G tai 9G, ja OM642 joka on kestävässä maineessa.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

EemeliErkki kirjoitti: Su 01.08.2021 19:06 Muutama tarkennus..
OM642 on V6 3.0 L , esim. vääntö 620nm ja teho 195kw (on eri versioita)
...
Tuo 195 kW ei kuitenkaan ole W212-korisessa? Minkä vuoden malli?
Avatar
jysi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3045
Liittynyt: Pe 23.05.2003 17:49
Paikkakunta: Salo

Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?

Viesti Kirjoittaja jysi »

E350 BlueTec tuli jo 2009 ja oli pitkään ainoa Euro 6
Faceliftin tullessa 2013 kaikki 6-koneiset on sitten jo merkinnällä BlueTec ja Euro 6, sitten tuli E220 CDI:n rinnalle E220 BlueTec Efficiency Edition joka myös EU6. Kesällä 2014 neloskoneiset muuttui myös BlueTec-merkinnälle ja Euro 6 standardiin. Ymmärtääkseni ainoa Euro 5 Bluetec on 4-pyttyinen E300 BlueTec Hybrid jonka myynti loppui sitten kun Euro 6 tuli pakolliseksi.

EDIT: tämä vastauksena EemeliErkin BlueTec-kommenttiin.
Sitä seuraavaan DBFI:n kommenttiin: E350 BlueEFFICIENCY 195 kW versio löytyy ensi kerran 2010 heinäkuun (Saksan) hinnastosta ja on ilmeisesti ollut saatavilla faceliftiin saakka.
Vastaa Viestiin