Kukas täällä osaisi kätevästi sanoa pari hyvää käytännön neuvoa miten Viton (639) vaihteensiirtäjät saisi pelittään kunnolla kun ei meinaa saada ykkös- ja kakkosvaihdetta päälle?Vika ilmeisesti on siirtäjissä eikä laatikossa?
Silmämääräisesti en ole löytänyt siirtäjistä merkittävää vikaa. Vaijerit mitä on kaksi maksavat about 120 ekee kpl ja rauta missä kaikki nivelet ovat mukana maksaa about 300 ekee joten jos kaikki uusii niin osien hinta 500 €:a!
Säätöä en vaijereista ole löytänyt vai onko sellaiset?
Osaisiko tosiaan joku vähän jelpata ongelmaani?
Viton vaihteensiirtäjät!
Re: Viton vaihteensiirtäjät!
Samaa vaivaa oli tyttären w 203. 1-2 väli oli osittain parkkisalvan päällä. Nivelen kiristys auttoi. Löytyyko väli helpommin keppiä painaen/nostaen? Vaijerin säätö taisi olla lootan päässä.
Re: Viton vaihteensiirtäjät!
Ei se kyllä auta vaikka mitä tekee. Ainoastaan ykkönen menee paremmin päälle kun käyttää se ekaksi kakkosvaihteella joten saa sitten vähän niin kuin vauhdilla ykkösen.
Re: Viton vaihteensiirtäjät!
Voi auttaa ihan öljyn vaihto ja oikeaa ja oikea määrä jos synkronointi on se mikä takkuaa...meneekös muut vaihteet hyvin...entäs jos moottori on sammuksissa ...muuttuuko tilanne?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Viton vaihteensiirtäjät!
Öljyt on vaihdettu eikä sekään muuttanut asiaan.
Muut vaihteet menee kyllä hyvin päälle paitsi pakki. Se kiukuttelee samalla tyylillä kuin ykkönen ja kakkonen.
Kun moottori on sammuksissa menee silloin kyllä mikä vaan vaihde hyvin päälle.
Elikkä onko vika sittenkään siirtäjistä?
Muut vaihteet menee kyllä hyvin päälle paitsi pakki. Se kiukuttelee samalla tyylillä kuin ykkönen ja kakkonen.
Kun moottori on sammuksissa menee silloin kyllä mikä vaan vaihde hyvin päälle.
Elikkä onko vika sittenkään siirtäjistä?
Re: Viton vaihteensiirtäjät!
Varmista kuitenkin ettei se siirtäjän pakkilukon kaari estä 1-2 välin vapaata liikkumista. Mekanismi näkyy kepin tyvessä