Apukuskinpuolelta päiväajovalo ja vilkku ei toimi.
Onko tietoa mikä kumpi umpion sisällä oleva ohjainlaite niitä ohjaa.
Tiedossa on että testerillä se selviäsi, mutta auto ns telakalla ja ennen kokoon parsimista olisi ajatus
vaihtaa ko mokkula.
Voiko jo käytetyn ohjaimen koodata uudelleen.
W212 facelift led umpio vilkku yms pimeä....korjattu
W212 facelift led umpio vilkku yms pimeä....korjattu
Viimeksi muokannut jpkn, La 26.01.2019 18:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W212 facelift led umpio vilkku yms pimeä
Tämä tuli kuntoon vaihtamalla ko umpioon uusi ohjainlaite, pienempi niistä
Vaatii koodauksen.
Vaatii koodauksen.
-
- Mersumies
- Viestit: 2321
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W212 facelift led umpio vilkku yms pimeä
Aiemmin kun autoissa ei ollut tuollaisia turhia ohjainlaitteita, palaneen polttimon sai vaihdettua ja hinta polttimolle edelleen 0,60€/kpl.jpkn kirjoitti:Tämä tuli kuntoon vaihtamalla ko umpioon uusi ohjainlaite, pienempi niistä
Vaatii koodauksen.
Ei tarvitse koodausta. Tuosta voi päätellä onko tekniikka mennyt parempaan vaiko huonompaan suuntaan. Mitään lisäarvoa käyttöön ei kuluttajalle led-vilkku tuo.
Tuo suuntaus on monilla autonvalmistajilla. Suuri osa vaihdetuista varaosista vaatii merkkiliikkeen testerin jolloin kuluttaja maksaa nykyään sellaisesta mistä aiemmin ei kukaan maksanut mitään.
Re: W212 facelift led umpio vilkku yms pimeä
Onneksi vanhalla autolla ajamista ei ole tehty laittomaksi. Kaikilla on vapaus jättää ottamatta käyttöön näkyvyyttä lisäävät Xenon- ja pitkäikäiset, energiatehokkaat LED-valot, ympäristöä säästävät hiukkassuodattimet, katalysaattorit, urealaitteet ja pienikulutuksisemmat moottorit, mukavuutta lisäävät automaattivaihteistot, ohjaus- ja jarrutehostimet ja helpomman vikadiagnoosin tarjoavat testerit.E200kompressor kirjoitti:Aiemmin kun autoissa ei ollut tuollaisia turhia ohjainlaitteita, palaneen polttimon sai vaihdettua ja hinta polttimolle edelleen 0,60€/kpl.
Ei tarvitse koodausta. Tuosta voi päätellä onko tekniikka mennyt parempaan vaiko huonompaan suuntaan. Mitään lisäarvoa käyttöön ei kuluttajalle led-vilkku tuo.
Tuo suuntaus on monilla autonvalmistajilla. Suuri osa vaihdetuista varaosista vaatii merkkiliikkeen testerin jolloin kuluttaja maksaa nykyään sellaisesta mistä aiemmin ei kukaan maksanut mitään.
EDIT: unohtui vielä v**tuilevat airbägit tunnistinmattoineen, automaatti-ilmastointi ja ESP sekä ABS sensoreineen.
Mulla on tällä hetkellä 2 autoa. Kuvassa näkyvässä on kaikki em. edut. Kuitenkin ajan sillä nykyään vähemmän.
-
- Mersumies
- Viestit: 2321
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W212 facelift led umpio vilkku yms pimeä....korjattu
Täsmälleen noin. Itsellä on enemmän kuin kaksi autoa ja eniten harmia niistä ja myydyistä ovat aiheuttaneet ne joissa on kaikenlaisia ohjainlaitteita (kuitin mukaan ecu noin 1000€), led- jarruvalo vajaan 100€, ennenaikaisesti hajonneet katalysaattorit 800€, yms.jysi kirjoitti:Onneksi vanhalla autolla ajamista ei ole tehty laittomaksi. Kaikilla on vapaus jättää ottamatta käyttöön näkyvyyttä lisäävät Xenon- ja pitkäikäiset, energiatehokkaat LED-valot, ympäristöä säästävät hiukkassuodattimet, katalysaattorit, urealaitteet ja pienikulutuksisemmat moottorit, mukavuutta lisäävät automaattivaihteistot, ohjaus- ja jarrutehostimet ja helpomman vikadiagnoosin tarjoavat testerit.E200kompressor kirjoitti:Aiemmin kun autoissa ei ollut tuollaisia turhia ohjainlaitteita, palaneen polttimon sai vaihdettua ja hinta polttimolle edelleen 0,60€/kpl.
Ei tarvitse koodausta. Tuosta voi päätellä onko tekniikka mennyt parempaan vaiko huonompaan suuntaan. Mitään lisäarvoa käyttöön ei kuluttajalle led-vilkku tuo.
Tuo suuntaus on monilla autonvalmistajilla. Suuri osa vaihdetuista varaosista vaatii merkkiliikkeen testerin jolloin kuluttaja maksaa nykyään sellaisesta mistä aiemmin ei kukaan maksanut mitään.
EDIT: unohtui vielä v**tuilevat airbägit tunnistinmattoineen, automaatti-ilmastointi ja ESP sekä ABS sensoreineen.
Mulla on tällä hetkellä 2 autoa. Kuvassa näkyvässä on kaikki em. edut. Kuitenkin ajan sillä nykyään vähemmän.
Energiatehokkuus on merkityksetön asia kun sen valmistus maksaa enemmän kuin elinaikainen säästö monissa tapauksissa.
Nuo tehostimet puolestaan ovat 1950 -luvun innovaatioita joten ilman niitä olevia autoja voi etsiä kymmenien vuosien takaa. Japanilaisetkin siirtyivät käyttämään ohjaustehostimia jo 1990-luvulla. Sellaisia jotka toimivat ja jotka olisi voinut vaihtaa toiseen samanlaiseen jos olisi ollut tarvetta.
Hiukkassuodattimethan lähtevät rautakangella heti ensialkuun jos sellainen aiheuttaa ongelmia. Aiemminhan hiukkaspäästöt olivat ensisijaisesti dieseleiden ongelma mutta suorasuihkutuksen yleistyttyä väitetään ongelmaa esiintyvän myös bensiinimoottoreissa.